Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***SyysSissien torstai***

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
16.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitiysloma alkoi ja hikisissä merkeissä. Huh, mä suorastaan valun hikeä!! Oon tosin siitä asti kun pääsin ylös (10.30!!) siivonnut tai lähinnä järkkäillyt paikkoja ja viritellyt tätä uutta konetta. Eilen jo takkusin tän masiinan kanssa, mutta nyt pitäs toimia.

Sain kutsun sinne kättärille siihen tarkistus ultraan vasta 3.9... Joopajoo, menee pikkusen myöhään kun neuvolan täti sanoi et se pitäs periaatteessa tehdä viimeistään vkolla 36 eli siis ensi viikolla.. Mut toisaalta jos Kihlis päättää tulla jo tuota ennen niin siinähän sitten tullee ja jos ei, niin tuossa vaiheessa se sit voidaan käynnistää samantien, mikäli on norsun kokoinen. Sovittiin kuitenkin terkan kans et varmuuden vuoksi noudatan sitä sokerivaliota nyt sit tästä eteenpäin. Nyt onkin helppoa se kun ite teen safkani. Työpaikka ruokalassa se olis ollukin hankalaa.

Auringontytär, toinen norsujalka täällä ilmoittautuu!! Nyt nämä koivet eivät ole ihan niin kamalat kun en töissä joudu istuun, mutta taatusti noissa sun mitoissa olin minäkin. Varpaatkin sellaiset pienet reppanat suuren paisuneen taikinan takana piilossa.. Ei kiva ollenkaan!

Voi Kirahviinaa.. Kyllä se mieli siitä kohenee, ihan takuulla! Voimia sulle!! Typykkä, hehheh... Tuttu tilanne! Kyl sitä kerrasta taitaa oppia, mä ainakin tarkistan moneen kertaan että kamat on mukana nykyään!! Onneks sulla(kin) kävi hyvä säkä!! Tuollaisesta kyllä tulee tosi hyvä mieli että on rehellisiäkin ihmisiä!!

Nyt tarvii mennä laittaan jalat vähäksi aikaa ylös, tuntuu että turvotus kertyy taas!! Ja mun pitää viel illalla lähteä kaupungille kahvitteleen, toivottavasti kengät mahtuu jalkaan!!!

Torstain jatkoja toivottelevat Colis ja Kihlis pok ja 35 tasan täälläkin

Vierailija
2/28 |
16.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh kun te olette viime aikiona kirjoitelleet ahkerasti, hätinä olen jaksanut pinot lukea loppuun, sitten on jo oma aika koneella lopussa eikä ehdi keskittymään vastaamiseen. Nytkin on vähän siinä ja siinä mitä tässä kerkiää kirjoittaa kun poika voi herätä pian päikkäreiltä.

Onneksi tänään on viileämpi päivä ja viime yökin oli jo parempi. Mä olen hionnut aivan kauheasti ja uneen pääseminen on ollut vaikeaa. Vatsaa ja nivusia on särkenyt ja sängyssä kääntyminen on sellainenkin operaatio että voi voi. Monella teistä on ollut myös nukkumisvaikeuksia, kurjaa kun nyt kun vielä vois nukkua niin ei pysty :(

Kivaa että Uman mieskin on nyt kotona ja taitaa viimeinenkin syyskuulainen odottaja olla äippälomalla. Voimia kaikille joiden mieli on ollut vähän allapäin.

Vaihdoimme tässä kesällä autoa, vaihdos ei ollut suuri merkki ja malli pysyi samana, mutta menovedeksi vaihtui diesel. Saimme sitten tingittyä kaupanpäälle isofix kiinnityksellä olevan turvaistuimen, vielä sitä ei tarvitse ottaa käyttöön sitten vasta kun tämä uusi tulokas tarvitsee sellaista istuinta. Vielä kun oppisimme sitä käyttämään, kun siinä ei ollut suomenkielisiä ohjeita ja myyjä ei osannut auttaa ollenkaan.

No nyt on poika hereillä. Pian tässä täytyykin alkaa valmistautua päivän menoihin. Kolmen jälkeen on neuvola ja neljältä jalkahoito. Sain synttärilahjaksi lahjakortin jalkahoitoon ja ripsien ja kulmien värjäykseen. Ei tahdo enää itse olla oikein sujua leikkaamaan varpaankunsiä ja tuleepa nuo kuivat kantapäätkin sitten taas vähän siistimmiksi. huomenna jatketaan kaunistautumista hiusten leikkuun ja värjyksen merkeissä. Kehtaa sitten lauantaina mennä miehen serkun häihin.

