Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

*~~*TOUKOTOIVEET VKO 18*~~* kevättä kohti :)

27.04.2009 |

++ synnyttäneiden edessä listalla

?-------------------Tulppa---------27/30-------2-----Kainuun keskussairaala

1.5.2009-----Möhömahanen-----35/27----6-----HYKS

1.5.2009-------Pikku-Ruu--------27/26-----1-----Porin

++1.5.2009------Murunen82--------27/27-----1-----Jorvi

2.5.2009--------Smalle------------26/26-----1-----TAYS

2.5.2009-------Berry-1------------29/29------1-----?

2.5.2009-----MillaMigliore---------------------1-----Khks

2.5.2009------Adalmiina----------23/30------2-----Kätilöopisto

2.5.2009--------AngaT------------28/33-------2-----K-PKS

3.5.2009--------Ellen77-----------31/32------2-----TAYS

3.5.2009------Babytalk------------31/34------2-----?,USA

3.5.2009--------Miimi--------------24/27--------2-----TAYS

4.5.2009---KimpaleKultaa82-----------------1-----?

4.5.2009-------Ainoaas------------35/35------4-----TAYS

4.5.2009--------.Rice.--------------23/26------1-----TAYS

5.5.2009-------Myrsky-------------27/30-------1-----TAYS

5.5.2009-------Ulpu83-------------24/27------2-----Kaks

5.5.2009-----Tärpäntikkeli--------31/39------3-----Seks

5.5.2009-------Janev---------------20/22------1------K-PKS

7.5.2009--------Kiskis--------------30/30------3-----?

