Uskaltaisi tehdä ratkaisun ja muuttaa avoliittoon ja ottaa yhteistä asuntolainaa?
Kesällä 9 yhteistä vuotta takana alamäkineen, elokuussa 2 yhteistä lasta, mutta päivääkään ei olla asuttu virallisesti yhdessä. Jokohan uskaltaisi? Mies yrittää houkutella pankkiin lainaneuvotteluihin kanssaan.
Kommentit (8)
Kumpikin ottaa oman osuutensa lainasta yksinään omiin nimiin ja maksaa omassa tahdissaan pois. Ei pääse toisen törttöily omaan nilkkaan kolahtamaan.
saatu, mutta olen niin tottunut itsenäiseen elämään, että en tiedä haluanko kenenkään elätettäväksi, varsinkaan äitiyslomalla ja muutenkin haluan tehdä asiat silloin kun itseä huvittaa enkä silloin kun toiselle sopii.
Taloudellinen puoli on ainoa, joka arveluttaa, muuten ihan tuttu mies ja tavat tuttuja
tukina räävittyä kasaan itselle ehkä 1000€, sisältäen lapsilisät ja isän maksaman osuuden lasten elatuksesta. Mies taas tienaa 2500€ ja kuluttaa sen mukaan.
Joutuisin luopumaan kaikista omista ostoksista jos muuttaisin avoliittoon, koska tuloni tippuisivat 500€ ja asumiskulut kumminkin pysyisivät lähes samoina.
En aio koskaan joutua tilanteeseen että mun pitäis pyytää omiin juttuihin rahaa mieheltä.
kun äitiysloma loppuu. Nyt olen töissä juhannukseen asti enkä ehdi tienata ansiosidonnaiseen tarvittavia viikkoja täyteen eli miehen tulot tulevat vaikuttamaan niin etten työttömänä saa ollenkaan työmarkkinatukea.
Siis jotenkin niin kaukana mun elämästä, että en tajua... "Tuet tippuu, jos muutetaan yhteen..." "Olen tottunut itsenäiseen elämään..." Hohhoijaa!
Sori, mutta mun perusporvarillinen minäni ei ymmärrä sitä, että yhteen ei muutetakaan rakkaudesta, vaan sitä epäröidään jostain aivan kummallisista syistä.
eikä sillä rakkaudella lapsia ruokia tai vaateteta vaikka kuinka ihanne-elämässä niin kuvittelisikin.
Tuskin vaihdan tätä vuokra-asumista velkaiseen omistusrivariin, ainakaan ennen eläkevirkaa
Hirveästä en muuten käsitä, miten lastentekoon voi ryhtyä, mutta asuntolainaa tai yhteenmuuttamista ei voit "uskaltaa" :)
Tietysti sitten ymmärrän, jos elämä miehen kanssa on pelkkää alamäkeä...
i]Kesällä 9 yhteistä vuotta takana alamäkineen, elokuussa 2 yhteistä lasta, mutta päivääkään ei olla asuttu virallisesti yhdessä. Jokohan uskaltaisi? Mies yrittää houkutella pankkiin lainaneuvotteluihin kanssaan.
[/quote]