*TAMMIVAUVAT 2009* vappuviikko
3xäippä74 34v, p02/99, p03/00, t04/05, p05/07, t01/09, Etelä-Pohjanmaa
Ahava 29v p05/06, p02/09, Uusimaa (Espoo)
Amelie p01/09, Oulu
Basilika5 33v, lapset t-4/03, t-4/05, p-4/05, p-1/09 Etelä-Suomi
Curious 34 v, p11/98, t02/09, Itä-Suomi
Eikkuli 28v, p 2/04, t 4/06, p 2/09, Etelä-Pohjanmaa
Emmuli81 27v, p10/05, p02/09, Pirkanmaa
Emu82, 27v, p06/04, p01/09, Pohjois-Pohjanmaa
Hömppä82 26v, t01/09, Pohjois-Pohjanmaa
Jadmiras 20v, t01/09, Karkkila
Jaffa76 32 v, tytöt -02, -05 ja 01/09, Helsinki
JB72 37v, t-00, p-02, p-07 ja t 01/09, Kanta-Häme
Jepsis 34v, t 10/06 ja t 01/09, Pirkanmaa
KainoElvi 37v, 98, 01, 04, 06, t01/09, Etelä-Suomi
Katjalah 34v, p1/97, p12/02, t1/05, p1/09 Pirkanmaa
Kotiäityli 37v, t(08/99), t(05/02), t(02/09), Espoo
Lila82 27v, t01/09, Uusimaa
Lootuskukkanen 28v. p04/05, p02/07, t01/09, Espoo
Marlene 27v, p11/05 p01/09, Varsinais-Suomi
mehiz 29v, t05/05, p05/07, p02/09, Pohjois-Pohjanmaa
MiaMik, 25v, t10/06, t1/09, Pirkanmaa
MinnaJ 31v. p04/04, p08/05, p02/09, Järvenpää
minnikki, 25v, p03/03, t07/04, p02/07, t01/09, Satakunta
Miuwau, 33v, p10/04, p07/06, t02/09, Itä-Suomi
Pantsa 31v t04/04, p01/09 Etelä-Suomi
Ronjakasperi, 33v, t01/09, Oulu
Siina 24v, p02/06, p01/09, Kajaani
Stiina 32v, p01/06, t01/09, Helsinki
UlMa 21v p01/09 Vantaa
http://www.vauva.fi/keskustelut?_forum_WAR_perhe_forumThreadId=175124&_…
Kommentit (38)
Elikkäs meidän tyttöselle tulee huomenna 3kk täyteen ja tarkotus ois huomen aamusta alottaa peruna-porkkanavellillä. Varmaan parempi kokeilla ensimmäistä kertaa aamulla, mutta minkälainen määrä olis hyvä? Tarviisko sekottaa maitoon? Uskokaa tai älkää, mutta esikoinen on 2v 4kk, mutta tuntuu että ei muista yhtään pojan vellin alotuksia yms... :D
et me on aina alotettu uudet "pullolajit" 20ml maidon sekaa. Seuraavana päivänä (iltana) 40ml ja sitä seuraavana vaikka 80ml. Sitte ku on tolla menty pari päivää ilman vaivoja ni laitan kokonaan vellipullon illaksi. Nyt mentii pari viikkoo hipsien ja sunnuntaina alotettii 140ml pelkkää vellii iltasi. Hän ku tahtos enne klo 20 100ml maitoo ja klo 21 180ml maitoo... nyt menee kaheksalta (noin) se 100ml maitoo ja sit ysiltä 140ml vellii, josta useimmite kyl on jääny joku parikyt millii.
en jaksa nyt muita löpistä, odotan viimesenki lapsen äänen nukahtamista et pääsis suihkuu... ehkä huomenna, jos huvittaa... Hyvää yötä kaikille, nukkukaa hyvin!