7.5.2009--------Callaway----------33/33------3-----Kätilöopisto

7.5.2009-------Puolukka78--------30/39-----2-----Satks

++7.5.2009--------Julianna-----------26/31------3(kaksoset)----Naistenklinikka

8.5.2009---------Marvik-----------38/38--------2-----Jorvi

8.5.2009--------Sabeella-----------33/35-----5-----KOS

8.5.2009---------Kalkr-------------21/23-------1-----Lohjan sairaala

9.5.2009-----Tiuhti-Viuhti--------33/36--------3-----Jorvi

9.5.2009-------Summer4-----------33/37----1-----TAYS

9.5.2009------Iippalainen----------29/30-----2-----OYS

10.5.2009----Kesäheinä83--------25/32----1-----TYKS

10.5.2009-------Hanami------------33/38-----2-----Naistenklinikka

10.5.2009-------Äiskä83-----------25/27------1-----TYKS

11.5.2009-----Christina84--------25/32------1-----HYS

12.5.2009------Bonnie76-----------32/34-----2-----American Hospital, Dubai

12.5.2009----Hannaetyttoe---------20/22----1-----JyväskylänK-S

12.5.2009-----Mussunmuu---------26/26----3-----TYKS

12.5.2009-------Gaukki-------------23/25------2-----OYS

14.5.2009------Noora76------------32/34-----2-----PKKS

15.5.2009-------Leppis-------------31/35------2------NKL

15.5.2009--------Uuniz--------------34/25------5-----Seks

15.5.2009-------Ninnukka86------22/20------1-----NKL

16.5.2009-------Ansku--------------30/30------3-----Kätilöopisto

17.5.2009------Piiperot-------------31/32------5-----KOKS

17.5.2009-----Vilijonkka85--------23/23------1-----TAYS

18.5.2009------Katti-84------------24/24-------1-----TAYS

++19.5.2009-------Hanna-------------26/34------1(kaksoset)-----K-PKS

19.5.2009-------Laakli-------------20/21-------1-----TAYS

21.5.2009-------Goikin------------32/30-------3-----OYS

21.5.2009-------Nektar------------29/34-------2------OYS

21.5.2009------Äippää81----------28/31------3-----TYKS

21.5.2009------nepsunen---------22/25------1-----Jyväskylän K-S

22.5.2009------Hyttynen80-------28/32-------1-----KOS

23.5.2009------Tiuhti07-----------32/30-------3-----NKL

24.5.2009------Naperotx4---------26/26------5-----TYKS

24.5.2009----PieniRunotyttö------26/30------2-----TYKS

23.5.2009--------Korasa-----------29/37------4-----Jyväskylän K-S

25.5.2009--------Santtu05---------29/34------3-----SatKS

25.5.2009-------Riikka_82--------26/35------1-----NKL

26.5.2009-------_leppis_---------27/29-------1----KOS

27.5.2009--------SR_81-----------27/28-------2-----PHKS

27.5.2009-------Mölli-09-----------26/28-------2-----PS

28.5.2009--------Jeppeli-----------32/34------3-----TYKS

28.5.2009-------Minna-76---------32/34------4-----JyväskylänK-S

28.5.2009----Lumivalkoinen-----31/32-------3------K-PKS

SYNTYNEET:

TYTÖT: 2

POJAT: 3

JULIANNA 9.4.2009 TYTTÖ 2200g JA POIKA 2265g, rv 36+1

HANNA 18.4.2009 TYTTÖ JA POIKA, rv 35+4

MURUNEN82 19.4.2009 POIKA 3330g, 50 cm, rv 38+2

Kommentit (72)

Vierailija
41/72 |
29.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun oli pakko tulla lohduttamaan sua sellasella tiedolla, että mullahan oli kans viimeinen neuvolalääkäri 36+1 paikat kiinni ja tiukasti, eikä mitään edistystä mihinkään suuntaan. No sitten vajaan viikon päästä 36+6 pääsin taas tarkastuttaa tilanteen ja paikat hyvin pehmeät, kaulaa 1,5 cm jäljellä ja 2 sormella auki. Joten hyvinkin nopeasti voi siellä kohdunsuulla se tilanne muuttua. Siinä on vaan se rasittava puoli, että ei pääse tutkituttaa tilannetta viikoittain. Älä siis lannistu. :))

Korasalle onnea nyytinhakuun! Kuulostaa lupaavalta. :)

Vierailija
42/72 |
30.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis apua mua niin jännittää tuo korasan tilanne,kävin koko eilisen illn kyttäämässä onko tullut laittamaan viestiä mutta ei,eli voipi olla että sille tielle jäi vauvaa hakemaan,iiiik:)! kuulumisia odotellessa.

petipuuhista minäkin kommentoini että täällä koko raskaus aika hyvin hiljaista,mitä nyt jotain käsikopeloa ollut mutta yhdyntää en ole halunnut,voi mies parkaani:( alussa olin niin väsynyt ja pahoinvoiva ja sitten alkoikin maha kasvaa ja limakalvot kuivua,teki todella kipeää kun muutaman kerran koitettiin. nykyisin sisätutkimuksetkin sattuvat jumalattomasti,täytyy varmaan ostaa tuubillinen liukuvoidetta tulevaisuutta varten;Dja jotenkin minua älöttää ajatus että vauva on niin lähellä kun touhuamme,varsinkin jos potkii jne niin en kyllä pysty nauttimaan..voi olla että seksi sitten joskus vähän jännittääkin kun on nyt näin pitkä tauko:D!

noista sf mitoista niin olen monesti kuullut että vaikka pieni sf mitta niin hyvänkokoinen vauva tullut ja toistekkin päin on saattanut monesti mennä. Itse luotan vain ultraan. en edes käsikopeloon koska silläkin saatu niin eriäviä mielipiteitä aikaan,ja ei minusta käsituntumalla voi saada tarkkaa kuvaa vauvan koosta. Tämä siis minun mielipiteeni ja helppo minun sanoa kun käyn 2 viikon välein ultrassa vauvan kokoa mitauttamassa.

