Miten voisin juhlia vappua lapseni kanssa?
Olen jehovan todistaja-perheestä lähtöisin, eikä mulle ole siirtynyt mitään perinteitä mistään juhlista mitä muut viettää. En oikein edes osaa juhlia, kun en tiedä mitä pitää tehdä. Haluaisin kuitenkin että lapselleni siirtyisi minulta mukavia perinteitä esim. juuri vapusta.
Ajattelin ekan vuoden yliopisto-opiskelijana ja melko tuoreena helsinkiläisenä mennä käymään huomenna ensimmäistä kertaa Ulliksella ennen työvuoroni alkua. Mitä siellä tehdään ja miten pitää käyttäytyä? Onko jotain mitä mun pitäisi tietää? Anteeksi tyhmät kysymykset, mutta tosiaan opin vasta viime vuosina että jouluaattokin on 24.12. Sitä ennen ei ollut muuta hajua kuin että on joskus joulukuussa. Olen siis todella noviisi kaikissa juhlaperinteissä )o:
Kiitos jo etukäteen avusta.
Kommentit (4)
Tai sitten jos on oma iso porukka jolla voi pitää piknikkiä.
Siellä siis on ihmiset piknikillä. Usein varsin kostealla sellaisella, mutta hyvässä hengessä kaikki.
Mun mielestä ei kyllä varsinaisesti lasten paikka kun on niiiin paljon ihmisiä tukevassa humalassa. Jos ootte isolla porukalla menossa niin kannattaa mennä aika aijoissa että saa kunnon leiripaikan.
Mun mielestä lasten kanssa on kiva grillailla kotona, juoda simaa ja syödä munkkia. Vappupallo (eli folioilmapallo) on kiva perinne ja kaupingilla voi käydä kävelemässä ja katselemassa hälinää.
Siellä myös piknikointia, mutta myös iso ja hyvä aidattu leikkipuisto Ympyrätalon takana siinä rannassa. Ja Hakaniemen torilla on vapputavaran ja ilmapallojen myyntiä (ja vasemmiston vappujuhla).
sellainen kun lapsi haluaa. Tehdään yhdessä pullataikina ja paistellaan munkkeja. Asuntoa koristellaan ilmapalloin ja serpentiinein. Illalla grillaamme ulkona.
Ullanmäellä emme koskaan ole käyneet, muutaman kerran ollaan helsingissä käyty seuraavana päivänä, mutta siellä on yleensä oksennusta, kusta, roskaa, pulloja ym. joka paikka täynnä, joten 2 kerran jälkeen totesimme ettei sinne tarvitse lasten kanssa lähteä. Mielummin olemme kotona ja ulkona.
Mutta suosittelisin tosiaan vappupalloja, serpentiiniä, munkkien paistoa, kenties siman tekoa, semmoista mukavaa yhdessä oloa.