Unelma ja masukki 36+2 (esikoinen syntyi tästä kahden viikon päästä 38+2)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
16.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Colis jäi viimeinkin äityislomalle. Mukavaa! Nautihan nyt olostasi ja jätä touhuaminen vähemmälle.

Kirahvinalle jaksuja kotona! Eiköhän se mielialakin kohene, kun saisit välissä joskus levättyäkin. Nyt valjastamaan joukot avuksi, isi etunenässä. Viikonloppuna viimeistään pyri ottamaan myös omaa aikaasi.

Typykällä kävi hyvä tuuri lompakon kanssa. Jotenkin huomaan myös itse olevani nyt, etenkin tässä loppuraskaudessa ihan pahvi, unohtelen asioita tuon tuostakin. Kaikki täytyy kirjoittaa muistiin tai laittaa kännykkään muistutukseen, jotta asiat ja tapaamiset tulee hoidettua.

Piiu, juu päivät vähenee, reilu viikko aikaa sektioon.

Mun yö meni todella huonosti. Ensin oli vaikeuksia saada unen päästä kiinni, sitten alkoi sängyssä pyöriminen ja hyvän asennon löytäminen. Klo 3 maissa alkoi hiukomaan ja kävin syömässä aikaisen aamiaisen. Vauva oli hetken aikaa hyvin tyytyväinen ja jopa nukahdin hetkeksi herätäkseni kohta uudestaan. Nukuin sitten taas kylläkin kun mies ja lapset lähtivät töihin ja kouluun. Nyt tämä päivä on mennyt enemmän ja vähemmän olemattomalla liekillä eteenpäin. Mikään ei tunnu tänään huvittavan ja nyt todellakin taidan ottaa ne päikkärit. Ehkäpä se tästä taas...

Haikarapolska ja neiti masukki 37+3

Vierailija
4/28 |
16.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kun tänään on vähän vilpoisampaa ja tuulee. Neuvolassa kävin aamulla ja sen jälkeen kaupungilla ja syömässä. Ihanaa käydä välillä syömässä ulkona niin ei tarvi ihan aina miettiä mitä ruokaa laittaisi. Pienet on kotiäidin ilot :)

Neuvolassa kaikki oli hyvin, painokaan ei enää tunnu kovasti lisääntyvän, samoissa luvuissa pyöritään. Sf-mitta sen sijaan oli laskenut 33sta 31een, joten vauva on laskeutunut ja terkan käsikopelon mukaan pää kiinnittynyt. Hyvä, että edes jotain on tapahtunut kun noita supistuksiahan mulla ei ole ollut lainkaan, ei esikoisellakaan ennen kuin tosissaan sitten alkoi.

Aika monella jo suppailee mojovasti, inhottavaa tietty kun vie voimia eikä saa nukuttua, mutta hyvä ehkä siinä mielessä, että jotain tapahtuu! Ja kovasti jaksatte kaikki touhuilla kotona, mä koitan jaksaa tehdä nuo pakolliset imuroinnit, ruuanlaitot pyykinpesut ja silitykset, muuhun ei tässä esikoisen hoidon ohella oikein kykene. Eikä esikoinen annakaan kun koko ajan pitää melkein olla viihdyttämässä. Osa vauvan vaatteista odottaa vieläkin silitystä, jospa tänään yrittäisi kun ei ole niin kuuma päivä.

Kirahviinalle jaksuja ja toivottavasti se mieli hieman paranisi. Kannattaa varmaan yrittää miehen kanssa puhua mahdollisimman paljon asioista vaikka aikaa ei tunnu siihen olevankaan. Itsellä tulee noita samanlaisia tuntemuksia aina aika ajoin, eilen illalla taas itku pääsi kun esikoinen oli melkein kaksi tuntia taistellut nukkumaan menon kanssa. Meillä onneksi mies ottaa osaa lapsen hoitoon minkä työltään ehtii ja koittaa siinä vielä meitä molempia kiukkupusseja lohduttaa. Minä kiukkusin eilen kun päivät menee esikoisen kanssa taistellessa ja elämässä ei muka mitään muuta ole, niin mies vaan rauhalliseen tyyliinsä totesi, että onhan hän ja muistutti miten onnellisia ollaan ja miten hyvin meillä menee keskenään ja oikeasti pojankin kanssa. Ihana mies, ymmärtää että olen vaan vähän herkkänä nyt ja tietty tuleva tilannekin vähän pelottaa..

Jospa nyt koittaisi niitä vauvan vaatteita ruveta laittelemaan..