Marlene ja vähis 3kk2pv
Mietin tässä, että miten uiminen vaikuttaa rintoihin? Että eihän se voi aiheuttaa rintatulehdusta? Menin siis eilen sinne vaateostoksille, ostin uimapuvun. Ei tälle ruholle ole tehty vaatteita! En ikinä ole ollu näin lihava (siis ei raskaana) ja jos vaatekaupan pukukopissa ei ala masentamaan niin sitten ei missään. Onhan tässä reilu viikko juhliin, niin totta siinä ajassa edes vähän nestettä saa lähtemään. Ja kokoajan nälkä. Yks munkki on pöydällä ja se on kummitellu koko päivän! Vielä olen lujana pysyny, mutta en tiiä kuinka kauan... Itsehillintää ei meikäläiseltä löydy tippaakaan... Voi elämä!
Pitää vissiin jotain kevyttä alkaa väsäämään ennen urheilemaan lähtöä. Salaattia jos vaikka järsis... Vaunutkin vähän hytkyilee, että neitikäinen varmaan kohta ilmoittaa olemassaolostaan äänimerkillä. Reilu 4 tuntia nukkunutkin jo.
Mutta nyt nostan läskin pyllyni tästä penkistä ja alan hommiin, että ehin ennen hoitajan saapumista (=mun isä).
Ja semmosta vielä, että onko olemassa rattaita/vaunuja, jotka vaivatta mahtuu normi henkilöauton peräkonttiin? Miehen kaveri sano ettei ole. Pitää kuulemma vähintään renkaat ottaa pois.
Hömppä
*Meidän pikkuinen kääntyi tänään masulleen* , kaksikin kertaa peräkkäin, et kääntyi aiemmin kuin veljensä (joka tasan 3 kk).. kunhan ei lähde myös aiemmin käveleen kuin veli, joka jo kymmenkuisena käveli.. sit oiskin menoo ja meininkii.. no onneks siihen vie hetki ja saa nauttia kesästä vie vaunulaisen kaa :)
Meillä ihan hirveet yöt ja päivätkin unien kaa.. tunnin päästä aina jo herää ja ois nälkä, yöllä heräillään keskimäärin kymmenen kertaa, et tätä mammaa vähän väsyttäis :/ Mut pakkohan tuo Suomen peli on kattoo loppuun, kun jännät paikat, go Suomi go :)
Niin en tie oisko jo sitä tiheen imun kautta vai mikä lie.. ja mullakin muuten tuntuu, et rinnat tyhjät, kuten olitte puhellut.....
Vapusta.. vapputorille pitäis tuo isompi poika viedä, mut saa nähä, kun ei viittis tuota pientä ottaa vaunujen kaa porukan sekaan ja meillä ei enää pienelle kelpaa tuttipullo, kääk.. et äitin poika todellakin!
Sitten oon miettinyt, et oisko ollu parempi olla ilman tuttiakin, kun herää kun se tippuu.. mut helpottaahan se päiviä muuten!!! Ja eipä tuo niin kauheesti yöllä sitä huoli muutenkaan, et tississä roikkuu ja sen takia heräilen ja en nuku hyvin :(
Onneks tuo pienen pojan hymy auttaa jaksamaan ja nuo uudet taidot :)))
Kuiteskii *ILOISTA VAPPUA!* Ja jaksuja kaikille väsyille, tiedän tunteen :/
Emmuli ja pikkumies 2,5 kk .... HYVÄ SUOMI :D
Meillä muuten esikoisen kaa ihan samanlaista ruokailu kuin te muutkin kerroitte.. mikähän siinäkin lie sit.. ihan kaameeta taistelua syöminen!! Mut monessa tapauksessa se toinen on sit hyvä syömään, toivotaan näin :) ..et taitaa meidän toisesta pojasta tulla aikamoinen michellin-ukko :D
Mä kans nyt tajusin tuon unirätin ottaa käyttöön, jos se sit vaikka jeesais tota unille menoo ja pitää oikeen saada siihen maidon hajuja, jos se helpottais äidin poikaa rauhottuun :)
Nyt laittaa pyykit, plääh, tota kotihommaa piisais.. miten te joilla enemmän lapsia kuin kaks selviätte päivästä? Ootte oikeita supermammoja!!
