Sekundäärisesti lapseton täällä, tulkaahan ilkeilemään ja kivittämään :)
Kommentit (33)
Ja uskon jotain lapsettomuudesta tietäväni, silti se sekundäärinen lapsettomuus oli tosi rankkaa! Juuri se ristiriitaisuus, kamala suru siitä, että haluasi syliin sen toisen, yksi ei syliä täytä, ja toisaalta, kun kuitenkin on se yksi, eikä saisi valittaa. Miten ihmeessä joku voi kuvitella, että vain ne, joilla eka on tärpänny heti vain valittavat? Tai kävikö mielessä, että se todellisuus, ettei ne lapset tulekaan ihan helpolla voi olla samansuuruinen järkytys, oltiin sitten tekemässä sitä ensimmäistä tai viidettä? Minä joka olen kokenut "molemmat" lapsettomuudet, olen molemmista valittanu ja itkenyt ihan yhtä päljon...
Tsemppiä ap:lle, joskus onneen vaaditaan pitkä ja kivinenkin tie.Eikä isompikaan ikäero ole paha, vaikka omieni kohdalla sitä joskus hiljaa surenkin...
Eka tärppäsi toisesta kierrosta. Hän kuoli kohtuun vähän ennen laskettua aikaa. Toinen syntyi pikkukeskosena ja hänen jälkeensä on ollut monta keskenmenoa. Mutta valittaa ei saa, kun on ollut niin helppoa.
lienemme vain lievästä lapsettomuudesta kärsiviä, mutta olen kyllä sitä mieltä, että jos joku neljättä kuumeileva tulee inisemään "lapsettomuudesta" lapsettomuuspalstalle, niin on se sama kuin joku tulisi valittamaan flunssaansa syöpäpotilaalle. Tokan lapsen suuren kaipuun ymmärrän vielä hyvin, kun mä ainakin surin sitä, ettei lapsella ole sisarusta, mutta sitten kun ipanoita on vaikka kolme, niin loppuu ymmärrys. Ymmärrän, että kyllähän se pännii, ettei saa mitä haluaa, mutta en sitä, että kehtaa mennä oikeiden lapsettomien pariin asiasta kitisemään.
Eka tärppäsi toisesta kierrosta. Hän kuoli kohtuun vähän ennen laskettua aikaa. Toinen syntyi pikkukeskosena ja hänen jälkeensä on ollut monta keskenmenoa. Mutta valittaa ei saa, kun on ollut niin helppoa.
Eniten minua säälittää se teidän esikoisenne..
Täh, miksi?
Täh, miksi?
Luuletteko oikeasti, että tuo pakonomainen halunne saada lisää lapsia ei vaikuttaisi siihen esikoiseen? Kun äiti ajattelee, että "yksi ei syliä täytä", niin kyllä se vaikuttaa äidin ja lapsen suhteeseenkin. Ollaan masentuneita ja ahdistuneita, ei osata muuta ajatellakaan.
Noniin, päästiinhän tässä ketjussa ilkeilyn tasolle! :D
Kerropa oma tarinasi? Onko sulla luomusti alkunsa saaneet lapsi / lapset?
n 13 vuotta, ennenkuin sain ensimmäisen lapseni.
te pikkupirut, jotka luulette tietävänne aina kaiken:
Elämää on muuallakin kuin teidän täydellisessä olohuoneessanne.
Joillakin on ihan oikeita ongelmia.
Muutakin kuin että minkäväriset asusteet sopisivat kauden trendihaalariin...
Täh, miksi?
että tuo pakonomainen halunne saada lisää lapsia ei vaikuttaisi siihen esikoiseen? Kun äiti ajattelee, että "yksi ei syliä täytä", niin kyllä se vaikuttaa äidin ja lapsen suhteeseenkin. Ollaan masentuneita ja ahdistuneita, ei osata muuta ajatellakaan.
Täh, miksi?
Luuletteko oikeasti, että tuo pakonomainen halunne saada lisää lapsia ei vaikuttaisi siihen esikoiseen? Kun äiti ajattelee, että "yksi ei syliä täytä", niin kyllä se vaikuttaa äidin ja lapsen suhteeseenkin. Ollaan masentuneita ja ahdistuneita, ei osata muuta ajatellakaan.
mutta osaan olla valittamatta kauheaa kohtaloani ja osaan nauttia lapsestani, enkä tuhlaa arvokasta yhteistä aikaamme haikailemalla toisen perään ja itkemällä, että syli ei täyty. Voi tsiisus...
Hoidoilla saatu lapsi, mutta osaan olla valittamatta kauheaa kohtaloani ja osaan nauttia lapsestani, enkä tuhlaa arvokasta yhteistä aikaamme haikailemalla toisen perään ja itkemällä, että syli ei täyty. Voi tsiisus...
Ahaa, eli en saisi haaveilla toisesta lapsesta, koska minulla on yksi lapsi?
Mistä olet saanut käsityksen, että puran tämän kakkoshaaveeni esikoiseen?
Hoidoilla saatu lapsi, mutta osaan olla valittamatta kauheaa kohtaloani ja osaan nauttia lapsestani, enkä tuhlaa arvokasta yhteistä aikaamme haikailemalla toisen perään ja itkemällä, että syli ei täyty. Voi tsiisus...
Aivan varmasti huomaa. Lapset ovat erittäin herkkiä vaistoamaan tällaiset asiat.
Aivan varmasti huomaa. Lapset ovat erittäin herkkiä vaistoamaan tällaiset asiat.
Kylläpäs olet hauska! :) Pystyt näkemään ja syväanalysoimaan meidän perheen kuvioita muutaman lauseen perusteella :D
Tiedätkö mitä, tuo esikoinen on mun päivieni ilo. Hänen ansiostaan tämä pikkukakkoshaaveen kivinen tie ei tunnu ollenkaan niin pahalta kuin tuntui lapsettomuuskriisi ja -hoidot kun ei ollut sitä yhtäkään lasta :)
Minä olen monilapsisesta perheestä ja aiotaan yrittää meidän perheeseen saada vielä toinen lapsi. Ei hinnalla millä hyvänsä, mutta yrittää aiomme. Enemmän kärsittäisiin jos ei yritettäisi. Ei luovuteta. Vielä. :)
No siinä mielessä havaintosi menee mun kohdalla pieleen, että ei esikoinenkaan saanut alkuaan helpolla, vaan hoidoilla. Silti suren sitä, että meidän perheen lapsiluku saattaa olla tässä. :( Toisaalta tämä ei tullut mulle yllätyksenä, eikä hoidot tokalla kertaa varmasti ole henkisesti niin raskaat kuin ekalla kertaa.
ap