Jondeliini ja pikkuinen 37+5

Vierailija
5/28 |
16.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirahviinalle jaksamisia. Pienet päikkärit tekisivät terää sullekin. Tunnen tuon fiilarin ja olen huomannut, että sitten kun saan vähän nukuttua, olen kuin eri ihminen eri aatteineen. Koeta pärjätä!

Jondeliinilla ihana mies! Kiva että joku mieskin ymmärtää tätä mielialojen vuoristorataa!

Mulla oli tänään neuvola. Kaikki oli ihan ok, vauva pää alaspäin, mutta vielä hyvin ylhäällä. Terkkari muuten sanoi (on myös kokenut kätilö), että tässä loppuraskaudessa ei kannata hilata äidin hemoglobiinia normaalitasoa ylemmäs, muuten vauvalle tulee keltaisuutta, kun vauvankin hemppa nousee " keinotekoisesti" . Minäkin nyt vähentelen rauta-annoksia. Eli mittauttakaa hemoglobiinne!

Typykkä, mitä kirppiksiä olet tänään kolunnut ja löytyikö mitään? Minä ajattelin tuon esikoisen kanssa käväistä siellä Mankkaan Akselissa, jos et ole sitä vielä kokonaan tyhjentänyt... =) Eli nyt menoks ja haetaan samalla pienemmät mummolasta!

apinaemo 36+4, joka ei saanut päivällä unta, vaikka kuinka olis väsyttänyt ja oli mahdollisuus nukkua!

Vierailija
6/28 |
16.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli viime yönä jalkapallon MM kilpailut. Ikinä, koskaan aikaisemmin, tämä poikavauva ei ole pitänyt niin kovaa showta kuin viime yönä. Kivaahan se joo on, kun masussa möngertää, mutta kun sitä jatkuu melkein yhtäjaksoisesti yli 3 tuntia, niin ei se enää niin kivaa ookaan. Lopuksi, ennen hiljentymistä, tuli vauvalle kova hikka, tuntui, että koko sänky pomppi... Potkujen sekaan mahtui myös aika monta " puukon iskua" , niin että tais kuulla voihkaisuäänikin... Jänniä nuo iskut, koska en ainkaan muista, että kahdesta edellisestä olisin sellaisia tuntenut.

Ihanaa juu, että on vähän viileämpää, jaksaa paljon paremmin. Mä olen jatkanut eilistä siivousrumbaa, sitä on yllättävän energinen olo. Ja oon huomaavinani, että myös viikottaiset itkukohtauksetkin on vähenemään päin, josko nämä hormoonit muuttaisi muotoaan.

Näitä juttuja kaikkien elämästä lukiessa, tuntuu niin, niin lohdulliselta, että meillä kaikilla on nämä samat ylä- ja alamäet. Mukavaa että olette olemassa mammat!

Jaksuja kaikille!

Mammavirtahepo rv 36+6

Vierailija
7/28 |
16.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kun jollain vauva vatsassa möngertää.. Täällä ollut taas melkein huolestuttavan hiljaista vatsassa.. Inhottavaa! Välillä onneksi ojentaa jalkaansa, jotta tietää, että hengissä on.. Mutta menee aikaa turhaan murehtimiseen ja kyttäämiseen.. =(

Päivä mennyt koti nurkissa.. Illalla pitäis käydä mun vanhemmilla..

Ajatukset harhailee, paras poistua koneelta.. Piti jotain " fiksuakin" kirjoittaa..

Vierailija
8/28 |
16.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt jännittää meneekö tämä teksti oikeaan osoitteeseen.Eli olen ilmoittautunnu jo alussa listoille ja nyt vasta annan itselleni luvan liittyä mukaan keskusteluun.Sain erään työprojektin tehtyä ja nyt äitiysloma saa alkaa.Olen jo kuukauden käynny teidän juttuja lukemassa päivittäin ja tuntemukset on samanlaisia kuin teillä.Tänään kävin neuvolassa ja täti meinas että tilaa on vielä vauvalla kasvaa vaikkakin tuntuu vihlontaa tuolla alapäässä välillä niin kovasti...ja kuitenkin kolmas tulossa joten saa nähdä milloin syntyy.Kaikki oli muuten hyvin mutta turvotusta on. Jalkapohjat on kuin tulessa välillä ja mieheltä kysyinkin haittaako sitä jos hiihtelisin kylmäkallet jaloissa ympäri taloa,ei kuulemma haittaisi häntä...Tietokoneella on ollut jo kauemman aikaa hankala istua mutta asiaa on auttanut kun levittää jalat oikein leveäksi,tosi naisellista, mutta onneksi on oma työhuone...Joku mainitsi tyynyjen kanssa nukkumisesta ja tunnustaudun, että mulla on viisi tyynyä eripuolilla kehoa tukemassa makaamista.Nyt ei muuta tällä kertaa!