mm,ihanaa syön tässä samalla banaania pilkottuna mansikka jugurttiin:)) pitäisi tänään ottaa polyjä lattiasta tuollaisella sini siivousliinalla,siinä joku öljyinen pinta ja aktivoituu käytössä,en muista nimeä.löysin kaapinopohjalta pinon niitä,miksenköhän ole aikasemmin käyttänyt? jaa-a. Mikä on teistä paras pölyjen pyyhintä tapa. Jotkut vetävät kostealla rätillä,toiset sitten jollain kuivalla mikrokuituliinalla jne. Itse olen tähän asti vet'nyt kostealla mutta luin että tuolla mikrokuituliinalla saa ehkä jopa paremmin,ei pölyt lentele ympäriinsä pyyhkiessä..tiedä sitten:P

no kunhan höpöttelin tässä aikani kuluksi. Joskus päivät ovat niiiiin tylsiä ja pitkiä kun kotona nyt ollut jo reilu 1kk. Meillä mieskin on kotona kun on työttömänä rakennusalan hommista:( mutta plussana että meillä on nyt paljon aikaa olla yhdessa ja lepäillä. ja on sitten mieskin tutustumassa heti vauva arkeen oikeen kunnolla.

Laakli + mahanasukki rv 37+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/72 |
30.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

noniin, taas on viikottainen neuvolakäynti tehty! Eikä siellä sen kummempia, paineet oli vähän noussu, mut silti hyvät ja hb:kin ihan hyvä, 119. Sf-mitta nyt 35. oon nukkunu tosi katkonaisesti ja huonosti lähiaikoina, kun vessassa täytyy ravata ainakin 5kertaa yössä ja nyt on vielä alkanu iltaisn närästään kauheesti, plääh! Terkka sanoikin vauvaa tunnustellessaan, että pää on ihan virtsarakon päällä, eli ei mikään ihme se vessassa ravaaminen ja sitten vauva täyttää koko kohdun eli painaa vatsalaukkuu, josta se närästys taas johtuu...Tälläsia loppuraskauden vaivoja...

Voi että, taitaa korasa tosiaan tulla pian nyytin kanssa kotiin! Aikas ihanaa:) Koskahan sitä ite..LA ois jo ens tiistaina, mut ei mitään merkkiä synnytyksestä..

Täytyis tästä kanssa koota itsensä ja alkaa tekemään vappusiivousta! oon kyl sellanen, että paikat pysyy siisteinä, kun oon kotona, mutta imuroida täytyis ja puunata veski ja simmosta kivaa, jee! Pölyjen pyyhkimistä mie inhoon! Käytän sekä kosteeta rättii et mikrokuituliinaa, riippuu vähän paikasta...juups, me ollaan ihan kotosalla vappu, tänään varmaan vaan tehään jotain hyvää sapuskaa ja herkutellaan, huomenna, jos ilma on hyvä, mennään piknikille:) Yleensä ollaan käyty vapputorilla, mut tuntuu et tällä kertaa jää väliin, alkaa ahistaa tän massun kaa siellä tunnoksessa! Kauhiaa sepustusta, sori:)

Oikeen mainiota, siman ja munkkien makuista vappua kaikille, toivotaan, että jollekin tulee vappuvaavi:)

T: Myrsky 39+2

Vierailija
44/72 |
30.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehtaankohan edes kertoa, no joo naurattaa vaan itseäkin. Siis mullahan piti olla tänään se äitipoli, peruin tän aamusen neuvolan ja kaikkee. No siinä ilmoittautumis luukulla sitten mun tietoja ei ollutkaan tälle päivälle ja aikani väiteltyä ilmoittautumistädin kanssa kaivoin äitipolikutsun esiin todisteeksi. Tuijotin vaan sitä penteleen lappua...aika torstaina 7.5.2009!!!!!!!! Voi vihtori, että hävetti. No joo...parkkimittariinkin olin tunkenut rahaa kolmen tunnin edestä...miten voikaan olla oikeesti näin tampio. Siinä sitten nolona soittelin neuvolaan ja terkka sanoi, että mun pitää tänään joka tapauksessa käydä tarkastuksella, koska ei halua jättää pyhien takia tarkastamatta. Menen sitten neuvolaan kohta...13.30. Hävettää...

No mutta Korasaa ei näy...ihana juttu. Saadaankohan vauva päivitys vielä ennen vappupäivää listoille. Korasahan ainakin toivoi poliklinista synnytystä, joten toivotaan, että kaikki meni hyvin ja Korasa on vauvoineen jo kohta kotona. Mitenhän AngaT:n vappuvauvatoiveet edistyy??

