Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*~~*TOUKOTOIVEET VKO 18*~~* kevättä kohti :)

27.04.2009 |

++ synnyttäneiden edessä listalla

?-------------------Tulppa---------27/30-------2-----Kainuun keskussairaala

1.5.2009-----Möhömahanen-----35/27----6-----HYKS

1.5.2009-------Pikku-Ruu--------27/26-----1-----Porin

++1.5.2009------Murunen82--------27/27-----1-----Jorvi

2.5.2009--------Smalle------------26/26-----1-----TAYS

2.5.2009-------Berry-1------------29/29------1-----?

2.5.2009-----MillaMigliore---------------------1-----Khks

2.5.2009------Adalmiina----------23/30------2-----Kätilöopisto

2.5.2009--------AngaT------------28/33-------2-----K-PKS

3.5.2009--------Ellen77-----------31/32------2-----TAYS

3.5.2009------Babytalk------------31/34------2-----?,USA

3.5.2009--------Miimi--------------24/27--------2-----TAYS

4.5.2009---KimpaleKultaa82-----------------1-----?

4.5.2009-------Ainoaas------------35/35------4-----TAYS

4.5.2009--------.Rice.--------------23/26------1-----TAYS

5.5.2009-------Myrsky-------------27/30-------1-----TAYS

5.5.2009-------Ulpu83-------------24/27------2-----Kaks

5.5.2009-----Tärpäntikkeli--------31/39------3-----Seks

5.5.2009-------Janev---------------20/22------1------K-PKS

7.5.2009--------Kiskis--------------30/30------3-----?

7.5.2009--------Callaway----------33/33------3-----Kätilöopisto

7.5.2009-------Puolukka78--------30/39-----2-----Satks

++7.5.2009--------Julianna-----------26/31------3(kaksoset)----Naistenklinikka

8.5.2009---------Marvik-----------38/38--------2-----Jorvi

8.5.2009--------Sabeella-----------33/35-----5-----KOS

8.5.2009---------Kalkr-------------21/23-------1-----Lohjan sairaala

9.5.2009-----Tiuhti-Viuhti--------33/36--------3-----Jorvi

9.5.2009-------Summer4-----------33/37----1-----TAYS

9.5.2009------Iippalainen----------29/30-----2-----OYS

10.5.2009----Kesäheinä83--------25/32----1-----TYKS

10.5.2009-------Hanami------------33/38-----2-----Naistenklinikka

10.5.2009-------Äiskä83-----------25/27------1-----TYKS

11.5.2009-----Christina84--------25/32------1-----HYS

12.5.2009------Bonnie76-----------32/34-----2-----American Hospital, Dubai

12.5.2009----Hannaetyttoe---------20/22----1-----JyväskylänK-S

12.5.2009-----Mussunmuu---------26/26----3-----TYKS

12.5.2009-------Gaukki-------------23/25------2-----OYS

14.5.2009------Noora76------------32/34-----2-----PKKS

15.5.2009-------Leppis-------------31/35------2------NKL

15.5.2009--------Uuniz--------------34/25------5-----Seks

15.5.2009-------Ninnukka86------22/20------1-----NKL

16.5.2009-------Ansku--------------30/30------3-----Kätilöopisto

17.5.2009------Piiperot-------------31/32------5-----KOKS

17.5.2009-----Vilijonkka85--------23/23------1-----TAYS

18.5.2009------Katti-84------------24/24-------1-----TAYS

++19.5.2009-------Hanna-------------26/34------1(kaksoset)-----K-PKS

19.5.2009-------Laakli-------------20/21-------1-----TAYS

21.5.2009-------Goikin------------32/30-------3-----OYS

21.5.2009-------Nektar------------29/34-------2------OYS

21.5.2009------Äippää81----------28/31------3-----TYKS

21.5.2009------nepsunen---------22/25------1-----Jyväskylän K-S

22.5.2009------Hyttynen80-------28/32-------1-----KOS

23.5.2009------Tiuhti07-----------32/30-------3-----NKL

24.5.2009------Naperotx4---------26/26------5-----TYKS

24.5.2009----PieniRunotyttö------26/30------2-----TYKS

23.5.2009--------Korasa-----------29/37------4-----Jyväskylän K-S

25.5.2009--------Santtu05---------29/34------3-----SatKS

25.5.2009-------Riikka_82--------26/35------1-----NKL

26.5.2009-------_leppis_---------27/29-------1----KOS

27.5.2009--------SR_81-----------27/28-------2-----PHKS

27.5.2009-------Mölli-09-----------26/28-------2-----PS

28.5.2009--------Jeppeli-----------32/34------3-----TYKS

28.5.2009-------Minna-76---------32/34------4-----JyväskylänK-S

28.5.2009----Lumivalkoinen-----31/32-------3------K-PKS

SYNTYNEET:

TYTÖT: 2

POJAT: 3

JULIANNA 9.4.2009 TYTTÖ 2200g JA POIKA 2265g, rv 36+1

HANNA 18.4.2009 TYTTÖ JA POIKA, rv 35+4

MURUNEN82 19.4.2009 POIKA 3330g, 50 cm, rv 38+2

Kommentit (72)

Vierailija
2/72 |
27.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä odotellaan äippäpolikutsua kuumeisesti. Kävin aamulla neuvolassa, TAAS. Paino jatkaa putoamista, verenpaineet edelleen koholla, pissa puhdas, turvotus +-, syke 135 ja se saamarin sf-mitta oli edelleen 33..ei se siitä kuulema enää nouse. Sf-käyrä piirtynyt siis vain alaspäin jo toista kuukautta, vaikka normaalistihan sen kuuluisi nousta. :( Terkka kyllä sanoi, että niin kauan kun tunnet vauvan liikkeet ei ole aihetta panikointiin.

Lepoa, lepoa, lepoa vaan...arvatkaa mistä johtuu, että olenkin aina vaan täällä palstailemassa? :D

Missä te kaikki olette?

