Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

*~~*TOUKOTOIVEET VKO 18*~~* kevättä kohti :)

27.04.2009 |

++ synnyttäneiden edessä listalla

?-------------------Tulppa---------27/30-------2-----Kainuun keskussairaala

1.5.2009-----Möhömahanen-----35/27----6-----HYKS

1.5.2009-------Pikku-Ruu--------27/26-----1-----Porin

++1.5.2009------Murunen82--------27/27-----1-----Jorvi

2.5.2009--------Smalle------------26/26-----1-----TAYS

2.5.2009-------Berry-1------------29/29------1-----?

2.5.2009-----MillaMigliore---------------------1-----Khks

2.5.2009------Adalmiina----------23/30------2-----Kätilöopisto

2.5.2009--------AngaT------------28/33-------2-----K-PKS

3.5.2009--------Ellen77-----------31/32------2-----TAYS

3.5.2009------Babytalk------------31/34------2-----?,USA

3.5.2009--------Miimi--------------24/27--------2-----TAYS

4.5.2009---KimpaleKultaa82-----------------1-----?

4.5.2009-------Ainoaas------------35/35------4-----TAYS

4.5.2009--------.Rice.--------------23/26------1-----TAYS

5.5.2009-------Myrsky-------------27/30-------1-----TAYS

5.5.2009-------Ulpu83-------------24/27------2-----Kaks

5.5.2009-----Tärpäntikkeli--------31/39------3-----Seks

5.5.2009-------Janev---------------20/22------1------K-PKS

7.5.2009--------Kiskis--------------30/30------3-----?

7.5.2009--------Callaway----------33/33------3-----Kätilöopisto

7.5.2009-------Puolukka78--------30/39-----2-----Satks

++7.5.2009--------Julianna-----------26/31------3(kaksoset)----Naistenklinikka

8.5.2009---------Marvik-----------38/38--------2-----Jorvi

8.5.2009--------Sabeella-----------33/35-----5-----KOS

8.5.2009---------Kalkr-------------21/23-------1-----Lohjan sairaala

9.5.2009-----Tiuhti-Viuhti--------33/36--------3-----Jorvi

9.5.2009-------Summer4-----------33/37----1-----TAYS

9.5.2009------Iippalainen----------29/30-----2-----OYS

10.5.2009----Kesäheinä83--------25/32----1-----TYKS

10.5.2009-------Hanami------------33/38-----2-----Naistenklinikka

10.5.2009-------Äiskä83-----------25/27------1-----TYKS

11.5.2009-----Christina84--------25/32------1-----HYS

12.5.2009------Bonnie76-----------32/34-----2-----American Hospital, Dubai

12.5.2009----Hannaetyttoe---------20/22----1-----JyväskylänK-S

12.5.2009-----Mussunmuu---------26/26----3-----TYKS

12.5.2009-------Gaukki-------------23/25------2-----OYS

14.5.2009------Noora76------------32/34-----2-----PKKS

15.5.2009-------Leppis-------------31/35------2------NKL

15.5.2009--------Uuniz--------------34/25------5-----Seks

15.5.2009-------Ninnukka86------22/20------1-----NKL

16.5.2009-------Ansku--------------30/30------3-----Kätilöopisto

17.5.2009------Piiperot-------------31/32------5-----KOKS

17.5.2009-----Vilijonkka85--------23/23------1-----TAYS

18.5.2009------Katti-84------------24/24-------1-----TAYS

++19.5.2009-------Hanna-------------26/34------1(kaksoset)-----K-PKS

19.5.2009-------Laakli-------------20/21-------1-----TAYS

21.5.2009-------Goikin------------32/30-------3-----OYS

21.5.2009-------Nektar------------29/34-------2------OYS

21.5.2009------Äippää81----------28/31------3-----TYKS

21.5.2009------nepsunen---------22/25------1-----Jyväskylän K-S

22.5.2009------Hyttynen80-------28/32-------1-----KOS

23.5.2009------Tiuhti07-----------32/30-------3-----NKL

24.5.2009------Naperotx4---------26/26------5-----TYKS

24.5.2009----PieniRunotyttö------26/30------2-----TYKS

23.5.2009--------Korasa-----------29/37------4-----Jyväskylän K-S

25.5.2009--------Santtu05---------29/34------3-----SatKS

25.5.2009-------Riikka_82--------26/35------1-----NKL

26.5.2009-------_leppis_---------27/29-------1----KOS

27.5.2009--------SR_81-----------27/28-------2-----PHKS

27.5.2009-------Mölli-09-----------26/28-------2-----PS

28.5.2009--------Jeppeli-----------32/34------3-----TYKS

28.5.2009-------Minna-76---------32/34------4-----JyväskylänK-S

28.5.2009----Lumivalkoinen-----31/32-------3------K-PKS

SYNTYNEET:

TYTÖT: 2

POJAT: 3

JULIANNA 9.4.2009 TYTTÖ 2200g JA POIKA 2265g, rv 36+1

HANNA 18.4.2009 TYTTÖ JA POIKA, rv 35+4

MURUNEN82 19.4.2009 POIKA 3330g, 50 cm, rv 38+2

Kommentit (72)

Vierailija
21/72 |
28.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikille!

Mä kävin kaunistautumassa kampaajalla, joten oisin nyt sitten valmis synnyttämään! Ripsipermanentista haaveilen vielä, ku on sitten sellain huolitellun näkönen ilman sen kummempia laittautumisia. Ja joo, olen itsekkin kampaaja, joten ehkä nää ulkonäkö-asiat on lähellä sydäntä, ku on vähän niinku joutunu työnsä puolesta laittautumaan =) Kampaajan jälkeen menin Jumboon pyörimään, muttei sitä oikein jaksa enää kaupoilla olla. Ei viiti itelle ostaa mitään, ku tulevasta koosta ei tiiä ja kaapit täynnä vaatteita vauvalle. Esikoinenkin on niin tarkka nykyään vaatteistaan, joten niitä ei ilman hänen suostumusta oikein voi ostaa. Mutta pitihän sitä silti pari pikkuruista vaatetta ostaa ja itelle imetysliivit. Niissäkin tuo koko-asia on kauhean vaikea, ku ei tiiä millaset hinkit sitä saa synnytyksen jälkeen ja onko kuinka turvonnu, että mimmonen ympärysmitta on jne... Ja meiän kakkoselle löyty keveämmät pihavaatteet&kengät.