Niin joo, piti vielä varoittaa kauppaan lähtijöitä. Itse kävin jo yhdeksältä Prismassa...ajattelin, että saa tehdä rauhassa ostokset kun en sinne polillekaan päässyt. Joo no, ei ollut tällä kertaa edes vauvamahasta hyötyä, aivan käsittämättömiä ihmisiä taas liikkeellä...serpentiinit ja tippaleivät vaan vilkkui rouvien silmissä kun yritettiin metsästää sitä parasta hillomunkkia omaan vappupöytään. Aina tämä on kyllä tällaista juhlapyhien aikaan...mikä meihin suomalaisiin aina silloin meneekin?

Oikein ihanaa ja kevätauringon täytteistä vappua kuitenkin kaikille!! Skumppakin jäi alkoon odottelemaan ensi kevättä, mutta oneksi se ei huonone vanhetessaan. :o)

Terv. Rice + pikkune rv 39+3

Vierailija
45/72 |
30.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitokset Rice lohdutuksen sanoista. Ehkä tämä vauva joskus tulee ulos. Sitä vaan en tiedä, pääsenkö kohdunsuun tilannetta tarkastamaan, ennen kuin on tosi kyseessä. Eilen oli muutenkin sellainen itkupäivä. Kaikki mahdollinen harmitti ja itketti. Siispä en paljoa muuta tehnytkään. Mutta kyllä se teki hyvää. Jos nyt jaksaisi vähän paremmalla mielellä.

Mielialaa vähän laskee se, tarkkailen tässä koko ajan pääkiputilannetta. Aamusta asti on taas päätä särkenyt, mutta niin on ollut jo parin viikon ajan. Tänään särky on kuitenkin ollut kovempaa, eikä panadol tahdo auttaa, eikä mobilat, eikä hierominen. Minulla on myöskin jumissa olevien niskojen seurauksena aina pieni häiriö näkökentässä, mutta nyt tuntuu, että sekin vaivaisi normaalia enemmän. Taitaa tämä päivä siis mennä raskausmyrkytyksen oireita pohtiessa ja sen miettiessä, että pitäisiköhän ottaa jossain vaiheessa yhteyttä jonnekkin ja minne...

Meillä ei ole tänään suunnitelmissa mitään erityisen vappuista. Sima on kuitenkin tehty ja pyysin miestä tuomaan edes vappupallon itselleni. Huomiseksi meillä olisi pöytä varattuna vappulounaalle, ja toivon, että sinne myös päästään. Aikaisemmat vaput ovat menneet opiskelijariennoissa (ja ulkomailla) niin nyt oikein ihmettelee, että mitä sitä vappuna oikein pitäisi tehdä.

Meillä skumppa ei jää odottamaan niin pitkälle kuin vuoden päähän. En muista kerroinko, että meille uutta tietoa oli, kun synnytyssairaalan tutustumiskäynnillä kerrottiin, että heillä on siellä synnytysosastolla kuohuviinilasit. Jos vanhemmat haluavat skoolata, niin oman pullon voi ottaa mukaan. Me ollaan miehen kanssa harrastettu kuplajuomia, joten meillä onkin nyt valmiina pieni pullo roseshampanjaa odottamassa sairaalakassiin pakkaamista.

Täytyy tunnustaa, että minäkin olen täällä ahkerasti käynyt tarkastamassa, josko Korasasta olisi jotain kuulunut. Toivottavasti kaikki on hyvin ja korasa kotiutuu pian ihanan nyytin kanssa.

