Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

****TAMMIMAMMAT ja MUKELOT 15.12. - 21.12.****

15.12.2008 |

Mukavaa alkanutta viikkoa kollegoille! Kohtapuoliin alammekin kai siirtyä uusien tammivauvojen tieltä isompien joukkoon. Tällä viikolla vielä täällä.

Edelliset jutustelut täällä:

http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WAR_perhe&p_p_action=1&p_p…

Äh, meni noitten lapsosten kanssa niin myöhään, että mieskään ei enää jaksanut kiinnostua edes portviinistä vaan meni sekin nukkumaan. Otin sitten yksinäni pienen lasillisen ja katsoin yhden tallennetun vanhan kotimaisen leffan. Vaakalentoa on meikäläisten elämä jatkuvasti. Tänäänkin pitää mennä vielä partiolaisten puurojuhlaan. Onneksi mies ehtii kotiin sitä ennen, joten pienintä ei tarvitse ottaa mukaan. Saa siellä hyvää puuroa. Loppuviikoksikin on joka päivälle ainakin yksi meno. Eipähän pääse hapantumaan neljän seinän sisälle!

Emem: Hmm, mä käsitin, että IPUlle on tulossa keväällä koira. Eipä sitä eksplisiittisesti lukenut, mistä otuksesta on kyse, mutta ne hymiöt... Niin, vai onko koiranodottajillekin joku palsta? Toivottavasti Kreikan matkanne onnistuu kuitenkin!

Tyttö pitää hauskoja ääniä nykyään. Pärisee ja mämmättää. Sanoo myös jatkuvasti "äiti", mutta ei taida tarkoittaa sillä minua. Myös isä ja isoveljet ovat äitejä. Isä yrittää myös opettaa sanomaan "isä": vuoronperään hokevat "isä" ja "äiti" ja tyttö aina hymyilee leveästi.

Joopa, pitää mennä taas...

Strutsi ja neiti 31.1.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väärään paikkaanhan tuo tekstini sitten menikin. Siirrän tämän siis tähän uuteen pinoon.

Ensiksi siiricatalle onnea pikku rotikan johdosta:) Mitäs muita rotuja teiltä löytyy? Onko uusin tulokas tyttö vai poika? Me ei vielä uskalleta koiraa hankkia, sitten aikaisintaan, kun nuorin lapsi on 4-5 vuotias, jotta tämä kerrostalo/ulkoiluttaminen onnistuu paremmin ja on aikaa enemmän koiralle. Aiemmin meillä oli englannin mastiffi. Haaveena olisi samanlainen, tai sitten jokin pienempi ruttunaama, kuten englanninbulldoggi, staffi... Niitä aikoja odotellessa...

Olen tässä parin viikon ajan ollut niiiin kiireinen (mukamas), etten ole ehtinyt edes lukea kirjoituksianne. Mutta sen verran sain käsitystä, että aikamoisia kiemurtelijoita muidenkin vauvat taitaa olla. Meillä uutena keksintönä tuli viime viikolla kiipeillä joka paikkaan, jonne vaan yltää. Sohville pitää aina päästä, ja minä vaan jännitän, että milloin se tippuu alas ja taittaa niskansa. Miten olette tuon kiipeilyn kanssa pärjänneet? Koko ajan kun ei voi Aadaa sieltä sohvalta kantaa poiskaan, kun se menee sinne aina vaan uudestaan. Olen sitten laittanut sohvan eteen lattialle peittoja pehmusteeksi, jos sattuu sohvalta pää edellä tulemaan alas.

Pukemiset onnistuu toisinaan moitteetta, ja toisinaan kiemurrellaan selkäkaarella, kun ei tykätä. Sama homma vaipan vaihdon kanssa. Nyt on flunssat mennyt ohi, mutta silloin kun oli kuumetta, niin en saanut edes kuumetta mitattua yksin pyllystä, kun Aada kiemurteli ja potki niin paljon.

Joululahjoja olen muutaman ostanut. "Päälahja" on vauvanukke, ostin sen Baby bornin pienemmän pehmeä vartaloisen nuken. Sitten lisäksi pahvikirjan (kulutuskamaa) ja My Little Ponyn, joka toimii leikeissä jo nyt, ja varmasti myöhemminkin.

