Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies kulki melkeinpä polvillaan...

Vierailija
30.04.2009 |

ja minä olin hänelle kaikki kaikessa kuukausikaupalla.

Mietti tosin aina uudelleen ja uudellen, josko "olisi minulle tarpeeksi hyvä - meillä kun oli melkoinen ero mitä tulee koulutukseen ja palkkatasoon ja taustaan.... ja ...."

Jotka siis eivät minua millään tavalla haitanneet, sillä minusta ihminen on ihminen, riippumatta taustastaan ja vauraudestaan.

Sitten - melkeinpä yli yön, hän oli sitä mieltä, että ei siltikään voi elää kanssani "ei ole arvoiseni" - on liikaa velkaa, huono työ/palkka, liikaa vastuuta edellisen liiton lapsista yms...

Tuntuu niin tavattoman vaikealta uskoa, että yllä olevat ovat todella syitä sille, että mies vetäytyy - kun tapaamme, on kummallakin vaikeata, ja aina uudelleen tupsahdamme toisiimme kiinni, mutta...

Kertokaa, miehet - onko todellakin niin vaikeata, jos nainen on korkeammin koulutettu ja todella paremmin asnsaitseva ja jolla on varallisuutta - ja miehellä ei mitään näistä.

Ja sanokaa, miten saan tämän miehen ymmärtämään, että en etsi varallisuutta, en statusta, en hyvää palkkaa..

Vai olisiko vain niin, että mies ei oikeastaan edes välitä minusta????

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
30.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pystyy olemaan johtajatasoisen ja vielä kauniin ja seksikkään naisen kanssa.

Jos bruttotulot on tuplasti mitä itsellä, se syö helposti miestä. Uskomatonta mutta usein totta. Miehellä ei ilmeisesti ole kovin iso vehjekään?

Vierailija
2/8 |
30.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko kommentoida että vaikka itselläni on mielestäni melko kovaa luokkaa oleva itsetunto niin tuossa tilanteessa olisi varmasti sulattelemista miehenä, saatikka sitten jos sattuu vielä olemaan ongelmia itsetunnon kanssa...

Mitään järkeähän miehen käyttäytymisessä ei sinänsä ole, että tuo johtunee vain suomalaisten perinteisestä ajattelumallista että miehen pitää "tuoda leipä taloon" ja sitten on kauheat alemmuuskompleksit jos asiat kääntyvät päälaelleen.

Mutta lopuksi vielä lohdutuksena että itse olen rikkonut monia perinteisen ajattelun malleja elämäni aikana eikä se vaadi kuin kovaa tahtoa ja uskallusta luottaa siihen että itse tietää mikä omalla kohdalla on paras vaihtoehto riippumatta siitä miten naapurit, ystävät tai sukulaiset asioista ajattelevat.

Mies31

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
30.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika marmatin tuntus äijä olevan. Jos se siitä tekee kokoajan itselleen ongelmaa niin kyllä se sitä alkaa myös rassaamaan enemmän ja enemmän.

Kyllä toi on pitkälti ihmisestä kiinni että miten ton ottaa.

Vierailija
4/8 |
01.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksistanne.

Jotenkin silti jopa toivoin, että te miehet sanoisitte minulle, että mies vain haluaa niin sanotusti kohteliaasti ilmaista, että hänellä ei ole sitten minkäänlaista kiinnostusta...

Vaikka mitäpä sekään olisi tilannetta muuttanut.

Pitääkö minun nyt sitten surra tätä ihmissuhdetta loppuelämäni, mietinpä vain.

Minusta kun on toden teolla täysin järjetöntä, että mainitsemani tausta-varallisuus-koulutusseikat saavat määrätä suuntamme parisuhdeviidakossa.

Antakaapa muutama vinkki ja viisas neuvo, miten saan hienotunteisesti miehen älyämään, että seisomme tasantarkkaan samalla viivalla parisuhteessamme.