Leppis

Vierailija
46/72 |
30.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuullut että jotkut ovat saaneet skoolata ihan skumpan kera vauvan synnyttyä:) itse en pidä kuplivista niin taidan skoolata vaikka omppumehulla:)

Siis en tajunnut taas yhtään että kaupat ei huomenna auki?? täytyyki lähteä tästä sitten kohtapuoli kaupoille hakemaan sapuskaa,ehkä pakaste munkit kun en ole ikinä munkkeja leiponut ja meidän kerrostalo kolmiossa ei ole liesituuletinta keittiössä niin voisi olla kaikki pinnat pian rasvassa ja se käry! ehkä opettelen tuon paiston joskus muullon ;) simaakaan en tehnyt vaikka kuinka suunnittelin:D no mutta kaksin kun tässä ollaan ja ei varmaan paljoa kotona kun hyvät ilmatkin niin eipä tuo niin justiinsa ole. kaupan simat on kyllä olleet pahoja mitä minä olen joskus maistanut. kotitekoinen on kyllä hyvää!

Pesin ikkunat minäkin!! mies lähti kaupungille kaveria tapaamaan niin minä aloitin sitten urakan,tykkään kyllä touhuta kaikkea kotona:) nyt on ihanan raikasta!

leppis soita ihmeessä neuvolaan tai polille tuosta pään särystä jos kerta nyt koventunut eikä särkylääkekään auta. voimia sinulle,kurja juttu tuo raskausmyrkytys:(

taidan tästä lähteä ruuan tekoon ja sitten sinne kauppaan ostamaan ruokaa ja ehkä vähän jätskiäkin:))

Mukavaa vappua jos en jo toivotellut!

laakli

Vierailija
47/72 |
30.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, voi Rice sun kanssasi! :) Kummallisen pitkän ajan päähän kyllä sen poliajan olet saanutkin, joten sinänsä onkin kyllä ihan ymmärrettävää erehtyä noin. Melkein taidettiin tänään siis neuvolassa törmätä, kun mulla aika oli 12.30. :)

Korasan kuulumisia odottelen jo minäkin, tosi tosi jännää!! Anga-T:n kuulumisia tietysti myös kaipailen! :)

Mulla oli tänään siis neuvola ja kylläpä viikossa on tapahtunut omassa jaksamisessa tosi paljon. Viime viikolla vielä kävelin sinne reippaasti ja nopeasti, mutta tänään kyllä puhkuin ja puhisin rattaita työntäessäni ja joka paikkaan sattui. Vauvakin oli laskeutunut ihan vähän, joten vielä en lähetettä tayssiin saanut, mutta ensi viikolla sitten, jos tilanne on suunnilleen sama. Vauvan pää ei enää heilunut (jee!) ja sf-mitta oli pienentynyt 2 cm (nyt 33) ja näistä päätellen vauva siis olisi laskeutunut vähän. Jäi kyllä hyvä mieli ja poikakin käyttäytyi kerrankin oikein kivasti (vaikka päiväuniaika siirtyi yli tunnilla), joten ihan eri mielellä kävelin kotiin kuin viikko sitten. :) Ei tarvitse viettää vappuakaan murehtien! Huomenna taidetaan käydä vapputoria ihmettelemässä esikoisen kanssa, mutta muuta ei suunnitelmissa ole.

Myrskylle vielä vinkiksi, että Tammelan torilla on kiva vapputori (sinne me siis suunnataan), jonne mahtuu vauvamahan ja rattaiden kanssa. :)

Nyt täytyy vähän siivoilla, hauskaa vappua kaikille!!

Miimi, 39+4

Vierailija
48/72 |
30.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korasalle onnea nyytin hakuun jos pääsit niihin puuhiin. =)

Miimi: minulta mennyt jotenkin ohi että mistä teillä oli kyse mutta käsitin että pää ei kiinnittynyt vauvalla. Liittyikö siihen jotain muuta? Meille eivät vaikuta kovinkaan hermostuneilta vaikka vauva on niin ylhäällä että eivät edes aina käsin painamalla löydä päätä koko vauvalta.