Noista peiton heilutuksista... Mä oon aina ollut aika aktiivinen niissä hommissa. Tai ainakin miestä aktiivisempi(silti hän on ainoa jonka kanssa näitä hommia oon harrastanut meidän yhdessä olo aikana;) Ja ihan ehkä viimesen viikon aikana on tuntunut, että maha on kyllä niin niin tiellä ja sit ehkä tulee vähän vähemmän harrastettua, ku ennen. Mutta halut on kyllä kovat! En muista näin kovia haluja kahdessa edellisessä raskaudessa. Jostain joskus luin, että jos "haluais" seksin käynnistävän synnytyksen, niin siinä oli joku aika(oisko rv 30-36)jolloin pitäis olla ilman seksiä ja sit vasta alottaa tossa 36 vkon kulmilla. Liekkö siinä joku tämmönen syynä, että se sperma on liian "tuttua" kropalle, jos se saa sitä useasti. Mutta en nyt tosiaan muista mistä kuulin/luin tän ja miten noi vkot tarkalleen meni. Ja kai noita "tutkimuksia" on joka lähtöön, eli sen luotettavuudesta en tosiaan sitten tiiä. Toisaalta kuullostaa ihan järkeen käyvältä.

Nyt kahvin keittoon ja esikoiselle välipalaa!

Peppie

Vierailija
22/72 |
28.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rice (ja muutkin): Lääkärihän sanoi viimeksi, että mitään fyysistä syytä käynnistykselle ei ole, että olisi enemmänkin henkisen puolen takia. Jossain sairaaloissa kai ei edes hartkittaisi tällaista, kun olen kuullut, että pitää olla lääketieteellinen syy...

Mutta siis syynä olisi se, että kun niitä löydöksiä on löytynyt (napasuonen puuttuminen, munuaisaltaan laajentuma ja vielä se tihentynyt kudos, josta ei tiedä mikä on), niin itselläni tuntuu, että pää hajoaa, jos vielä joutuis miettiä, että onko kaikki hyvin vai ei. Ja ite aattelen, että jos kerta vauva on lauantaina täysaikainen, niin voisi ihan hyvin käynnistää, jotta päästäisiin selvyyteen. Ja kun tuon napasuonen puuttumisen takia kasvukin voi hidastua, niin minusta sekin olis jo syy käynnistää, kun laskettu aika on mennyt (tai tässä tapauksessa pari päivää ennen). Tuskin lääkäri olisi mulle lupaillut käynnistystä, jos ei oikeasti sitä saisi tehdä...

AngaT 39+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/72 |
28.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tuo peiton heilutteli oli aika lailla jäissä sen jälkeen, kun jäin sairaslomalle rv 27...Nyt parin viikon aikana on sitten heiluteltu...Ei nyt mitenkään erityisiä haluja ole ja välillä on vähän hankalaakin...Tosin nyt parina viime päivänä tuntuu, että maha ei ole haitannut paljon ollenkaan. Itselläni siis toiveena, että kypsyttäis kohdunsuuta :)

Esikoisen synnytystä ennen oli kyllä tehokasta "toimintaa". Mä en muista, että päästiinkö ollenkaan itse asiaan, vai oliko sillai, että just aloiteltiin ja sit jouduin sanoa, että en voikaan, kun tuntui siltä, että on niin kova paine tms... noh...alettiin sitten nukkumaan ja 15 minsaa siitä, kun valot sammui niin vedet meni :) Sanoinkin silloin, että ei tarvinut kuin ajatella, että ei tarvinut olla edes mitään toimintaa, kun synnytys lähti käyntiin...Kyllähän nytkin seurauksena saattaa olla pieniä supistuksia myöhemmin, että kyllä sillä tuntuis ehkä jotain vaikutusta olevan... Eilen illalla, kun aloin nukkumaan (peiton heiluttelujen jälkeen:)) vauva liikkui niin kovin, että sai itse ainakin aikaan pari supistusta ja lisäksi kipeitä vihlaisuja alapäähän, jotka muutaman sekunnin kestikin, ainakin jos tuli pari heti peräkkäin... myös muutamia supistuksia ilman vauvan liikkeitä tuli...Mutta varsinaisesti ei kipeitä ollut...Yks oli sillai jotenkin erilainen, että tuntui, että koko kroppa jotenkin "jännittyi"...Sormet ristissä nyt toivon, että nämä olis edesauttanut kohdunsuuntilannetta!

Tänään olen siivoillut ja ollut ylhäällä oikeastaan muuten paitsi tunnin päikkärit otin päivällä...Mahaa kiristelee tasaiseen tahtiin ja alapää on jotenkin "hellänä". Meinaa jo kyllä väsyttää, ja siivous edelleen kesken...Roudattiin miehen kanssa tavaroita meidän raksalle autotalliin varastoon, että vauva mahtuis tänne nykyiseen kämppään, kun muutto on vasta joskus kesällä... Ja vielä pitäis normaali viikkosiivous tehdä...tosin saattaa jäädä huomiselle se. Äitini kysyikin, että meinaatko, että olet vielä huomenna siivoamassa...sanoin, että kyllä näin uskon :)

AngaT taas :)

Vierailija
24/72 |
28.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

RICE:höpö höpö minä en nyyttiä oo hakemas vielä pitkään aikaan.

kaikkea sinä ajatteletkin =)

mennän sit nejän vikon päästä.

tosiaan neuvolalääkäri oli tänään ja kaikki ok. tuo tyhjä kolo mun mahan alla joka mietitytti et onko poikitttain vai miten päin, ni lääkärin mielestä se on pää alas päin et oikein päin tulossa, mut on niin alhaalla jo, et en ahista muakaan. tosin, sanoinkin et en oo koakaan tuntenu sen painavan ns. kylkiluihin tai ylös lainkaan. kai se on uskottava kun kerran sanottiin et raivotarjonnassa on.

syke vaavilla oli yli 160, aina ollut 120-130, niin nyt meni et humina kävi. vaik ei liikkunu sen ihmeemmmin mut syke on vauhissa.

kohdunsuun tilanne, 1cm jäljellä kanavaa, pehmeä, parille sormelle auki. et kyyyyyypsyistä tapahtunu. hui!! ei ollut pää kuitenkaan kiinnityynyt, mut eihän uudelleen synnyttäjällä välttämättä kiinnitykkään. ainakin kakkosella oli synnytystä edeltävä päivänä vielä kiinnittymättä.