Terv. Rice + pikkune rv 39+0 riks, raks, poks.....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/72 |
27.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut toiminnan täyteinen viikonloppu, mun vanhemmat ja niiden sessu tuli perjantaina meille ja oli koko viikonlopun. Tosi kivaa, kun kävivät! Oli vähän vaikeuksia lauantaina olla äidin kanssa shoppailemassa. Vaatekaupoissa ei ilma kulkenut ollenkaan, jalat väsyi ja lonkat paukkui:) Ilmeisesti vanhuus ei tule yksin. Illalla olin niin puhki, että en jaksanut lähteä ulos edes syömään..

Mulle on tullut tälläinen ihmeellinen oire loppuraskaudessa. Ihoa kutisee aikas paljon ihan joka puolelta.. Pitää varmaan neuvolasta huomenna kysellä, onko ihan normaalia.. Meillä on se toinen synnytystavan arviointi vasta kahdeksas päivä.. Hassua, kun neuvolalääkäri oli sitä mieltä, että olis ollut jo tällä viikolla.. Ärsyttää, kun ei nyt yhtään sitten tiedä varautuako sektioon, vai alatiesynnytykseen.. No lohduttavinta tässä kaikessa on, että kyllä se kaveri pihalle masusta tulee, tavalla tai toisella..

Ajattelin ikkunoita alkaa pesemään, kun vain jaksaisi. Parvekekukkia kans mietin, odottaisko vielä, jos sittenkin tulee yöpakkasia. Kyllä nyt vähän siltä vaikuttaa, että pakkaset on mennyt;) Jääkiekkoa on kyllä pakko tänään katsoa, vaikka lopputulos taitaa aika selvä ollakin.

Vilijonkka ja Öttimötti 37+1

Vierailija
4/72 |
27.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa pyytää huomenna neuvolasta lähete labraan maksa- ja sappiarvojen mittaukseen! Ihan vaan varmuuden vuoksi..Mulla mitattu ne jo kolme kertaa kutinan vuoksi. Joskus loppuraskaudessa kutina on merkki raskaushepatoosista...Mulla ei arvot kuitenkaan oo noussut, mutta terkkari ja lääkäri on halunnu varmuuden vuoksi tarkkailla tilannetta, kun kutina jatkunu koko raskauden ajan.

Tänne ei muuten kummempia...aikas tylsää on ja koitan kovasti keksiä jotain mielekästä tekemistä:) ikkunat pitäis kanssa pestä, mutta ikkunan avaaja- vai mikä se nyt onkaan- on kadoksissa, hyvä tekosyy;) Ei auta varmaan muu kuin lukee hyvää kirjaa ja relailla:) Nyt syöpöttelemään jotakin:)

T: myrsky 38+6

Vierailija
5/72 |
27.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas lämmin ja aurinkoinen päivä. Ihanaa..

Tuli kanssa heti mieleen kutinasta että se raskaushepatoosi piilee vaarana varsinkin raskauden loppupuolella. Ystäväni sai sen rviikolla 35 ja kutina tuntui hänen mukaansa sellaiselta kuin se olisi ollut ihon alla..? Eli ei tavallista kutinaa (itse olen atoopikko) vaan sellaista erikoista jota ei voi raaputtaa.. Saikohan tästä mitään selvää? : )

Mulla on nyt maha ihan selkeesti tippunut. Edellisen vuorokauden aikana muoto on muuttunut ihan erilaiseksi. Kipeitä supistuksia on pitkin päivää ja illalla pahenee, mutta yöllä rauhoittuu. Ihan samaa on jatkunut keskiviikon synnärireissusta asti. Voi kun tapahtuisi jo jotain! En muista nimimerkkiä mutta joku kirjoitteli ihan samanlaisista vatsa- ja selkäkivuista.

Nyt munkinpaistopataa etsimään komeroista.

"Leppoisaa päivää kaikille!"

Puolukka 38+4

Vierailija
6/72 |
27.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa vaan kaikille ja Onnea Muruselle :)

Minä juuri tulin neuvolasta. Kukapa olisi uskonut,e ttä olen käymässä vielä neuvolassa 39+2 viikoilla, kun yli 10 viikkoa sitten vauva tuntui olevan jo niin matalalla ja olisi saattanut vaikka syntyä!

Ihan ok siellä kaikki oli. Hemppa tosin laskenut 123:een eli vois tieten ottaa nyt tässä sen kolmen päivän kuurin, että ennättää vähän nousta, jos menee synnytyksessä verta...SF mitaksi sanoi jotain 32,5 tai jotain siihen suuntaan, mutta ei ollut sit muistanut merkata tuohon korttiin. Näyttäisi kuitenkin kulkevan nätisti käyrällä, jos olisi näin.. Sydänääniä kuunteli aluksi, kun makasin selällään ja mittari näytti n. 130, mutta kuulosta terkankin korvaan matalammalta ja laski sitten itse vielä kellon kanssa, mutta tuohon ne suunnilleen asettui... Jouduin kääntymään kuitenkin kyljelleenkin ja vähän tökkiä vauvaa...Pari kertaa kai nousi 140 ja 160 korkeudelle, kun vauva vähän liikahti...mutta siis vähän matalampaa oli kuin ennen. Ennätin jo sanoa terkalle, että saat kyllä soittaa äitipolille, jos ne vaikuttaa liian alhaisilta, mutta sanoi että kyllä ne oli ihan ok ja hyvät rytmit jne...

Torstaita tässä siis odotellaan kuin kuuta nousevalle taivaalle! Meinaan kyllä puskea päälle, että käynnistävät tämän jollain konstilla...Jos paikat ei ole otolliset kalvojen puhkaisulle, niin sit lääkkeillä. En haluais enää alkaa huolehtia siitä, että liikkuuko vauva tarpeeksi jne... ja jos periaatteessa istukan toiminta saattaa muutenkin heiketä lasketun ajan jälkeen ja se napasuonen puuttuminen voi tehdä saman, niin periaatteessa se voisi tulla ikään kuin kaksinkertaisena...Joutuisivat kuitenkin antamaan jonkun ajan johonkin viikon päähän..... Että yritetään nyt...mieskin lähtee mukaan torstaina... Jos en torstaina viimeistään illalla ole ilmoittautunut, niin sitten olen saanut jäädä sairaalaan... Sitähän ei sit taas tiedä, että käynnistyykö vai ei...

