Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jee: juoksin mäkistä maastoa 4,5km aikaan 30min!

Vierailija
28.04.2009 |

Olen itseeni aikamoisen tyytyväinen.

Ja samaan tahtiin, kun hiki valui, valui myös kaikki päivän stressit pois.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
28.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

paaaaaaaaaaljon enemmän kaloreita. Oottakaas kun pullautan tän vauvan ulos ni mäki pääsen ;)

tosin en tiedä onko tässä edes laihdutus menossa, tosin ajasta päätellen pullukka hölkkää

Vierailija
2/23 |
28.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

paaaaaaaaaaljon enemmän kaloreita. Oottakaas kun pullautan tän vauvan ulos ni mäki pääsen ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
28.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosin en tiedä onko tässä edes laihdutus menossa, tosin ajasta päätellen pullukka hölkkää

Vierailija
4/23 |
28.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu en tiedä laihduttaako, mutta minulla ei riitä kärsivällisyys kävelyyn (paitsi nyt kun on tuo pötsi) tai siis en osaa kävellä tarpeeksi kovaa hengästyäkseni kunnolla, siksi mieluummin juoksen.

Vierailija
5/23 |
28.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävely ei laihduta!]

Kyllä se on juuri kävely joka laihduttaa, reipas kävely

Juoksusta on jopa haitaa, kun syke nousee usein liian ylös

Vierailija
6/23 |
28.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää pari vuotta kävelin vaunujen kanssa ja ilman mutta kun aloin juoksemaan niin johan alko kilot tippua ja lihakset reenaantua: juokseminen on saakelin hyvää työtä VATSALIHAKSILLE.. ;)

Vierailija
7/23 |
28.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävely ei laihduta!]

Kyllä se on juuri kävely joka laihduttaa, reipas kävely

Juoksusta on jopa haitaa, kun syke nousee usein liian ylös

Vierailija
8/23 |
28.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkista valmentajasi osaaminen! Kävely ei edes nosta kuntoa! t. fysiatrian ylilääkäri

]

Vierailija
9/23 |
28.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sama mulla ,enkä kävelemisellä saa sykettä juuri mihinkään. Riippuu ihmisestä tietty, jos painat 100kg niin kyllä se syke nousee hyvin kavelemälläkin, jos painat 50kg niin aika kovaa saat käppäillä. Pääasia että jengi liikkuu, tsemppiä kaikille!

Vierailija
10/23 |
28.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omakohtaisena kokemuksena ap voi sanoa, että kyllä juoksu laihduttaa ja kiinteyttää, mutta ennen kaikkea nostaa kuntoa. Aikaisemmin pystyin kävellä reippaasti vaikka 2h putkeen vauhdilla 7km/h, mutta kun yritin juosta, pääsin tyyliin 500min, ja sitten keuhkot tuntuivat repeytyvän.

Ja ei tämä minusta nyt aivan surkeaa vauhtia ollut! Sehän on 9km/h ja nimenomaan pururadalla, jolla lähes joka toinen suora oli joko lyhyt jyrkkä nousu tai pitkä ja loiva.

Vierailija
11/23 |
28.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juoksu 1 h kuluttaa noin 500 - 600 kcal

Kävely 1 h kuluttaa noin 300 kcal

Kumpi hänen mielestään laihduttaa enemmän?

Lisäksi kävelyssä ei keuhkot ja sydän joudu riittävän kovalle rasitukselle, jotta sillä olisi kuntoa nostava vaikutus.

Suosittelen tutustumista tutkimustuloksiin.

t. fysiatrian ylilääkäri

Vierailija
12/23 |
28.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkinen maasto on rankkaa treeniä, juosten. Minulla sama, olen 52kg, joten juoksu on minulle parempaa treeniä kuin käveleminen. Juoksu treenaa jalkojen lisäksi myös vatsa- ja selkälihaksia, tehokasta mielestäni!

t. juoksuaddikti :)

Vierailija
13/23 |
28.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juoksu 1 h kuluttaa noin 500 - 600 kcal

Kävely 1 h kuluttaa noin 300 kcal

Kumpi hänen mielestään laihduttaa enemmän?

Lisäksi kävelyssä ei keuhkot ja sydän joudu riittävän kovalle rasitukselle, jotta sillä olisi kuntoa nostava vaikutus.

Suosittelen tutustumista tutkimustuloksiin.

t. fysiatrian ylilääkäri

vaan olet joku idiootti joka ei tiedä asioista yhtään mitään

Vierailija
14/23 |
28.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omakohtaisena kokemuksena ap voi sanoa, että kyllä juoksu laihduttaa ja kiinteyttää, mutta ennen kaikkea nostaa kuntoa. Aikaisemmin pystyin kävellä reippaasti vaikka 2h putkeen vauhdilla 7km/h, mutta kun yritin juosta, pääsin tyyliin 500min, ja sitten keuhkot tuntuivat repeytyvän.

Ja ei tämä minusta nyt aivan surkeaa vauhtia ollut! Sehän on 9km/h ja nimenomaan pururadalla, jolla lähes joka toinen suora oli joko lyhyt jyrkkä nousu tai pitkä ja loiva.

Vierailija
15/23 |
28.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole tuo ylilääkäri, vaan tavallinen urheileva kansalainen. Mutta taidat sekoittaa rasvanpolton ja laihduttamisen keskenään? Reipas kävely polttaa tehokkaasti rasvaa, sillä syke pysyy tarpeeksi alhaisena, ja kävelyä jaksaa pidempään kuin juoksua. Mutta kyllä juoksu LAIHDUTTAA enemmän, sillä se on fyysisesti rankempaa, eli polttaa enemmän kaloreita.

Vierailija
16/23 |
28.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

juoksu vai kävely. Me muut jo tiedetäänkin tämä, joten on oikeus ja kohtuus, että sinäkin saat tietää. On kurjaa olla porukassa ainoa, joka ei tiedä, miten maa makaa!

Sen varauksen jätän, että jos olet kilpakävelijä, niin sitten ehkä pääset samaan kulutukseen.

Vierailija
17/23 |
28.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

todennäköisempi OIKEAN FYSIATRIN ilmaus itsestään olisi "fysiatrian erikoislääkäri" tai "ylilääkäri fysiatrian os:lla/pkl:lla"

Vierailija
18/23 |
28.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta juuri tänään istuin palaverissa psykiatrian yl:n kanssa, joten kyllä tämä on alalla oleville ihan selkeä termi.

Eikä tämän pilkun viilaus muuta itse asiaa miksikään. Joten annapa periksi, ja kokeilepa huviksesi, kuinka pitkän matkan jaksat itse juosta tuolla vauhdilla.

Vierailija
19/23 |
28.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopputulos on kuitenkin sama

Vierailija
20/23 |
28.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehossa on kuitenkin ns vapaita hiilihydraatteja 1,5 h liikuntaa varten. Ja vasta tuon jälkeen mennään polttamaan energiaa varastoista.

Totuus on yksinkertaisuudessaan se, että mitä enemmän kuluttaa, sen nopeammin laihtuu. Mitä vähemmän syö, sen nopeammin laihtuu. Lihasmassan lisäys nostaa peruskulutusta sekä kulutusta liikunnan aikana.

t. en taida sanoa kuka

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi seitsemän