sf mitta oli 31, vähän kasvanu, ei paljoo.

siinä odottaessani lääkärille yks oottava äiti sanoi mulle et voi kohta sullakin on viikkoja niin et ahistaa ja oot tuskissaan kun hällä oli turvotusta ja kipuja ja vaikka mitä ja kun kysyin et joko laskettu aika alkaa olla niin sano et 33 viikot. olin et huh huh, mut tuumasin et mul jo yli 36 ni oli hiljaa ja kysy et mis mun maha on? nauroin ja sanoin et niin ihmettelen minäkin!!!

siis eihän mul oo kuin normaali mahamakkara mikä jääny aiksemmista raskauksista.

ja tytön hakiessa kerhosta yks tuttu sano ihan suu auki joko sä oot synnyttäny? mä et en ku oon menossa joskus sit. mut oikeesti mul ei oo selkeää vauvamahaa =)

sitä lääkärikin sanoi et siro vauva varmaan tulossa, koko ei ole iso. mut mullahan paino tippunu ni ei tuo mahakaan niin näy. paino oli kolmessa viikossa samassa pysyny. turvitusta ei yhtään =)

mullahan lapset on painaneet 41+3 3580g, 40+1 3220g, 39+3 3380g, ei ei mitään isoja ole olleet. sopivia nyyttejä

tuli neuvolan jälkeen jotenkin tyhjä olo... tajusin et oikeesti kohta meil on vauva. jotenkin olo etten ole valmis vielä. enkä haluu synnytää. en pelkää synnytystä. mut jotenkin en vaan ole valmis et nyytti tulee. en ole koko raskudessa huudellut tai näyttäny traskauttani, en ole halunnut puhuakaan. en tykkäää ku anoppi mahaa taputtelee ja suuttunu ja räjähtäny et en haluu et siihen koskee. en tiiiä miks.

mut tiedän et samanarvoinen ja rakastan ja hoidan kuin muutkin. mut jotenkin et miks nyt jo. voisin olla raskaana pitempään. tää on vain mun tunne. jotenkin on nin väsynyt ja ahistunut ja kaikkee just nyt.

mut eikähän tää tästä..

mut sellasita omaa napaa taas.

korasa 36+3

Vierailija
25/72 |
28.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Onnea paljon munkin puolesta muruselle ja koko perheelle pienestä pojasta!!! =)

Peppie, mulle käy näköjään tuolla listalla myös aivan samoin kuin sulle, eli jokaisen päivityskerran (melkein) jälkeen olen hävinnyt jonnekin. =D

Eli, en ole minäkään tuolla listalla enää. heh..

Taisit myös kysellä tuosta sf-mitasta. Mulla oli nyt viime kerralla rv 35+ sf-mitta n. 33cm. Esikoisestakin se oli suurimmillaan 35,5cm muistaakseni (viikolla 39+). Siinä keskikäyrällä tai hieman yläpuolella se on koko ajan mennyt.

Rice mietiskeli petihommia. Itseäkin kovasti on mietityttänyt tuon miehen puolesta. Esikon odotusaikaan olin erittäin halukas, mutta mies oli vähän varovaisempi. Erityisesti loppuvaiheessa hän tuntui enemmän pelkäävän vauvan puolesta, vaikka eihän siitä nyt mitään haittaa ole jos ei raskaudessa ole ollut mitään ongelmia. Tässä raskaudessa taasen en sitten itse ole ollut oikein halukas jostain syystä. =/

Meillä onkin roimasti aikaa edellisestä kerrasta, tosin tässä ihan hiljan kokeiltiin, mutta mies itse ei oikein sitten tainnut olla sillä tuulella ja jätettiin homma kesken. Saa nyt sitten nähdä miten tässä vielä lämpenis ennen kuin vauva tulee. Sen tiedän, että kun vauva on syntynyt niin sitten menee taas tovi ennen kuin sellaiset puuhat kiinnostaa. Tai no, eihän sitä tiedä, mutta jos menee samanlailla kuin esikon aikaan, niin kuivaa tulee olemaan... =P

Omassa navassa ei ihmeitä.

Hyvin olen nyt ihme kyllä jaksellut ja kaikkea olen jaksanut touhuillakin. Täälläkin olisi ikkunanpesu myös edessä, kun vain tässä ehtisi joku kaunis päivä. Itse tosin ajattelin päästä sen verran helpommalla, että pesen vain ulkopuolelta tällä kertaa, kun ne on ne jotka meillä oikeastaan on ne likasimmat osat. Ne tuntuu likaantuvan ihan jo muutamassa viikossa siitä, kun on ne pessyt. =( Täällä jostain syystä on sen verran paljon pölyä sun muuta. Meilläkin kun on kahdet ikkunat, niin siinä on kyllä hommaa, kun rupeaa noita ikkunoita ylä- että alakerrasta puunaamaan. Huoh..

Viime viikolla oli viikon kestävä silmäsärky ja välillä tuntui ihan takaraivossakin. =O Neuvolassa ei kuitenkaan löydetty mitään syytä sille (paineet ja pissa ok, ei turvotuksia ja painoa tullut ihan maltillisesti), joten odottelin vielä tälle viikolle ja nyt näyttäs viimein helpottaneen. Eräs sairaanhoitaja tuttu tuossa naapurissa epäili, että josko olisi ihan vain hartioista johtuvaa. Siitä erikoinen tuo särky oli, että sitä ei ollut ikinä aamulla herätessä, mutta hetken kun olin ollut pystyssä, niin johan rupesi jomottamaan. =(

Lauantaina olin jo menossa lääkäriin, jos ei se olisi ruvennut helpottamaan, mutta onneksi näyttäisi nyt menneen ohi. Mulla tosin tuo silmäsärky on kyllä ihan tavallista esim. silloin kun olen väsynyt tai matkustanut pitkän matkan.