Mulla on nyt sit flunssa päällä...Kuumetta ei ole, mutta kurkkukipu oli yöllä tosi inhottava...ja sellainen ärsyttävä pihisevä yskä...Limaa tulee, kun kunnolla yskii ja yskimisen takia toi kurkkukipukin tieten on tullut...

Eilen tuli aamupäivällä heikotuskohtaus...Olin syönyt aamulla pari pientä munkkia + simaa ja sen jälkeen kyllä puuron, että ihan oikeaa ruokaakin söin...sit leivoin ite lisää munkkeja ja söin yhden...Menin makoilemaan ja sit tuntuu toisaalta, että oksettaa ja toisaalta, että paskattaa...Menin pöntölle ja jotain tulikin, mutta olo ei kuitenkaan heti helpottanut...Jouduin vielä pari kertaa istua pöntöllä, vaikka ei oikein mitään tullutkaan...Mahaa jotenkin väänsi, vähän niinku menkkojen aikaankin joskus...Oksennusta ei tullut...Jossain vaiheessa vaan ennätin aatella, että nyt jos joku sanois, että sun pitää lähteä synnyttään, niin olisin sanont, että ei ole kyllä siihen voimia ollenkaan.... Toi meni sit ohi eikä sen kummempaa esiintynyt sit eilen...Miehen äidillä ja veljellä on ollut mahatautia...ainakin oksentamaan ovat joutuneet... Tässä toivon,e ttä se ei tartu mieheen (päivittäin kuitenkin on siellä käymässä työnsä takia) ja sitä kautta muhun tai poikaan. Jos mies tulis sairaaks, kun torstaina pitää mennä, niin sisko lupautui tulla mun mukaan synnytykseen :)

Aijoo..kysyin terkalta, että mitä tarkoittaa se, että kohdunsuu on tulossa johtoviivaan...Se selitti jotenkin niin, että normaalisti se on jotenkin "takana" ja pitäisi tulla eteen, että on niinku oikein...eli toivottavasti se olis nyt sitten tullut oikeaan paikkaan täsäs kahden viikon aikana!

Tässäpä näitä omia tuntemuksia näin viikon aluksi!

Toivotaan, että tällä viikolla useampikin "räjähtää" (siis niistä, jotka sitä jo toivovat:))

AngaT 39+2

Vierailija
7/72 |
27.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Vauva syntyy keväällä" on ollut meidän perheen hokema lasten kanssa koko raskauden ajan. Tuleva isoveli jo ihmettelikin että missä se viipyy kun nythän on kevät!!! Niinpä!!! :)

Aivan mielettömän suuret onnittelut Muruselle ja vauvalle. Aina oikein sydän sykähtää kun joku on nyyttinsä hakenut! Ja Ricelle tsemppiä ja toivotaan että poksahdat pian niin pääset noista ihmettelyistä!!

Mulla on aivan JÄRKYTTÄVÄ viikonloppu takana. Pe illalla alkoi aivan hirveä vatsalihasten kivistys ja särky. Ei toivettakaan liikkeelle pääsemisestä ja nyt se oli niin pahana että paikallaankin olleessaan sattui. Musta tuntuu että on koko viikonlopun ollut vatsalihakset aivan krampissa ja tää tolkuton pinkeys ei helpota ollenkaan. Tänään nyt vähän parempi päivä vaikka nytkin on ihan pinkeenä masu kokoajan. Onneksi ei nyt särje niin paljoa. Ja kun ei panadolit auta ei. Ja yölläkin sattuu. No tämä päivä on ollut luojan kiitos helpompi ja toivotaan että pysyy näin. Olisi hirvittävää lähteä synnyttämään vatsa täysin kosketusarkana. No johan tuli purkaus, mutta kyllä helpottaa kun saa vähän avautua. Muuten kun kaikki on mennyt niin mukavasti ja viime viikkokin oli aivan älyttömän energinen ja hyvä olo. Näin tää vain vaihtelee.

harmittaa kamalasti kun ei voi tehdä mitään fyysistä. Olisi viikonloppuna olleet taloyhtiön talkootkin. Ja kotona pitäisi siivota. Katsotaan jos huomenna...

Vauvalle olen saanut laitettua kaikkea kuntoon. Hain perjantaina uudemmat vaunut veljeltäni ja niiden kankaat pesin ja nyt näyttää niin hienoilta vaunut, että!! Vanhat ajattelin viedä ensikodille lahjana. Ovat nimittäin nekin oikein hyvät ja kunnossa. Pinosin melkein uusia pehmojakin korillisen ja vien ne sinne. Niitä on niin tolkuttomat määrät että huh!!

Mulle muuten kans sanottiin neuvolassa että jos tulee kummallisia kutinoita niin kannattaa heti ottaa yhteyttä!!

Nyt vaan sitten odotellaan tämän viikon uutisia!!! :)

Itse painun sohvalle syömään mansikoita joita löysin City Marketista. Ovat tosin portugalilaisia, mutta ah niin makoisia!! Enkä säästä lapsille yhtään!!!! :) Syön ite kaikki!

Halitus, Callaway ja Vadelma 38+4

Vierailija
8/72 |
27.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heissan,

Mä oon taas pudonnu listalta=( Eli Peppie 30 v , mies 31v ja l.a 3.5, sairaala kätilöopisto. Niin, ja kolmas lapsi.

Olo alkaa täällä voittamaan hiljalleen. Reilu vko sitten sairastuin ja keskiviikkona menin lääkäriin, ku olo oli ihan hirveä(kamala vinkuva yskä ja hengitys oli ku jollain keuhkosyöpä potilaalla ja istuessakin oli tosi vaikeaa hengittää.) Sain sit antibiootit ja yskänlääkkeen keuhkoputken tulehdukseen. Oli aika ristiriitaset fiilikset, ku haluais kovasti synnyttämään ja sit olo oli niin kamala, et toivo toisaalta taas, ettei vauva ala syntyy.. Mutta nyt vois jo tulla. Ke lekuri katsasti mun kohdun tilanteen ja kaulaa n.sentti jäljellä ja suu pehmeä. Maha on vkonloppuna tipahtanu suunnilleen polviin.. Oltiin vkonloppuna puistossa ja yks n.50 v nainen kysy, et koska toi poika putoaa? =) Munkin mielestä mulla kyllä on just se semmonen tyypillinen "terävä" poika maha ja kaikki tossa edessä. Ja poika siis tämä myös on. Esikoisesta(tyttö) oli enemmän semmonen leveä "möhkäle"..