Satakieli 35+3

Vierailija
9/28 |
16.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain justiin siivottua ja mattopesulakin haki matot pyykättäväksi. Mä en enää viitsinyt alkaa noita isoja mattoja pesemään! Olin lähdössä koiran kanssa koirapuistoon, mutta mattojen hakija onneksi huomasi että sillä on hännän vieressä haava. Ja jumalauta millainen " haava" .. Koko hännänalusta pelkkää vereslihaa!! Eilen sellasta en huomannu vaikka sitä rapsuttelin ja kampailinkin!! Ja vasta aamuksi saatiin lääkäriaika.. Onneks mulla on tallessa " kuuppa" joten kunhan nyt mies tulis kotiin niin saadaan edes se nuoleminen estetttyä. Meillä ei siis ole riippulukkoon kun yksi avain ja tottakai miehellä on se mukana, grr!! Heti tuli huoli siitä mitä se voi olla kun on noin suuri alue ihan verellä.. Onneks en sentään sinne puistoon mennyt ja huomannu vasta vaikka illalla.. Edes vähän pienempi tulehdusriski ja eipä nyt saa sit lenkittääkkään, pelkkä pisutus vain.

Tervetuloa mukaan /takaisin Satakieli!

Ja Piiu, myös täällä nyt tosi hiljaista.. Vaikuttaa varmaan helle ja se kun en istukaan enää työpöydän ääressä jossa oli hyvä potkia.. Eilen illallakin meinas huoli tulla ja varmaan puolentunnin tönimisen ja vatkauksen jälkeen tuli pari laiskaa tönäisyä takasin päin. Tänään aamulla sentään kunnon möyrinnät mutta hiljaista on taas.. Kihlis tosin on muutenki pitäny n kerran viikossa ns lepopäivän, joka on sit mulle aiheuttanu ennenaikaista harmaantumista! Varsinkin silloin heinäkuun lopulla Tallinnassa aloin olla jo lähes hysteerinen enkä raaskinu ees äiskälle ja siskolle kertoa!

Mut nyt hetkeksi sohvalle ja sit sinne kaupungille!

Colis ja Kihlis

Vierailija
10/28 |
16.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa vain remmiin, Satakieli!

Heh, täällä ei oo tarvinu kuulostella muksun liikkeitä. Sen verran mojovasti potkii ja muljahtelee, että ei huolen häivää!

Kiitti kaikille tsemppauksesta ja myötätunnosta. Kai se tästä. Mulla on ollu tänäänkin kaks kertaa mahdollisuus päiväuniin ku poitsu on nukkunu KAHDET puolentoista tunnin päiväunet, mutta mä en saa unta. Sentään en enää parkunu ja se on jotain se, tuntuu ees levolta sit se makoilu. Yritin sekä korvatulppien kanssa että ilman sitä nukkumista mutta ei se vain onnistu. Aina ku vaivun ihanaan rentoon tilaan kuulen jonkun äänen ja sillä sekunnilla on kaikki aistit valppaina. Kroppa vissiin hieman ylikierroksilla... Sain mä kuitenkin sen verran aikaan, että kysyin tuttavalta josko hän ehtisi hoitaa tuota esikoista joku päivä muutaman tunnin (oon ite usein hoitanu niiden lasta) ja ihanaa, vien pojan sinne heti huomenna! Ajattelin tehdä jotain vauvavalmisteluja, kun en niitä näköjään koskaan muuten saa rauhassa tehdä, ja sit ihan vain levätä ja nauttia ku saan olla itekseni.

Jondeliini: Oli kiva lukea mitä kirjottelit miehestäs. Muistin taas paremmin että noinhan se meilläkin menee yleensä. Nyt vaan on kaikki lujilla ku mies on ollu jo pitkään liian kiireinen töidensä kanssa, ja sit tuli vielä se äkkilähtö työmatkalle ja taas jatkuu kiire. Mutta ei mulla normaalisti oo valittamista tuossa miehekkeessä, se on niin myötäelävä ja rakastava että ihmetyttää joskus itteäkin. Toisaalta, siksi kai tää nykytilanne tuntuukin niin kamalan kurjalta ku ei oo tämmöstä koskaan aikasemmin ollu.

Toivottavasti Colis selviää koiransa kanssa säikähdyksellä!

Mitähän ruokaa sitä tänään laittais. Ei tee oikein mitään mieli tuosta valikoimasta mitä jääkaapista löytyy...