äh.. nyt tarttee lopetella.. mies tuli viimein töistä ja poikakin tarttee kohta iltapuuron, kun ei nukkunut päiväunia tänään lainkaan. =/

-viivi ja toivo rv 36+2-

Vierailija
26/72 |
28.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin alan taas hiljalleen iltaa kohden virkistyä:) mistähän lie johtuu että päivisin olen aivan kuitti,mutta kun lapset saan sänkyyn ja talossa hiljenee iskee mulle energiat päälle:)

Olen Uuniz HIEMAN kateellinen että olet ne ikkunat saanut pestyä;) mulla on joka päivä mielessä aloittaa mutta keksin aina jotain muuta...tänään haravointia...mutta mies kyllä lupasi viikonloppuna ikkuna -urakassa auttaa kun meillä noita ikkunoita on kuitenkin kolmessa eri kerroksessa..huh,hei...

MURUSELLE aivan hirmuisesti Onnea kääröstä!!

Mullakin on välillä vähän ristiriitaiset tuntemukset vauvan syntymisen suhteen,eli välillä ajattelen että voisi jo tulla mutta taas enimmäkseen ajattelen että ei nyt ihan vielä kuitenkaan:) vapun yli päästään täällä kyllä ihan keposasti,mitään erikoisia tuntemuksia ei ole. Ilkeitä ovat kyllä noi liitoskivut alapäässä!! varsinkin iltaa kohti tuolita ylösnoustessa täytyy moneen kertaa haukata happea ja pidellä masua kun niin sattuu:(

Öisin saan nukuttua ihan hyvin,kerran käyn yöllä vessassa ja saatan kyljen vaihtoihin heräillä mutta muuten ok ja uni maistuu!!

Vappuna meillä on tarkoitus mennä lähellä asuville miehen vanhemille,siellä ollaan usein näitä juhlia vietetty ja nyt taas tulee myös miehen siskon perhe. Yötä varmaan siellä vietetään ja simaa nautiskellaan. Sovittiin että jokainen tuo jotain ettei anopin tartte yksin kaikkia safkoja tehdä.Huomenna on siis mulla salaattien tekeminen edessä.

Mitähän vielä oli.. onko teille muuten masuun ilmestynyt hormoni viivaa? Mulla ei kahdessa edellisessä raskaudessa (tyttö ja poika) tullut kumassakaan mitään,mutta nyt viiva ilmestyi loppuraskauden aikana alavatsalta navan yli rintojen alle,varsinkin navasta ylöspäin on melko tummana. hassua:))

Hyvää vapun ja nyyttien odotusta kaikille! Jännä sitten kuulla onko kukaan vappuna synnyttämään päässyt!

-Ansku 37+3

Vierailija
27/72 |
28.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hitto,kirjoitin jo kertaalleen mutta jotain sitten täällä säädin ja kaikki katosi...murr

eli siis mulla on tämän koko raskauden aikana halut olleet ihmeellisen kovat petipuhasteluihin:) Jossain vaiheessa raskautta oli pidempää taukoa mutta nyt olen minäkin ajatellut että jos vähän myös noita paikkoja pehmentäisi:)

Tosin puuhastelun jällkeen mulla on kyllä alapää senverran turvonneen tuntuinen että ei olisi aivan heti mukava lähteä synnärille=O

En muista että aiempien raskauksien aikana olisi halut olleet kovinkaan hääppöiset,hassua että nyt näin.

-Ansku taas..

Vierailija
28/72 |
29.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

onpas ollut outo yö..

siitä siis tarinatuokio tulossa =)

illalla ihan normaalia, tuli harrastettua seksiäkin kun sain eilen lääkäriltä luvan siihen kun viikot jo hyvät ja ei tulehdusta jne.. siis sen veren sekaisen vuodon takia ollu yhdyntäkielto jo pitkään. aattelin et nyt ettei mee syksyyn seuraava kerta =)

siinä kävin normaalisti sit tunnin saunassa löylyttelee niinkuin joka ilta teen.

illalla menin nukkuu ja aattelin et käyn vessassa ennen sitä. pissalla käyty, mut jotenkin "märkä" olo oli koko ajan ja kuului ihan suihkaus kolme neljä kertaa ja vettä valui. pissaa vai lapsivettä? en tiiä?

siinä ihmettelin ja pyyhin ja pyyhin. alapää oli siis sisältä ihan vettä!

pakko oli kokeilla =/

hengailin sit ja aattelin et no siel on isännä tuotoksia ja muuta sitä se on.

menin nukkuu kun tosiaan en edelleen halua uskoa muuta kuin et jotain ihan normaalia se oli.

nukun aina alasti, mut tuli olo et nyt pitää laittaa alushousut jalkaan et jos lorahtaa niin herään.

koko yö oli jotenkin outo, monta kertaa heräsin ja tuntui ettei uskalla kylkeä kääntää ja märkä olo. aamulla sit viiden aikaan annoin periksi ja jaksoin kamalasta väsymyksestä nousta ja huomasin et jaa ne alkkarit on ihan märät, jota ne oli jo yöllä, vaik kuvittelin sen olevan unta.

lakanoille oli kans lorahtanut mut tosi vähän, lorahti vasta siinä vaiheessa kun nousin. minen vessaan, ei mitään valkovuodon tapausta, jota siis tullut pitk'ään jo tosi paksuna ja limaisena. housut tuoksahti spermalle, makeelle jolleki muulle kuin pissalle.

siinä aamunhengailin sit.

soittelin nyt seiskalta äippäpolille että eihän se voi olla lapsivettä? tai jos on mistä tunnistan, kun niitä hajuja nyt on muutakin siel =)

et voiko se tiputella noin erissä jne. mullahan on aina kalvot puhkastu salissa vasta, niin oon jostain lapsiveden menosta ihan hukassa!

sanoivat siel et jos se on on nyt vaan vetistä vaölkovuotoo ei muuta. et seurata vaan ja ootella jos ei ala supistaa tai mitään.

et tuli vähän höö olo siis oon vaan ja jatkan normaalisti päivää??

no uskotaan et on vetistä valkovuotoo =)

eilenhän mul oli se lääkäri kopelointi käyntikin ja unohdin sanoo et toissa aamuna ku heräsin lakanalle valui jotain, mut kun on tumma lakana ni eipä siitä tienny mitä oli.

suolisto toimii railakkkaasti mitä tehny jo pari viikoo.

kyl aattelin ihan siteen laittaa kun pitää mennä nyt aamusta käymään liitossa työ asioita hoitaa, niitäkin vielä hermoon.