Talvikengistä kyseli joku. Meillä on Pax kosteussuojatut tarrakiinnitteiset kengät. Muistaakseni Cittarilta ne ostin ja ne on tosi helppo pukea jalkaan, kun suuaukko aukeaa isolle. Päiväkodissa Aadalla on Kavatin ensiaskelsandaalit.

Eilen meinasi sattua oikein kunnon onnettomuus... Vein Aadan isänsä lähelle keittiöön ja lähdin pesemään isoveljen hampaita vessaan. Aada kerkes sitten kontata perässä ja laittoi sormensa vessan oven väliin. Hirveä huuto alkoi ja onneksi en ihan kiinni ovea vetänyt, kun tajusin sen. Huuto jatkui ja nimettömässä sormessa oli oikein monttu joka tuntui tummenevan. Oltiin ihan paniikissa ja ja aloin hakea ulkovaatteita, että pakko tästä on heti päivystykseen lähteä. Huuto kuitenkin sitten loppui ja varovasti kokeiltiin, toimiiko sormi, ja Aada tarttui sitten leluun ihan normaalisti ja montuu siinä sormessa alkoi hiljalleen hävitä. Eli lopulta päästiin säikähdyksellä! Voi herran jestas, että olin paniikissa, kun luulin, että nyt se sormi on katkennut. Mutta onneksi niin ei kuitenkaan käynyt. Tietää vaan kuinka pienet ne sormien luut ovat... Ei voi kuin lisätä vain varovaisuutta ja aina varmistaa, ettei lapsi ole oven lähelläkään, kun ovia suljetaan.

Mutta tähän lopetan, lähden kauppareissulle. Mukavaa joulun odotusta kaikille!

T:vikli80 ja Aada 11,5kk

Vierailija
2/13 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikki ihanaiset Tammimammat muksuineen!!

Minusta ei olekaan varmaan sitten lokakuun alun jälkeen kuulunut paljon mitään, enkä ole kyllä ehtinyt teidänkään kuulumisia lukemaan. Mutta niin se kai on kaikilla aika hurahtanut näiden nöttösten kanssa, kyllä ne ihanat kasvaa ihan liian nopeaan. Itse pidän vähän hoitovapaata, mun olis pitänyt palata töihin 1.11. mutta hoitovapaata pidän tonne 8.2. asti. Silja tulee 3.2. vuoden.

Meillä kontataan kovasti ja noustaan pystyyn, nyt myös ilman tukea seistään aika ajoin! Silja on huvittava kun nousee ylös ja päästää tuesta, sitten hekottaa hervottomasti kun huomaa seisovansa itse :)

Mut voi nykyään bongata tuolta Odotus-puolelta, meille kun on tulossa vauva! LA on 15.8.2009 joten sitä tässä odotellessa... :) ihanaahan tämä on :)

Nyt toivotan oikein ihanaa joulua ja uutta vuotta kaikille teille, en varmaan enää tälle puolen kirjoittelekaan kun hyvä että jossain välissä ehtii kommentoida tuonne odotus-puolelle jotain. Kyllä tuo tyttö on sellanen vipeltäjä että ei pajoa äiskä enää koneella istuskele!

Voikaahan hyvin!!

Tolleroinen (rv 5.3) ja Silja 10,5kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tolleroiselle huimasti onnea!!! Vipinää tulee varmasti riittämään, mutta nopeasti ne vauvat kasvaa niin kuin olet huomannut. Toivottavasti raskaus sujuu vaivattomasti ja turvallisesti!

Strutsi

Vierailija
4/13 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime yö oli katastrofaalinen, Sisu huusi suoraa huutoa semmoiset kolme varttia. Itki ja huusi kurkku suorana eikä mikään auttanut. Kuljin ja kävelin sitten ympäriinsä ja yritin rauhoittaa. Tuli mieleen tuo ihana viime kevät lohduttomine karjumisineen... Sitten kun rauhoittui niin perusitkua ja möykkää loppuyö. Kuudelta ylös.

Täytyy sanoa että ei mulla mitään vauvakuumetta tosiaan ole, hyvä kun selviän hengissä näiden kahden kanssa. Mutta meni mun huijausyritys sentään Ememiin läpi (heh, sori...)... Strutsi on oikeassa, meille tulee koira. Mutta vauvana sekin.

