***MARRASMASUT vko18***
Tässä linkki viime viikoon pinoon. Toivottavasti saan onnistumaan :)
[http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WA...|http://www.vauva.fi/…]
Kommentit (21)
Oli pitkästä aikaa ihana viikonloppu, kun mihinkään ei tarvinnut mennä. Oltiin vain kotosalla, laitettiin ruokaa ja nautittiin ihanista ilmoista. Harmi kun menee niin nopeasti ohi. Onneks tämä viikko on lyhyt ja pian päästään vappua juhlistamaan. Ajattelitteko tehdä simaa ja munkkeja? Ite voisin munkkeja tehdä, mutta siman taidan ostaa kaupasta valmiina.
Pari päivää on ollut tosi hyvä olo. Olin jo ihan varma, että kuvittelin kaiken väsymyksen, mutta kyllä se tosiaan tais olla hormoonien tekosia. Nyt ei pyykkivuorikaan tunnu enää maailmanlopulta. Pahoinvointia on enää aamuisin, jolloin saatan oksentaa ellen ehdi heti syömään. Pikkuhiljaa voi oikeasti alkaa nauttimaan raskaudesta ja pyöristyvästä mahasta! Mulla ehkä pienen pieni kumpu aamuisin on, iltaa kohden se kyllä kasvaa, mutta siis ihan turvotuksesta johtuen.
Hyvää alkanutta viikkoa Marrasmasuille!
Adara 12+0
Uusi viikko, vanhat kujeet. Eli väsymys senkun jatkuu, pahoinvointi on pikkuruisen aavistuksen paremmalla tolalla, enempi tullut hetkiä päiviin että on siedettävä olo, ei ihan tauotonta 24h/vrk oksetusta. Ruokaakin on jonkinverran alkanut saada alas, josko tää tästä helpottuisi ja paino lähtisi pikkuhiljaa nousujohdanteeseen:)
Rinnat on AIVAN TAJUTTOMAN KIPEÄT!! Pitkään kestikin että tuli tää hirmusärky niihin, kuopusta odottaessani tää alkoi jo rv.8 tienoilla. Mikään ei saa osua rintoihin, kun tuntuu että räjähtävät taivaan tuuliin...ja kuppikokokin on kasvanut A:sta ainakin B:hen, toistaiseksi sulloudun silti noihin vanhoihin, sillä raskausaikoina edes pääsen olemaan rintava, tahtovat kasvaa C-kuppiin asti:) Ei viitsi ihan vielä ostella uusia rintsikoita siis. Parit äitiyscaprit oon kesää varten jo hankkinut, tosin kahdet on ihan normaalimalliston caprit, mutta olivat tooosi elastiset ja joustovyötäröllä varustetut, luulisi sopivan ainakin alkukesään vielä.
Mulla on selvästi pyöristynyt alavatsa, siitäkin huolimatta että lääkäri sanoi viikko sitten että kohtuni on todella taaksepäin kallistunut ja on vaikea tuntea päältä tunnustelemalla kohtua. Mutta niin vaan seistessä muodostuu kumpu alamahalle ja selkeästi puristaa kun esim.kyyristyy alaspäin. Ihanaa kun alkaa näkyä raskaus, vieläkin oon ihan pyörällä päästäni että tähän asti on vihdoin päästy monen epäonnistumisen jälkeen! Torstaina sitten np-ultraan, mukava kuulla miten pikkuinen on kasvanut, kahdessa ultrassahan olen jo tähän mennessä käynyt, kiva kuulla ja nähdä parin viikon välein miten kehitys mennyt eteenpäin, konkretisoinut tosi paljon tätä raskautta :D
Tuhru on lähestulkoon loppunut, enää pikkuista vaaleanpunaista limaa ollut, on outo tunne siitäkin, kun viisi viikkoa tuhrutteli välillä paljonkin kerralla. Toiveikkain mielin tästä jatketaan!!
*Helene 10+3*
Ensiksi vastailenkin Adaralle vappukysymykseen. Meillä ei ole siman ystäviä, joten sitä meillä ei vappuna nähdä. Ja munkit ostetaan, kun ei energia riitä tekemiseen.
