Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Rasittava naapurin lapsi

Vierailija
27.04.2009 |

Meillä on tosi rasittava naapurin lapsi 8 v. Hän tulee joka päivä hakemaan lapsiamme ulos suoraan kun tulee koulusta. Sitä lasta ei koskaan kielletä mistään. Isänsä osti hänelle niin ison pyörän ettei pysty sillä ajamaan. Vanha pyörä on jo myyty ja nyt sitten ajelee meidä lasten pyörillä. Vanhemmille on tosi tärkeää hienot vaatteet, autot ym., mutta lapsen kanssa ei tehdä mitään - on koko ajan meidän harmina. Emme edes avaa enää ovea läheskään joka kerta kun nähdään että taas se on oven takana. Perhe on muutoin ihan kunnollinen.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
04.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut pakko vastata tohon iltavuorojuttuun.

Mä joudun ainakin tekemään iltavuorojakin, oli rahapula tai ei. Vuorotyötä kun on, niin siellä on vaan pakko tehdä iltojakin... Ja jos mun lapset olisi teini-iässä niin täällähän ne joutuis keskenään olemaan.

Vierailija
2/23 |
04.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoisin tuon lapsen vahemmille joskus ohimennen, että meillä on sellainen rytmi, että klo 19.30 aletaan valmistautua nukkumaanmenoon ja silloin lapset eivät tule enää ulos. Siis sanot ihan ystävällisesti jonkun rupattelun lomassa ja voit vihjaista, että teidän poika aina vielä siihen aikaan hakee lapsia ulos.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
04.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joten mitä jos avaisit sen oven ja sanoisit että "nyt meille ei voi tulla, katsotaan huommenna uudestaan ym."

Emme edes avaa enää ovea läheskään joka kerta kun nähdään että taas se on oven takana. Perhe on muutoin ihan kunnollinen.

Vierailija
4/23 |
04.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli myös vastaava ongelma aikoinaan. On varmaan vaikea ymmärtää miltä tällainen tuntuu jollei omalla ovella ole jatkuvasti joku rimputtamassa. Meillä lapsi ei olisi itsekään jaksanut "kaveriaan" aamulla klo 7, heti koulun jälkeen tai myöhään illalla. Usein kävi niin, että vekara oli meillä koko päivän, koko viikonlopun kun äiti oli töissä. Sanoimme nämä "nyt on perheaikaa/ei sovi tänään, ehkä huomenna" jne kommentit mutta avun toi vasta se, että tenava löysi itselleen uuden ystävän jonka luona hän ilmeiseti viettää paljon aikaa. Lapsi on ihan mukava mutta vähän pienempinä annoksina.

T. Ilmeisesti lapsikileteinen äiti joka haluaa olla kotonaan joskus ihan rauhassa...

Vierailija
5/23 |
27.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ette sitten vaan osaa sanoa, että nyt ei sovi

Vierailija
6/23 |
27.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyttää nämä johtopäätelmät, että jos naapurin lapsi juttelee toisten lasten vanhempien kanssa, niin heti ollaan vetämässä johtopäätöksiä heitteillle jätetystä lapsesta.

Vierailija
7/23 |
27.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ite olen kieltänyt ja hyvin nuo uskovat.

se on sääli jos lapsen vanhemmat eivät välitä ja sinäkin käännät selän.

Meillä myöskin yksi "rasittava" pyörii täällä, mutta hän on itse sanonut, että tänne on kiva tulla kun on joku aikuinen paikalla, kun heillä ei ikinä ole kukaan kotona, on myös sanonut, että haluaisi asua meillä...

Joten annan siis sillekkin lapselle turvaa, mitä omat vanhemmat ei kykene töiltään antamaan.

Vierailija
8/23 |
27.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikö se ole hyvä, että ihmiset katsovat myös naapureiden lasten perään?

Vierailija
9/23 |
27.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

naapurin lapsia voi kieltää.

Välillä tuntuu, kuin Suomalsiet olisvat jotain tynnyri kansaa. ovat itse kasvaneet tynnyrissä, kasvattavat omansakkin tynnyrissä. Naapureista ei kannata välittää saati kantaa huolta. Ollaan vaan minä minä ja mun mun.

Sitten ihmetellään, miksi maailmassa nuoret voi huonosta, lapset masentuu ja tapatuu kaikennäköistä mitä lehdistä saa lukea.

Se on kummallsita, että ennen koko kylä kasvatti laspia, lapset voivat hyvin, nykyään ketääne i kiinosta, kukaan ei välitä kaikilla on kiire ja ollaan vaan oma napa paras napa.

itsekkyys on vissiin päivän sana.

Vierailija
10/23 |
27.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosiaan avaa ovea ja sano että nyt ei sovi... ja soittoa perään vanhemmille ja ystävällisesti juttelette tilanteesta

Vierailija
11/23 |
27.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai sellainen joka ei uskalla edes naapurin ovikelloa soittaa

Vierailija
12/23 |
27.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on nyt aika lailla hakoteillä, jos lapsen syyksi tämän laittaa. Siis, en aukaise ovea, kun on niin ärsyttävä. Oletko ottanut asiaa puheeksi naapurin AIKUISTEN kanssa? Tosi rasittava olet sinä, jos noin pikkuista kohtelet. Ja kyllä sen oven voi tosiaan avata ja sanoa, että nyt meille ei sovi. Lusmuilu on lapsellista ja älytöntä.