Ei ihan pelkäksi kotikoiraksi vaan siitä tulee virkakoira. Eli työtä tekevä perheenjäsen. Siinä sitä on taas yhden sortin haastetta, huh.

ONNEA TOLLEROINEN!!! Toivottavasti odotus menee hyvin ja jaksat muiden pienten kanssa touhuta.

Melko hiljaista täällä tosiaan on. Missä on Magda?? Entä onko Pajunkukka saanut hommansa tehtyä?? Joulutohinoita taitaa kaikilla olla.

Esikoinen käy taas ylikierroksilla. Vaeltaa ympäriinsä ja valittaa kun en tule leikkimään. Aamulla oli sentään kerho ja huomenna taas, mutta "kun mikään ei 5-vuotiaalle riitä"... Huoh.

No nyt tosiaan pitää mennä kun molemmat karjuu.

ipu

Vierailija
5/13 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi Tammikuiset!

Kiitokset Strutsille pinon aloituksesta! Mulla on kans vaakaa, mut en lennä :). Meillä Olavi sanoo Äittä ja osoittaa minua. Se on niiiin liikkistä! Muuten hän osoittaa kaikkea etusormella ja sanoo tö (the), siis englantilainen lapsi, meidän ielikylpyvauvakoulu on tehonnut. Samoin myös tät (that). Niinpä kaikki ovat the lamppu, the nalle......

Ipu: Olavi on nyt valvonut kahtenä yönä n. klo 2-4. Haluaa vaan könytä meidän sängyssä. Viime yönä nukahti väärin päin meidän väliin ja sitten kuului kops ja karjuntaa. Oli ryöminyt laidan yli lattialle, eka kerta. Luulisi, että sillä Sisulla olisi jokin allergia?! Ne virkakoirat vasta fiksuja onkin. Tuleeko labbis vai saksanpaimen?

Tolleroiselle OIKEIN suuret onnittelut! Onnea odotukseen ja raskauteen!

Olavi nukkuu ulkona vaunuissa, kohta hän ilmeisesti, yskimisestä päätellen, herää. Olavi haluaa, että häntä kävelytetään tai sitten hän seisoo rahia vasten ja selailee kirjojaan. Hän kävelee tukea vasten hitaasti ja harkiten. Aada pääsee kiipeämään, Olavikin kovasti haluaisi ei vaan jalka nouse.

Vikli: Ei siinä kiipeämisesä auta muuta kuin estää se, vahtia tai laittaa niitä pehmusteita. En muista, että missä iässä vauvat kohsaavat syvyyden eli putoamisvaaran. Ilmeisesti neuvosta ja kopsahtelemalla. Muistaakseni se oli jossain reilun vuoden iässä?.

Emem: Kiitos onnitteluista! Kohta teidän Mikaen on 1v. Toivottavasti Ateenan tilanne nyt rauhoittuisi.

Meille tuli uusi "diksu", joten saan ehkä kuvia tänne lähipäivinä laitettua.

Voikaa hyvin!

Ametisti ja Olavi 13.1

Vierailija
6/13 |
17.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!

Nyt on ihan oikeasti ja lopullisesti muutettu :). Paljon on tavaroita vielä purkamatta, mutta jää joulun jälkeiseen aikaan.

Paljon olisi kommentoitavaa, mutta nyt ei ehdi.

Meillä vaipanvaihdossa auttaa myös se, jos silmälasipäinen vaipanvaihtaja ottaa lasit pois!

Meille tuli kaikille yskä ja nuha, ei onneksi sen pahempaa!

Sain eilen kuulla, että mulle läheinen ihminen joutui sairaalaan synnytyksen jälkeisen akuutin masennuksen vuoksi. On kyllä niin paska fiilis. Onneksi seuraavat päivät on täynnä ohjelmaa, joten on edes vähän muutakin ajateltavaa. Tekis vaan mieli itsekin kaivautua peiton alle ja itkeä :(. Mutta se on kuitenkin jo paljon, että suostui lähtemään sairaalaan! Ehkäpä se tästä, ajan kanssa. Tulee vain niin sääliksi kahta pientä lasta, kun joutuvat olemaan todella pitkään pois äidin luolta. Onneksi heillä on ihana isä ja paljon muita läheisiä lähellä.

