Minkä kokoinen on liian iso jalka? (naisella)
Kommentit (161)
Ei tietenkään minkään kokoinen ole liian iso. Naiivi kysymys. Muutoin voi tietysti olla ongelmallinen jalka, jos on rakennevirheitä. Mutta että liian iso. Niin kenelle? Kenkäteollisuudelleko? Vai kenelle liian iso? Kantajalleen jalka on yleensä ihan sopivan kokoinen.
Mikä normitetaan seuraavaksi? Pään koko?
Rintakeskustelua täällä on käyty jo vuodet. Milloin ilkutaan pieniä rintoja, milloin yökötellään isoja. Nyt on menossa jalat.
Mikä naisia oikein vaivaa, kun on pakko keskittyä naisten ulkoiseen habitukseen ja laittaa heidät arvojärjestykseen sen perusteella.
Miten kasvatatte lapsenne? Miten voitte peittää arvomaailmanne heiltä? Vai ettekö edes tee sitä?
Aikuisella tyttärelläni on 35 numero jalka. Minkä sille mahtaa? Venytyshoitoon? Vammaistukea hakemaan? Kyllä sitä pientä jalkaa on ihmetelty ja naureskeltu ihan tarpeeksi. Tällainen ketju, oli kyse "liian" pienestä tai "liian" suuresta jalasta, saa minut todella suuttumaan.
Mikä on liiallinen typeryys? Puhutaanko siitä vaihteeksi?!
Normaalikaupoista löytyy koot 41 asti, sitä isommat on liian isoja.
Kylläpä on taas tyhmä kysymys! Mitä väliä on jalan koolla? Tekeekö se jotenkin ihmisestä huonomman?!
[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 23:49"]
44 on aika hurjan kokoinen.
[/quote]
Suomesta on todella vaikea löytää tämänkokoisia naisten kenkiä.
Mihin perustuu joidenkin käsitys siitä, että jo 40 olisi iso koko?
[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 23:56"]Yli 38.
[/quote]
Sellainen että siihen kompastuu kun yrittää kävellä.
Surullista, jos tätäkin ketjua lukevat teinit, jotka kasvavat ensin "maata pitkin", eli jalat ovat suhteessa muuhun kokoon isot. On kerrottu äidistä, joka oli suorastaan suuttunut kenkäkaupan myyjille " minun lapsellani ei ole niin isot jalat", kun teinitytön kengän kooksi oli mitattu 40. Aloittaja vai hänen äitinsä?
[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 02:01"]
Alle 36 vauvan jalka 36-37 pieni 38-39 normaali Yli 40 ison jalka
[/quote]
Jäi epäselväksi onko sulla 38 vai 39...
Itse olen 173cm ja jalka on 39. Eikä todella näytä mitenkään liian isolta. Ihan sopiva. En ole ikinä moista edes ajatellut niin luultavasti ihan normaalilta näytän. :)
No 44 alkaa olemaan selvästi iso vaikka olisi pitkä nainen kyseessä. Itse olen 162cm ja kengännumero 39-40 ja jalat tuntuu isoilta etenkin kun ne on aika leveät eli usein 39 ei mene leveyden puolesta. Mun mielestä tän pituisella pitäisi olla 38. Yhtä outoa on muuten jos aikuisilla on 34-35 jalka ellei ole todella lyhyt.
Mä on 165cm ja jalankoko 40. Ihan on normaali siro jalka mielestäni, eikä ole kukaan koskaan muutakaan virkannut.
En tiedä onko tämä sattumaa, mutta olen harrastanut seksiä tosi isokokoisten naisten kanssa (ei siis läskillä tavalla). Kaikkien pillut ovat maistuneet parhaalle ja pillut ovat tuntuneet poikkeuksellisen tiukilta kyrvän ympärillä.
Jotenkin tällaiset keskustelut on niin lapsellisia. Joo, itselläni on kengänkoko 41 mutta eipä se ole elämää haitannut. En ole liian iso, missään suhteessa. Just sopiva. Elän elämää. Mutta mulla onkin mielessä isommat jutut kuin jalan koko ja alapääkarvoituksesta kiistely. :)
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 00:03"]Mä näytän kyllä Aku Ankalta näin 162-senttisenä, kera pitkän ja kapean 38/39-jalan. Tuskin 36 näyttäis liian pieneltä, olis edes 37... :( mutta onhan noita isompiakin ongelmia,
[/quote] Mulla sama ja oon tosi hoikka, joka vielä korostaa jalkojen kokoa. Toisaalta Ei haittaa koska kaupoissa yleensä on kokoa 38 tai 39 kun taas äitini on kanssani saman kokoinen 35-36 kokoisella jalalla ja kenkiä ei löydy mistään, koska asumme niin pienellä paikkakunnalla että myyjien mukaan 36 kokoa tilataan kenkäkauppoihin 2kpl.
Olen rakenteeltani siro 180cm ja jalkani kapea 41. Just hyvä, pienemmät näyttäis typerältä.
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 00:03"]
Eipä sille mitään ole tehtävissä, joten en käyttäisi "liian" iso -termiä. Olen ajatellut, että 36 tai pienempi on pieni jalka. 37-39 on keskikokoinen. 40-42 on iso jalka, 43 ja yli on sit jo todella iso.
[/quote]
Nuo rajat vaikuttavat hieman vanhentuneilta. Nykymaailmassa nainenkin on kasvanut pituutta paitsi ylöspäin niin myös eteenpäin (maata pitkin). Kenkäkauppiaat sanovat, että 39-40 on tavallisin koko nykyään. Laittaisin rajat siis tämän päivän tilanteen mukaisesti: 37 tai pienempi on pieni jalka, 38-41 on keskikokoinen, 42-43 on iso jalka, 44 ja yli on sit jo todella iso.
"Jotkut teinitytöt käyttävät jo kokoa 50" Siis mitä v*ttua?! :D Ei herranjumala sentään... Kai tuollaiset aika harvassa oikeesti on!
[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 23:59"][quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 23:57"]Inhottaa ajatellakkin heräävänsä naisen vierestä jolla on saman kokoinen räpylä kuin itsellä. Hyh helvetti. Nykyään kuulemma ihan normaalia naisilla, että on valtava koipi
T mies, jalka 44
[/quote]
Mut ei toi niin paha ole, kuin herätä pienimunaisen vierestä.
[/quote]No onhan iso jalkaterä naisella ikävän näköinen.