*TAMMIVAUVAT 2009* vappuviikko
3xäippä74 34v, p02/99, p03/00, t04/05, p05/07, t01/09, Etelä-Pohjanmaa
Ahava 29v p05/06, p02/09, Uusimaa (Espoo)
Amelie p01/09, Oulu
Basilika5 33v, lapset t-4/03, t-4/05, p-4/05, p-1/09 Etelä-Suomi
Curious 34 v, p11/98, t02/09, Itä-Suomi
Eikkuli 28v, p 2/04, t 4/06, p 2/09, Etelä-Pohjanmaa
Emmuli81 27v, p10/05, p02/09, Pirkanmaa
Emu82, 27v, p06/04, p01/09, Pohjois-Pohjanmaa
Hömppä82 26v, t01/09, Pohjois-Pohjanmaa
Jadmiras 20v, t01/09, Karkkila
Jaffa76 32 v, tytöt -02, -05 ja 01/09, Helsinki
JB72 37v, t-00, p-02, p-07 ja t 01/09, Kanta-Häme
Jepsis 34v, t 10/06 ja t 01/09, Pirkanmaa
KainoElvi 37v, 98, 01, 04, 06, t01/09, Etelä-Suomi
Katjalah 34v, p1/97, p12/02, t1/05, p1/09 Pirkanmaa
Kotiäityli 37v, t(08/99), t(05/02), t(02/09), Espoo
Lila82 27v, t01/09, Uusimaa
Lootuskukkanen 28v. p04/05, p02/07, t01/09, Espoo
Marlene 27v, p11/05 p01/09, Varsinais-Suomi
mehiz 29v, t05/05, p05/07, p02/09, Pohjois-Pohjanmaa
MiaMik, 25v, t10/06, t1/09, Pirkanmaa
MinnaJ 31v. p04/04, p08/05, p02/09, Järvenpää
minnikki, 25v, p03/03, t07/04, p02/07, t01/09, Satakunta
Miuwau, 33v, p10/04, p07/06, t02/09, Itä-Suomi
Pantsa 31v t04/04, p01/09 Etelä-Suomi
Ronjakasperi, 33v, t01/09, Oulu
Siina 24v, p02/06, p01/09, Kajaani
Stiina 32v, p01/06, t01/09, Helsinki
UlMa 21v p01/09 Vantaa
http://www.vauva.fi/keskustelut?_forum_WAR_perhe_forumThreadId=175124&_…
Kommentit (38)
Ei tännekään mitään uutta ihmeellistä, kunhan jotain tulin höpisemään.
Kokeiliko Amelie jo viime yönä antaa tuttia heräilyihin?
Meilläkin on talvikamppeet jo tungettu jonnekin koloihin ja kyllä on säilytystilan puutetta tässä torpassa. Mutta ei oikein viitti huutikseenkaan nyt laittaa myyntiin, jos nyt syksyyn asti odottelee. Osan Idan vaatteista säästän tietenkin Emmalle, mutta ihan kaikkea ei pysty tuon puutteellisen säilytystilan takia.
Meille tuli taas tänään paluu arkeen, kun mies menee taas pariksi viikoksi töihin. Tai no, onhan tuo tietenkin illat ja viikonloput kotona :) Mun äiti tuleekin kohta pitämään meille seuraa ja luultavasti anoppikin tulee iltapäivällä ulkoilemaan Idan kanssa. Minä taidan sitten häippäistä taas juoksulenkille.
Emma heräsi eilen yöunilta klo 10.30! Ja silloinkin siksi, kun menin vähän niinkuin tahallani kolistelemaan makkariin. Nytkin neiti edelleen yöunilla :) Kuuden aikaan vaan söi vähän ja unet jatkuu. Minnikin tavoin minäkin olen miettinyt sitä kun Emma nukkunut niin hyvin yöt 1,5kk ikäisestä niin mitäs sitten kun tulee takapakkia ja heräillään useammin. Miten sitä jaksaa kun on tottunut jo hyviin yöuniin? Nytkin viime viikolla teki tiukkaa herätä sen 2 kertaa syöttöpuuhiin kahtena yönä. Hyi mua, ei saa tuollaisia valittaa kun monilla heräillään vielä useasti syömään.
