Kuinka monella perheellä on ollut täysin raitis vappu?
1) Meillä on ollut, niinkuin yllensäkin aina, emme käyvä alkoholia. Lapset ei ainakaan siitä kärsi.
Kommentit (36)
Emme asu Suomessa ja täällä ei vappua vietetä. Mä en tosin joisi muutenkaan, kun ei tuo alkoholi oikein maistu. Joskus juon ruoan kanssa lasin viiniä, mutta eipä tullut sitäkään juotua eilen. Ihan meni maitolinjalla :)
en tiedä juoko mies tänään illalla saunassa tuon yhden kaljan mikä on tammikuusta asti seissyt jääkaapissa mutta itse en ota mitään. kuten arvaatte, meillä ei käytetä alkoholia melkein koskaan.
on ollut raivoraitis vappu jo viimeiset viisi vuotta...
myös. Tai no siman promilleista en tiiä, kun ite tein. :-D Ei olla vielä edes maistettu...
sain parivuotta sitten piccolopullon kuohujuomaa lahjaksi. Se on jääkaapissa vieläkin avaamatta. Varsinainen juoppo perhe :) ...
lapseton pari, jotka viettävät vappunsa myös selvinpäin. Mies ollut töissä koko vapun ja itseäni ei nyt liioin huvita yksin lähteä mihinkään. Ystävät asuvat toisella paikkakunnalla.
Ehkä ensi vappuna kuohuvaa..
silloin tällöin ruoan kanssa menee lasillinen viiniä, siihen se jää.
Jos lasketaan niin sitten ei ollut......
toistakymmentä vuotta on mennyt täysraittiina. En kyllä tiedä miksi, ei vain ole kummallakaan kiinnostanut ja ei ole vielä niin hyv'ää syytä tullut, että olisi tarvinnut lasillista ottaa.
Elämä on täysraittiina niin helppoa.
ärsytti kun piti porukan mukana joku siideri ottaa, ettei poikkeais liikaa. En oikein ole koskaan ymmärtänyt tätä hypetystä alkoholin ympärillä.
toistakymmentä vuotta on mennyt täysraittiina. En kyllä tiedä miksi, ei vain ole kummallakaan kiinnostanut ja ei ole vielä niin hyv'ää syytä tullut, että olisi tarvinnut lasillista ottaa.
Elämä on täysraittiina niin helppoa.
Eikä se ole mitenkään kummallista tai harvinaista :)
Varmaan viimeksi 2004 vappuna olen jonkun siiderin juonut...
Vappu (ja muut juhlat) mennään lasten ehdoilla, eikä se edes tunnu miltään uhraukselta.
Tänään saatan ottaan yhden, tai sitten ei, mutta vapun kanssa sillä ei oo mitään tekoa. Maanantai on vapaapäivä, mayday, ja se menee ulkoillessa lasten kanssa jos ei sada, ja kotona pelaamassa lautapelejä, jos sataa. Maydayhin ei liity mitään juopumisrituaaleja.
Olin 10-vuotiaani kanssa Ulliksella piknikillä. Olen raskaana, joten siksi raivoraitis linja. Ehkä olisin saattanut juoda lasin kuohuvaa muuten. Ei mullekaan tuo alko ole oikeastaan koskaan maistunut.
-Kahden lapsen yh
Eli ei ollut "täysraitis".
Ymmärrän, ettei halua juoda humalaan asti, mutta en ymmärrä tätä jeesustelua "ikinä en ota pisaraakaan viinaa, eipähän lapset kärsi".
Eivät ne lapset kärsi siitäkään, jos aikuiset joskus ottavat lasin kuohuvaa tai siideriä/viiniä/olutta, kunhan ei mene juopotteluksi. Päin vastoin, saavat hyvän mallin alkoholin fiksuun käyttämiseen.
raitis vappu. Yksin pojan kanssa ja poika sairaana, ei tee mieli juoda edes sitä saunasiideriä minkä kaappiin joskus hankkinut. Tuskin joisin vaikka poika olisi terve, ei vaan maistu enää nykyään.
Meillä kanssa. Ihan tarpeeksi ehdittiin juhlia ennen lapsia :)
sekä minä että mies ja sama linja jatkuu.
Meillä kans, jos ei simaa lasketa. Siinä varmaan jotain kuohuu.