Me ollaan kökitty kätilöopistolla puoli päivää. Illalla lorahti limaista vaaleanpunaista tavaraa pöksyihin joten soitin ja pyysivät aamulla käymään. 1,5 tuntia otettiin sydän ja supistuskäyrää jossa 10-13 minuutin välein supistuksia joita minä en tuntenut lainkaan. =( Yöllä tullut vuoto ei ainakaan testin mukaan ollut kuitenkaan lapsivettä vaan jotain muuta. Vauva on onneksi raivotarjonnassa (epäilivät aluksi että on jotenkin kummallisessa asennossa) mutta pää ei todellakaan ole kiinnittyt ja vauva on aika ylhäällä. Lähettivät kotiin kun ei ollut tarpeeksi säännölliset supistukset. Jospa se tökkiminen ja tutkiminen laukaisisi nyt sen synnytksen lähi päivinä.

Hauskaa vappua

Berry-1 ja poika 39+5

Vierailija
49/72 |
30.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, sehän se meillä kaikilla on, vaikka skumpasta onkin ollut puhetta sairaalassa ;o)

Korasalle on nyt tosiaan jotain tapahtunut, on joko jäänyt sairaalaan seurantaan tai sitten on jo nyytti sylissä.

Minulla oli maanantaina neuvola. Vatsa vetää taas yläkäyrien yläpuolella, sf 37 cm, vauvan kokoarvio 3.8 kiloa käsikopelolla ja vilkas kaveri edelleen. Ainoa huolen aihe tässä on pissassa oleva veri. Verta edelleen löytyy vaikka tulehdusta ei ole. Lääkäri sanoi että tutkitaan uudelleen synnytyksen jälkeen. Jorviin pitää kuitenkin tiedot viedä ensi maanantaina, jos vauva ei synny ennen sitä. Eli maanantaihin mennessä jos ei vauva lähde tulemaan, päätetään sektiopäivä.

Kävin tänään ostamassa Kärcherin ikkunanpesurin ja mies innostui kokeilemaan sitä heti. On tosi kätevä, todella paljon siistimpää touhua kun imee säiliöön likavedet. Suosittelen!

Mut nyt pitää mennä katsomaan tuleeko nukutusvaihto. Tytön nukutus on kestänyt viime aikoina tunnin, ilmeisesti ukona oleva valo häiritsee niin paljon ettei tahdo nukahtaa.

Mukavaa vappua kaikille!

-marvik- ja Touko rv 38+6

Vierailija
50/72 |
01.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kuukausi alkoi, hienoa!

Eilinen ilta meni perheen kesken grillaillen ja syöden HURJASTI! Olin neuvolassa eilen aamulla ja sain käskyn syödä oikein olan takaa, kun paino ei ollut edelleenkään noussut yhtään. Aloitin sitten kahvilassa munkkikahveilla ja jatkettiin kaiken maailman herkuilla illalla ja samaa pitäisi sitten jaksaa seuraavaan neuvolaan asti. Mikäs sen mukavampaa! :)

Kaikki arvot oli kunnossa, sf-mitta oli 33 eli vähän keskikäyrän alapuolella se on, vauva on hyvin alhaalla. Ensi viikolla on taas loppuviikosta aika, saa nähdä "joutuuko" sinne vielä menemään.

Korasa on varmaankin päässyt jo tositoimiin, kun mitään ei ole kuulunut. Mites muiden vauvat, onko innostuneet toukokuun tullessa? Vappuvauva olisi ihan hauska!

Rice, et ole ainoa "lahopää", minäkin tarkastan aina moneen kertaan, olenko varmasti oikeassa paikassa oikeaan aikaan, kun tuntuu, että mikään asia ei pysy enää päässä. Ja vielä enemmän häiritsee kamala kömpelyys... kaikki tavarat vain putoilee käsistä, potkin varpaita tuolien jalkoihin ym. Kivannäköistä keittiössä aina leipomisen tai ruuanlaiton jälkeen!

Upeaa aurinkoista vapunpäivää kaikille! Ja kaikille niitä supistuksia ja veden lorahduksia sopivilla viikoila!

Kiskis 39+1

Vierailija
51/72 |
01.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin vain nopeasti toivottamaan hyvää alkanutta toukokuuta meille kaikille! Tässä kuussa suurinosa meistä saa sen oman pienen tuhisijan syliin, mutta yhtään laihemmaksi ei jää saalis niillä, joiden vauva viipyy kesäkuulle, saati niillä, joilla se oma tuhisija jo sylissä köllöttää.

