Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rintasyöpä.

Vierailija
30.04.2009 |

Sinä tai tuttu tai tutun tuttu. Miten heräsi epäilys? Siis ei mitään "oli vaan kyhmy rinnassa" vaan missä asennossa, koko, muita oireita?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
30.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oli herneen kokoinen, tuntui käteen ihan selvästi.

Iho oli siltä kohdalta hieman vetäytynyt, niinku kurttuun tai vinoon.

Jälkeenpäin ajatellen, sitä rintaa vihloi joskus.

Enpä hoksannut muita oireita.

Vierailija
2/13 |
30.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy mammografiassa säännöllisesti. Kuvassa näkyi jotain suttua, jonka lääkäri ensin meinasi katsoa läpi sormien. Sanoi sitten että katsotaan nyt kuitenkin uä:llä. Onneksi katsoi. Ja otti neulanäytteen. Syöpää oli, hoidettiin ajoissa pois ja nyt äiti on terve.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
30.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyllä vain ap, se vastaus on kuitenkin "löysin kyhmyn".

Vierailija
4/13 |
30.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian monta naista olen työni puolesta tavannut, jotka menneet liian myöhään tutkimuksiin.

Vierailija
5/13 |
30.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten tuli siihen kohtaan patti. Ihan pinnassa pitkulainen vajaan kahden sormen pituinen ja sormen paksuinen. Mitä muuta haluat tietää? Itselläni näin.

Vierailija
6/13 |
30.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei haluaisi olla mikään hermoheikko, mutta oikeasti mulla ei tunnu kyhmy kuin oikeassa rinnassa vasemalla kyljellä maaten. Eli suhteellisen iso rinta kun roikkuu vasemman rinnan päällä niin siinä se mokoma kyhmy tököttää, kun muutamana iltana olen ensin vahingossa ja sitten puolivahingossa tunnustellut. Yäk. Hirvittää. Olen kyllä laihduttanut ja vasen rinta on pienentynyt, muttei se oikea, jossa kyhmy tuntuu. Voisiko johtua laihduttamisesta? Suvussa ei varsinaista rintasyöpää ole diagnosoitu, muuta syöpää joka laidalta kyllä.

Ap

Vierailija
7/13 |
30.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sairastumisestasi jo aikaa ja oletko parantunut?

Itselläni otettiin näyte rinnan patista eilen ja saan vastaukset vapun jälkeen. Mikä tahansa hyvä parantumiskertomus olisi nyt paikallaan kuulla!!!

Vierailija
8/13 |
30.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maanantaina soitat TK:hon ja ne ottaa sut samana tai seuraavana päivänä ja alittavat lähetteen heti mammoon.

Siitä se lähtee..hoito

tai poistuu epävarmuus

Vierailija
9/13 |
30.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen saanut jo uuden rinnankin.

Elämä jatkuu,

paljon rikkaampana ja seesteisempänä. =)

Sain hoidot raskaimman mukaan,

rinta pois, kainalon tyhjennys, sytostaatit ja säteet.

Kontrolleissa käyn ja jokaisena päivänä kun pää nousee sängystä, on uusi aamu minulle.

En tuhlaa elämääni miettimällä uusiutumsia tms. Elän hetki kerrallaan

Vierailija
10/13 |
30.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen olit sairastuessasi?

terv. se koepalan vastausta odottava

Vierailija
11/13 |
30.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuosi sitten oireitten takia menin ultraan ja mammoon. siinä näkyi jotain ja sitten otettii koepala. Parin viikonpäästä leikkaus. Imusolmuukkeet oli puhtaat. Sain vain sytostaatit. CEF hoito 6 kertaa. minulta ei lähtenyt hiuksia. Useimmilta lähtee. Nyt lääkärin mukaan olen terve, uutta rintaa odottelen.

tietoni mukaan alle 35 vuotiailta poistetaan koko rinta heti. Itse olin 33 kun sairastuin.

Vierailija
12/13 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liian monta naista olen työni puolesta tavannut, jotka menneet liian myöhään tutkimuksiin.

Mikä on liian myöhään? kuinka iso patti silloin ollut?

Vierailija
13/13 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kaksi