E taasen
Taitavat nämä pahnanpohjimmaiset ottaa tammikuiset kiinni ja mennä viuhuen ohi... ;-) Meillä siis Ida kääntyili masulleen muutaman kerran viime lauantaina, ja sen jälkeen on ollut rauhallista. Mutta... viime yönä heräsin ihme ähinään ja sitten itkun parahdukseen. En pimennetyn huoneen vuoksi heti tajunnut mistä on kyse, mutta sitten käsikopelolla tajusin, että neiti on sitten kääntynyt unissaan vatselleen, *huoh*. Ja saman teki vielä toisen kerran, mutta onneksi sain käänntettyä takaisin selälleen siten ettei neiti herännyt. Äiti ei sitten oikein osannut nukkua koko yönä. Pitää vissiin ottaa päikyt jotta jaksaa illalla valvoa edes yhteentoista.
Täälläkin siivous odottaa, astianpesukone hyrskyttää jo. Hauskaa vappua kaikille, jos ei minusta enää tänään kuulu...
Curious
Tuli sitte virtsis. On varmaan ollu jo tovin aikaa, mutta eilen sain sitte kuurin. Oliko täällä muita jotka oli syöny lääkekuurin...? Vaikuttiko vauvaan mitenkään?
Onko se antibiootti koko päivän äidinmaidossa? Kun ajattelin näin, että aamulla kun herään niin lypsän ensimmäisen maidon pojulle ja sitten otan lääkkeet ja samaten illalla kunhan poju nukahtaa niin otan iltapilsut. Eli onko se antibiootti esim. 2h jälkeen vahvimmillään maidossa (esim. kahvista luin, että on noin parin tunnin päästä vahvimmillaan maidossa)?? Ymmärtääkö kukaan mitä meinaan :)...
Oon ite syöny maitohappobakteereita ja nyt ostin pojulle. Oon ostanu aikaisemminkin ja antanu, mutta yks päivä oli jääny yöksi pöydälle ja nakkasin roskiin kun aattelin, että oli menny pilalle. Jostain myös luin, että kun ite ottaa lääkkeen niin 2h ennen tai jälkeen lääkkeen oton pitäis ottaa se maitohappob. Pitäisköhän tehdä vauvan kohdallakin niin, että kunhan hän tässä päivällä saa sitä "antibioottimaitoa" niin antaa sitten parin tunnin päästä ne maitohappob. tipat... Onko näissä minun "järkeilyissä" järkeä?
Emu ja poju
Emu: Mää söin antibioottikuurin rintatulehdukseen, enkä mää tehny kyllä mitään tuollaisia varotoimia. Lääkäri sanoi, että voi imettää ihan huoletta. Meillä poju söi jo muutenkin sillon maitohappobakteereita ja minä myös. (mut ei se lääkäri noista maitohappobakteereista mitään puhunu) Ekan vuorokauden ku otin lääkkeitä, niin tarkkailin vähä tarkemmin pojua, että tuleeko mitään oireita ja ei tullu. Jos se lääkäri on tienny, että imetät, niin eiköhän oo määränny sellaset antibiootit, mitä voit popsia huoletta.
Emmulille: Meillä yöt on edelleen aikas huonoja, kuten aikaisemmin jo kerroin. Veikkaan, että ehkä ensi viikolla lakaa ne vellikokeilut, josko auttais... Ku ei tiheän imun kausi nyt viikko tolkulla voi kestää! Jaksamista sinulle! Tiiän kans tunteen, ku yöt on katkonaisii, niin ite on päivät ku muumio.
Juu, nyt vapun viettoon, johon meillä kuuluu retki anoppilaan ja paljon simaa ja munkkeja! :D
MUKAVAAA VAPPUA KAIKILLE!!!!!!!!!