Mitäs teiän sf-mitat on ollu tässä viime aikoina? Mulla viimeks pe(38+5) oli neuvola ja 36 sai mitaksi. Ja musta tuo neuvolatäti mittaa ne aina sellain alakanttiin. Niin, ja painoarvio oli käsikopelolla 3,6kg.

Millasia vappu-suunnitelmia teillä on? Me mennään koko perheen voimin mun siskon luo Karjalohjalle ja varmaan ihan sitä perinteistä siman ja munkin nauttimista...

Hyviä vointeja kaikille ja toivotaan todella niitä "räjähdyksiä"! Mulla olo ainakin on sellanen, että ainakin tuo vatsa nahka kohta räjähtää=)

Peppie

Vierailija
9/72 |
27.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muruselle suuret onnittelut!! <3<3

Meillä onkin Callawayn kanssa ollut samanlainen viikonloppu, täällä myös masu on ollut todella pinkeä ja kipeä. Yksi yö meni pyörien, kun ei tämän kanssa vaan pystynyt nukkumaan.. Onneksi eilisestä lähtien on taas ollut paljon helpompi olo ja tänäänkin tuli käveltyä pitkät pätkät rattaiden kanssa, ihan ilman kivistyksiä. :)

Rice se edelleen on yhtenä kappaleena. Tayssista kutsut tulee yleensä tosi nopeasti, kovin montaa päivää ei odottaa tarvitse. :)

Raskaushepatoosi tuli mullekin mieleen Vilijonkan jutuista. Käsittääkseni silloin jalat ja kädet ainakin kutisevat voimakkaasti, mutta eiköhän sitä kutinaa voi olla muuallakin. Kannattaa tosiaan ottaa neuvolassa puheeksi, kuten Myrskykin jo kehoitti. Ikkunoita tekisi munkin mieli pestä, itseasiassa piti eilen ne hoidella, mutta en lattian pesemisen jälkeen enää jaksanut. ;) Ehkä huomenna sitten, tai illalla, nyt paistaa aurinko liikaa, joten voin hyvin mielin lepäillä hetkisen..

Peppie, mulla tämä maha vaihtaa muotoa jatkuvasti! ;) Eilen oli sellainen suloinen, edessä oleva poikamaha, mutta tänään kun vauva on taas mennyt enemmän toiseen kylkeen, niin mahakin on paljon leveämpi ja tyttömahamaisempi. Poika tämä siis on ja on tämä maha useimmiten ihan poikamallinen. :)

ON: perjantaina oli neuvola ja siellä kaikki oli periaatteessa ihan ok. Ainoa huonompi uutinen oli se, että vauva on edelleen todella ylhäällä ja on jopa vaan noussut entistä ylemmäksi. :( Vauva siis tunkee itseään ihan väärään suuntaan, tuonne kylkiluiden alle.. Tällä viikolla jos tilanne on sama, niin saankin lähetteen tayssiin tarkempaan syyniin. :( Terkka oli vielä kohtuullisen toiveikas laskeutumisen suhteen, mutta kehoitti jo miettimään kuitenkin sitä sektiovaihtoehtoakin. Olinkin viikonlopun ihan murtunut, kun jotenkin kuvittelin vauvan käännyttyä kaiken menevän hyvin.. Nojuu, vielähän voi tapahtua vaikka mitä, mutta nyt en pysty itse suhtautumaan synnytykseen rennosti, enkä edes halua ajatella sektiota, vaikka tiedän että pitäisi.. Äh, nyt alkoi taas harmittamaan, joten taidanpa mennä hetkeksi sohvalle rauhoittumaan.

Miimi, 39+1

Vierailija
10/72 |
27.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas kiva, että on heti näin maanantaista näin paljon luettavaa. Mulla ei oikein mahan suhteen ole mitään erikoista kerrottavaa. Huomenna on äitiyspolikäynti ja odotan sitä kuin kuuta nousevaa. Sektiopäätöstä odotan, mutta huomenna satavarmasti selviää tuleeko sitä, pelkopolikäyntihän mulla on takanapäin ja miettimisaikaa annettiin huomiseen polikäyntiin asti. Mieskin aikoi lähteä mukaan, meinasi vain, että mitä hän voi siellä tehdä, mutta eihän siinä tarvikaan miehellä muuta kuin henkisenä tukena olla. Erityisesti ärsyttää jos on sama lääkäri kuin viime polikäynnillä, joka oli jollain lailla tympeen oloinen. No, huomenna sitten viimeistään selviää. Ja keskiviikolle sovittiin jo neuvolakäynti tuon huomisen takia, että neuvolassakin tietävät mitä tehdään. Ainakin sype-kätilöllä oli se periaate, että itse saan päättää miten synnytän, että ei ketään pakoteta alakautta synnyttämään. Ja kuitenkin kun takana on jo yksi alatiesynnytys.

Tulenpa huomenna sitten kertomaan miten meni tuo käynti, jokatapauksessa.

Vappusuunnitelmia ei oikein ole, taitaa nyt tänä vuonna olla ihan perinteistä sima ja munkki -linjaa, mutta en tiedä jaksanko torille lähteä ihmisvilinään. Kuitenkin kun välillä tarvii saada istua ja jos ei mihinkään mahdu niin ei kiva olla pyörtymisen tunteen vallassa. Meinasin viime viikolla Cittarissa pyörtyä kun tuli heikotuskohtaus, ei muuta kun takki pois päältä kärryihin niin johan helpotti. Piti vain keskittyä oleelliseen, eli äkkiä ostokset kärryyn ja kassalle. Ulos kun pääsin ja Pätkiksen söin ens hätään niin johan helpotti. Kumma, vaikka aamusta olin syöny ihan normaalisti. Kaippa ne sokerit sitten yhtäkkiä laskee, ei tarvi kai paljoa tehdä, että jo kuluttaakin enemmän.