Vierailija
11/28 |
16.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin Kirahviinalle jaksamisia!!

Kyllä tää taas tästä suttaantuu ja mieli kohenee!!!

Mäkin oon täällä ihan RYYYYYYYYD.

Oon makoillu koko päivän kun noita supisteluja ollu eilisestä asti.Välillä oikeasti kipeitäkin mutta pääsääntöisesti sellaista juilimista,vihlontaa,pelkkää mahan kovettumista ilman kipua,polttelua ja vihlomista joka säteilee jalkoihin...

Mun mieliala on ollut jo eilisestä asti tosi äreä jotenkin vaan kaikki ärsyttää:#

Eilen sain parikin kohtausta (onneksi mies tajusi poistua tilityspaikalta sanomatta mitään:)Ensin sain kauheet pultit meidän takkahuoneen ja pesuhuoneen siisteydestä kun takkahuone on täynnä pyykkiä ja pesuhuoneessa paljon tyhjiä purkkeja ja purnukoita sekä pesuaine pakkauksia joissa vain pienet pohjat jäljellä......Tulin ihan raivona suihkusta ja valitin tätä läävää,mies vilkasi muo ja poistui alakertaan ja viipyi siellä tunnin ja kun tuli back oli paikat siistinä:)

Toinen oli " kuistivälikohtaus" ja nyt sekin siistimmässä kunnossa,onneksi!

Muo ärsyttää ihan suunnattomasti nyt kaikki sekasotku ja se ettei voi mitään touhuilla.

Mies tulee kohta töistä ja sitten mennän ostamaan videokasetti videokameraan,mä haluun pois täältä sohvalta ja menen mukaan sattuipa kuinka paljon tahansa.Tuli taas muuten tänäänkin kiukuteltua miehelle kun hän soitti että on kohta tulossa kotiin ja sanoin et ok 1/2 tunninpäästä nähdään ja mies siihen että menee kauemmin kun on hämeenlinnassa ja mietin että mitä IHMETTÄ se siellä vielä keikkailee kun mulla on näitä suppareitakin koko ajan eikä mulle mitään sanonu että menee niin kauas...ja ajelee vielä jotakin kinttupolkuja takas joten menee kyllä aikansa että on kotona(mulla siis kesti ed.synnytys 2h eli siksi toivoisin että mies olisi tässä lähettyvillä)

Ehkäpä tosta ei olisi tarvinnut kiukutella mutta minkäs teet kun on niin ärripurri-olo.

No mieltä nyt piristää kun pääsee käymään jossakin näiden seinien ulkopuolella ja huomenna sinne jumboon.

Meillä on taas nyt sitten yhteinen viikonloppu.saas nähdä onko vika...

Toivottavasti sitä olisi edes jonkunmoisessa kunnossa että voisi käydä vaikka syömässä:)

Eilen oli muuten neuvola.Mutta eipä siellä mitään erityistä ollut.kaikki ok.Vauvankin pää kiinnittynyt eli kaikki olisi valmista.

Huomenna tämä vaavi laskettaisiin jo täysiaikaiseksikin.

Mutta eipä tällä erää muuta..Kafeen keittoon hilppasen ja koitan olla vähän rennompi.

Vierailija
12/28 |
16.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole parina päivänä koneelle ehtinyt...meiän koululaisilla alkoi heti nuo läksyt ja oon ekaluokkalaisen kans niitä yhdessä kattellut...

Lääkärineuvolassa olin eilen...

painoo oli tullut 300g 2 viikossa...( yhteensä nyt tasan 10kg)

Verenpaine 118/86

sf mitta 31

kaikki muut ok...

Yllätys oli kun lääkäri sanoi, ettei vauva olekaan vielä laskeutunut ja kohdunsuu oli vielä kiinni...Hän kyllä totesi, että kun mullakin on neljäs jo tulossa niin saattaa laskeutua vasta ihan H-hetkellä...

Risella rv 35+6

Vierailija
13/28 |
16.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sainpas nukuttua peräti kahden tunnin päikkärit ja nyt olotila jo ihan toinen, vaikkakin edelleen ollaan kaukana energisestä normaalitilasta. Ihanista miehistä puheen ollen, heräsin hetkeksi, kun mies kömpi mun viereen töitten jälkeen tirsalle. Oli ottanut 15 minuutin päikkärit, jonka jälkeen oli mennyt kokkaamaan perheelleen ruokaa, kun vaimo makasi sängyssä edelleen kuin ellun kana. Ihana makkarakastikkeen tuoksu ja keitetyt perunat odottaa nyt tuolla syöjiä. On se vaan ihan pro ja best ja vaikka mitä :) . Todellakin olen onnentyttö. Mies lähti vielä omiin treeneihin ja sanoi itse syövänsä sitten vasta palattuaan. Täräytti pusun poskelleni lähtiessään ja käski ottaa edelleen rennosti. On se varmasti ajoittain aika rankkaa noille meidän miehille katsoa ja kuunnella valkovalaan kokoisen naisensa mielialojen vaihtelua ja etenkin tätä saamattomuutta, mikä tuntuu erityisesti meikäläistä vaivaavan. No, yritän omalta osaltani paikkailla tilannetta sitten hieman myöhemmin :) .