Emmalla oli tosiaan viime viikolla se ensimmäinen tiheän imun kausi, söi kahtena yönä sen pari kertaa yhden sijaan ja muutenkin pari päivää tissuteltiin 1,5h välein. Sen jälkeen onkin syötön välit taas pidentyneet 3-4 tuntiin päivisin. Mä olen sitten ihan tuskissani koko ajan ryntäät täynnä maitoa ja joudun pumppailemaan pitkin päivää kun ei tuo lapsi syö.
Tuo 3-4 tunnin syötön väli on mulle ihan outo juttu, kun Ida tissutteli sinne 6kk ikään 2h välein päivisin kunnes soseet aloiteltiin. Nyt olenkin vähän miettinyt että saako Emma oikeesti masun täyteen muutaman minuutin imaisulla 3-4 tunniksi vai onkohan neidillä kurkku kipeä? Emmalla ei nimittäin ole ollut flunssaa ollenkaan, mutta nyt on ollut tosi rohisevainen hengitys perjantaista asti ja välillä sitten yskii kovasti ja samalla itkee ihan kuin jonnekin sattuu. Yöllä ei taas rohise ollenkaan! Ajattelin jo tänään soitella lääkäriin, mutta kun ei tuolla neidillä ole kuumettakaan ollenkaan. Mutta eipä tuo kai tissille naureskelisi kun tungen sitä vissiin liian usein neidin suuhun, jos häntä niin kovasti jonnekin sattuisi?
Taidetaan mennä nyt esikoisen kanssa takapihalle odottelemaan Emman heräämistä :)
MiaMik ja Emma 3kk
Kukas se täällä niistä lennoista sun muista vauvan kanssa kyseli? Mehän ollaan parin viikon päästä lähdössä sinne Kanarialle ja 6h lennot edessä, hui. Ja kun Emma on kans tälläinen tapaus, että kun alkaa itkemään niin sen kuulee sitten koneen perällä istuvatkin ;) Ja neiti ei tod viihdy oikein sylissä, saatikka nukahda syliin tai tissille. Miten me oikein pärjätään viikko ilman sitteriä ja turvaistuinta??? Me varattiin kyllä sieltä eturivistä paikat ja se vauvan koppa, mutta saas nähdä mitä siitäkin sitten tulee...
Mua niin korpee ku mies aina lähtee maanantai-aamusin töihi, palatakseen vasta loppuviikosta. Tänääki aamul tuli taas tipat linsseihi ku se kävi meiät suukottamas :(
Esikoine kuumeilee edellee, kolmas päivä menos. Aamulämpö oli jo huikeet 38.6 joten jännällä odotetaa miten meiän käy iltaa kohden. Huomenna sitte lääkärii jollei ala laantumaa. Eihä kuume kuitenkaa oo ilman syytä...
Vähis nukku eile 5h mahallaa keittiön lattial lelumatollaa :D Masu vaivasi päivällä ja laitin mahallee siihe ku tein ruokaa... ajattelin, et puolen tunnin päästä sen pitäs ehkä herätä syömää ja laitan sit vaunuihi ulos, mut ketut se mitää heränny ku posotteli päikkärinsä just siinä. Ei sitte päässy vaunuihi eile ollenkaa.
Meil on unirätit ollu molemmil käytös ja esikoine pitää sitä viäläki kainalossaa öisin, sekä nyt kipeenä ollessaa raahaa mukanaa :)
Vähis ois halunnu eile kylvys alkaa kääntyilemää :) Isin piti pitää kovasti kiinni ja puhella, et jollei tääl nyt sit kuitenkaa ;) Kovasti tuo rakastaa kylpemistä ja naama on ihan naurussa aina ammeessa. Suihkustakaa ei laita pahaksee. Taidetaa saada toinenki vesipeto perheesee!
Kaveri soitti, et lähtee vaunuilee meil päi kylää, kiva et saa jotai seuraa! Hänel on helmivauva, lähes saman ikäinen siis. Pitäs ehtii myös tilaamaa valokuvii jossai välis, ettei kaikki ois tuol kameras ja puhelimes vaa.