Ja sinulle, kakkosvastaaja, oletukseesi, että miehellä lienee pieni kalu, voin kertoa, että totta puhut, ei ole järin suurella vehkeellä varustetusta herrasta kyse, mutta - miten tämän nyt sanoisin nätisti - minusta vehkeen koko ja tyydyttämisen kyky eivät kulje välttämättä käsi kädessä.

Vierailija
5/8 |
02.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antakaapa muutama vinkki ja viisas neuvo, miten saan hienotunteisesti miehen älyämään, että seisomme tasantarkkaan samalla viivalla parisuhteessamme.

Tienaan tällä hetkellä noin seitsenkertaisesti sen mitä mieheni. Olemme seurustelleet noin vuoden. Olen alusta asti tehnyt selväksi, että epätasa-arvoisuutta en suvaitse ja suurin epätasa-arvoa luova tekijä tässä maailmassa tuntuu aina olevan raha. Siksi meillä on alusta asti ollut yhteiset rahat (siis ei ensitreffeistä tietenkään vaan siitä kun kaikki meni hirmu paljon vakavammaksi sitoutumiseksi). Kenenkään muun kanssa en ole koskaan pitänyt yhteisiä rahoja, mutta tämä on kyllä paras ratkaisu ikinä. Olen nähnyt paljon pariskuntia, joissa se, jolla on rahaa, matkustelee ja toinen jää sitten kotiin, koska on liian pienet tulot. Minulle taas on aivan päivänselvää, että molemmilla tulee olla yhtäläinen elintaso, riippumatta siitä kumpi tuo enemmän ja kumpi vähemmän rahaa siihen yhteiseen pottiin. KOSKA SIINÄ RAKENNETAAN YHTEISTÄ TULEVAISUUTTA, ei erillisiä elämiä.

Omalla käyttäytymisellä saa parhaiten toiselle vakuutettua, että hän on tasa-arvoinen. Aivan pienilläkin vihjeillä (voivat olla tiedostamattomia) voi kertoa toisen olevan eriarvoinen. Mieheni piti aluksi itseään tyhmänä, koska tiesin paljon asioita ja kaikista aiheista. Sittemmin hän on ymmärtänyt, että tietoni tulevat laajemmasta kokemuksesta, eikä älystä.

Vierailija
6/8 |
03.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tottakai olen valmis jakamaan omastani ja omani. Mutta kun en edes pääse jakamaan, perhana. Tai nätimmin sanottuna huokaus.

Ja mitä tulee tietämisiin, niin tämä ihana mies tietää niin tavattoman monesta asiasta ihan taatusti paljon enemmän kuin minä.

Mitä sitten, vaikka osaisinkin ulkoa Goethen ja Schillerin teokset ja osaisin hyräillä mukana oopperakirjallisuuden kaikki tärkeimmät teokset - paljon enemmän arvostan hänen kykyään pilkkoa puuta ja katsoa minua hellästi silmiin.

Vierailija
7/8 |
03.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miehen itsetunto ei kertakaikkiaan ole hyvä, niin ei kai siihen oikein ulkopuolinen voi vaikuttaa.

Itsellä on parikin miesjuttua kariutunut mielestäni juuri tähän - ensin on ollut kaikki hyvin, sitten on alettu kysellä enemmän ja enemmän työstä, koulutuksesta ja raha-asioista ja sitten vetäydytty.... Surullista! Etenkin kun nelikymppisenä ei tunnu niitä omanlaisia miehiä olevan vapaana ja toisaalta siksi , kun tällä iällä osaa niin hyvin arvostaa monenlaisia ihmisiä ja käden taitoa.

Vierailija
8/8 |
03.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lohtu sekin. Vaikka laiha. Hieman tosin nolotti kun luin äsken tuota huomautusta puiden pilkkomisesta - luulevatko nyt sitten arvon miehet, että olenkin tässä suhteessa vain ollut etsimässä hantlankaria; mutta osasit lukea syvemmän tarkoitukseni: eli että minun maailmassani on käytännön äly ja osaaminen kuten myös tunneäly arvoasteikossa huomattavan korkealla, korkeammalla kuin tohtorinhattu ja pankkitilin saldo.

Huokaus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kuusi