Amelie ja Kalle 3,5kk
Kyl Emu se lääke on sun elimistössä koko ajan. Ota se maitohappobakteerikapseli tosiaan ennen tai jälkeen n.pari tuntia lääkkeen otosta. vauvalle sen annon kanssa ei mun ymmärryksen mukaan oo niin väliä. Mulla on ollu muutama antibioottikuuri nyt imetyksen aikana niin kunhan vaan oon antannut niitä relatippoja niin ei oo vauvaan lääke mitenkään vaikuttanut. Ja hei, niissä relatipoissa on ohje, että ei haittaa vaikka yhden päivän on huoneenlämmössä =).
Meil on yöt parantunu ihan huomattavasti!! Tänään oon nyt ollu tasan kaks viikkoa maidottomalla ja munattomalla kuurilla ja huomenna ajattelin syödä just mitä mieli tekee. Eli ihan sikana munkkeja ja pullaa... Nyt muutamana yönä rytmi menny näin; klo 20.30 nukkuu, herää n.klo 1 syömään, uudelleen herää n. klo 5 syömään. sit n. klo 6.30 otan kiemurtelijan kainaloon jossa sit syö ja nukkuu ja lussuttaa tissiä ja herää n. klo 9. Mut siis ne puolentoista tunnin välein herätykset ja piereskelyt on finito!! Toissa iltana annoin apteekin soijamaitoa ja arvatkaa vaan oksensiko?? 4 kertaa ihan kunnolla. Eli soijalakkoonki...
Kiva, esikoinen heräs klo 9 ja vauva nukkuu vieläki yöuniaan. Mut minä sen sijaan heräsin klo 7 enkä saanu enää unta. Ärsyttävää ku illallaki menin niin myöhään nukkumaan ku piti se matsi tuijottaa! Murrr, tänään sit illalla aikasin kutsuu sänky!! Mies saa sit tissutella naapurin miehen kanssa vappuoluitaan =). Notkuvat tossa aidalla ja parantavat maailmaa ja puhuvat rakentamisesta.
Mukavaa vappua kaikille!
Pantsa ja poitsu 3kk 4pvää
Pitkästä aikaa minäkin sanasen kirjotan. Lukemassa olen aina käynyt, mut ei muka ennätä aina kirjottaa. On kyllä niin hirmusti aina hommia tälleen keväällä että ei oikeasti juuri varsinaista vapaa-aikaa jää. Meillä on suht iso piha ja arvannette että haravoitavaa riittää..
Kohta pitäis alkaa siivoamaan että saa sit illan olla siltä osin rauhassa. Isommat muksut riehuu ku mitkäki tuolla olkkarissa taas. Aamupäivästä on tulossa heillekin sisäpäivä kun pitäis tosiaan alkaa siivoamaan enkä uskalla niitä yksin tuohon pihalle pistää. Pakko siis kärsiä vaan tätä korvia huumaavaa mekastusta..
Tytteli alkaa hermoilla tässä mun sylissä joten pakko lopettaa nää jorinat tähän. Pitää palailla myöhemmin jos aikaa sen verran löytyy..
ZAU!
miuwau ja Venla sunnuntaina 3kk
Vai mite se nyt olikaa ;)
Pihahommat on meilläki ollu ja tulee olemaa. Haravoinnit on suoritettu jo pariin otteesee ja terassi on rappuja sekä kaiteita vaille valmis. Lupasin viikoloppuna käydä anopin penkistä nappailemassa jotai rehun pätkiä omiin kivikkoihi ja tollasee kukkapenkin tapasee jonka takapihalta kaivoin viime vkl esii. Meil siis just rakennettu ok-talo ja piha on viä keskeneränen. Pitäs saada viä kaiveltuu pihavalaistuksetki paikoillee jossai välis...
Esikoinen on nyt parantunu :) Onneks. On meinaa meil ne vappupirskeet naapurien kanssa tänää! Mennää sinne illan suus lasten kans ja sitte tuodaa ne tähä kotii mun äitin kans. Se on niitte kans yötä ja me mennää sen luo yöksi sitte. Päästää pitkästä pitkästä aikaa kahestaa ravintelii. Tokkopa tuolla mitää uutta on, samat naamat varmaa ku aina.