Mutta nyt poikaa hakemaan hoidosta, sielläkin jokainen päivä tulee kysymyksiä, että joko on oireita tai mitään tuntemuksia, ja kun ei mitään ole. Yrittää miettiä aina, että hyväähän ne tarkoittaa kysymyksillään, mutta kun saa samoihin kysymyksiin vastata lähes joka toinen päivä. Kyllä tasan tarkkaan sitten kerron heillekin jos on jotain poikkeavaa ;) Kaippa se niitäkin jännittää siinä sivussa tämä minun odotusaika.

t. Iippalainen 38+ jotain, heh

Vierailija
11/72 |
27.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitikin kehuskella, kuinka tänään olen ihan kevyesti pystynyt työntelemään rattaita. Heti alkoi taas vatsanahkaa kiristämään ja masu on ollut kivikova taas useamman tunnin. Voivoi...

Iippalainen, mulle tulee aika usein iltaisin tuollaisia heikotuskohtauksia ja olenkin usein mittaillut niiden jälkeen verenpaineet ja ovat kyllä olleet silloin aina tosi matalat. Mulla siis ilmeisesti johtuu verenpaineen heittelystä nuo heikotukset, tosi kurjia ovat kyllä..

Jes, nyt tulee isäntä kotiin, joten päästään koko porukka syömään. :)

Miimi

Vierailija
12/72 |
27.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys kaikille! Upea ilma hellii meitä, toivottavasti jatkuisi loppuviikonkin. Ei mitään uutta auringon alla omassa mahassa. Öisin supistelee ja päivisin "salamoi" sisäreisillä, mutta mitään muita merkkejä lähestyvästä synnytyksestä ei ole. Jos nyt vapun saisi viettää rauhassa. :) Mies tuli tänään päivällä reissusta, joten en joutunut yksistään synnyttämään.

Kutinasta minäkin soittaisin neuvolaan tai äitipolille, yleensähän se viittaa maksa-arvojen heittelyyn.

Vappusuunnitelmia meillä ei suurempia ole, tosin ei ole ollut moneen vuoteen. :) Ollaan yleensä kavereiden kanssa tai sisarusten perheiden. Grillataan, jos sää sallii ja ehkä pyörähdetään kaupungin vappuvilinässä vappupäivänä. Piknikille mennään myös päivällä, jos ei nyt ihan räntää tule. Kuoharia olisi kiva maistaa, mutta taitaa jäädä simalinjalle tänä vuonna. Ehtiihän sitä sitten taas!

Neuvola on keskiviikkona, mutta eipä siellä mitään ihmeellistä ole ikinä ollut. Täytyykin pyytää terveydenhoitajaa mittaamaan hemoglobiini, kun sitä ei ole aikoihin mitattu. Mun mielestä ekassa raskaudessa se mitattiin joka kerta. Nyt on mitattu varmaan kaksi tai kolme kertaa ja viimeisen niistä pyysin itse.

Ikkunan pesuun pitäisi ryhtyä vielä ennen vappua, mutta ei millään viitsisi... Onneksi on ollut niin aurinkoista, että on ollut hyvä syy olla pesemättä.

Vauvauutisia odotellen

Kiskis 38 + 4

Vierailija
13/72 |
27.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys kaikille piiiiitkästä aikaa!

Ja heti alkuun onnittelut kaikille oman käärönsä hakeneille. =D

Olen taustaillut säännöllisen epäsäännöllisesti palattuani reissusta tammikuussa.

Vaikka fyysisesti olen voinut lähes loistavasti on nämä hormonaaliset tunnekuohut yllättäneet ihan täysin. Avokin kanssa on tullut tosiaan taisteltua.

Nyt ovat neuvolassa ruvenneet huomauttelemaan kun paino on noussut "vain" 8kg että enemmän saisi tulla. Sf-mitta oli 30 viime tiistaina ja syntymä painoksi arvioivat 3,2 kg jos siis tulee laskettuna päivänä. Massu on ollut pinkeänä koko raskauden joten sillä saralla ei muutosta.

Huomenna taas neuvola joten katsotaan mitä ne nyt siellä sanoo. Viime neuvolan jälkeen tuli hurjat ja kivuliaat supistukset (3 tuntia minuutin välein ja kesto 30-60 sekunttia) ja samalla myös ensimmäiset supistukset koko raskauden aikana. Ajattelin että jos nyt sitten huominen neuvola käynnistäisi synnytyksen. =D Toivossa on hyvä elää.

Synnytys paikka on tosiaan kätilöopisto ja siellä haikaranpesä jos vaan päästään sisään.

Kävin tässä jo yhden huhtikuisen synnytyksen hoitamassa. Kaveri synnytteli kätilöopistolla ja minä sitten mukaan kun tietenkin juuri sillä hetkellä ei päässyt muut mukaan. Kätilöt katseli välillä vähän hitaasti kun salissa kaksi tyyppiä maha pystyssä. =)

Pahoittelut tästä oma napaisuudesta ja kiva jos joku jaksaa lukea.

Berry-1 ja poika 39+2

Vierailija
14/72 |
28.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ennen neuvolaan lähtöä ihan pikaisesti kirjoittelen. Ei neuvolassa oo mitään ihmeellistä ollut, enkä usko,että nytkään mitään maata mullistavaa, kun olotila on ihan samanmoinen, ku on tähänkin asti ollut. Jotkut sivustakatsojat ovat sanoneet mahan laskeutuneen, mut enpä oikeen tiedä.. Tuntemuksia ei ainakaan oo ollut minkäänlaisia.

Ikkunanpesusta, MÄ OON PESSYT VIIME VIIKOLLA =). Kyllä se muakin vaivas monta päivää, kun ei vaan jotenkin saanut aikaseen, mut sit päätin,että nyt! Sit mentiin ja kyllä tulikin mukava olo,ku sai tehtyä. Meinasin kyllä puolessa välissä "luovuttaa" ja jatkaa myöhemmin loput, mut onneks sain sit kaikki tehtyä kerralla..muuten vois olla,että olis puolet ikkunoista vieläkin pesemättä!