Mä vaan aina otan tällaiset asiat niin raskaasti :/.

Justus & poju 14.1.

Vierailija
7/13 |
17.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin ilmoittaudutaan sitten moneen viikkoon. Viime viikot ja kuukaudet on ollut niin henkisesti väsyttävää aikaa että ei ole tänne edes ehtiny vilkaisemaan. Mies ei ole töissä, joten se tietää sen että olen ollut viime viikonloput perjantai ja lauantai yöt töissä. eihän se raskaalta kuulosta mutta kun lisää siihen sen että ei saa nukkua la-su päivällä ja pitää tuota touhottajaa vahtia ja kotia hoitaa niin tunuu että ratkee liitoksistaan. Koulussakin olen yrittänyt käydä mutta onneksi on nyt joulutauko. Olen miettinyt että jos sen jättäisi pois kun ei ukko näytä töitä saavan. onko edes hakenutkaan, mene ja tiedä...

Mutta oli ihana käydä 4.12 miehen siskon kanssaa Haaparannan ikeassa ja Rajalla tuhlaamassa verorahat. KAIKKi mitä ikeasta ostin oli hyödyllistä. tietenkin :D

Tuo touhottaja on jo 10½kk. VAuhti eilopu koskaan. Hampaita on viisi. Osaa sanoa sanat (jotenkin muistuttaen) äiti, hattu, heittää ja kissa. Hattu sanan ymmärtää myös sillälailla että laittaa esim lehden tai hatun pään päälle ja sanoo hattu. kukka ja lamppu on myös hallinnassa. ei sanallisesti mutta tietää mitä ne on ja osoittaa niitä.

Mikael on liikkunut jo muutaman kuukauden tukea pitkin mutta vauhti ja rohkeus vain kasvaa päivä päivältä. Tuolia liikuttelee ja keikuttelee. En tiedä miten se saa sen liikkeelle ilman että kaatuu mutta hurjan näköistä etenemistä on.

Mikael myös seisoo itse välillä. Saattaa ihan itse omasta tahdosta tietoisesta irroittaa otteen ja seistä tutkien jotain lelua esim. Haikein mielin muistelen kun mikael oli pieni käärö. Nyt vaatteiden pukeminen ja varsinkin vaipan laittaminen on mitä kauheinta hommaa. Poika haluaa olla pippeli paljaana koko ajan.

Nyt pitää mennä.

MiiKaro + Mikael 310108

Vierailija
8/13 |
17.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen jo tänne kirjottelin, mutta ei taas sivut toiminu.

Meillä siis flunssaa, mulla ja Ainolla. Unikoulu jo paremmalla mallilla, enää herää n.2krt/yö. Aiemmin tunnin välein. Nyt varmaan tuo räkäsyys tekee tehtävänsä, toivottavasti ei mennä ihan alamäkeen. Tänä aamuna heräs vasta 6.15 :D 23.30 kävin laittaa kerran takas pötkölleen.

Meidän koiralauma koostuu kahdesta labbis-nartusta, amerikancockerspanieli-uroksesta ja tästä uusimmasta rotikka-nartusta. Jonkin sortin hulluja ainakin ollaan :D

Joulua odotellessa, hyvää joulua kaikille jo valmiiksi :x

Päivähoito asiat hieman mättää. Ei varmaan saada Ainoa samalle hoitajalle millä Aatu on ollut 2 vuotta. Nyt on ollut 10pv/kk, ettei tartte luopua tästä ihanasta hoitajasta. Aatunkin kohdalla kokopäiväseksi siirtyminen on EHKÄ. Helmi-maaliskuussa ajattelin töihin palata, pakkorako. Rahat loppuu. Tappelen kyllä ton asian suhteen että pääsis samaan paikkaan.

Ainon sanavarastoon kuuluu paa=Paavo(cockeri) ja Attu=Aatu

-Siiricata ja Aino 7.2-

Vierailija
9/13 |
17.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys tammimammat ja -vauvat!

