Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hääkielteiset vanhemmat

Vierailija
15.12.2008 |

Onko muilla vanhempia, jotka ovat hääkielteisiä?

Siis omani ovat kyllä naimisissa, mutta niin kauan kuin muistan, ovat aina puhuneet, että älä sinä koskaan vaan mene naimisiin.

Kun tapasin nykyisen mieheni, silloinkin heti huolestuttiin, että ette kai nyt naimisiin mene? Sama kun tuli lapsi, heti muistutettiin, että ei tarvitse lapsen takia naimisiin mennä.

Jotenkin inhoavat häitä, eivät koskaan ole edes sukulaisten häissä käyneet. Aina sen sijaan marmattavat, että ihme kun aikuiset ihmiset viitsivät tuolla tavalla tuollaisen shown järjestää.

- Mitähän sen isäkin nyt sanoisi jos näkisi, niin vaatimaton mies oli, ja nyt tyttö tuollaiset isot kirkkohäät järjestää, ei kyllä isä olisi mielissään, sanoi äiti kun tuli kesällä kutsu serkkuni häihin (jonne äiti ei tietenkään mennyt, koska ei voi sietää pröystäileviä ihmisiä).

Onko tämä ihan tavallista mielestänne? Että häitä järjestäviä pidetään jotenkin hienohelmoina?

Vanhempieni käsitys on kyllä vaikuttanut suuresti käsitykseeni häistä. En voisi kuvitellakaan, että minä ja mieheni mentäisiin kirkossa naimisiin, tulisi kauhea papatus vaan, että mitä järkeä jne. Jotenkin itsekin ajattelen, että ei ole mitään mieltä järjestää häitä tai edes siviilivihkimistä.

Miten te muut, jotka olette avoliitossa, ovatko teidän käsitykset peräisin sieltä lapsuuskodista myös?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
15.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avioliiton voi solmia aivan koruttomasti kahden todistajan läsnäollessa joko kirkossa tai sitten maistraatissa. Häitä ei tarvitse järjestää.

Vierailija
2/6 |
15.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haiskahtaa vähän siltä, että äitisi olisi oikeasti halunnut itsellen isot häät mutta kun ei jostain syystä niitä saanut, ei suo niitä kellekään muullekaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
15.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

naimisiin pitää mennä jos tulee lapsia.

Olivat vanhankansan ihmisiä mielipiteineen.

Mutta jaksoivat natista kyllä toisten häistä ja pröystäilystä. Mutta pidän syynä sitä, että heillä oli kummallakin köyhä lapsuus ja joutuivat tekemään paljon töitä, että saivat meidät lapset koulutettua. Eivät olisi hyväksyneet jos olisimme aikuisina tulleet käsi ojossa kertomaan, että "laita parikymmentä tuhatta euroo kun me järkätään häät".

Omia vanhempiaan ei voi muuttaa, mutta voi muistaa, että he ovat oman kasvatuksensa ja aikakautensa luomuksia.

Niin ja me olemme naimisissa ja pidimme pidet häät, jotka maksoimme itse. Ja tämä oli eritoten minun toive. En olisi jaksanut mitään "päivä prinsessana" leikkiä. Mutta toisten häissä on mukavaa kun ei tarvitse itse järjestää.

Vierailija
4/6 |
15.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

en keksi ainuttakaan syytä minkä vuoksi en juhlisi isosti noin merkittävää päätöstä - löysinhän Elämäni miehen joka on lasteni isä. Aivanhan siinä on kerrakseen aihetta juhliin.

Niistä lapsuuden käsityksistä voi irrottautua aivan syyllä. Mikäli vanhemmat haukkuu niin kysy että mikäs olisikaan suurempi syy ja tulevat jos niin kokevat mutta mutristelemaan ja arvostelemaan on turha tulla.

Suoraan sanottuna olen IHAN YMMÄlläni vanhempiesi tyylistä suhtautua häihin. Ihan ymmälläni.

Voi kuinka uskomattomat muistot meillä jäi häistämme.. kaikki lähimmät tuttavat juhlivat kanssamme aamusta iltaan. Sitä en haluaisi unohtaa, vaikka pienet olikin niin ikimuistoiset. Noin 30 hengen häät.

Vierailija
5/6 |
15.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole ikinä tavnnut noin hääkielteistä ihmistä!

Yleensähän vanhemmat eivät haluaisi lapsensa elävän susiparina. Sehän on häpeä. Varsinkin jos lapsi tulee, naimisissa on oltava.

Mulle tulee mieleen, että vanhempiesi liitto on perinpohjin epäonnistunut, mutta koska eroaminen on häpeällistä liitossa on olatava, vaikka osapuolet kärsiv't siitä ja toivottava ja edesautettava ettei tytär tee samaa virhettä, että suinpäin avioituu.

Toinen vaihtoehto joka mieleeni tulee on se, että vanhemmat eivät hyväksy puolisoasi. Eivät suoraa sano, mutta näin avioliitosta yleisesti pahaa puhumalla pitävät sinut epäkelvosta miehestä erossa.

Vierailija
6/6 |
15.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

hiuksissa kukkia. On vissiin oma äitinsä kieltänyt huntua laittamasta :)