mut oli kyl outo yö, niin outo. en oo nukkunu kunnolla kun tuntui et jos kääntää kylkeä lorahtaa ja ei jaksanu yöllä nousta. ehkä siinäkään pelossa et nousee ja lorahtaa enemmän.

mut kertokaa lapseveden menosta, mistä sen tietää millon tulee sitä vai valkovuotoo. kun koko ajan oon edelleen sitä mieltä et supistuksilla synnyttää lähen.

mut pitää kahtoo mikä on olo ja jso epäilyttää ni käydä vaikka tekee se testi vaik polilla olivat sitä mieltä ettei tarvii tulla.

kai se valkovuoto voi yhes yössä vaihtua paksusta jojo limasta vetiseksi.

no kylläpä meni erite aamuksi tämä kirjoitus =)

mut nyt meen laittaa hiuksia (joita en edes harjaa jos en kotipihaa kauemmaksi mene) ja ripsaria silmiin ni ei oo niin ankeen nökönen kun kaupungille lähen kiertää.

korasa 36+4

Vierailija
29/72 |
29.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

teen tässä lähtöä sinne liittoon hoitaa niitä palkkaus ja työasioita.

mummo tulee pieniä hoitaa.

joo, siis tässä kun kävelee niin äsken lahjetta pitkin valui. side laittaa pitää ja ajattelin ottaa jopa toiset housut mukaan autoon jos kastuu kokonaan.

on tää ihmeellistä touhua. eipä oo koskaan tuntunut et kusi valuis housuihin eikä voi pidättää. otanpa neuvola kortinkin mukaan.

mä oon aina nauranu et mitä jos menis lapsi vedet kesken kauppa reissun. kunhan mulle ei käy niin!!

mut hei kyl mä viel kolmen viikon päästä tääl roikun mahan kans,

hih, oon minäkin en synyttä haluis ku moni jo täs vaihees oi valmiita luopuu mahastaan =)

mut mä lähen alapää tihkuen kaupungille, pako hoitaa nää asiat.

iltapäiväl tuun takas ilmoittautuu.

pidänpähän teidät jännityksessä!

korasa

Vierailija
30/72 |
29.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korasalla onkin ollut jännä yö ja aamupäiväkin.. Itse en osaa kyllä sanoa yhtään mitään asiaan, mutta eiköhän jollakulla muulla ole asiasta kokemusta. :)

Rice - Voithan toki sairaalakassin mukaan ottaa, mutta toisaalta eipä sinne osastolle nyt niin paljoa mukaan tarvitse ja mieshän tosiaan voi tuoda loput tavarat perästä. Itse varmaan ottaisin mukaan vain hammasharjan ja -tahnan. :) Hienoa kyllä että pääset tayssiin tutkittavaksi, varmasti huojentaa omaa mieltä saada selvyys tilanteeseen. Juu, tosiaan osa vauvoista laskeutuu vasta synnytyksen yhteydessä, mutta th:n mielestä on ehdottomasti tarkistettava asia, koska mulla sitä aiempaa alatiesynnytystä ei takana ole. Esikoisen perätilan syyksi kun paljastui kohdun epätavallinen muoto, eli saattaa sama homma nyt aiheuttaa sen, ettei vauva yksinkertaisesti pääse laskeutumaan. :( Juuri eilen leikkikentällä kuulin kauhutarinan synnytyksestä, jossa vauva ei laskeutunut ollenkaan ja hänet kiskottiin imukupilla ihan ylhäältä asti.. Seurauksena vakavat vauriot ja repeämät äidille ja myöhemmin olikin todettu, että sektio olisi ollut parempi vaihtoehto. :( Nojuu, huomenna saankin sitten taas uutta tietoa neuvolasta. Peukut pystyyn, ettei tämä nytkin olisi kivunnut vain ylöspäin. ;)

Iippalainen, kiitos kokemuksen jakamisesta. :) Tosiaan ahdistaa itseäkin tämä juttu nyt, tai jotenkin en pysty rauhallisesti odottelemaan synnytyksen alkamista. Hienoa että sait sektioajan - hui sehän on jo ensi viikolla!! - ja varsinkin tuo sektiopäätös on kyllä tosi hyvä olla olemassa, niin ei tarvitse sitä sitten enää erikseen pyydellä, jos synnytys lähteekin käyntiin ennen ensi keskiviikkoa. Oi, tosi jännää!

ON: maha on edelleen pinkeä ja kova, alkaa vähitellen loppumaan jaksaminen tämän kanssa. Esikoinenkin on ihan ihmeissään, kun äiti ei voi pitää sylissä tai tehdä oikein mitään muutakaan. :( Etenkin autossa on tosi kamalaa olla, kun pienissäkin mutkissa mahaa alkaa kiristää, eli heti kun tarvitsee käyttää vatsalihaksia vähänkin..

Eilen saatiin viimeisteltyä miehen opinnäytetyö, kun äitini tarjoutui yllättäen ottamaan esikon yökylään. :) Nyt ei tarvitse tuostakaan miehen enää stressata, vaan voi keskittyä vihdoinkin tähän odotukseen.. Tuntuu ettei tuo ole nyt ollut tässä odotuksessa mukana ollenkaan, kun on viimeiset 9 kuukautta kirjoittanut pää sauhuten ja loppuajan stressannut valmistumisestaan. Poika siis on edelleen mummulassa ja tässä mietin, lähtisinkö lenkille vai siivoaisinko... Taidan kallistua jälkimmäiseen, koska pesukone on vielä tovin päällä eikä tuota pomppivaa masiinaa voi yksikseen jättää tänne pyörimään. Ah, ikkunoiden kimppuun siis!

Miimi, 39+3

Vierailija
31/72 |
29.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuo minun mielestäni lapsivedeltä kuullostaa...voisikohan valkovuotoa tulla noin paljon? Jos olisin sinä niin viimeistään huomenna kävisin tarkistuttamassa asian. Vaikka se olisi lapsivettä niin eihän ne mitään tee heti vaikkei supistukset alakaan. Mutta tulehdusriski on suurempi veden mentyä ja sitä ne ainakin täällä meillä kontrolloidaan lapsiveden menon jälkeen verikokeilla päivittäin. Minulla alkaneet molemmat edelleiset synnytykset vedenmenolla, mutta minulla tuli niin paljon heti kerralla ettei voinut erehtyä ja supistukset minulla alkoi tunnin sisällä vesien menosta. Nyt olen alkuraskaudesta asti pelännyt vessassa käyntien yhteydessä lapsivesien menoa ;)

Lumivalko 35+6

Vierailija
32/72 |
29.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitahan neuvolaan ja kysy, että onko heillä antaa selalista lakmus-paperia, jolla voi tarkastaa, että onko kyseessä lapsivesi vai ei. Se on selalinen lilaln värinen paperi ja jos kyseessä on lapsvettä, niin värjäytyy siniseksi (tai suurinpiirtein sama kuin on alkujaankin) ja jos on jotain muuta eritettä, niin väri muuttuu punaiseksi.

