Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka monella perheellä on ollut täysin raitis vappu?

Vierailija
01.05.2009 |

1) Meillä on ollut, niinkuin yllensäkin aina, emme käyvä alkoholia. Lapset ei ainakaan siitä kärsi.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
01.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ei ollut "täysraitis".

Ymmärrän, ettei halua juoda humalaan asti, mutta en ymmärrä tätä jeesustelua "ikinä en ota pisaraakaan viinaa, eipähän lapset kärsi".

Eivät ne lapset kärsi siitäkään, jos aikuiset joskus ottavat lasin kuohuvaa tai siideriä/viiniä/olutta, kunhan ei mene juopotteluksi. Päin vastoin, saavat hyvän mallin alkoholin fiksuun käyttämiseen.

Vain Suomessa joutuu selittelemään juomattomuutta - tai juomattomuuteen suhtaudutaan "jeesusteluna" :(.

En onneksi asu Suomessa, joten mä luulen, että meillä lapset saa oikeesti hyvän mallin alkoholin fiksuun käyttämiseen. Siitä juomisesta tai juomattomuudesta kun ei mitenkään puhuta. Joku juo, joku ei, eikä siinä sen kummempaa.

Juhlissa on täällä aina tarjolla alkoholia. Harvoin olen silti kännistä ihmistä näissä juhlissa nähnyt. Joku on saattanut ottaa hiprakkaan asti, mutta kunnon humala on harvinaista. Lapset on juhlissa mukana ja aina on vanhemmista jompi kumpi juomatta ja hoitelee lapsia. Sen viinilasin ruoan kanssa voi juoda, vaikka ne lapset siinä vieressä istuukin, eikä siitä kukaan humalaan tule.

Kesällä saatetaan ostosreissulla istahtaa ja ottaa oluet - ja lapset on mukana. Näin se menee kaikilla. Suomi on sairas maa tuon alkoholin suhteen. Mutta huolestuttava olikin tuo hesarin artikkeli maksakirroosista. Kertoo aika paljon suomalaisten juomisesta :(

Vierailija
22/36 |
01.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin yön töissä, muuten olisin saattanut pari ottaa. Mieskään ei ottanut eilen mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
01.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muualla Euroopassa on ihan selviö, että vanhemmat ottavat muutaman lasillisen, vaikka lapsia on läsnä. Suomessa suurin piirtein soitetaan lastensuojelu kiireesti paikalle, jos vanhemmilla on viinilasilliset käsissään...

Vierailija
24/36 |
01.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies otti yhden saunaoluen, minä en sitäkään, koska olin kipeä. Muutoin olisin varmaan ottanut 1-2 siideriä lasten ollessa jo nukkumassa.

Vierailija
25/36 |
01.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alunperin oli kyllä ollut toisenlaiset suunnitelmat. Poitsun piti mennä tänä vappuna isälleen, mutta aateltiin pitää muksu sittekin kotona kun ei kuitenkaan oltais viihteelle raskauden vuoks suunnattu.

Vierailija
26/36 |
01.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin voinut periaatteessa ottaa sen jo aikaisemminkin, en vain ehtinyt. Eli ei täysraitista vappua meillä. Ukko ei juo mitään, kun ei voi eikä saa eikä enää haluakaan.

Vierailija
27/36 |
01.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olisin voinut pari ottaakin, mutta jäi tällä kertaa ottamata. Ja hyvä niin.

Vierailija
28/36 |
01.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastauksia odotettiin niiltä jotka eivät ottaneet yhtäkään.

Ei kysytty minkä verran otitte tai oliko lapset hereillä.

Vierailija
29/36 |
01.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tällaisiin ketjuihin paasaamaan. Anna ihmisten olla raittiita rauhassa. Miksi se sinua nyppii? Onko sinulla ongelma alkoholin kanssa kun et kestä raittiita ihmisiä? Miksi se sinua ahdistaa?

Eli ei ollut "täysraitis".

Ymmärrän, ettei halua juoda humalaan asti, mutta en ymmärrä tätä jeesustelua "ikinä en ota pisaraakaan viinaa, eipähän lapset kärsi".

Eivät ne lapset kärsi siitäkään, jos aikuiset joskus ottavat lasin kuohuvaa tai siideriä/viiniä/olutta, kunhan ei mene juopotteluksi. Päin vastoin, saavat hyvän mallin alkoholin fiksuun käyttämiseen.

Vierailija
30/36 |
01.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on melkein täysin raitis, minä raskaana enkä muutenkaan juo kuin yhden siiderin pari kertaa vuodessa, joten ihan luonnollista on ettei vappunakaan olla korkattu.

Vierailija
31/36 |
01.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastauksia odotettiin niiltä jotka eivät ottaneet yhtäkään.

Ei kysytty minkä verran otitte tai oliko lapset hereillä.

Saan vastata, vaikka otinkin sen puolilitraa lasten mentyä nukkumaan. :P

Voin tietty muotoilla vastaukseni uudelleen: Meillä oli melkein raitis vappu, mutta minä menin pilaamaan sen ottamalla puoli litraa siideriä. Nyt harmittaa, olinpas minä pöljä. Olisin saanut vastata tähänkin kyselyyn hyvällä omalla tunnolla. Vaan nytpä sain vastata kahdesti ;-)

32

Vierailija
32/36 |
01.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen raskaana, enkä muutenkaan ole koskaan käyttänyt alkoholia. Mies ei myöskään juo kuin ehkä kerran vuodessa. Lisäksi hänellä on lääkitys, jonka kanssa alkoholia ei saa käyttää.

Koko perhe nauttii!

Vierailija
33/36 |
01.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsiperheenä nollatoleranssi.

Vierailija
34/36 |
01.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä raskaana ja mieskään ei sitten jaksanut mitään ottaa. Osasyynä myös koko perhettä riivaava flunssa. Ja meillä nämä "ottamiset" ovat muutoinkin lähinnä saunakaljan ja parin viinilasin muotoa. Ihan tarpeeksi ja hävettäväksi asti tuli ryvettyä teininä ja opiskeluaikoina. Ei jaksa enää näin lapsiperheellisenäkään sitä krapulaa ainakaan.

Vierailija
35/36 |
01.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on aina Vappuna töissä ja minä lasten kanssa joten aina ollaan ihan selvinpäin. Onhan noita Vappuja saanut juhlia aikanaan ihan tarpeeksi :-D

Vierailija
36/36 |
01.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieskin on juonut oluen tai pari. Eilen ei alkoholipitoisia juomia meillä juotu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kaksi