Meidän neiti täyttää tänään 1 vuotta. Taitaa olla tammivauvoista vanhin. Äidin mieli on kovin herkkänä, vuoden takaiset ovat tapahtumat kovasti pinnalla. Se, miten makasin ilman vauvaani osastolla, vauva oli teholla ja kauhea epätietoisuus, ikävä ja huoli meinasivat hukuttaa minut. Nyt on vuosi mennyt ja tyttö voi hyvin ja tuo meille valtavasti iloa. Ihana, elämäntäyteinen vuosi.

Mitat 1-vuotistarkastuksessa: pituus 74,5cm, paino 8960g. Paino oli pudonnut rota-viruksen jäljiltä aikalailla, menemme kuukauden päästä kontrolliin. Muuten tyttö on itse hurmaavaisuus, jakaa auliisti seitsenhampaista hymyään. Hän jätti ryömimisen kokonaan väliin ja rupesi konttaamaan vasta marraskuun alussa. Nyt harjoitellaan puuta vasten kävelyä. Muutamia sanantapaisia tulee myös. On niin ihanaa seurata hänen kehitystään ja hassuttelujaan.

Mukavaa ja rentoa joulunalusaikaa teille kaikille!! Ja Tolleroiselle onnittelut! Vauvakuume on noussut meilläkin, mutta alkaa tulla jo ikä vastaan, en usko, että lapsia enää meille suodaan.

Nauttikaa pienokaisistanne!

Kiitollisuutta täynnä,

bough ja tyttö, 1v.
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=5cd96067-cc2c-11dd-bec0-…!

Vierailija
10/13 |
18.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!

Bought: Onnea 1v.n johdosta! Ihana kuva teidän neidistä! Olin n. 43v. kun Olavi syntyi......Oletko vielä mua vanhempi :).

Miikaro: Eikö se sun miehes voisi kaitsea lastaj a sinä nukkua päivällä töiden jälkeen. Kait se miehesi osaa myös nämä muut yksinkertaiset :) kotityöt; ruuanlaiton, pyykit,tiskit,siivoukset!

Siiricata: Onnea unikouluun, hyvin tuntuu auttavan. Meillä flunssien jälkeen Olavi palannut ihan hyvin vanhaan nukkumisrytmiinsä. Tappele ihmeessä lapset samaan hoitopaikkaan. Ihan kamalaa etteivät sisaret pääsisi samaan paikkaan hoitoon. Tolkuton määrä koiria teillä :).

Justus: Onnea uuteen kotiin! Eikö sinne masentuneen äidin kanssa pääse samaan petiin myös vauva? Vai harkitaanko jokainen tapaus erikseen. Onneksi siellä on lapsilla hoitajia. Sillä äidillä mahtaa olla hirveät oltavat ja iso syyllisyys.

Olavilla on taas flunssa, yöllä nousi lämpö, yskää ja nuhaa. Nyt hän nukahti normaalisti omaan sänkyynsä. Huomenna on esikoisen joulujuhla, emme pääse sinne, jos Olavilla on kuumetta aamulla. Täällä tuoksuu lanttulaatikko. Mies teki pakkaseen valmiiksi joulua varten lanttulaatikon (paistamista vaille). Toinen pikkupotti meni uuniin. Satun tykkäämään lanttulaatikosta ja tuosta tuoksusta.

Bääää, Olavi heräsi, toivottavasti kuume ei ole noussut...

Öitä!

Ametisti

Vierailija
11/13 |
19.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikille!

Tällä viikolla on ollut niin paljon menoa, että vasta nyt ehdin tulla tänne teille viestittelemään.

Matkavalmisteluita ja viime hetken joululahjojen ostelua on tämä viikko ollut täynnä ja mahtui eiliselle yksi työpaikkahaastattelukin...

Strutsi: Voi harmi, ettei mies jaksanut laatuaikaa. Tuttu tunne meilläkin. Tosin viime yönä johtui meillä siitä, että Mikael heräsi kunnolla 20 min unien jälkeen ja valvoi sitten miltei puoli yhteen yöllä!!! Heräsi kaiken lisäksi jo klo 7 ja nyt vihdoin nukahti puolisen tuntia sitten.

Tolleroinen: Ihanaa! Onneksi olkoon! Toivottavasti teillä kaikki on hyvin ja ehdit vähän nauttiakin raskaudesta.