Muutenkin oon touhunnut ulkona paljon, kyykkinyt, haravoinut, kantanut...ja mitään muuta ongelmaa ei oo, ku että kyykkyyn on hankala päästä, maha-asukki taitaa olla niin tyytyväinen oloonsa,ettei meinaakaan haluta ulos.

Vappusuunnitelmia ei oo kummempaa, simaa ja munkkia, nams!

Olo on vähän kaksjakonen, yks päivä olisin niin valmis jo luopumaan tästä masusta ja sit toisena päivänä tuntuu ettei olis mitään kiirettä. KAipa se kuuluu asiaan..jotenkin haluais jo vauvan itelle, mut sit taas tietää,että se oma aika sit kyllä aika totaalisesti loppuu, niin jotenkin on vaan niin mukava olla, käydä kävelyllä ja tehdä mitä huvittaa. Viikon päästä oon varmaan jo ihan valmis synnärille, mut nyt tuntuu olo mukavalta ja..no, on vaan kivaa ku aurinko paistaa ja saa nauttia keväästä!

Nyt vissiin täytyy kiirehtää, mahassakin alkoi kova jyskiminen. Missä teillä liikkeet tuntuu enimmäkseen? Mulla tuossa oikean kylkilun alla tuntuu pieniä jalkoja, joissa voimaa on aika mielettömän paljon. Joskus muljahtaa tosi ilkeästi, mut liikkeet on jotenkin "rauhoittuneet", on enemmän ehhkä sellaista punnaamista ja välillä tulee sit kunnon tömäisyjä. Yöajat on liikkeiltä rauhottuneet aika mukavasti, ennen nukkumaanmenoa kyllä jonkin aikaa jaksaa mellastaa, mut sit ei enää vessakäynneillä innostu. Lonkat puutuu kyl sit senkin edestä, ilkeä vaiva!!!

No, mut tällaista täällä, nyt kuulemaan mitä sanottavaa tätillä on!

Uuniz 37 + 4

Vierailija
15/72 |
28.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vilijonkalle heti ekana että ei nyt kannata huolestua kamalasti mistään maksahepatooseista,itselläni myös kutissut iho kauttaaltan raskaana ollessa,välillä se rauhottui ja nyt alkoi loppua kohden taas. Veikkaan että se johtuu vain herkästä ihosta,its etykkään ottaa kuumia PITKIÄ suihkuja ja oikeen harjalla hangata ihoa puhtaaksi,joka päivä,tästäkös se iho "kuluu",kärsii ja tietysti kuivuu kun hankaan ihon oman suojan pois. Joten nyt olen joutunut taas ottamaan viileempiä suihkuja ja rasvaamaan ihon kauttaaltaan kerran päivässä hajusteettomalla,paksulla voiteella. Sitten viilennyn suihkun jälkeen hetken parvekkeella:D tämä auttanut kutinaan.

Siinä hepatoosissa on oireina on voimakas kutina terveellä iholla,ei siis mitään ihottumaa pitäisi tulla ja erityisesti jalkapohjissa ja kämmennisä. toin siis tämänkin puolen esiin,mutta ota ihmeessa neuvolassa puheeksi ja aina on hyvä tsekata tilanne:)

Meillä vappuna suunnataan miehen mummon syntymäpäivä juhlille:) Siellä sitten herkutellaan ja tullaan kotia illaksi,ehkä grillataan tai lähdetään kapungille katselemaan ihmisiä ja syömään lisää herkkuja:D

Uuniz: täällä liikkeet tuntuvat vähän jokapuolella vaikka vauva aina selkä vasemmalla puolella ja pää alhaalla,on niin pitkäjalkaine tyttö tulossa että kun oikoo jalkojaan niin muljuminen käy ja äitiin ihan sattuu. mutta pääosin tässä mahan yläosassa sivuilla ja keskellä tuntuvat,harvemmin tuonne alavatsalle enää mitään kohdistuu.

olin eilen polilla,ultrat,napavirtaukset,käyrät,sisätutkimukset jne jne taas tehty rutiinilla:) Vuvalla kokoa 3,1 kg ja edelleen lääkäri ihmetteli että vauvalla suomalaiseksi pitkät sääret ja näinkin ultrassa reisiluun kuvan niin voi jösses mikä heinäsirkka:D noh,vauvalla kaikki ok ja painokin tasoittunut,ei ole enää"pullukka" vauva. Vielä 2viikon päästä taas polille ja siitä sitten viikonpäästä kun tulee 40 viikkoa täyteen ja VASTA SITTEN sovitaan käynnistys aika jos ei vauva tässä 3 viikon sisällä tule itsestään. Toivottavasti niitä aikoja sitten on hyvin,en halua odottaa kovin paljoa la yli,kun on tämä riskiraskaus.

noh mutta nyt käyn aamupalalle (juu,heräsin äsken;) )

laakli + mahanasukki rv 37+0:)

Vierailija
16/72 |
28.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

++ synnyttäneiden edessä listalla

?-------------------Tulppa---------27/30-------2-----Kainuun keskussairaala

1.5.2009-----Möhömahanen-----35/27----6-----HYKS

1.5.2009-------Pikku-Ruu--------27/26-----1-----Porin

++1.5.2009------Murunen82--------27/27-----1-----Jorvi

2.5.2009--------Smalle------------26/26-----1-----TAYS

2.5.2009-------Berry-1------------29/29------1------Kätilöopisto

2.5.2009-----MillaMigliore---------------------1-----Khks

2.5.2009------Adalmiina----------23/30------2-----Kätilöopisto

2.5.2009--------AngaT------------28/33-------2-----K-PKS

3.5.2009--------Ellen77-----------31/32------2-----TAYS

3.5.2009------Babytalk------------31/34------2-----?,USA

3.5.2009--------Miimi--------------24/27--------2-----TAYS

3.5.2009-------Peppie------------30/31--------3-----Kätilöopisto

4.5.2009---KimpaleKultaa82-----------------1-----?