Vierailija
13/23 |
27.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis eihän se lapsi ole ärsyttävä, vaan hänen vanhempansa. Outoa, että rankaisette lasta siitä, että hänen vanhempansa eivät osaa kasvattaa.

Sinuna ap minä puhuisin ihan ystävällisesti vanhempien kanssa, että meille ei sovi tulla joka päivä. SOvitte vaikka yhden päivän viikossa, jolloin voi tulla. Samoin sovitte senkin, että leluja ei saa lainata.

Nyt kannattaisi ap käyttäytyä ihan niinkuin aikuiset käyttäytyvät.

Vierailija
14/23 |
27.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

enää ei edes sovi päästää lastansa naapuriin leikkimään, ties miksi marttyyreiksi nämä vanhemmat heittäytyvät. Eikös se ole ihan normaalia, että lapset ovat toistensa luona ja ehkä jonkun sanankin sanovat, ei kai siinä mistään "sijaisvanhemmuudesta" ole kyse?

Vierailija
15/23 |
27.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mistä sää nyt puhut?

Onko vanhemmat NORMAALISTI töissä, tulee esim. neljäksi kotiin ja on illt kotona VAI onko aina poissa? Koska jos lapsi on AINA yksin niin sun pitää ottaa yhteys lastensuojeluun. TAI jos vanhemmat normaalisti töissä ja koululainen tulee kotiin ja on pari tuntia yksin niin siihen VOI sanoa että jokkut vanhemmat on töissä ja kohtahan ne sieltä pääsee.

Se on JEES että pitää huolta naapuristaan. Mutta kyllä sitä lasta voi sitten tukeakin, eikä rohkaista ajattelutapaa ettei vanhemmat koskaan ole kotona -jos ne on parin tunnin kuluttua!

Mitä taas tulee niihin vanhempiin ja lapseen joka harmistelee kotona yksin olemista ja sinun käyttöä jatkuvana hoitajana niin kannattaa kertoa tapahtunut niille vanhemmille!!!

Minusta on tylyä jos itse tietää että lapsi tuskailee jonkun asian kanssa, eikä itse mitenkään koita puuttua tilanteeseen.

Vaikka on hyvä että olet siinä, vanhemmat ei tiedä mitä mieltä lapsi on ja luulee että kaikki on JEES.

Eli minustakin teet väärin.

Vierailija
16/23 |
27.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyse on lähes teini ikäisestä lapsesta jonka vanhepi tekee vuorotöitä eli on usein kotona, kun lapsi on koulussa mutta iltavuorosta toisaan tulee vasta joskus... Minä en ole koskaan rohkaissut/kannustanut mihinkään ajattelu tapaan vaan annan häne olla täällä omien vastaavanikäisteni kanssa. Olen usein kysynyt, että eikös kotona jo kaivat ja pitäsikös jo mennä, mutta hyvin hyvin usein vastataan, että ei, kun on iltavuorossa.

Silloin kun vanhempi ei ole iltvuorossa, kannustan päinvastoin häntä olemaan kotona, mutta ei halua. Mitäs silloin teen? pakotanko? mene nyt siitä kotios.

olen myös jutellut vanhemman kanssa, mutta rahapula pakottaa tekemään usein iltavuoroja töissä. Joten annan sitten lapsen olla meillä.

Mitään alkoholiongelmia tai muutakaan vikaa ei vanhemmalla ole, tekee vaan töitä että saa lasensa ruokittua ja vaatetettua.

Vierailija
17/23 |
27.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

riko lapsen takki ja naarmuta perheen hienoa autoa!

Vierailija
18/23 |
27.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostat hyvältä ihmiseltä, olet lapselle varmasti iso tuki ja turva. Onnistuisiko jos juttelet lapsen vanhemman kanssa? Esim. jos sovitte, että lapsi on kotonaan niinä iltoina kun vanhempikin on, siinä on sinulle hyvä keino "hätistää" lapsi lempeästi kotiin. "Mehän ollaan sovittu teidän kanssa että nyt kun äiti/isä on kotona, sinulla on aikainen kotiintuloaika" tms.

Ehkä lapsi vaan kaipaa seuraa teidän lapsista jos ei kotona viihdy.

Vierailija
19/23 |
27.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

naapurin lapselle, että nyt ei sovi tulla ulos, teen läksyjä tms.?

Miksi pyörien lainaaminen on ongelma? Lainaako hän niitä omin päin luvatta (pyörät voi myös laittaa lukkoon) vai niin, että lapset ovat yhdessä pihalla ja toinen lainaa pyörää toiselle (mitä pahaa tässä on)?

Vierailija
20/23 |
27.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ME oven AVAAMME ja ILMOITAN PAINOKKAASTI ahkerasti häiriköivälle naapurin pojalle HARVASE ILTA, että MEIDÄN lapset menevät iltapesuille klo 19.30 ja tällöin HE EIVÄT ENÄÄ TULE ULOS TAI KELLEKKÄÄN KYLÄÄN!!!!!!!!!! Tätä on toistunut jo vuoden....