Tsempatkaa mua lopettamaan tupakan poltto!!!
Nyt oikeesti alkaa tuntua siltä että vois jo pikkuhiljaa lopettaa ton typerän homman, mutta vaikeaa se tulee olemaan.
Olen polttanut nyt 11 vuotta, pari kertaa on ollut reilun vuoden tauko,koska olen ollut raskaana mutta aina se on alkanut uudelleen enkä ymmärrä että miks oon ollut niin TYHMÄ ja aloittanut sen uudelleen, ja vielä kaksi kertaa. Raskustestin kun olen kaksi kertaa tehnyt niin sen jälkeen ei ole ollu mitään ongelmaa lopettaa, mutta nyt kun ei ole "mitään syytä" niin se onkin sitten heti paljon vaikeampaa.
Nyt alan olla itse aika kyllästynyt polttamaan ja onhan siinä lopettamisessa paljon hyviä puolia, senkun vaan alkais luettelemaan mutta mussa ei vaan ole tarpeeksi munaa lopettamiseen. Kaikista vaikeinta on päästä eroon siitä tavasta, fyysiset vieroitusoireethan ei kestä montaa päivää ja ne kyllä kestän mutta toi tapa, se on se mikä tuottaa niitä vaikeuksia.
Mieheni polttaa myös ja olen häntä houkutellut lopettamaan yhtäaikaa mutta hänellä ei ole mitään halua lopettaa ja sekin tuottaa sitä kiusausta kun toinen menee tupakalle.
Olisko kenelläkään mitään vinkkejä mitä keksisin vaikka tuon tupakan tilalle...mitä mä voisin tehdä aina sen viisi minuuttia kun oikeesti kävisin röökillä? Mitään syömistä en kyllä viitsis siihen tilalle ottaa kun sitten tulee olemaan ongelmia painon kanssa kun juuri olen saanut laihutettua melkein ihannepainooni. Purkkaa syön jo muutenkin että sekään ei korvais sitä tupakkaa...huoh, miten vaikeaa mutta olen päättänyt yrittää ja toivon että onnistun!!!
Kommentit (3)
Mä olen kolmekymppinen ja polttanut tupakkaa puolet elämästäni.
Nyt on alkanut tuntua siltä, että pitäisi lopettaa.
Jotenkin tuntuu tosi pahalta, kun 4v. sanoo esim. että kun sä äiti tuut tupakalta niin leikitäänkö.
Mä tarvin tupakkia siihen, että hermot pysyy kasassa. Kotona oleminen alkaa olla mulla ääriään myöten täynnä, ja syksyllä menen töihin. Siihen asti luultavasti poltan, en pysty lopettamaan. Mutta syksyllä lopetan, sitten saan muutakin ajateltavaa ku tiskit ja pyykit.
sairastui keuhkosyöpään, paras syöpälääkäri yritti auttaa, täsmälääke Tarcevalla yritettiin, mutta kun oli tupakoitsija, lääke ei tehonnut sytostaatin lisäksi.
Isäni sairastui keuhkosyöpään, Suomen paras syöpälääkäri totesi, ettei ikä ole hoidon esteenä, mutta kun on tupakoinut, ei Tarceva auta.
Äidilläni todettiin haimasyöpä, olisi leikattu, mutta koska oli tupakoija, ei kuulema voitu leikata siksi.
Sisareni aikoinaan näki poliklinikalla käydessään, kun eräs mies kulki ohitsensa, putki tuli kurkusta, puhe sieltä...sisareni oli suurpolttaja, eikä hän tarvinnut mitään muita apuja lopettamiseen, kuin näky tästä syöpämiehestä. sisareni juhli useana vuonna lopettamisen merkkipäivää ja on edelleen onnellinen kun pystyi silloin lopettamaan. Äiti ja isä ei vielä silloin olleet sairastuneet.
Jälkeen päin kaikk i sairastuneet i toivoivat, etteivät olisi koskaan tupakoineet, ne pienet lapset ilman isää...
lasten ei tarvitse nähdä että äiti polttaa. Terveyskasvatusta :)
Jotain xylitol-pastilleja tilalle? Itse poltin 17 vuotta, lopetin tultuani raskaaksi. Nyt mennyt 6 vuotta purkalla ja pastilleilla. Niihin on tullut riippuvuus, mutta tupakkaa ei tee ikinä mieli. Miehelleni sanoin heti alussa, että jos hän polttaa, niin sitä ei saa tehdä mun nähden ja kotona ei saa olla tupakkaa/välineitä näkyvillä. On toiminut täydellisesti!