Itellä meni viimeks vedet ihan reilusti. Eli sänkyyn olin päässyt ja muistaaksnei siinä kuului joku pieni "naksahdus" tai jotain ääntä kuitenkin ja sitten vaan tuntui, että alushousuissa oli tavaraa eli ne pullistui...kun siis ei heti kaikki vesi mennyt läpi. Hyppäsin äkkiä ylös ja vessaan ja sänky kastui osittain ja vana jäi matkalla vessaan ja pytyllä ollessaankin tippui vielä jotain.

Sairaalassa, kun vauvan päähän laitettiin se anturi, niin silloin tuli loput vedet eli oli varmaan jostain tuolta korkeampaa mennyt kalvot puhki.

Siskollani meni yhdestä lapsesta siten, että housut kastui ihan reilusti, mutta synnytys ei siitä lähtenyt käyntiin kuitenaan, kun oli kyse jostain korkeasta vesien menosta...Eli aattelisin, että jostain ihan ylhäältä kohdusta ja sieltä ei siis tullut kaikki vedet...

Mutta siis kehottaisin kuitenkin olemaan yhteydessä johonkin. Petipuuhailujen jälkeen olen kyllä itsekkin laittanut merkille, että erite mitä tulee sen jälkeen on sellaista kirkaista eikä kuten nyt muuten on ollut kellertävää... Ja jotenkin sitä on ollut sellainen märkäolo, mutta ei mitään tuon suuntaista kuitenkaan kuin sulla.

AngaT 39+4

Vierailija
33/72 |
29.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäpä KORASA on seuraava lähtijä :) Kyllä tuo minustakin lapsivedeltä kuulostaa. Mulla alko toka synnytys juuri noin. Aamulla heräsin siihen että vähän lorahti. Sen verran kuitenkin että joko pissat pedissä tai sitten lapsivettä. Eli tuntui kuin pissa olisi lirahtanut. Mulla ei vedet koskaan mennyt kokonaan vaan juuri noin lorahdellen ja supistukset alkoivat hyvin, hyvin pikkuhiljaa, mutta kuitenkin jonkunlaiset supparit alkoivat 5 tunnin sisällä. Kunnolliset vasta yli 12 h jälkeen. Mulle sanottiin että lapsivettä tulee kokoajan lisää, joten ei kiireitä siksikään, mutta jos valuminen jatkuu sen 12 h niin sitten kuitenkin pitää lähteä juuri noiden tulehdus ym vaarojen suhteen. Kandee käydä ainakin näyttämässä. Tsemppiä ja jos vain pystyt niin pidä meidät ajantasalla!!!

Täällä kanssa odottava tunnelma vaikka voihan tässä vielä 3 vkoa mennä pahimmillaan. Kuitenkin sekin tuntuu nopealle ajalle. Eilen kävin neuvolassa ja kaikki ok. Seuraava aika ensi viikolle ja lasketulle päivälle, mikäli vielä ollaan yhdessä koossa. Supistuksia tulee joka tunti ja osa niistä tuntuu selässäkin. Vatsa toimii superhyvin ja on tosi sellainen malttamaton fiilis. Vähän levoton, mutta hyvä.

Tiedän niin, miltä MIIMIstä tuntuu!!! Mä en kans voi ottaa edes naapurin vauvaa syliin, saati sitten omia korstoja. Keksitään mitä kummallisempia sylittely asentoja. Kunhan vain pysyy se viikonlopun kammotuskipu poissa niin elän kyllä vielä tän masun kanssa!!

Mä niin odotan että päästään miehen kanssa kunnolla petipuuhiin sitten ja ihan KAHDESTAAN!!! Ei siis vauvaa masussa potkimassa. Mulla olisi haluja kyllä mutta ei kykyjä. MIestä ei ole onneksi koskaan häirinnyt vauvamasu vaikka nyt vähän varoo kuitenkin. Ehkä koska olen ollut niin paljon kipeämpi kuin aikaisemmin. Ekan synnytys lähti heti seksin jälkeen käyntiin. Olin ilmeisen valmis synnyttämään. Pelästyin tuolloin kun limatulppa lähti irtoamaan heti seksi jälkeen.

Taidan minäkin ruveta alakerran ikkunoiden kimpuun. Ilma on just passeli ikkunoiden pesuun!!!

-Callaway ja Vadelma vauva 38+6

Vierailija
34/72 |
29.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi Korasa, mua vähän kanssa mietityttäis, että on lapsivettä. Itselläni ei minkäänlaista kokemusta, mutta kuten Lumikide sanoi, eikai valkovuotokaan nyt noin runsasta voi olla, vaikka vetistä olisikin. Olen ymmärtänyt, että lapsivesi voi olla hieman vaaleanpunaisen sävyistä...mites sun side, onko siihen jotain väriä tullut? Tuo imelä haju on myös lapsiveteen sopiva kuvaus. Tuttavan mies oli meinannut oksentaa kun vaimolta oli mennyt lapsivedet ja haisi kuulema niin imelälle että hyh. Samaa sanoi mun mies kun kävin Taysissa käyrällä makaamassa, mies ootteli vastaanotossa ja ohi viuhahti nainen jolta oli yöllä mennyt vedet ja oli tullut ilman pesuja tarkastamaan asian. Mies sanoi, että naisen perässä leijaili sellainen ällöttävä imelä haju. Jännää....toivotaan nyt että ne supistukset alkaisivat niin ei tarttis arvuutella. Onnea matkaan!