Ipu: Juu, mulle menee kaikki läpi, hieman naivi kun olen ;). Onneksi olkoon kuitenkin koiravauvasta! Minkä rotuinen on tulossa?`Itsellä on myös ollut koira ja/tai kissa lapsesta lähtien ja nyt tosiaan on koirakuume taas nostellut päätään kun helmikuussa tulee 3 vuotta uskollisen sekarotuisemme poismenosta. Mies ei valitettavasti jaa innostusta, mutta eiköhän me 3 muuta koirahullua perheenjäsentä häntä jossain vaiheessa ympäri puhuta..Tsemppiä unettomuuteen!

Tosiaan Mikaelkin näemmä on koirien suuri ystävä. Näki tässä eräänä päivänä ikkunallisesta takaovesta naapurin Rottweilerin ja meinasi pompata syöttötuolistaan pää edellä koiran perään! Kun sitten sain hänet nostettua pois tuolista konttasi hän VAUHDILLA oven lasia taputtelemaan ja koiran matalaa haukahdusta matkimaan. Pitkän aikaa vielä koiran häivyttyä siinä viihtyi ihmettelemässä josko se kohta taas tulisi takaisin.

Justus: Onnea uuteen kotiin! Ja tsempitykset ystävälle. Toivottavasti hoito tehoaa pian ja onneksi asia huomattiin.

Toivottavasti herra malttaisi nukkua pitkät unet nyt aamupäivällä kun iltapäivällä mennään esikoisen parhaan kerhokaverin luokse käymään, Heillä on siis suurinpirtein samanikäiset tytöt kuin meidän pojat on, joten tuskin Mikael silloin malttaa nukkua.

Vikli: Hyvä idea pehmustaa sohvan edusta. Meillä ei ikävä kyllä ole kovin lapsiturvallinen koti, kun esikoinen oli itse niin varovainen eikä vauvana tarvinnut kuin varoittaa, niin lähti pois vaaran paikoista (toista se on nykyään!). Mikael on siis myös monen monta kertaa loukannut sormensa kun ei vielä ole oppinut olla laittamatta sormiaan laatikon väliin kun sen avattuaan sulkee taas...

Siiricata: Teille myös onnittelut uudesta perheenjäsenestä! Onpa tosiaan ihanaa, että Aino ja Aatu saa kasvaa eläinten parissa. Tsemppiä päivähoitoasiaan! Olisihan se älytöntä jos ei sisarukset pääsisi samaan hoitopaikkaan.

Miikaro: Tsemppiä tilanteeseen. Toivottavasti saat apua mieheltä niin, että saisit nukuttua.

Bough: Onnea! Taitaa tosiaan teidän tyttö olla se aikaisin näistä tammikuisista. Varmasti herkistyy etenkin kun alussa on ollut pelkoa. Itse herkistyn edelleen esikoisenkin synttäreiden aikaan, vaikka poika on ollut alusta asti täysin terve ja poikkeuksellisen hyvin kehittynyt (syntyi rv 36+3). Ja tietty myös nyt Mikaelin synttäreiden aikaan herkistyy. Hän joutuikin olemaan 5 päivää eri osastolla kuin minä ja sai lisähappea ja glukoosia alkupäivinä (syntyi rv 35+2).

Siitä tulikin mieleen, että onnittelenpa näin etukäteen ainakin Allun Neeaa sunnuntaisen 1-vuotispäivän kunniaksi. Ollaan itse silloin nettipimennossa Ateenassa. En välttämättä muuten muistaisi sitä, mutta kun Mikael syntyi samana päivänä. Niin ja Tomaksella on nimpparit su, joten onnittelut hänellekin!

Ametisti: Toivottavasti Olaville ei noussut kuume ja toipuu pian flunssasta.

Mikael tosiaan täyttää sunnuntain 1v ja käytiinkin neuvolassa jo keskiviikkona. Pituutta oli kuukauden takaisesta ylimääräisestä lääkärikäynnistä (naamanäppyjä käytiin näyttämässä) tullut 2 cm lisää. Toisin sanoen pituus oli nyt 75 cm, mutta painoa oli 9725, eli 75 g oli vähentyny. Saattaahan se johtua liikkumisesta ja flunssaisuudesta tai rintamaidon ravintoarvojen vähäisyydestä, mutta päästään kuitenkin mekin painokontrolliin noin kuukauden päästä.