Josta pääsenkin hyvän aasin sillan kautta omaan napaan... ;) Viime viikolla yhtenä päivänä tulin töistä ja söin päivällisen. Ajattelin sitten vähän oikaista ja ottaa ruokalevon. Se lepo sitten vähän venähti, heräsin seuraavana aamuna, kun piti lähteä töihin... :/ Siis aivan älytön väsymys on löytänyt tänne tiensä. Kävin jo hemoglobiinia ja verensokeria tarkistelemassa, ettei vaan johtuisi mistään hoidettavasta jutusta, mutta ei onneksi. (Tai no epäonneksi, kun nyt sitä ei voi hoitaa kuin vaan nukkumalla...) Onneksi mies on hoitanut kiitettävästi lapsia, niin rouva on saanut nukkua. :D
Minulla myös on Helenen tavoin maha pullahtanut esiin, oikeastaan jo aika hyvästi. Joka tietää, että olen raskaana, voi kyllä mahan nähdä, mutta joka ei tiedä, katsoo varmaan vaan, että olen lihonut. ;) Äitiyshousut siis olleet täälläkin jo käytössä.
Maanantaina minäkin pääsen sitten np-ultraan. En osaa jotenkin sitä odottaa, kun kerran on jo myttyrän ultrassa nähnyt. Ja tiedän, että koko raskauden ajan "ramppaan" pikkuista kurkkimassa. Ehkä tämä odotus on vaan ollut niin väsyttävää, ettei jaksa edes iloita ja odottaa ultria. Tosi iloinen kyllä raskaudesta olen, mutta siis ylimääräiset ravaamiset kaikkialla väsyttää. Meillä kun nuo lapset on kovassa korvakierteessä vielä tähän päälle. Pienemmällä (1v) on lokakuusta katsoen ollut jo 9 korvatulehdusta. Onneksi ensi viikolla on lopulta putkitus. Sairaalassa eivät sillekkään alkaneet mitään tekemään, mutta yksityiseltä pääsi parissa viikossa leikkaukseen.
Mutta joo, jos menisi viettämään laatuaikaa miehen kanssa, kun lapset nukkuvat!
Hippi-hiiri rv 11+5
p.s. Mikä kumma tämä suljettu yhteisö on josta on puhuttu? Onkos siellä suurin osa väestä?
Meilläkin jää tänä vuonna simat väliin kun lähdetään etelän aurinkoon viettämään vappua :) Ihanaa!!
Kävin tänään neuvolalääkärillä. Sisätutkimuksen teki ja yritti vähän ultralla vilkuilla mut ei vieläkään saatu sykettä näkyviin. Ei kuulema ole vielä syytä huoleen kun on niin antiikkinen laite.
Nooh, keskiviikkona on kunnon ultra missä sitten ihan varmasti näkyy jos on näkyäkseen. Muutama päivä pitää siis vielä jännäillä ja sitten pääsee ansaitulle lomalle!
Hyvää vappuviikkoa kaikille marrasmasuille :)
Santsuli 9+3
Meillä on tarjolla sekä kotitekoisia munkkeja että simaa, mutta ei itse tehtynä:) Meidän poika on syntynyt vappuaattona, joten synttäritkin vietetään sitten vappuna ja tähän mennessä mummo on aina ystävällisesti osallistunut talkoisiin tekemällä siman ja munkit. Joskus olen munkkeja väkertänyt itsekin, mutta lopputuloksessa ei ollut hurraamista ja simaa en ole tehnyt koskaan. Toivottavasti saadaan oikein ihana ja aurinkoinen vappu!
Omasta navasta sen verran, että pahoinvointi on ehkä vähän helpottanut. Oikeastaan vain illasta on enemmän huono olo. Elämä ehkä vielä voittaa! Odotan todella sitä vaihetta, että raskaudesta pääsee todella nauttimaan eli ei pahoinvointeja ja ylimääräiset tuhruilut jäävät taakse.
Miten muuten muut, oletteko jo kertoneet työnantajille? Ite ajattelin kertoa ens viikolla np-ultran jälkeen, sillä meillä on ensi vuoden suunnittelu jo kovasti käynnissä ja itse joudun vetäytymään muutamasta jutusta, kun en ole syksyllä sitten kovin pitkään töissä.
walpu rv 12+0
Heippa,
simaa on tehty ja vappuna ois tarkotus väsätä myös tippaleipiä, ne on muuten aika helppoja tehdä, helpompia kuin munkit...