4.5.2009-------Ainoaas------------35/35------4-----TAYS

4.5.2009--------.Rice.--------------23/26------1-----TAYS

5.5.2009-------Myrsky-------------27/30-------1-----TAYS

5.5.2009-------Ulpu83-------------24/27------2-----Kaks

5.5.2009-----Tärpäntikkeli--------31/39------3-----Seks

5.5.2009-------Janev---------------20/22------1------K-PKS

7.5.2009--------Kiskis--------------30/30------3-----?

7.5.2009--------Callaway----------33/33------3-----Kätilöopisto

7.5.2009-------Puolukka78--------30/39-----2-----Satks

++7.5.2009--------Julianna-----------26/31------3(kaksoset)----Naistenklinikka

8.5.2009---------Marvik-----------38/38--------2-----Jorvi

8.5.2009--------Sabeella-----------33/35-----5-----KOS

8.5.2009---------Kalkr-------------21/23-------1-----Lohjan sairaala

9.5.2009-----Tiuhti-Viuhti--------33/36--------3-----Jorvi

9.5.2009-------Summer4-----------33/37----1-----TAYS

9.5.2009------Iippalainen----------29/30-----2-----OYS

10.5.2009----Kesäheinä83--------25/32----1-----TYKS

10.5.2009-------Hanami------------33/38-----2-----Naistenklinikka

10.5.2009-------Äiskä83-----------25/27------1-----TYKS

11.5.2009-----Christina84--------25/32------1-----HYS

12.5.2009------Bonnie76-----------32/34-----2-----American Hospital, Dubai

12.5.2009----Hannaetyttoe---------20/22----1-----JyväskylänK-S

12.5.2009-----Mussunmuu---------26/26----3-----TYKS

12.5.2009-------Gaukki-------------23/25------2-----OYS

14.5.2009------Noora76------------32/34-----2-----PKKS

15.5.2009-------Leppis-------------31/35------2------NKL

15.5.2009--------Uuniz--------------34/25------5-----Seks

15.5.2009-------Ninnukka86------22/20------1-----NKL

16.5.2009-------Ansku--------------30/30------3-----Kätilöopisto

17.5.2009------Piiperot-------------31/32------5-----KOKS

17.5.2009-----Vilijonkka85--------23/23------1-----TAYS

18.5.2009------Katti-84------------24/24-------1-----TAYS

++19.5.2009-------Hanna-------------26/34------1(kaksoset)-----K-PKS

19.5.2009-------Laakli-------------20/21-------1-----TAYS

21.5.2009-------Goikin------------32/30-------3-----OYS

21.5.2009-------Nektar------------29/34-------2------OYS

21.5.2009------Äippää81----------28/31------3-----TYKS

21.5.2009------nepsunen---------22/25------1-----Jyväskylän K-S

22.5.2009------Hyttynen80-------28/32-------1-----KOS

23.5.2009------Tiuhti07-----------32/30-------3-----NKL

24.5.2009------Naperotx4---------26/26------5-----TYKS

24.5.2009----PieniRunotyttö------26/30------2-----TYKS

23.5.2009--------Korasa-----------29/37------4-----Jyväskylän K-S

25.5.2009--------Santtu05---------29/34------3-----SatKS

25.5.2009-------Riikka_82--------26/35------1-----NKL

26.5.2009-------_leppis_---------27/29-------1----KOS

27.5.2009--------SR_81-----------27/28-------2-----PHKS

27.5.2009-------Mölli-09-----------26/28-------2-----PS

28.5.2009--------Jeppeli-----------32/34------3-----TYKS

28.5.2009-------Minna-76---------32/34------4-----JyväskylänK-S

28.5.2009----Lumivalkoinen-----31/32-------3------K-PKS

SYNTYNEET:

TYTÖT: 2

POJAT: 3

JULIANNA 9.4.2009 TYTTÖ 2200g JA POIKA 2265g, rv 36+1

HANNA 18.4.2009 TYTTÖ JA POIKA, rv 35+4

MURUNEN82 19.4.2009 POIKA 3330g, 50 cm, rv 38+2

Vierailija
17/72 |
28.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niinkuin eilen kerroinkin niin nyt on äitiyspolilla käyty ja 6.5 (LA 9.5) on sektiopäiväksi sovittu. Jos syntyy sitä ennen niin siltikin on sektiopäätös. Kohdunsuu on kiinteän ja pehmeän välillä, merkkas niin äitiyskorttiin, täysin kiinni ja pituuttakin 2,5cm vielä. Joten tuskin syntyy tässä itsestään viikon sisällä. Itsellä on nyt huojentunut olo kun tuo päätös tuli. Kokoarvio 3654g nyt.

Tässä nyt ei oikein tiedä mitä tekis, verenpaineet ainakin laski kun ei enää tarvi jännittää ja pääkipu alkoi kun stressi loppui. Rintapumppu pitää vielä hommata tässä viikon sisään, ja vaunut hakea kotiin liikkeestä kun ovat sielä säilössä.

Nyt syömään kun koko aamu mennyt polilla ja sitten vielä verikokeissa, sitten poika hakemaan hoidosta.

Jos jollain herää kysymyksiä niin saapi kysellä.

t. huojentunut Iippalainen 38+3

Vierailija
18/72 |
28.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi teitä reippaita ikkunanpesijöitä. Kyllähän nuo sitä kaipaisivat, mutta taitaa jäädä myöhemmälle se touhu. Ihan hävettää kun on kaiken lisäksi niin helpot nuo ikkunat. Ovat "yksikerroksiset", tuollaiset ihan uudet joihin ei edes tarvitse mitään availuja yms. Riittää kun pesee ulkoa ja sisältä eli vain kaksi pintaa. Noooo, kesällä sitten.

AngaT: Meidän vauvan syke on aina ollut aika matala 125-140..yleensä sen 130 juurikin ja mulle on sanottu, että tärkeintä on sykkeessä juuri se rytmin vaihtelu, ei niinkään sykkeen hitaus/nopeus. Käynnistyksestä...Muistin kyllä, että sulle uumoiltiin sitä käynnistystä lasketulle ajalle, mutta mikäs siinä olikaan syynä? Onko se niistä munuaisaltaista ja sen napasuonen takia? Te taidatte sitten saada sen vappuvauvan ihan oikeasti. :0)

Peppie: Mun nyt on ehkä turha kommentoida siihen sf-mittaan, koska ollut rviikolta 34 asti 33 cm, välillä tippunut 32, mutta terkka sanoi, että mitan olisi hyvä jossain vaiheessa ainakin käydä 35 sentissä.