Onkos jotai wappu suunnitelmii teillä? Meiät kutsuttii "bileisii" toho tien päähän. Meiän kujalla järkätää aina uuten vuoten ja vappuna naapurien yhteiset pirskeet, on sellane teltta ulkon ja sapuskaa ja juomaa... Ollaa menos sinne ens laste kans ja sit tuodaa ne kotii. Meiä äiti tulee niitte kans tänne. Me varmaa juhlitaa siäl sit hetki viäl ja mennää sit kattelemaa jonneki kavereil ja ehkä baarii. Mukava päästä pitkästä aikaa miehen kanssa kahestaa. Jännittää vähäse jättää ekaa kertaa vauvaki yöksi hoitoo, onneks ovat sentää tääl koto!
Ja tästä päästiinki sihe, et ei mullakaa taaskaa oo mitää asiaa vaa näppäimistöö pidän vaa lämpimänä :) Taidan siis mennä häärimää, kohta menee vähis ulos päikkäreil, taidan laittaa hänet toho uudel terassil ni näkee sit koko ajan :D
Aurinkoista päivää mamit ja lapset!
Marlene ja pojat
Vappuna Oona pääsee mun äitille yökylään ja minä ja mies lähetään juhlimaan kavereiden kanssa. Ja loppuillasta sitten luultavasti baariin kanssa.
Mulla on hyvä se, että voin luottaa äitini hoitotaitoihin 100% varmuudella, koska mun pikkusisko on 2v, niin hänel on vielä kaikki ihan muistissa. :)
Siis ihan tosi miten tää aika menee näin hirveen äkkiä, tuntuu että vasta eilen olisin synnyttäny ja nyt neiti on jo 3kk9pv.
Viime yö oli hieman levoton meidän kaikkien osalta, Oona heräs jo 00 syömään ekan kerran. Ei olis muuten heräny syömään, muttakun mies kääntyili ja vääntyili sängyssään koko hiton ajan, niin siihen neiti sitten heräs, eikä suostunut nukkuu ennen ku oli saanu ruokaa. Itekki nukuin tosi levottomasti, ensin en saanu millään unta, sitten kun nukahdin, niin heräsin kun neiti ähersi sängyssään valveilla. Ja sitten en saanut taaskaan unta ja asento oli koko ajan huono ja aina kun olin just nukahtamassa tai nukahtanu, niin neiti alkoi ääntelemään sängyssään..:/
Meilläkin on jo parin viikon ajan neiti syönyt aika harvoin päivällä, ehkä 3-4h välein, mutta sillon ainakin 140ml kerrallaan. Iltasin vetää yleensä lähemmäs 200ml ennen yöunia ja yöllä ainakin sen 200ml.
Nyt se hermostuu lattialla, pitää mennä antamaan ruokaa. :)
Paranemisia kaikille sairastuneille ja kipeiden mammoille. :)
Jadmiras ja Oona 3kk9pv
MiaMik: Juu kokeilin tuttia viime yönä joihinkin heräilyihin ja laitoin rätin naamalle ja sai sillä vähän pituutta syöttöihin. Herättiin 21, 00, 02.30, 04jotain, 05.30 ja 07 sitte ylös. Toi 04jotain heräily tais olla vaan tutin laitto suuhun ku en ollu sitä merkannu, mut hämärä muistikuva, että oon sillon kelloa katsonu ja jotain tehny. :) eli aika unenpöppörössä ollu.
Nii ja ei ollu nyt kapalossa poju vaan pitkähihanen yöppäri vaan ja ohut peitto. Mut se rätti oli kyllä jännä, ku saman tien ku laitoin sen silmille niin kädet lopetti vispaamisen ja nukahti melkein heti!
En taida sitä unipussia ainakaan vielä ostaa...testataan nyt miten sujuu yöt ilman kapaloo ja tutilla. Pääsis näillä keinoilla nyt sinne 4kk saakka, millon alkais pottua kokeileen. Oisin kyllä niin toivonu imettäväni täysinm sinne 6kk asti, mut en mää ala itseäni rääkkään, jos nää jatkuu tällaisina nää yöt....
