Saako esimies määrätä pukeutumiseni?
Tänään tuli tieto esimieheltä, että meidän on käytettävä töissä yo-lakkiamme. Suoraan sanottuna ei paljon hotsittais. Saanko kieltäytyä moisesta?
Kommentit (10)
Seuraavaks ne haluaa, että saatte myös tuloksia aikaseksi töissä eikä pelkka paikalla olo riitä. Kamalaa!
puolen tunninkin hatun pitämisestä. Ne on tehty jollekin pyöreäpäille. Miksi minun pitäisi pitää vappuaattona pitää töissä yo-lakkia? Eiköhän ne oppilaat tiedä, että minä olen yliopistonkin käynyt?
Monessa työpaikassahan pitää pitää työnantajan univormua tai muuta työasua ja monessa asiakaspalvelutyössä on selkeästi määritelty pukeutumiskoodi. Opettajilla ei kyllä ole käsittääkseni mitään velvollisuutta omistaa ylioppilaslakkia, joten jos työnantaja sellaista määrää pitämään, niin hänen on kai lakki myös hankittava.
Serpentiini pitäisi siis tulla työnantajan hankkimana varmaan, kun sitä edellytetään pidettävän kaulassa?
ap
saavatpahan sitten oppilaat ihmetellä, että miten mä olen töihin sinne päässyt ilman valkolakkia ;-)
Yliopistoon voi hakea myös muun toisen asteen tutkinnon suorittanut, jos rahkeet muuten riittää.
Minä en varmaan suostuisi laittamaan töihin yo-lakkia. En käytä sitä koskaan vappuna.
t. yläkoulun ope
teillä ei huumori riitä lakkia pitämään edes vappuna? Miksi sitä pitää niin henkeen ja vereen vastustaa?
En minä ainakaan usko, että kukaan sitä pitää ylpeilläkseen ylioppilaan tittelillä (tätä siis täällä kirjoitetaan eleensä syyksi lakin halveeraamiseen). Kunhan nyt on vaan tällainen hauska tapa. Eihän tästä tarvitse paineita ottaa - suuntaan eikä toiseen!
Glada vappen!!
koko päivä töissä. Olen opettaja.