Saanko äitiyspäivärahaa jos käyn neuvolassa vasta raskauden lopussa??
Äitiyspakkausta tai avustusta en tarvitse. Äitiysraha vain kiinnostaa. Neuvolakäynnit on turhaa ajanhukkaa ennen rv 20 tehtävää rakenneultraa, ja sekin tehdään sairaalassa.
Kommentit (11)
pakkausta ei saa jos ei käy rv 16 mennessä neuvolassa, mutta sitä en haluakaan. Äitiyspäivärahan varmaan saan vaikka en kävis neuvolassa ollenkaan???
joten ky kerran RV 16 ja sillä siisti. TAi käy sekin yksityisellä
Tarvitset neuvolasta todistuksen, joka tulee toimittaa Kelaan äitiyspäivärahaa varten. Kela vaatii tuon todistuksen.
Vaikka ei se haittaa, kyllä sossu maksaa jos kela ei maksa
Et voi vain soittaa ja varata aikaa.
mun mielestä on ainakin mukava käydä kurkkaamassa, et meneekö kaikki hyvin. eli kuunnellaan sydän äänet ja katotaan äidiltä pissa ja verinäytteitä. sekä seurataan verenpainetta. enemmän niissä käynneissä jokatapauksessa niitä hyviä puolia on.
saaa silti etuudet...... Tietysti, älkää nyt olko tolloja!
maksaa itse. Np-ultraanhan ei av-mamma voi mennä, koska sehän on rodunjalostusta ja natsihommaa selvittää onko lapselle down-riski vaiko ei.
Minä käyn joka tapauksessa yksityisellä ultrassa, ja inhoan meidän alueen neuvolantätiä.
Mutta ei mulla vielä 9 viikkoon ole mitään kiirettä kuuntelemaan sitä lässytystä äitiysneuvolaan.
Tämä kuulostaa saman tyypin kirjoittamalta kuin tuo käkkäräpää sossussa... Aika huonoja provoja.
ja audit-kyselyyn en aio vastata mitään, vaikka olen absolutisti.
En minäkään käynnyt kunnallisessa neuvolassa.