Meil kans koitetaa kovast kääntyil ja välil onnistutaa, varmaa vahingos. Kakkaamatta on taas viidettä päivää ja siltä näyttääki. Iha kanki koko vauva :( Nyt hörpyttelin sille aika monta teelusikallista luumuvettä ennen päikkäreitä, toivottavasti auttaa. Käskivät neuvolas antaa mallasuutetta, mut emmä tajuu mite sitä voi noi pienel ku on kuitenki viljatuote...
Nyt on ihan kauhee vessahätä ja lähtee pia tuoli alta ku kiemurtelen :D Joten taidan mennä hotelli helpotuksee. Koht mun äiti tulee sen verra tähä, et pääsen suihkuu rauhas.
Hyvää vappua kaikille!!
Marlene ja pojat
ja hyvän vapun toivotuksia täältäki!
Ei oo meikä vauvan sivulle hetkeen ehtiny, monta pinua ja sivua oli luettavaa... Ja kaikki katos muistista jo johonki. :) Pikaasesti siis jotaki, ruokaa olis neiti vailla ja ykskätisenä siis...
Hengissä ollaan ja hyvin menöö kotosalla. Tänään oli 3kk neuvola: pituutta 61,5 cm ja painoa 6860g. Piikkiä reiteen (pulleaan sellaiseen), ei tainnu tuntua edes, kun ei inahtanukkaa. Hyvin kasvaa, kovasti silmillä seuraa ja mahdottomasti olis asiaa. :-D Nuhanpoikasta/tukkoista nenää on ollu viikon verran, mutta parempaan päin jo. Yöt menee 0-1 syötöllä, päivällä piiitkät unet pihalla. On siis aikaa isommilleki. Kotihommiaki sais tehdä, mutta en yhtään niistä ny innostu. :) Pihaaki pitäis siivota ja kunnostaa tämän viikon aikana, kun äidillä on vielä lomaa ja ehtis avuksi vahtimaan tai hommiin. Isäntä yrittää saada tila-auton korjatuksi (hajos pääsiäisenä), joten kaikki kauppareissutki on pitäny tarkasti suunnitella pienemmällä autolla, että mahtuu lapset ja istuumet kyyttiin. Yleensä isommat onkin jääny kotia tai sitte pienistä joku isän kans.
Vappusuunnitelmis on lasten sedän sukellusporukan vappu-uinnin seuraamista ja pehmistä sitte sen päälle. Ne on meidän perinteeset vappujutut. Tietty simaa, ilmapalloja ja serpentiiniä kans.
Mutta voikaa hyvin ja tervehtykää pikaasesti!
Äitee ja Juulia 3kk ja risat
Ps. Sori ku tuli pohojalaasta, oli lyhkääsempi naputtaa sitä. Toivottavasti saatta jotaki tolokkua... Ja neitiki jo nukahti sylihin... :-D
Terveisiä 3kk neuvolasta. Neiti painoi 5915g ja pituutta oli kertynyt 61cm. Päänympärys oli 39,5cm. Piikistä ei meidänkään neiti pahemmin välittänyt, kun ei päästänyt ääntäkään. Piti olla myös korvien jälkitarkastuksen jälkitarkastus, mutta lääkäri oli sairastunut, joten oltiin sitten vaan terkalla.
Tosiaan korvien jälkitarkastuksessa kun oltiin, niin korva punoitti vielä :( Mutta koska nyt ei mitään oireita ole ollut, niin seuraillaan. Mennään nyt maanantaina tarkistuttamaan tilanne. Toivottavasti ois punoitukset hävinneet.
Juu ja mä olin siellä tyttöporukan reissussa la-su ja hyvin olivat kotona pärjänneet. Herttakin oli sitten juonut ihan nätisti pullosta, kun äiti oli näkymättömissä. Ja kotiinpaluun kunniaksi töräytti oikein mega-kakat. Olikin taas jo aika, kun oli 13. kakkaamaton päivä menossa.