Toivottavasti itselle maistuu vappuherkut myös, pahaa oloa on edelleen. Ja väsyttää, siksipä en juuri ole saanut aikaan kirjoitella. Ultrassa olen jo käynyt kahdesti vuotojen takia, mutta pikkutyyppi on näyttänyt olevan ihan kunnossa. Ensi viikolla olis np-ultra.
Kuluisi aika nyt vaan nopeasti hiukan eteenpäin, niin pääsisi näistä oloista ja tuhruttelusta eroon. Viime raskaudessa vuodot loppuivat siinä rv 13-14 tienoilla.
Pääsisi nauttimaan masusta, joka näkyy jo ihan selvästi niin kuin aiemmissakin raskauksissa. Äitiysfarkut on siis jo käytössä. Ja töissä on ollut pakko kertoa, kaikki arvaa kuitenkin kun mun tikkuvarresta pistää mahan kohdalta esiin pullistuma :) Ja toinen tissien kohdalla, mulla kanssa kuppikoko on taas pompahtanut. Eli taas tuli ilmaiset silikonirinnat joksikin aikaa. Tosin imetyksen loputtua näky on sitten ollut sitäkin surullisempi...
Kivaa vappuviikkoa kaikille, ja Santsulille mukavaa matkaa!
Rosa rv 10+2
Vapun odotusta myös täältä... Vähän jännittää miten tuo vappu tuosta muotoutuu kun ystäväpiirillä näyttää olevan mielessä varsin perinteinen opiskelija-vappu... hmm itse en ihan samaan toimintaan taida kyetä tai jaksaa...
Tänään kuulin sitten sen maailman ihanimman äänen... Oli eka lääkärillä käynti ja jopa lääkäri itse yllättyi kuinka helposti ja voimakkaasti ne sydän äänet kuuluivat... heitti jopa villin veikkauksen että voipi olla useamman päivän pidemmällä kuin mitä laskelmat sanoo, vaikkakin ultrassahan sen sitten vasta varsinaisesti näkee....
vaikka kuinka oli tutut ja sukulaiset varoitelleet että se on ihan uskomaton tunne kun ne sydänäänet kuulee, en ollut miteknään osannut valmistautua siihen kuinka voimakkaasti se vaikutti, varsinkin kun oli koko ajan valmistautunut siihen että ei ne äänet vielä kuulu (varsinkin kun se lääkäri sani ku otti vehkeet esille että on hyvin todennäköistä että ne eivät vielä kuulu)... tietysti olin jo sielä lääkärin huoneessa kuin niegaran putous... ja sen jälkeen pitkän aikaan valui kyyleleet kaulalla asti...
Pahoinvointia on edelleen ilmassa mutta mieltä sentään piristää noi ihanat ilmat
Ihanaa kun on kevät
Xarda ja mini 9+2
Moikka täältäkin!
Mä oon huomannut tuon saman ilmiön, että aamulla masu on huomattavasti pienempi kuin illalla. Mukana siis lienee päivän mittaan tullutta turvotusta. Mutta ei kyllä aamullakaan mahdu enää muut kuin verkkarit. Onneks huuto.netistä sain huudettua äitiysvaatepaketin, täältä meidän käpykylästä en ainakaan vielä ole löytänyt YHTÄÄN äitiysvaatteita myyvää liikettä...
Olo on ollut nyt sen verran hyvä, että sekin pistää ihan ihmettelemään. Edellisissä raskauksissa on pahoinvointia ym oireilua ollut huomattavasti enemmän. Tosin nyt on kyllä selvästi yleensä niin hyvä vastustuskykyni päässyt romahtamaan ja olen jo toista kertaa flunssassa tämän raskauden aikana.
Ensi tiistaina eka neuvolalääkäri, toivottavasti kaikki hyvin ja ne sydänäänetkin kuuluis!!
Pitempään kävellessä alkaa nivusia särkeä, lienee niitä liitoskipuja vai mitäköhän?
Meilläkin nautitaan mummon tekemästä simasta, mutta munkit nyt kaupasta, kun ei muilta kiireiltä niiden paistamista jaksanut edes ajatella :-). Ja munkeista puheen ollen... tällä viikolla selvästi alkaneet rintsikat kiristää.
Hyvää Vappua kaikille marrasmasuille!
Jumppis 10+3
*Santsulille* hyvää matkaa!
*Xardalle* onnittelut sydänääistä!