Me lähdemme nyt vappuhulinoihin kaupungille! Iloista vappupäivää!

Terv. Rice+pikkune rv 39+4

Vierailija
52/72 |
01.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Angan pynnöstä ilmoitan että heidän perhe kasvoi eilen iltapäivällä 3710g painavalla prinsessalla. Käynnistyksen sai kuten oli toivonutkin.

Anga saa sit myöhemmin itse kertoa tarkemmin.

Täytyy itse lähteä tuota poikaa syöttämään, mutta palaan pian asiaan.

Vierailija
53/72 |
01.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos nyt kerkeäis.

En oo tainnut vielä kertoa tarkemmin synnytyksestä en ainakaan muista et oisin tänne kirjoittanut,mut jos oon niin otetaan uusiksi.

Eli perjantai-iltana 17.4 vedet meni a vauvalta noin 9.20, oltiin naapurilla kylässä siitä sit äkkiä kotia ja soitettiin ambulanssi tuon a perätilan takia. Sairaalassa oltiin sitten n. 23 paikkeilla, leikkausta olisi ollut tarkoitus pitkittää aamuun asti koska ei mitään kiirettä ollut mutta sitten alkoi supistuksisa tulla ihan säännöllisesti joten kiirellisenä sektiona sitten hoidettiin synnytys. Alkoi niissä supistuksissa sit tosiaan olla jo ytyä ja siinä odotellessa jo alkoi kiroiluttamaan ja odotin kovasti et saavat salin valmiiksi et sais puudutuksen. Kyllä oli ihana tunne kun sain selkäydinpuudutuksen eikä mitään kipuja tuntunut.

01.01 syntyi poika 2430g ja 45,5 cm ja 01.03 tyttö 2160g ja 45cm. Molemmat olivat heti virkeitä ja hyvinvoivia, hetken ajan olivat toisn lämpökaapissa mutta tyttö se oli siellä jo ankarasti potkinut ilmaan.

Viikko oltiin sairaalassa ja nyt on jo kaksi kertaa käynyt terkkari kotona punnitsemassa vauvat. Painoa molemmille oli tullut 12 päivän ikään meneesä oikein hyvin. Tytölle 240g ja pojalle 210g ja ovat molemmat jo yli syntymäpainon reilulla 100g. Kolmen tunnin syöttöväleillä mentiin kunnes terkkari eilen lupas et saa pidentää välejä tai ei ainakaan tarvitse herättää syömään jos haluavat vielä nukkua. No viime yönä sit kun olis voinut nukkua jopa neljä tuntia, päätettiin kuitenkin herätä syömään kahden tunnin välein. Poika on vähän mahaansa valitellut ja taas kutsuu, tyttö vielä nukkuu.

Palaillaan paremmalla ajalla.

Vierailija
54/72 |
01.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

2.5.2009-------Berry-1------------29/29------1------Kätilöopisto

++2.5.2009--------AngaT------------28/33-------2-----K-PKS

3.5.2009-------Peppie------------30/31--------3-----Kätilöopisto

5.5.2009-------Janev---------------20/22------1------K-PKS

24.5.2009--------viivi99-------------29/35------2-----Jorvi

SYNTYNEET:

TYTÖT: 3

Julianna 9.4.2009 TYTTÖ 2200g JA POIKA 2265g, rv 36+1

-Hanna- 18.4.2009 TYTTÖ 2160g, 45cm JA POIKA 2430g, 45,5cm, rv 35+4

Murunen82 19.4.2009 POIKA 3330g, 50cm, rv 38+2

AngaT 30.4.2009 TYTTÖ 3710g, rv 39+5

Vierailija
55/72 |
01.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin yksi vappuvauva saatu kirjattua listalle. Onnea tuhannesti koko AngaT:n perheelle! Tulehan kertomaan kuulumisia kun kotiudutte.