Meillä neidon liikehdintä on sellaista tasaista vaihtelua. On hetkiä, jolloin hän ei anna itsestään oikein mitään merkkejä ja on hetkiä, jolloin koko maha tärisee ja aaltoilee liikkeiden voimasta. Ihan kun joku isokokoinen ankerias tekisi tuolla masussa temppujaan ja tämä on yleensä etenkin iltaisin ja öisin tapahtuvaa " jumppaa" . Ajankohta voisi mielestäni todellakin olla toinen, mutta minkäs teet, kun neito on päättänyt juuri äidin nukkuma-aikoina olla hereillä. Mies sanoi juuri ennen lähtöään, että eihän tätä enää pitkälti ole, mutta sitten ikään kuin samaan hengen vetoon todettiin, että niin sitten hetken kuluttuahan vasta kaikki alkaa...Apua! :) :) :)

Satakieli, tervetuloa mukaan joukkoon mukavaan!

Mammavirtahepon sanoihin voin täysin yhtyä. Ihanaa, kun olette olemassa Mammat!

Haikarapolska

Vierailija
14/28 |
16.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsotaan nyt kuinka kauan poika viihtyy isänsä seurassa ennenkuin tulee mua häiritsemään. Hänen pitää päästä syliin ja mikään muu äidin katselema sivu ei kelpaa vaan pitää mennä perhekerhon sivuille " pelaamaan" pellestiinan temppukoulua.

Neuvolassa kaikki ok. Pisu puhdas, Hb vähän laskenut kun viime kerralla antoi luvan harventaa raudan ottoa ja niin olen tehnyt oli siis 118 nyt. RR oli 104/60. Paino noussut kahdessa viikossa 500g, sf 36.Lähete äitpolille lähti vauvan kokoarviota varten, omat vatsanpeitteet huijaa tuota mittaa isommaksi niin näkee ultralla vähän tarkemmin minkä kokoinen vauvveli siellä köllöttelee. Niin ja vauvan sykkeet oli n.140.

Jalat on nyt hoidettu kuntoon, rasvaakin laitettiin niin reilusti että paljain jaloin ei viitsi tepsutella tekemässä jalankuvia ympäri taloa :)

Hirveä pähkäily menossa että ostetaanko sisarusrattaat vai ei ja uutena vai käytettynä. Ikäeroahan lapsille tulee n.1v8kk. Ja esikoinen nukkuu vielä yhdet päikkärit vaunuissa ulkona. Eikä tuo nyt vielä oikein pitkiä matkoja jaksa kävellä, joten jos jonnekin pitäis päästä niin autolla pitäis huristella. Lastentarvike liikkeessä käytiin tutustumassa valikoimaan ja Emman kaksosrattaat miellytti eniten hinnan ja laadun suhteen. Herculeksella oilisi ollut myös hyvät mutta kalliit. Vielä kun vaan jaksais selata nuita huuto.net ym sivuja.

Mulla on aaamupäivät ihmeen raskaita, tuntuu että hengästyy aivan vähästäkin puuhaamisesta ja tulee sellainen raskas ja vetämätön olo. Iltapäivää kohden sitten vähän helpottuu, mutta kävelylenkeille ei voi mennä, eilenkin olin aivan hyytyä kun käytiin Prismassa ostoksilla.

Nyt täytyy mennä syömään jotain pientä suolaista, ettei ala heikottamaan.

Vierailija
15/28 |
16.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Illalla sit enempi juttua kirjoitan.

RAKKAUSVAUVALLE: olen tulossa huomenna Jumboon. Ja voitais kyllä tavata :) Eikös ketään muita pääse???

Mut nyt pitää mennä!!

outs@

Vierailija
16/28 |
16.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieli on nyt onneksi virkeämpi.

OUTS ja jos joku muukin kuitenkin jaksaisi lähteä pyrähtämään jumbossa niin nähdäänkös me sitten 14.00 Fazerin kahvilassa?