*Suljettu yhteisö* löytyy Yahoolta, koitan linkittää:
[http://groups.yahoo.com/group/marrasmasut_09/]
*Vappua* vietetään oman perheen kesken kotona. Siman tein itse ja eilen jo maisteltiin, nam :P Munkkejakin voisin tehdä, mutta jos en jaksa, niin sitten herkutellaan kaupan pakastealtaan antimilla. Ne Kotiuunin vadelmasydämet on hyviä! Lapsille (4 ja 2 v) ostetaan vähän vappukrääsää ja koristellaan koti serpentiinillä ja ilmapalloilla. Eiköhän noilla ilo irtoa :D
*(.)*
Juuri kun pahoinvointi alkoi hellittää ja pääsin muutamaksi päiväksi ylös sohvan pohjalta, niin eiköhän iskenyt flunssa :S Onneksi tuntuu menevän nopeasti ohi! Nitä ihania kevätpäiviä ei haluaisi missata.
Ensi viikolla on np-ultra. Näyttää siltä, että joudun menemään yksin, kun ei saada lastenvahtia. Mielelläni ottaisin ukko-kullan mukaan.
Aurinkoa joka massuun!
- Omppu ja PikkuA, rv 11+0
Aivan ihana kokemus oli kyllä tänään kun oli eka ultra!! Kaveri oli tosi pieni vielä 2,7cm, mutta sydän sykki kovasti ja jalat heilui :)) Niskapoimua ei viel saanu mitattua ku on niin pikkuruinen joten joudun menee uudestaa sit matkan jälkeen.
Laskettuaikakin siirtyi päivällä eteenpäin eli se on nyt sitten 28.11. Nyt saa olla rauhallisin mielin ja nauttia matkasta!!!
Ihanaa vappua kaikille!!!!!
Santsuli 9+4
Onpas iloisia uutisia kaikilla, mukavaa kun alkaa osalla ainakin alun kurjat oireet helpottaa ja olo vähän seestyy.
Täällä on tehty ahkerasti töitä, olen melkoisen uupunut aina työvuoron päätteeksi, mutta eipä auta kuin jaksaa vaan. Tänään ollut pitkästä aikaa vapaapäivä, joka vietetty munkkeja ja tippaleipiä leipoen. Ruoka maistuu minulle ainakin ihan hurjan hyvin enkä ole liiemmin jarrutellut, toki joku kontrolli täytyy pitää :) !
Vauvamasu näkyy jo tosi hyvin, en saa peiteltyä sitä enää mitenkään, mutta miksipä peittelisin, ihanaa kun vauva kasvaa! Ensi viikolla on neuvola, varmaan sydänääniä jo kuunnellaan ja keskiviikkona menen rakenneultraan, tuleekin oikein tiuhaan nyt kurkisteluja masun puolelle, toivottavasti kaikki olisi hyvin...
Viikonloppuna olisi tarkoitus lähteä huvipuistoon, olen aina ollut innokas menemään mitä hurjimpiin laitteisiin, uskaltaisikohan sitä nytkin käydä vaikka raskaana onkin? Eihän siinä kohtu varsinaisesti joudu rasitukseen, lähinnä varmaan pää ja mahalaukun sisältö ;) Hih, saapa nyt nähdä...
Mukavaa vappua kaikille, toivottavasti aurinko paistelee!
Peppipihlaja ja Toukka 10+4
pitkästä aikaa. Tosi kiva kuulla hyviä uutisia ultrista! Ja ilmeisesti useimpien pahoinvointikin alkaa hellittää. Sitä ihmettelen, miten monella on jo masut kasvaneet?!
Itsellä vielä aika epävarma olo koko jutusta, onneksi viikon päästä on eka ultra (np-ultra), sielläpä tilanne selviää. Jotenkin oireiden vähyys on pistänyt epäilemään, onko masussa elämää.
Itsekin olen miettinyt tuota töissä (ja muualla) kertomista - aikaisintaan viikon 12 jälkeen ja np-tuloksen jälkeen töissä, ehkä vielä pari viikkoa siinä odottelen. Periaatteessa toki mieluummin pian, turha sitä pitkittää, niin voidaan hommat suunnitella hyvissä ajoin. Kavereille on kyllä varmaan pakko kertoa heti 12 viikon jälkeen!
