Tiedän saavani täältä oikean vastauksen.
Olen yksin kotona kaksivuotiaan lapsen kanssa. Kun lapsi on nukahtanut, vonko juoda kaksi tölkkisiideriä? Sellaisia isoja tölkkejä.
Kommentit (13)
jos ei tosiaan enempää. Paitsi jos sulla on niin huono viinapää, että kihahtaa liikaa, niin juo pelkkä yksi.
Aina ei tahdo muistaa, että tämä on VAUVA-palsta. Eli mesta, jossa on maailman pyhimmät ja hyveellisimmät ihmiset.
Täällä sitä tuntee itsensä aina ihan alkoholistiksi ja rappiolliseksi äidiksi. Ja kun menee muualle nettiin tai IRL, niin kokee olevansa täysin normaali, keskivertoa raittiimpi ja hyveellisempi ihminen.
Hyvä että vauvapalsta pitää moraalia ultrakorkealla :)
- Äiti kahden lapsen kanssa, juon kuohuviiniä enkä ole edesvastuuttomassa kunnossa.
Mieti jos lapsi herää tai hänelle sattuu jotain niin olet ihan huppelissa. Äidin ei kuulu olla alkoholisti.
Kahdesta tölkistä siideriä ei tule känniin eikä niiden juominen tee kenestäkään alkoholistia. Mitä sitten jos lapsi herää ja äiti on juonut kaksi siideriä. Hmm. Ehkäpä ihan samaa kuin jos äiti ei olisi juonut mitään? Ja mitä voi "sattua" nukkuvalle kaksivuotiaalle muuta kuin että heräisi? Kyllä taas on tampiota niukkapipoa liikkeellä...
Aina ei tahdo muistaa, että tämä on VAUVA-palsta. Eli mesta, jossa on maailman pyhimmät ja hyveellisimmät ihmiset.
Täällä sitä tuntee itsensä aina ihan alkoholistiksi ja rappiolliseksi äidiksi. Ja kun menee muualle nettiin tai IRL, niin kokee olevansa täysin normaali, keskivertoa raittiimpi ja hyveellisempi ihminen.
Hyvä että vauvapalsta pitää moraalia ultrakorkealla :)
- Äiti kahden lapsen kanssa, juon kuohuviiniä enkä ole edesvastuuttomassa kunnossa.
kukaan ei kahesta siideristä tuu känniin. pieni mukava olo voi tulla ja siinä tilanteessa voit lasta hoitaa jos lapsi herää.
minäkään en tosta määrästä tuu känniin ja mä juon noin 2-3 kertaa vuodessa
esim. kuumekouristus, kauhukohtaus, tulipalo ja alkoholin jäljiltä äidin toimintakyky on huonontunut. Mutta kun ei täällä ajatella lapsia ollenkaan vaan ainoastaan itseä :(
T. 6 eli äiti, joka ei ota koskaan alkoholia lasten läsnäollessa
Kahdesta tölkistä siideriä ei tule känniin eikä niiden juominen tee kenestäkään alkoholistia. Mitä sitten jos lapsi herää ja äiti on juonut kaksi siideriä. Hmm. Ehkäpä ihan samaa kuin jos äiti ei olisi juonut mitään? Ja mitä voi "sattua" nukkuvalle kaksivuotiaalle muuta kuin että heräisi? Kyllä taas on tampiota niukkapipoa liikkeellä...
ja kauhukohtauksessa nyt ei tarvitse kuin katsoa ettei tapahdu mitään. tai sitten ap tulee kahdesta siideristä niin känniin ettei tulipalon sattuessa pääse jostain ihmeen syystä ulos.
taitaa olla sulla aika hyvä mielikuvitus. itse en juo ollenkaan, mutta en silti pidä minään syntinä jos äiti rentoutuu juoden 2 siideriä. ja tuskin kaataa muutenkaan niitä sellaista vauhtia kurkusta alas että tulis edes hiprakkaan.
ilmeisesti sellaisia tulipaloja on, ettei ap kahden siiderin huppelissa ehdi reagoida, kun joutuu miettimään viisi sekuntia kauemmin, mitä pitää tehdä :-)
ilmeisesti sellaisia tulipaloja on, ettei ap kahden siiderin huppelissa ehdi reagoida, kun joutuu miettimään viisi sekuntia kauemmin, mitä pitää tehdä :-)
Mutta jos todella jotain kävisi, kaikki syyttäisivät. Itse en ole mitenkään "olevinani" enkä täydellinenkään, mutta en ota alkoholia yhtään ollessani yksin lasten kanssa.
Aina voi käydä jotain ihan pientäkin, autoa saattaa joutua ajamaan jne, koskaan ei tiedä. Siitä syystä selvänä, ja ilman alkoholia on mielestäni iha viisastakin olla jos on lapsen kanssa kotosalla.
Kukin tavallaan. En paheksu äitejä, jotka sen siiderin juovat. Mutta parempi ilman, kuin katua.
Aatelkaa jos lapsia saa yöllä jonkun hepuliskepulihenkilähtee-kohtauksen? Tarttiskohan mun mennä autokouluun?
Mutta jos todella jotain kävisi, kaikki syyttäisivät. Itse en ole mitenkään "olevinani" enkä täydellinenkään, mutta en ota alkoholia yhtään ollessani yksin lasten kanssa.
Sanoit sen jo AIKA monta kertaa... ai et ikinä ota alkoholia ollessasi lasten kanssa...!
Aina voi käydä jotain ihan pientäkin, autoa saattaa joutua ajamaan jne, koskaan ei tiedä. Siitä syystä selvänä, ja ilman alkoholia on mielestäni iha viisastakin olla jos on lapsen kanssa kotosalla.
Jos mietin omaa tilannettani, niin olisi aika kummallista, jos joutuisin yhtäkkiä ajamaan autoa. Kun ei ole korttia eikä ajokkiakaan. Mielestäni olisin edesvastuuttomampi, jos hyppäisin rattiin vaikka olisinkin selvinpäin!
Kukin tavallaan. En paheksu äitejä, jotka sen siiderin juovat. Mutta parempi ilman, kuin katua.
[/quote]
Et paheksu...mikäs se olikaan siinä edellisessä viestissä... "äidin ei kuulu olla alkoholisti" tms. Jepjep. Kahden siiderin alkoholisti...
Koita rauhoittua...
vaikka olen selvinpäin ja en herää tulipaloon tai lapsen kuumekohtauksiin tai painajaisiin ym. Pitäisköhän valvoa loppu elämä ettei vaan satu mitään
Mieti jos lapsi herää tai hänelle sattuu jotain niin olet ihan huppelissa. Äidin ei kuulu olla alkoholisti.