ON: Nyt on sitten peittoakin heiluteltu eilen illalla. Ihan varovasti lähettiin liikkeelle ja mä en silti ole ihan varma tuntuiko se loppupeleissä hyvälle, mutta ei nyt pahallekaan. ;) Yöllä sitten supisteli 3,5 tuntia, josta noin tunnin 8-10 min välein säännöllisesta ja sen verran napakkaan, ettei saanut nukuttua. Mietinkin siinä, että oliko tämä nyt sitten näin helppoa saada se synnytys käyntiin. No joo...tässä edelleen, eli ne supistukset alkoi siitä sitten aamuntunteina harvenee. Se taitaa kyllä olla ihan normaalia, että seksin jälkeen supistelee, mutta jos tuo nyt Korasan kohdalla oli lapsivettä niin haluan kyllä uusinnan tänä iltana. :D

Palailen huomenissa polikuulumisten kera, mutta käyn kyllä kurkkimassa Korasan tilannetta aktiivisesti. :o)

Terv. Rice + pikkune rv 39+2

Vierailija
35/72 |
29.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

++ synnyttäneiden edessä listalla

?-------------------Tulppa---------27/30-------2-----Kainuun keskussairaala

1.5.2009-----Möhömahanen-----35/27----6-----HYKS

1.5.2009-------Pikku-Ruu--------27/26-----1-----Porin

++1.5.2009------Murunen82--------27/27-----1-----Jorvi

2.5.2009--------Smalle------------26/26-----1-----TAYS

2.5.2009-------Berry-1------------29/29------1------Kätilöopisto

2.5.2009-----MillaMigliore---------------------1-----Khks

2.5.2009------Adalmiina----------23/30------2-----Kätilöopisto

2.5.2009--------AngaT------------28/33-------2-----K-PKS

3.5.2009--------Ellen77-----------31/32------2-----TAYS

3.5.2009------Babytalk------------31/34------2-----?,USA

3.5.2009--------Miimi--------------24/27--------2-----TAYS

3.5.2009-------Peppie------------30/31--------3-----Kätilöopisto

4.5.2009---KimpaleKultaa82-----------------1-----?

4.5.2009-------Ainoaas------------35/35------4-----TAYS

4.5.2009--------.Rice.--------------23/26------1-----TAYS

5.5.2009-------Myrsky-------------27/30-------1-----TAYS

5.5.2009-------Ulpu83-------------24/27------2-----Kaks

5.5.2009-----Tärpäntikkeli--------31/39------3-----Seks

5.5.2009-------Janev---------------20/22------1------K-PKS

7.5.2009--------Kiskis--------------30/30------3-----?

7.5.2009--------Callaway----------33/33------3-----Kätilöopisto

7.5.2009-------Puolukka78--------30/39-----2-----Satks

++7.5.2009--------Julianna-----------26/31------3(kaksoset)----Naistenklinikka

8.5.2009---------Marvik-----------38/38--------2-----Jorvi

8.5.2009--------Sabeella-----------33/35-----5-----KOS

8.5.2009---------Kalkr-------------21/23-------1-----Lohjan sairaala

9.5.2009-----Tiuhti-Viuhti--------33/36--------3-----Jorvi

9.5.2009-------Summer4-----------33/37----1-----TAYS

9.5.2009------Iippalainen----------29/30-----2-----OYS

10.5.2009----Kesäheinä83--------25/32----1-----TYKS

10.5.2009-------Hanami------------33/38-----2-----Naistenklinikka

10.5.2009-------Äiskä83-----------25/27------1-----TYKS

11.5.2009-----Christina84--------25/32------1-----HYS

12.5.2009------Bonnie76-----------32/34-----2-----American Hospital, Dubai

12.5.2009----Hannaetyttoe---------20/22----1-----JyväskylänK-S

12.5.2009-----Mussunmuu---------26/26----3-----TYKS

12.5.2009-------Gaukki-------------23/25------2-----OYS

14.5.2009------Noora76------------32/34-----2-----PKKS

15.5.2009-------Leppis-------------31/35------2------NKL

15.5.2009--------Uuniz--------------34/25------5-----Seks

15.5.2009-------Ninnukka86------22/20------1-----NKL

16.5.2009-------Ansku--------------30/30------3-----Kätilöopisto

17.5.2009------Piiperot-------------31/32------5-----KOKS

17.5.2009-----Vilijonkka85--------23/23------1-----TAYS

18.5.2009------Katti-84------------24/24-------1-----TAYS

++19.5.2009-------Hanna-------------26/34------1(kaksoset)-----K-PKS

19.5.2009-------Laakli-------------20/21-------1-----TAYS

21.5.2009-------Goikin------------32/30-------3-----OYS

21.5.2009-------Nektar------------29/34-------2------OYS

21.5.2009------Äippää81----------28/31------3-----TYKS

21.5.2009------nepsunen---------22/25------1-----Jyväskylän K-S

22.5.2009------Hyttynen80-------28/32-------1-----KOS

23.5.2009------Tiuhti07-----------32/30-------3-----NKL

24.5.2009------Naperotx4---------26/26------5-----TYKS

24.5.2009----PieniRunotyttö------26/30------2-----TYKS

24.5.2009--------viivi99-------------29/35------2-----Jorvi

23.5.2009--------Korasa-----------29/37------4-----Jyväskylän K-S

25.5.2009--------Santtu05---------29/34------3-----SatKS

25.5.2009-------Riikka_82--------26/35------1-----NKL

26.5.2009-------_leppis_---------27/29-------1----KOS

27.5.2009--------SR_81-----------27/28-------2-----PHKS

27.5.2009-------Mölli-09-----------26/28-------2-----PS

28.5.2009--------Jeppeli-----------32/34------3-----TYKS

28.5.2009-------Minna-76---------32/34------4-----JyväskylänK-S

28.5.2009----Lumivalkoinen-----31/32-------3------K-PKS

SYNTYNEET:

TYTÖT: 2

POJAT: 3

JULIANNA 9.4.2009 TYTTÖ 2200g JA POIKA 2265g, rv 36+1

HANNA 18.4.2009 TYTTÖ JA POIKA, rv 35+4

MURUNEN82 19.4.2009 POIKA 3330g, 50 cm, rv 38+2

Vierailija
36/72 |
29.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolalääkärissä on käyty ja nyt on vähän hölmistynyt olo. Tuntui, että käynti oli yhtä tyhjän kanssa. Kotiin tultua olin niin pettynyt, että itkuhan siinä tuli. Kaikki on periaatteessa ihan kunnossa, mutta...