Vappusuunnitelmissa olisi synnytys. :D Ja varasuunnitelmana käydä vappupäivänä miehen ja ystävien kanssa vappubrunssilla keskustassa. Munkkeja paistelin jo lauantaina ekan satsin, mutta vappuaattoiltana voisi tehdä vielä toisen satsin. Ovat niin peijakkaan hyviä tuoreina. En ole koskaan viettänyt vappua, olen aina ollut töissä, joten siinä mielessä voisi vauva kyllä tulla vasta vapun jälkeen. Pääsisi mamma katsomaan kerrankin kaupungin vappuhumua.

Miimi: Voi, että jos teillä onkin se sektio sitten edessä. :( Toivotaan nyt, että se teidän poitsu ymmärtää hieman ujuttaa sitä päätään alemmas. yritä nyt kuitenkin olla murehtimatta liikoja, onhan tässä vielä aikaa. Mulla on myös ollut sellainen käsitys, että osa vauvoista laskeutuu vasta kun synnytys käynnistyy...eli siinä avautumisvaiheen yhteydessä?

Callawaylle ja Miimille vielä voimia vatsan kiristelyyn. Positiivistahan tuossa on se, että teidän ei tarvitse ainakaan harrastaa mitään "kadonneiden vatsalihasten metsästystä". :D

Kiskis: Veit sanat suustani...ihan kuin mun näppikseltä oli tuo sun kirjoitus supisteluista ja nivusvaivoista. Yöllä supistelee ja päivällä on nivuset niin kipeät, että melkein itkua saa vääntää kun kävelee.

Liikkeistä: Mä tunnen liikkeet parhaiten alhaalla. :) Poraa päätään ihan vimmatusti alaspäin ja kipiää tekee. Välillä tulee ihan vaistomaisesti laitettua käsi tulpaksi housujen päälle, ettei vain tule ulos. :) Potkut tuntuu tuossa vasemman kyljen alueella.

ON: Täällä tosiaan supistelut alkaneet taas viikonlopun holjaiselon jälkeen. Öisin lähinnä supistaa niin että tuntuukin, mutta saan kuitenkin nukuttua välissä, joten ei mitään ihmeellistä. Mulle tuli tänään äitipolille se kutsukin. Torstaina olisi aika 9.00. Pitääköhän mun ottaa sairaalakassi varmuudella mukaan? Mitä luulette? Kai se mies kyllä voi kiikuttaa sen sitten jos joudun osastolle jäämään. Tosi hyvä mieli nyt kun pääsee tarkistukseen. Vähän olen ollut salaa peloissani tuon sf-mitan takia, vaikken ole sitä edes miehelle ääneen myöntänyt. Selviää sitten sekin miksi käyrä laskee, mutta enitenhän tuolla käynnillä on merkitystä sen raskausmyrkytyksen suhteen. Toivotaan nyt, että pääsen sieltä vielä kotiin vapunviettoon.

Siinäpä sitä kirjoitusta olikin. Mulle tuli tässä raapustaessa sellainen tunne, että Korasa tulee kohta palstalle ilmoittautumaan nyytinhakureissulta. Hui, mistähän moinen tunne....

Terv. Rice + pikkune rv 39+1

Vierailija
19/72 |
28.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa kuulla teidän onnistuneesta äitipolikäynnistä. Nyt voitkin sitten raapustaa almanakkaan jo tulevan lapsenne syntymäpäivän. <3

Piti vielä kysellä teidän peitonheilutteluhaluista. Meillä on ollut nyt hiljaiseloa makuhuonetouhujen suhteen jo muutaman kuukauden. Aluksi miestä "jännitti" ja nyt onkin minun halut olleet kadoksissa jo hyvän aikaa. Nyt sitten mieheen on iskenyt jonkinlainen kevätpörriäinen...on jatkuvasti kimpussa, mutta minua suoraan sanottuna ei kiinnosta tippaakaan edes kuvitella mitään peitonheilutteluja ison mahani kanssa. Olen nyt kuitenkin alkanut miettimään olisiko se hyvä valtti synnytyksen jouduttamiselle? Olen kuullut, että jos paikat ovat kiinni ja kiinteä, ei siitä juurikaan apua ole, MUTTA voi jouduttaa synnytystä jos paikat jo hyvin kypsyneet ja pehmeät? Eli saumaa voisi kai olla? ;)

Vierailija
20/72 |
28.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miimi: meillä oli pojan kohdalla ihan sama juttu, että ei laskeutunut sitten ollenkaan, neuvolakortista kun katsoin niin vielä viikoilla 39+5 on laitettu, että "vielä pää ylhäällä", samoin paikat olleet mulla kiinni loppuun asti. Joten on sitten käynnistetty, ja poika syntyi 41+0 viikoilla. Nyt tässä toisessa sama juttu, eli ylhäällä on ja pää ei ole kiinnittynyt, ja paikat kiinni. Joten sektiopäätös oli minulle helpotus.

Jännä, miten toisilla tuntuu, että heti on maha "polvissa asti" ja vauva voi tulla milloin tahansa ulos ja toisilla sitten taas ei minkäänsortin ajatustakaan, että olis synnytys lähelläkään. Onneksi, kaikilta ne vauvat kuitenkin ulos saadaan ;)

-Rice- : eikös se peitonheiluttelu ollut yksi niistä kolmesta S:stä mitkä pitäis saada synnytyksen käyntiin, eli siivous, sauna ja seksi. Se, että toimiiko nuo niin on varmaan sitten tapauskohtausta. Muistan kun ensimmäisen kohdalla imuroin aivan vimmassa lasketun ajan jälkeen ja mies vaan katsoi ihmeissään, että pitäsköhän ottaa vähän rauhallisemmin ;) Ei auttanut mulla sekään meinaan.

Noniin, nyt kahville ja jätskille. Ja