Hannalle kiitos kaksosten synnytystarinasta ja kuulumisista. Teillä taitaa olla aikamoista menoa siellä nykyään, mutta ihana kun kerkesit poiketa. Tule kertomaan myöhemmin lisää!

Minä jatkan nyt metrilakun mussutusta ja odottelen päiväunimattia.

Terv. Rice......

Vierailija
56/72 |
01.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hannan synnytystarinankin lukaisin, muuten en ole oikein jaksanut paneutua juttuihin (anteeksi...) sen tarkemmin kuin että pitää välillä käydä päivittämässä mahdollisesti syntyneet toukokuiset. Voi että kun oma la tuntuu niin mahdottoman kaukaiselta...Onneksi ennen juhannusta meilläkin on jo vauva kotona;)

rvaT 36+2 VASTA -kirjoitin eka että vaTSa, sekin olisi kyllä sopinut:D

Vierailija
57/72 |
01.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihana tyttönen sunnuntaina 26.4 klo 13.33. Tytön mitat 3500g ja 50cm.Pitkän avautumisen (supistelut monta tuskaista vuorokautta)ja lyhyen ponnistuksen(8min.)jälkeen saatiin rakas nyytti maailmaan.Synnytys oli odotettua helpompi ja epiduraali aivan mahtava kivunpoistaja!!jumppapallon päällä pomppiminen/heiluminen auttoi luultavasti vauvaa hyvin alaspäin avautumisen jälkeen.Ilokaasu loistava repeämiä ommellessa!:)

Kirjoitin pitkän sepostuksen muka synnytyksestäkin, mutta hävisi kai jonnekin kun ei päivity sivuille.(hetkellisesti pois käytöstä tms.??)

Mutta onnea muillekin uusille vauvan jo saaneille ja toisille onnea koitokseen ja voimia supistelujen kanssa!och Glada vappen!

Ps.Minua ainakin piristivät äitini tuomat ihanat oloasu ja aamutakki.Olo huomattavasti freesimpi niissä kuin sairaalan mekoissa.Mutta kukin tyylillään!:)

Vierailija
58/72 |
01.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

2.5.2009-------Berry-1------------29/29------1------Kätilöopisto

++2.5.2009--------AngaT------------28/33-------2-----K-PKS

3.5.2009-------Peppie------------30/31--------3-----Kätilöopisto

++5.5.2009-------Janev---------------20/22------1------K-PKS

24.5.2009--------viivi99-------------29/35------2-----Jorvi

SYNTYNEET:

TYTÖT: 4

Julianna 9.4.2009 TYTTÖ 2200g JA POIKA 2265g, rv 36+1

-Hanna- 18.4.2009 TYTTÖ 2160g, 45cm JA POIKA 2430g, 45,5cm, rv 35+4

Murunen82 19.4.2009 POIKA 3330g, 50cm, rv 38+2

AngaT 30.4.2009 TYTTÖ 3710g, rv 39+5

Janev 26.4.2009 TYTTÖ 3500g,50cm rv 38+5

Vierailija
59/72 |
01.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipsan toukokuiset!

Tulin kertomaan pikaiseen, että meille syntyi keskiviikko aamuna 29.4. klo 8.39 suloinen poikavauva! :)) Pienen miehen mitat 3220g ja 50cm.

Uskomatonta, että vauva päätti tulla ennen laskettua aikaa, sillä mitään merkkejä ei ollut aikaisemmin ilmassa. Vauva syntyi siis rv.lla 39+2.

Nyt olemmekin jo kotona ja harjoittelemassa uutta ihanaa elämää...:))

Paljon voimia loppuraskauteen ja synntykseen kaikille kenellä se vielä edessä!

-KimpaleKultaa82 & ihana nyytti-

Vierailija
60/72 |
01.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikille teille jo vauvaantuneille! Perästä tullaan :).

Oma olo on välillä niin tuskainen ja kivulias, että leikkauspäivää alkaa jo tosissaan odottaa, vaikka välillä se jännittääkin aika tavalla. Palailen taas paremmalla ajalla, nämä illat ovat nimittäin sitä kaikkein tuskaisinta aikaa.

-C 38+0