Mut tunnistaa masusta(heh heh)

Laitan vaikka farkku caprit ja vaaleanpaidan tai ruskeen,joopa joo päätä tässä nyt sitten mitä huomenna päälle..Oonmä kait sit vähän hankala nainen niinkuin mies on tuossa nyt raskauden aikana leikkisästi useaan otteeseen maininnut:)p.s Hiukset on pitkät ja tummat

Voin antaa mun numeronkin mutta e-mailin kautta ja se on:cherise@luukku.com.

Nyt on illalla vähän parempi noiden supistelujen osalta,onneksi.Pääsin käymään kaupassakin:)

Heh,joo muistamattomuudesta on ollut useaan otteeseen puhetta.Mä menisin aivan täydestä jossakin Marttojen chat-sivustoilla en kyllä enään muista mitään.

Toissa päivänä menin huutonettiin kun ajattelin et nyt todellakin tarttis sen rintapumpun ja selailin siinä pumppuja ja sitten piipahdin omilla sivuilla ja TADAA olinkin sitten jo joskus aiemmin huutanut pumpun ja vielä voittanut sen joten ei muuta kun autoon ja hakemaan sitä.Onneksi en ehtinyt laittaa uutta huutoa.

Nyt on sitten aventin pumppu ja maksoi 30e maksaa 60e kaupassa.

Enään ei puutu kuin se pieni vaaleanpunainen ihanan tuoksuinen kääryle:)

Palailen taas.

Vierailija
17/28 |
16.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpäs tosiaan alkaa piiull@ ja haikaranpolskalla oleen jännää ku synnytykset lähestyy!! =) Itsellä siihen vielä aikaa ettei yhtään osaa ajatella koko asiaa..

Tänään ollu tosi hiostava päivä.. Sateli tuossa illalla vettäkin, mutta ei tainnu ukkostaa.

Olen nyt ottanut joka päiväiseen ohjelmaani käydä tyttöjen kanssa kävelylenkillä!! Jospa sitä sitten jaksaisi paremmin synnytyksen ja sen jälkeenkin.

Oli neuvolakin tänään. Kaikki kunnossa. Painoa tullu taas ihan riittävästi, yhteensä n. 15kg. Muutkin jutskat oli ok. Kahden viikon päästä sitten lääkäärineuvola ja samalla viikolla Kätilöopistolla tapaaminen kätilön kanssa.

Kylläpä taas väsyttää, ei kait se auta kuin mennä suihkun kautta nukkumaan!!

Palaillaan taas asiaan =)

outs@ ja masu rv 33+4

Vierailija
18/28 |
16.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh huh mikä päivä eilen oli. Lähettiin miehen kanssa kaupungille joskus kymmenen jälkeen aamulla ja kotiin tultiin varmaan noin kolmen pintaan... Mä olin ihan poikki puhki. No saatiin ostettua melkein kaikki nyt vauvaa varten. On vaipat, harsot, tuttipullot, rasvat jne. jne.... Vielä jäi ostamati mm. itkuhälytin ja rattaisiin rengassuojat.

me ei osteta rela-tippoja ym valmiiks. Ostetaan sit jos on tarvetta. Mun ystävä on vyöhyketerapeuti ja terveydenhoitaja ja hän sanoi ettei kannata ostaa turhaan etukäteen,jos ei tarvikkaan. ja jos pienokaisella on sit vatsavaivoja, kerkeen ne kyllä ostaa. ja kaikista parast niihin on kuulemma vyöhyketerapia. Yksi toinen kaverini sai pojalleen helpotusta siitä.

Lisäksi ystäväni lupasi tehä ensimmäisen hoidon minulle kuun vaihteessa. Meinaan hoidon et synnytyskäynnistys. Et kahen viikon päästä katotaan tehoaako minulle, ellen ole jo siihen mennessä synnyttäny.

Viime yö meni kipuillessa. Alamahaa vaivas sellaset kuukautiskivut että. Koko yön mä niiden kanssa kärvistelin ja edelleen välillä polttelee kivasti. Mut maha ei silleen supistu kovaks niinku normaalissa supistuksessa. Tiiä sit mitä nää on. Onko nää just niitä kipuja/supistuksia jotka pehmentää sitä kohdunsuuta? No täytyy tänään ottaa vähän rauhallisemmin, vaikka siivouspäivä onkin. Tossa jo äsken hinkkasin vessann valmiiks. Mulla on kauhee hinku tehä ja siivota koko ajan.pesänrakentamisvietti iskeny kunnolla. Onneks on mies apuna, ettei tarvi kaikkee yksin tehä.

