Lue keskustelun säännöt.
onko pakettitalot laajoilla toimituksilla halvempia oikeesti kun erikseen alennuksilla ostettuna..
27.04.2009 |
esim keittiö paketit yms..tää olisi kiva tietää..ollaan tois pienellä budjetilla ja isolla vaatimuslistalla liikkeellä...
Kommentit (1)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Monesti talopakettien toimittajat tilaavat esimerkiksi kodinkoneita niin suurina erinä, että saavat erittäin hyvät alennukset. Toisaalta itsekin keskittämällä kaikki ostokset yhteen paikkaan, alennuksia voi saada hyvin. Mielestäni kannattaa listata kaikki kodinkoneet ja verrata hintoja. Pyytäkää tarjous kodinkoneliikkeestä ja verratkaa hintaa talotoimittajan pakettiratkaisuun. Samaa voi toteuttaa muissakin hankinnoissa.
Itse olemme todenneet, että esimerkiksi kaappeja ei kannata tilata lainkaan valmiina. Kun tekee itse, säästää todella paljon. Laskimme, ettäs säästimme n. 2000 euroa, kun rakensimme kaikki kaapistot ja vaatehuoneet itse pitkästä tavarasta.
Toinen säästökohteemme olivat portaat. Valmiit paketit olisivat maksaneet meidän vaatimusten mukaisesti vähintään 1000 euroa / portaat. Mies haki pitkän tavaran kaupasta ja rakensi, jolloin hinnaksi tuli kaikkineen päivineen alle 100 euroa / portaat. Tosin työtä piti tehdä, mutta säästöä saatiin.
Tulisijat myös muurautimme ilman valmistoimituksia. Listahinnaltaan 3000 euron leivinuuni-takkayhdistelmän valmistaminen tiilistä ammattimuurarin toimesta maksoi n. 1000 euroa.
Kaikki sähköjohtojen vedot ja rasioiden asennukset teimme itse. Sähkömies kävi vain yhdistämässä johdot. Samoin oli vesiputkien kanssa.
Mikäli itsellä riittä aikaa ja innostusta, niin omalla työllä säästää paljon. Olemme laskeneet, että me olemme parissa vuodessa ahkeroineet ja omilla valinnoilla säästäneet n. 30 000 euroa. Se on suuri summa, jos pitäisi palkasta säästää.
Loppukaneettina vielä, että kun itse tekee, niin saa takuulla juuri sitä mitä haluaa!