Vauvan kuulo (ja sen testaaminen)
Ongelmani on seuraava: vauvan kuulo testattiin synnytyssairaalassa, jossa vain toisesta korvasta saatiin kuuleva tulos. Toisesta ei saatu kuin negatiivinen tulos, mitä hoitaja selitti, että "voi olla nestettä tai jotain muuta korvassa" ettei tulosta tule.
Oletteko saaneet tällaisissa tapauksissa neuvolassa uuden testauksen?
Minua asia mietityttää. Vaikka vauvan kuulolle ei vielä voisikaan tehdä mitään niin onhan se hyvä tietää, kuuleeko hän toisella korvalla vai onko siinä jotain ongelmia. Kuulo kun vaikuttaa mm. kielen kehitykseen niin mielestäni on hyvä ainakin tietää asia varmaksi, vaikka siihen ei nyt tässä vaiheessa voitaisi vaikuttaa.
Kommentit (2)
jos ette saaneet kutsua takaisin sairaalaan niin luultavasti asiaa seurataan neuvolassa vauvaiässä. Eli tiukua ja ns. uikkua korville ja katsotaan kääntyykö pää... Neuvolalääkäri voi sitten laittaa lähetettä tutkimuksiin. Mutta hyvä kun vauva kuulee varmasyi toisella korvalla! Sillä pääsee jo pitkälle =)
mä en nyt muista niitä tutkimuksia, mutta mun vauvan kuuloa ja näköä tutkittiin sairaalassa. Jotain piuhoja laitettiin päähän ja tuli eril käyriä. Oli sillon vajaa 4kk.
Kyllä ne neuvolas seuraa