Muuten menee oikein mukavasti. Seuraava projekti ois saada Hertta nukkumaan omassa sängyssä :) Ostin huutiksesta sellaset keinutassut, joiden avulla saa tavallisen pinniksen keinumaan. Josko niiden avulla alkais oma sänky tuntumaan mukavammalta tytsylle. Nyt Hertta on syönyt öisin pari kertaa eli joskus kahden-kolmen aikoihin ja sit viiden-kuuden aikaan. Jos edes tuon ekan pätkän nukkuis omassa sängyssä.
Nyt on tytöt iskän kanssa ulkona ja mun pitäis tehdä ruokaa. Ja täällä sitä vaan notkutaan netissä...
Vappusuunnitelmat on tosi railakkaat :) Juodaan simaa ihan vaan kotona ja huomenna mennään vapputorilla ja koskinäytöstä katsomaan. Ehkä yhdet perhetutut tulee myöskin käymään. Pari sidukkaa kyllä osti, ihan siis alkoholillisia ;) Jos ne tuhoais tässä viikonlopun mittaan.
Mutta nyt ruuanlaittoon :)
Hauskaa vappua kaikille!
Jepsis ja Hertta 3kk
Lukemassa olen kyllä säännöllisesti käynyt teidän kirjoituksia ja muutaman kerran olen jopa yrittänyt itsekkin raapustaa muutaman rivin, mutta nämä sivut ovat tökkineet niin mahdottomasti, ettei yksikään viesti ole tullut suosiolla perille, joten olen sitten ajan puutteessa tyytynyt suosiolla olemaan enempi tuolla taustalla.
Mutta hengissä/hengessä mukana siis ollaan täälläkin. Kiirettä toisiaan pitää ihan sopivissa määriin tämä vauvan kanssa touhuaminen ja lisää työtä on tuottanut nuo isompien lasten sairastelut sekä mahtavat ilmat, jotka vetävät meikeläistä joko ulos lenkille taikka puutarhahommiin.
Kaunokainen voi paksusti. Ekat rokotukset on saatu ja 3kk neuvolassa mittaa oli 5750g/57cm. Rintamaidolla ja muutamalla annoksella korviketta mennään ja noin kuukauden verran on kaunokainen pärjännyt yönsä yhdellä syötöllä. Vatsalle tyttö oppi kääntymään reilu viikko sitten ja hymyjä säteilee ihan valtoimenaan.
Muut lapsukaiset jatkavat touhuamistaan omaa rataansa ja koululaiset ovat alkaneet odottamaan kuumeisesti kesälomaa (toisin kuin minä, kun sitten onkin koko viisikko kotosalla syömässä/sotkemassa...).
Vappua vietetään ihan rauhassa oman perheen kesken. Syödään hyvin, ulkoillaan ja nukutaan aamuisin pitkään (toivottavasti) .Ollaan tosiaan taas sairasteltu urakalla viimeiset viikot, joten lepo tekee tosi hyvää meille kaikille.
Kaikille sairastelijoille, reissuleskille ja väsyneille toivottelen kovasti jaksamisia.
Nyt jatkamaan vapun juhlintaa syömisen merkeissä (nam).
Kaikille oikein mukavaa ja aurinkoista vappua!
t: KainoElvi ja kaunokainen 3kk2vko:a
tai no, juhlittu ja juhlittu ;) Siinähän se meni aivan kuin jokin muukin tavallinen arkipäivä. Karkkia kyllä syötiin niin että napa ruskaa! Eilenkin polkaisin vielä klo 21 aikaan pyörällä siwaan ostamaan lisää namia ;)
Esikoinen on ollut kipeänä, joten ei olla edes päästy ulkoilemaan kunnolla muutamiin päiviin. Olen sitten käynyt yksikseni juoksulenkeillä jne.
Tänään olisi mun siskon vauvan ristiäiset ja joudutaankin varmaan menemään sinne Emman kanssa kaksin, kun ei tuota kipeätä Idaa sinne voi viedä.