Mutta jospa sitä lähtis aamupalalle ja sen jälkeen odottelemaan et mies heräis mun kanssa siivoamaan. :)

Uma81 + Vesli 35+6

Vierailija
19/28 |
16.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, kun on vaihteeksi virkeä ja hyvä olo! Nukuin yön kuin pieni possu.. Välillä käänsin kylkeä ja jatkoin uniani!

Huomenna alkaisi rv 39.. Toisaalta pitäisi osata iloita näistä rauhallisista hetkistä itsekkäästi, mutta kyllä tuon lasketunajan lähestyessä alkaa väkisinkin käydä malttamattomaksi.. Todellista ODOTUSTA!! Ja kun ei niitä merkkejä lähestyvästä H-hetkestä ole.. Tosin eipä ole ollut aiemminkaan, vaan synnytys on yllättänyt ihan täysin.. No, viikonloppuna en " jouda" synnyttämään.. =) Ja anoppi ja appiukko palaavat sunnuntaina etelästä, joten on sitten miehen suvulta " lupa" synnyttää.. Heh!!

Pitäisi kai suoda pieni ajatus niille lähestyville häillemekin.. Ajatukset vain pyörivät vauvassa.. Onneksi meille muuten ei ainakaan vielä tule niitä puheluita, " jokojokonyt" on syntynyt.. Se, jos joku on ärsyttävää..

Oliko niin, että haikarapolskalla on viikon päästä vauvan haku reissu?

Mitenhän mä taas join tuota aamukahvia, vaikka siitä aina tulee " hassu" fiilis tuonne vatsan pohjalle.. Se on vaan sellainen tapa, josta vaikea irrottautua.. Kaikki muut " paheet" kun jäi raskauden ilmoitettua itsestään.. =)

Pitiköhän mun vielä jotain höpötellä..?

Ai niin, meidän keskikerroksen vessassa toimii jo wc-pönttö.. Tänään saadaan allaskaappi ja hana.. Pienestä mäkin saan riemun irti.. =)

Piiu ja " masi" .. Vatsani sai eilen saunassa uuden nimen.. Lapset sanoivat maalaavansa mahan vihreäksi, niin se on kuin Masi Pallopää.. Tiedätte ehkä elokuvan.. =)

Vierailija
20/28 |
16.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

" samanlainen" yö takana kuin Umalla tai oikeastaan koko ilta ja melkein koko yön supisteli ja nytkin koko sen ajan mitä hereillä olen ollut...

Ei oo enää yhtään kivaa;(

Mies vinoili tuossa töihin lähtiessään että tee vaan samoja hommia kuin eilen tai vaikka toistepäin kun en millään usko ettei kannata riehua.

Eilen lepäilin kyllä reilusti yli puolenpäivän kun ukkosen takia meni sitten ed.yökin heikoille unille mutta kun heräsin niin alkoi se " pesänrakennusvietti" eli keittiön kaapit järjestelin ja pihalla pesin kaikki ulkotuolien suojat ja tyttöjen kengät ja siinä sivussa kone pyöri kun sai taas narulle kuivumaan ja hetkessä kuivaksi.

TAPaamisesta:Olen joka tapauksessa (synnytys ainoa este)menossa perjantaina Jumboon kun en oo miehelleni vielä mitään ostanut (vaikka haluankin jollakin tavoin juhlistaa hänen osaansa tähän pieneen sirpukkaan masussani)Niin ajattelin ostaa ainakkin Varpajais-paketin eli Wiskiä,sikareita,joku paita kera hauskan textin...

Niin että siellä Jumbossa olen jos joku nyt sitten kuitenkin eksyy vaikka " peruutuksia" onkin paljon tullut..

OUTS olisitko sinä tulossa?Mulle kay se 14.00..

Levinia taisi kirjoitella että suihkuttelu auttaa synnytyksen alkuvaiheessa ja kylkiasento on paras.Sama juttu täällä.

Lämminsuihku masulle auttaa ja itseasiassa mnäkin tässä hilppasen kohta suihkuun kun on tuo masu kipeä.

ekassa synnytyksessä ehdin ammeeseen(nytkin menen jos kerkeen)ja sekn auttoi suuresti.

Synnytyksen aikana en ole kävellyt vaan ollut kylkiasennossa ja keskittynyt niin hyvin kuin mahdollista vain seuraavaan alkavaan supistukseen.

Ihan kohtahan tuokin koetus on taas edessä ja sitten se ihana palkinto:)))))))

Nyt meen sinne suihkuun ja sitten vähän lepäilemään,palailen sitten myöhemmin.

rakkausvauva 36+6