Nyt täytyy lopetella. Olen tässä välissä pari kertaa käynyt imettämässä ja Mikaelia lohduttamassa (joka siis heräsi 45 min unien jälkeen) ja "istunto on vanhentunut". Täytyy siis tallentaa teksti Wordiin ja palata uudelleen laittamaan se tänne jos ei lähetys nyt onnistu.

Oikein hyvää joulua kaikille! Palaan varmaankin linjoille vasta joskus välipäivinä tai sitten vasta vuodenvaihteen jälkeen. Saa nähdä oletteko silloin vielä täällä vai joko kirjoitellaan taaperoissa.

T: Emem ja Mikael 211207

Vierailija
12/13 |
20.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole ihan äsken ehtinyt kirjoittelemaan. Eipä kyllä monet muutkaan. Taitaa joulukiireitä olla.

Onnea 1-vuotiaille!

Ja valtavasti onnea Tolleroiselle, ihana juttu!

Sitten omaan napaan, muuta en (anteeksi!) ehdi/jaksa nyt. Mutta ajattelin että parempi edes itsestään ilmoitella ettei ihan kokonaan vieraannu täältä.

Joulukiireitä tosiaan pukkaa, meillä on vasta kinkku ostettu, piparit ja piirakat leivottu, pari lahjaa ostettu. Suurin osa lahjoista, kuusi, koristeet, muut ruuat vielä täysin hankkimatta. Onneksi miehen ei enää tarvi mennä töihin ennen joulua niin eiköhän me kaikki saada mallilleen.

Meillä on ollut viime aikoina aika ihanaa Ohton kanssa. Se on jotenkin muuttunut...hmm...helpommaksi! Ei enää kitise ihan koko ajan ja nukkuu jo useina öinä yhtäjaksoisesti viiteen asti, jolloin sitten kyllä herätään jo kokonaan. Varsinainen aamuvirkku! Onneksi siihen on jo tottunut. On kyllä nyt itselläkin paljon kivempaa kun saa vaihteeksi nukkua useita tunteja putkeen. Ja muutenkin Ohto on sellainen aurinko, sosiaalinen pelleilijä. Ei sen kanssa voi olla olematta kivaa.

Nyt kyllä eilen ja tänään ollut vähän kiukkuisempi ja huonosyömäinen, tekee varmaan vihdoin sitä kolmatta hammastaan. Ainakin aiemmissa hampaissa selkein oire oli syömälakko.. Mutta toivottavasti saisi sen hampaan pukattua pihalle ennen joulua!

Hampaan lisäksi ainut murheen aihe on nyt pahentunut atooppinen(?) ihottuma. Jalat on mennyt ihan korpuiksi, tuntuu pahenevan päivä päivältä. Pitäisiköhän varata aika ihotautilääkäriltä vai onkohan siitä mitään apua, rasvaillahan se vain käskee, sitähän teemme jo...

Ohtolle on muuten tulossa kiharat hiukset!!! Söpöä.. Isällään on kans luonnonkihara, kuulemma. En oo nähnyt kun pitää aina niin lyhyenä. Mutta Ohtolla tosiaan jo ihan selkeästi kihartuu hiukset, vaikkei ne nyt kovin pitkät olekaan.

Hyvää Joulua kaikille! Yritän palata joskus paremmalla ajalla, mutta en takaa että se tapahtuu ennen joulua..

Frimmy ja Ohto, joulupäivänä 11kk.
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=b2633efd-ced4-11dd-854d-…!

Vierailija
13/13 |
20.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitetaan nyt vielä tämäkin, on mun mielestä niin kiva kuva. Ohto on juuri leiponut pipareita mummon (mun äiti) kanssa. Niin onnellisia molemmat. Ja tuo Ohton ilme on juuri sen "bravuuri", hauskuttaa sillä ihmisiä ihan tarkoituksella. Mulla oli pienenä kuulemma ihan sama illistys-ilme.

Frimmy
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=ceb929a8-ced5-11dd-854d-…!