Emma on nyt alkanut tarttumaan leluihin. Mahalla ja selällä ollessaan se on vähän hakusessa vielä, mutta sitterissä ja sylissä ollessaan ottaa oikein napakasti lelusta kiinni ja yrittää heti viedä suuhun :) Ihanaa katseltavaa! Emma viihtyy muutenkin tosi hyvin lattialla ja sitterissä. Mahalla ollessaan nostaa jo käsiä ihan suoraksi ja siitä sitten usein saattaa kellahtaa selälleen, mutta mun mielestä ne on vielä ihan vahinkoja. Selältä mahalleen ei edes yritä vielä kääntyä. Esikoinenkin kääntyi vasta vajaa 5kk iässä :)
Nyt täytyy mennä taas...
Aurinkoista lauantaita kaikille!! :)
MiaMik ja Emma 3kk
...uudella terassilla aurinkotuolissa ;) Sain jo aamupäivällä kukkia penkkeihin ja autoni pestyä. Ja sitte päätin, et nyt riitti tältä päivää ja iskin takalistoni tähä arska-jakkaraan. Vähä alkaa jo olla vilposta ku arska on tual puitten taka piilosilla, tekis mieli kaataa ne pois eestä. Kohta on terassissa valmiit kaiteetki, rappuset ku viälä sais.
Wappujuhlat oli naapureitte kans tosi kivat ja siitä jatkettii sitte kavereille ja koko ilta oli täynnä juhlahumua ja tanssia :) mä niin tykkään siitä hyötyliikunnasta! Eile grillattii eka kerra ja a'vot ku oli hyvää! Kohta vois taas tuikata grilliin valkeaa, alkaa jo vatsaa kurnuttaa nää ulkohommat (niin rankkaa :D ).
Vauva ei kauheesti kääntyile, muutaku vahingossa. Yritys on kyllä kova. Ja tosiaan, kakkaamatta ollaan meilläki, tosin "vasta" 7. päivää. Luumuvesi ei oo enää tehonnu, joten olen antanu parina päivänä muutamia lusikallisia luumusosetta makustella... naama naurussa on sitä makustellu mut tulosta ei oo syntyny :( Ehkä mun pitää antaa periks ja mennä alkuviikolla hakemaan sitä mallasuutetta ku vatsa selvästi kuitenki vaivaa. Onneks yöt menee silti hyvin. Ollaan siirrytty kokonaisiin yöuniin ja se kello viiden herätys on jäänyt pois. Nyt herätään ja syödään seittemän maissa. Eli tosi hyvät unet tulee ku nukkumaa menee jo 21 :)
Kiva jos kaikil oli kiva wappu. Mä taidan nyt mennä jääkaapil kattelee jotai rillattavaa sekä hakemaa kupin kahvii. Muksaa viikonloppua kaikille, palaillaan ehkä maanantaina uusilla kujeilla!
Marlene ja vähis 3kk6pv
Vaput juhlittu ja mukavaa oli! Aatto oltiin ystävillä missä kokoontu meijän kaveriporukkaa. Kaikilla lapset mukana joten mekin oltiin kotona jo ysin aikaan. Eilen oltiin sitten lasten kanssa päivä Hesassa Kaivarissa ja ilmat oli aikas mahtavat! Kotona meijän poitsu ku nukkuu pihalla uniaan niin herää aina pieneenkin rasahdukseen mut eilen veti siellä Kaivarin humussa kolmen tunnin hyvät tirsat =). Vissiin se iloinen juhlahumu piti tyytyväisenä!!
Mä herään jostain kumman syystä joka aamu noin seiskan aikaan enkä enää saa kunnolla unta. No, mulla on sit aamuisin sitä kuuluista omaa aikaa ku nyt jo useampana aamuna nuo lapset heräilee vasta vaille kymmenen.