Mukavaa vappua,
Mamako rv 10+0
Tänään oli niskapoimu-ultra meilläkin. Kaveri ei ollut oikein kuvauksellinen, kun ei ollut yhtään rauhassa. Ultraajan oli vähän haasteellista saada kuvaa jossa vaavi ois ollut sivuttain pääperä-mittaa varten :D Urheilija-ainesta! vaavi oli 5 cm pitkä <3
Niskapoimua ei mitattu, koska oltiin miehen kanssa sovittu, että vaikka tulos olisi ollut poikkeava niin ei olisi oltu valmis mihinkään toimenpiteisiin. Siksi sitä ei mitattukaan niin ei tarvitse turhaan huolestua. Tulos, kun on epäluotettava, antoi se sitten kumman tahansa tuloksen...
Vatsa on kyllä kovasti jo kasvanut tai oikeastaan muuttanut muotoaan. Kun on vähän ekstrakiloja jo ennestään, niin toi ylämaha on muuttunut muhkummaksi, kun kohtu puskee alhaalta ylös. Painoa ei kylläkään oo tullut vielä yhtään.
Santsuli, teidän ultraajako siirtää laskettua aikaa päivän vuoksi? Mulla laskettu aika poikkes 6 päivää. Siis että vauva oli pienempi kuin viikot. Silti ultraaja sanoi, ettei la:aa muuteta...
Huomenna teen elämäni ekan kerran itse munkkeja :) Ja varmaan syön itteni ähkyyn sen jälkeen ;D
Anilja
12+1
*Mamako* ihmetteli mahan kasvua. Taitaa kasvaa meillä uusintakierroksilla olevilla :) Esikoisesta pikkuruinen kumpu pompsahti rv 15 paikkeilla, nyt kolmatta odottaessa mahaa on saanut piilotella rv 3 alkaen :D
*(.)*
Ihanaa, löysin eilen kolmet mieluisat äitiyshousut :) Äitiysfarkkuja on onneksi vielä aiemmista raskauksista. Aikanaan esikoista odottaessa Bebesistä ostetut ovat osoittautuneet hintansa väärtiksi, ovat vieläkin kuin uudet. Kohtu tuntuu viime päivinä nousseen ylös. Helpotus, kun ei koko ajan pissata.
Hauskaa vappua!
- Omppu ja PikkuA, rv 11+1
Mullakin maha tulee esiin aikasemmin kun esikoisen kohalla. Neuvolasta kyllä varoittivatkin, että tokalla kertaa maha tulee jo hyvissä ajoin näkyviin. Mulla ei kyllä muut huomaa kuin turvotuksen iltasin, mutta ite aamusella nään jo pienen kummun. Siellä se vauva kuperkeikkailee :) Ihana ajatus!
Bongattiin itsellemme hyvännäköinen asunto ja nyt pitäis päästä sitä katsomaan. Ainoa miinus oli ettei siinä ollut kodinhoitohuonetta, mutta muuten siinä oli kaikki niin kohdallaan, että käydään ainakin tsekkaamassa. Neliöitäkin oli ihan kivasti.
Jospa lähtisi vielä hetkeks lepäilemään kun poika päikkäreillä niin jaksaa illemmasta touhuta vappua. Mies on menossa poikien iltaan tänään ja sinne pitäs niille paistaa munkkeja.
Adara 12+3
Eilen aamulla kävin sokerirasituskokeessa jo. Eka raskaudessa mulla oli lievänä raskausdiabetes, joten eipä yllättänyt että taas kokeen tulokset oli mitä oli. Paastoarvo ja 1. tunnin arvo olivat pikkasen koholla, 2. tunnin arvo olikin jo sitten tosi hyvä. Nyt sitten on luvassa diabeteshoitajalle meno, joka opettaa verensokerin mittausta ja opastaa ruokavaliossa. Eka raskaudessa olin vuorokausikäyrässä osastolla, mutta nyt ei onneksi tarvi mennä. Mua kyllä ketuttaa toi diabeteshoitaja, musta se oli niiiiin ärsyttävä. Puhui kun lapselle :( "sovitaanko näin? Jookos?" Ähh.... Ensi viikolla on siis myös uudestaan se ultra, kun sikiö oli millin liian lyhyt, jotta niskaturvotusta olisi voinutkaan mitata. Lisäksi sain soittoajan kätilölle (en tajunnut kysyä mihin tää liittyy) ja toukokuun lopulle vielä ajan ä-polin lääkärille. Hauskaa, kun aloitan työt ensi viikolla, ja heti monena päivänä kaikenlaista menoa :/
Oletteko jo uskaltaneet kertoa suvulle ja ystäville tulevasta vauvasta? Minä kerroin äitille eilen ja yhdelle kaverille asia paljastui myös eilen kun näki minut labran edessä "leiriytyneenä" kirjan kanssa. Hänen päästään kuului "raksraks" ja arvasi heti millä asialla olin.... ;) (hän on siis itsekin neuvolan täti)
Kummilleni paljastin jo viime viikonloppuna, kun oltiin risteilyllä. Olisi muuten ollut selittämistä miksen juo viiniä tai siideriä!
