Montako pistettä saatte alkoholinkäyttöä mittaavasta AUDIT-testistä?
Kommentit (20)
En olisi edes tehnyt testiä, jos ei linkkiä tossa olisi ollut. En todellakaan ole huolissani juomisestani. Enemmän olen melkein huolissani siitä, kun nykyään ei enää edes oikein tee mielikään juoda, edes niitä paria saunasiideriä joista tulee kuitenkin kivan raukea lauantaiolo:)))
Joisin kyllä enemmän jos ei olisi niin kallista ja lihottavaa.
Mukava olisi otta yksi rentouttava työpäivän jälkeen mutta kun siihen ei ole varaa.
Kaljaa en juo ja siideri on tosi kallista. Viinin ostan joskus ja sekin maksaa 8 egee pullo.
vaikkakin otan napsun melkein joka päivä. Humalassa en ole kuin kerran tai kaksi vuoteen, mutta silloinkaan ei mene filmi poikki eikä ole muitakaan ongelmia
ja ihan mielenkiinnosta tein testin. Rakastan hyviä viinejä, kirkkaita taas en juo koskaan. Sol-olut maistuu meksikolaisen ruoan kanssa, siideriä ei jaksa lipittää niin kuin nuorempana. Eli taidan olla aika keskiverto.
aika paljon kun ottaa huomioon että kaverit pitää mua lähes raivoraittiina :S
En edes tiedä, miksi tein koko testin, kyllähän jo tiesin, ettei puolikas siideri kerran 3 kuukaudessa taida olla ihan kamala riski....
tosin tein tän testin entisen juomisen perusteella.. nyt olen viimeisilläni raskaana enkä ole aikoihin siis mitään juonut. saas nähdä meneekö juominen tuohon samaan sitten kun vauva on syntynyt.
aika paljon kun ottaa huomioon että kaverit pitää mua lähes raivoraittiina :S
Tosin moni kohta johon vastasin "harvemmin kuin kerran kuukaudessa" on minulla oikeastaan "korkeintaan kerran vuodessa". Eli vähän kaunistelemalla saisin varmaan vähemmän.
:Eli kaverisi ovat alkoholisteja. :((
oon 21v ja kaverit juo muutaman kerran kuussa vähän enemmän ja joskus sit punkkua/kaljaa/siideriä yhden tai kaksi annosta iltaisin. Yhdelläkään kavereistani ei oo alkoholiongelmaa, mut tosta testistä saisivat varmaan ihan kivat pisteet.
Mä juon korkeintaan kerran kuussa yleensä 7-9 annosta, rentoutuakseni en ota koskaan.
Miten juotte? Humalahakuisesti, muisti pätkien? Päivittäin?
Mietin vain, mistä nuo pisteet muodostuvat. Itse juon useampana päivänä (2-3) viikossa vähän, eli viikossa kuitenkin voi mennä yksi pullo viiniä tai vastaavasti muutama olut. Silti sain vain sen 4 (tai 5) pistettä. Täytynee juoda jo aika runsaasti noihin 15-19 pisteeseen?
Isäni on alkoholisti ja laskin (arviotuntumalla) hänelle pisteet ja hän sai 23 pistettä. On siis todellakin alkoholista riippuvainen. Miten kaukana riippuvaisuudesta ollaan 15 pisteellä?
t.ap
Tykkään hyvistä ruokaviineistä, muita alkoholijuomia en maistele juuri koskaan.
mä sain 15p. juon pe ja la joskus myös su. juon normisti sen 5 tölkkiä olutta (pientä tölkkiä).
Noin kerran kuussa juon enempi että muistikin saattaa pätkiä. Inhoan tätä riippuvuutta yli kaiken!! :(
ja ennen raskautumista join siis 1 tai 2 viikossa aina noin 6 pulloa olutta kerrallaan. ja ehkä noin joka toinen kuukausi sitten tuli otettua enemmän, jopa niin paljon et se muisti menee yms.
ehkäpä olen sitten ihan alkoholisti!
Arvasinkin jo että pienessä riskissä ollaan..
Silti osa kysymyksistä on hieman turhan laajassa skaalassa. Jos siis vaihtoehdot on "ei ikinä" tai "harvemmin kuin kerran kuukaudessa". Eli jos kerran kesässä tulee enemmän otettua, se on sama kuin sen tekisi jokatoinen kuukausi?
t. ap (muisti pätkii...)