Lääri oli jotenkin tympeä tapaus. Edellisillä kerroilla vastassa oli todella mukava ja empaattisen oloinen lääkäri, mutta tälle tärkeintä näytti olevan aikataulussa pysyminen. Näitä tympeitä lääkäreitä on ilmeisesti muillekin tullut vastaan.

Verenpaineet alkavat olla koholla ja turvotus on ihan valtavaa. Pissa oli kuitenkin puhdas, eli nyt täytyy vain tarkkailla, ettei päätä ala särkeä enempää.

Varsinainen harmistuksen aihe oli se, että kohdunsuulla ei ole tapahtunut mitään. Kolme kuukautta supisteluja, eikä MITÄÄN vaikutusta. Meilläpäin ei kuulemma ole tapana tehdä synnytystapa-arviota, eikä vauvan koostakaan lääkäri puhunut ennen kuin kysyin. Arvio oli, että vauva olisi nyt kolmikiloinen ja syntyessään mahdollisesti vähän keskivertoa suurempi. Kotiin päin taapertaessani ehdin sitten kehittää paniikin siitä, että vauva ei synny ikinä, ja jos syntyy, niin on ainakin ihan jättiläinen, jota en millään saa pukellettua ulos.

Toivon siis todella, että vauva syntyisi ajoissa, sillä olo on jo nyt kuin liian täyteen puhalletulla ilmapallolla. Saatan minä hetkenä hyvänsä räjähtää kappaleiksi, kun tämän nahan sisään ei vaan yksinkertaisesti mahdu enää, ei turvotusta, eikä vauvaa.

Että sellaista avautumista.

Ikkunoiden pesusta on ollut puhetta. Meillä mies sai viikonloppuna ikkunat pestyä, itse sain vain toimia "tuomarina" ja kertoa, että ei ne viirut haittaa, kyllä ne on paljon paremmat, kuin ennen pesua.

Ja sitten peitonheiluttelusta on myöskin ollut puhetta. Minulla ovat halut olleet melko vähäiset koko raskauden ajan. Viimeisen kuukauden aikana ne ovat kasvaneet, mutta petipuuhat ovat tehneet sen verran kipeää (ilmeisesti limakalvoissa jotain häikkää), että aika vähiin on tuo peitonheiluttelu jäänyt. Kai sitä pitäisi nyt taas yrittää, jos jotain alkaisi tapahtua.

MURUSELLE täältäkin isot onnittelut. On ihana kuulla vauvauutisia, vaikka siitä tuleekin aika kateellinen olo. Tuntuu, että itsellä on vielä niiiiiin pitkä matka siihen, että saa vauvan syliin.

Leppis 36+1

Vierailija
37/72 |
29.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolakäynti takana ja pissasta löytyi nyt yhden plussan verran proteiinia. Turvotusta, päänsärkyä ja huonovointisuutta löytyy, mutta verenpaine on edelleen matalalla. Terkkari pyysi käymään uudelleen aamulla ja käski tämän päivän levätä, juoda paljon ja syödä suolatonta ruokaa.. Osaatteko yhtään sanoa pitäisikö huolestua noista proteiineista?

Musta tuntuu että maanantain jälkeen liikkeet on vähentyneet ja olo on muutenkin aika huono. Yritän nyt laskeskella liikkeitä, sydänäänet oli kuitenkin ok. Syke 140 paikkeilla..

Korasa: Mulla meni lapsivedet ekasta, ne meni saunomisen jälkeen ja samantien tuli melkein kaikki ulos. Lähdettiinkin kiiruusti sairaalaan, mutta jouduttiin odottamaan 12 tuntia ennenkuin ekat kipeämmät supistukset tuli. Ja niitäkin vauhditettiin tipalla. Tunne oli tosiaan ihan hassu, vettä ihan pulppusi. : ) Oltiin vielä mökillä ja makuupussi ja peti lainehti.. Sitä tuli tosi paljon.

Nyt huilimaan ja ottamaan aurinkoa takapihalle,

Puolukka 38+6

Vierailija
38/72 |
29.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja liitossa aasiat hoitaa...

ja side kastu ihan märäksi ja housut kostu.

nyt lähen näytille, supistuksia pieniä tulee,

mut pitää nyt tarkistaa ku soitin ni oli eri kätilö joka et kyl pitää tulla vaik lapasivettä ei oskaan.

juu palaan illalla heh

korasa

Vierailija
39/72 |
29.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäpä luulen ettei Korasa tule enää meitä morjenstamaan yhtenä kappaleena!!!! Varsinkin jos jo supistelikin. :) Toivotaan että saadaan lisää nimiä syntyneiden listalle!!!

-C

Vierailija
40/72 |
29.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika huikea tilanne Korasalla, mä kans vähän veikkaan,että reissusta tullaan sit nyytin kans ;)..

Mä kirjotin eilen pitkän kirjotuksen, mut se sit hukku johonkin, meni hermo enkä jaksanu uudelleen kirjottaa. Mut eipä siinä mitään kummallista ollut. Tänään on sit sellanen tunne,että voi kun pääsis jo synnyttämään! Pitää vissiin kans yrittää heilutella sitä peittoa, jos vaikka... ja saunoa! Sit ku jännittää suomen peliä, niin siinähän onkin sit ihan mukava ilta tiedossa..Mies nyt ei tiedä vielä suunnitlemista, mut yritetään innostaa :). Tuosta peiton heiluttelusta kirjottelin siihen kadonneeseen viestiinkin ja mä tosiaan oon se innokkaampi osapuoli. Mut enpä nyt vio sanoa yli-innokas olevani, mut kuitenkin yritän innostaa miestä aina välilä. Kai se kattelee tätä mun muutenkin vaikeaa liikkumista,että tuonko kans vielä seksiä " pitäis" harrastaa. No, tarpeeks ku jaksaa yrittää, niin kyllä sen siitä sit yleensä saa innostumaan =D

Ensi viikolla sit pääsen luultavasti kokoarvioon ultraan, kiva juttu! Neuvolassa ei tosiaan ollu mitään ihmeellistä, vähän oli alapaine koholla, mut se saattoi johtua aamun imuroinneista ym. touhuamisesta.

Mut nyt munkkien paistamisen jälkisiivot odottaa, täytyy korjata ne pois ja illalla menenkin käymään kaverin luona, pois hetkeksi näistä kotiympyröistä..vielä kun mahdollista!