Vähän kuulin jo huhua että naapuriinkin olisi tulossa vauva marraskuussa? Olisikin hauskaa jos olis ikätoveri ihan lähellä. Se kun ei maalaiskylissä ole ihan itsestäänselvyys.
Tänään kävin esikoisen kanssa tutustumassa ryhmikseen. Aloitan (kesä)työt maanantaina ja poika (2 v.) lähtee ekaa kertaa hoitoon. Hyvin tuntui viihtyvän, siellä oli entuudestaan pari tuttua poikaa ja ihania leluja :D Myös toiseen hoitajista poika ihastui heti, taisi muistuttaa vähän mummia! Hyvin leikki toisten kanssa, eikä juurikaan huomioinut minua pihalla eikä sisälläkään! Toivotaan että jää mielellään sinne maanantaiaamunakin.
Kiksu ja Ötökkä 10+6 (laivalla kummini keksimä nimi. Tarjoilija toi muille paukut laskun yhteydessä. kummi pyysi että saisiko tälle yhdelle vaikka lakritsaa kun sillä on ötökkä mahassa. Tarjoilija nauroi ja toi 3 suklaakonvehtia)
Heippa kaikille marrasmasuille!
Olen jo jonkin aikaa seuraillut teidän kirjoittelua, mutta uskaltaudun vasta nyt mukaan. Vieläkin on vaikea uskoa, että ollaan tässä vauva masussa.
Meille on tulossa eka lapsi, np-ultrassa kaikki oli hyvin. Oli uskomatonta seurata, miten noin pieni ihmisalku jo liikkuu ja sillä oli ultraajan mukaan juuri hikka. Verikokeen tuloksetkin olivat normaalit, silti välillä jännittää ja pelottaa, onko vauvalla kaikki ok.
Masua ei vielä näy, mutta turvotusta on reilusti, joten olen ostanut vähän isommat farkut, niillä ja mekoilla aion selvitä vielä jonkun aikaa.
Olemme jo kertoneet sukulaisille, ystäville ja työkavereille, mutta esimiehelle en ole ilmoittanut vielä virallisesti. Pitäisi kai pikkuhiljaa.
Hauskaa vappua!
Julianna+Toukka 12+3
Elikäs se np-ultra tänään, pikkuinen voi loistavasti, pituutta jo 41mm (vastasi rv.11+0 joten ei muutettu alkuperäistä L.A:ta), niskaturvotus 0,6mm, kuulemma hyvä sekin. Pikkuinen piti niin kovaa vilskettä ettei lääkäri meinannut saada kunnon still-kuvaa napattua, sanoi lääkäri että onpas todella vilkas kaveri:) Sai sitten pari kertaa pysäytettyä kuvan oikein mainioihin kuvakulmiin, yhdestä pystyi laskemaan oikean jalan varpaatkin:) Tosi loistava olo ollut koko päivän taas!
Pyysin myös uutta sisätutkimusta, kun vaivaamaan jäi tuo äitiyskortin merkintä pehmeästä kohdunsuusta, mutta tää lääkäri sanoi että hän ei tunne kyllä mitään erikoista, että tuntuu siltä kuten kuuluukin tuntua tässä vaiheessa raskautta. Helpotti siis siltäkin osin. Kokeilen osaanko liittää nuo kuvalinkit tänne vielä, viimeksi haaskasin monta viestiä kun töpeksin kuvien kanssa...
HYVÄÄ VAPPUA KAIKILLE!!
Helene 10+6
Kokovartaloprofiili:)
[http://www.aijaa.com/v.php?i=4120890.jpg]
Niskapuolen kuvaa:)
[http://www.aijaa.com/v.php?i=4120893.jpg]
Tässä siis oikea linkki:
[http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WA...|http://www.vauva.fi/…]