Olin kaks viikkoa sillä munattomalla ja maidottomalla dieetillä ja nyt tän viikon ajan yöunet ja yöt on ollu rauhallisia. Ei piereskelyjä eikä kiehnäystä. No, eilen sit söin ihan normaalisti kaikkea mitä mieli teki (koska testaan nyt miten vaikuttaa) niin yö meni huomattavasti huonommin. En kyl tiiä oliko sattumaa, mut vielä tänään vedetty tiramisua (mul on aivan huippuihana ohje, nam!!!) joten katotaan ens yötä.
Me ollaan nyt muutamana iltana tehty kunnon gourmet grillisapuskat ja ai että ollu hyviä!! Eilen ihania omassa marinadissa kanavartaita ja kasviksia ja tänään ahvenfileitä kasvisnyyttien kanssa. Huomenna taas possun sisäfilettä kera grillattujen kasvisten ja hedelmien ja rosmariiniperunoiden. NAM!! Loppukesästä sitten tuo grillausinto vähän laantuu ja siitä tulee vähän "pakkoa" joten nyt nautin oikein tosissani!!
Huusin just huuto.netistä ergorepun ja voitin huudon ja nyt alkuviikosta odotan sitä postista. Me ollaan nyttenki kaikki päivät ulkona riippumatta onko vauva hereillä vai nukkumassa, joten ergossa varmasti on sit kiva kanniskella. Eilen Kaivarissa kannoin rintarepussa ja tänään on selkä ja hartiat ihan jumissa.
Meillä poika eilen kakkas 9 päivän tauon jälkeen ja ensimmäistä kertaa se kakan teko oli ihan hurjaa touhua. Toinen itki ja huus ihan hurjana ja sitä tuli sellasena "tiukkana" liisteripötkönä. Reppana...
Ja-ha, lupasin miehen kainaloon lätkää seuraamaan joten menen lunastamaan lupaukseni =)
Pantsa ja poika 3kk6pv
Onpa kylmä tänään, kun tuohon "helteeseen" (=yli +10) ehti jo tottua. Aamulla oli nollassa ja nyt jo noussu +3 asteeseen. Sadellukki jotain, mutta urheasti käveltiin perhekerhoon.
Eilen neiti sai sen 3kk rokotuksen ja rotarixin. Illalla oli jonkuverran itkunen, niin varuiksi annettiin Panadolia. Nukku vähän huonommin, heräs kl 1 mut tissin jälkeen rauhottu nätisti nukkumaan.
Nyt on siis alkanut tämä kertisviikko, niin mun ensikosketus liberoon ei ollu mikään ruusuinen. En kuitenkaan vielä tuomitse, vaan nytkin on libero housuissa. (neidillä siis ;) Perhekerhossa rykäs kakat vaippaan ja jo äänestä sekä hajusta tiesin että kunnon satsit oli ilmaantuneet. Mentiin sitten pesemään heti ja niskaa myöten oli neiti paskassa. En käsitä miten niin nopeaan ehti edes levitä, mutta kaikki vaatteet meni vaihtoon. Kestot ei ole ikinä valskanneet tuolla lailla vaikka tavaraa on ollu paljon enemmänkin. No, siinä sitten pesin pyllyä kun neiti pulautti oikein kunnon satsin mun sukalle, housuille ja lattialle. Oli kyllä melkonen tilanne! Ja kokoajan mietin sitä rotaa, että mahdollisimman hyvin yritin paikat putsata enkä päästää mihinkään sitä kakkaa. Huh huh. Oikeestaan aika koominen tilanne, vaikkei siinä kyllä yhtään naurattanu! :D
Pitäis lähteä vaateostoksille, muttei kyllä yhtään haluta. Mulla on paino noussu kolmisen kiloa tässä siitä mihin se jo synnytyksen jälkeen laski. Kokoajan haluttaa jotain herkkua eikä tekis yhtään mieli urheilla. Ei nuo meidän vaunuttelut näytä vaikuttavan mihinkään vaikka reiluja lenkkejä tehdäänkin.
Neiti hermostuu lattialla, niin täytyy taas mennä viihdytyspuuhiin. Pappa tulee hoitamaan neitiä, kun isukki on vielä töissä.
Hömppä ja Aino 3kk