Hassu ku luin eilen meidän vanhoja pinoja. Siis jotain toukokuun pinoja tammimasuista! :D Niin hassu, ku ollu jollain rv 7+jotain joskus ja ollu niin suuret suunnitelmat tulevasta raskausajasta ja synnytyksestä ja vauva-ajasta. Aika monesta periaattesta joutunu jo luopuun. ;)
Marlenelle jaksamista yksikseen siellä ilman miestä. Minä kauhulla odotan ku mies lähtee 4kk tauon jälkeen ehkä jo ensi viikolla takaisin töihin ja reissuhommiin. Miten sitä pärjää kahdestaan vauvan kaa? hui!
Jaa, vappu...en oo edes hoksannu, että sekin ois nyt jo käsillä. Ei vielä kyllä mitään suunnitelmia. Mut en mää vielä tahdo Kallea jättää yöksi kellekkään hoitoon ,ku yöt on mitä on ja pullosta pitäis antaa ja mun tissit räjähtäis... Eli jotain pientä kivaa pitää keksiä perheenä. :)
Amelie ja Kalle
turhuuksia höpisemässä ;)
Äiti tuossa kävi jo meille seuraa pitämässä, ihanaa kun saa välillä aikuista seuraa meidän päiviin ja olihan tuo esikoinenkin tietenkin ihan innoissaan. Emma on kyllä ihme vauva kun vierastaa mun äitiä ihan hirveästi. En muista puhuinko viime viikolla siitä että Emma on alkanut vierastamaan? Mutta asia onkin siis niin että vain mun äitiä on vierastanut!
Amelie, kiva kuulla että tutista ja rätistä oli apua. Meillä kans täällä kaksi "rättihirmua", kun eivät tutista ole tajunneet mitään. Esikoisella (2,5v siis) vieläkin rätti unikaverina ja Emmakin nukahtaa aina päikyille sitteriin rättiä hipelöiden ja usein laittaa sitä itse naamalle tai tuohon poskelle. Yöllä on rätti "tyynyliinana" pinniksessä :) Harsothan on suunniteltu juuri sellaisiksi kevyiksi ja ilmaviksi, jotta voi turvallisesti käyttää vauvalla unirättinä. Jostain muistan näin lukeneeni vuosia sitten.
Mä ajattelin huomenna katkaista napanuorani esikoiseen ;) Nimittäin mummi kyseli Idaa yökylään ja eipä tuo neiti ole ikinä ennen ollut missään yökylässä. Emmaa nyt ei voi vielä edes ajatella yökylään kun tuollainen tissitakiainen on. Enkä kyllä raaskisikaan vielä :)
Vappusuunnitelmat on niinkin hurjat kuin että grillataan ja syödään munkkeja. Niin ja käydään hakemassa vapputorilta ilmapallo Idalle :) Ehkä lasillisen sidukkaa voisi juoda kun lapset nukahtavat yöunille. Jos pysyn hereillä ;)
....
*Marlenelle* jaksamista taas yksinäiseen viikkoon. Meillä nyt muutaman viikon mies ollu kotona, niin on ihan erilaista. Vaikka töistä tullu vasta joskus 20 aikoihin, ettei lapsen hoidossa paljon apuna ole ollu. Mutta kumminki ihana kun kotona käyny jopa nukkumassa! Kesäkuussa ehkä joutuu taas reissuhommiin, mutta en halua vielä sitä edes ajatella. Alkaa vaan ahistaa..
Ihana auringonpaiste, niin pitää tästä kohta suunnata nokka pihalle. Ainon laitoin äsken päikkäreille pihalle, kun niin väsy jo oli. Yön nukku ihan ok. Heräs kyllä 5 jälkeen syömään. Istuttiin sillon miehen kans aamukahvilla (hän oli lähössä töihin), niin vissiin neiti halus liittyä seuraan :) Nukahti sitten uudelleen ja heräs kl 9.30.
Tänään 3kk neuvola ja mies laitto just viestin, että tulee sinne! Tätä päivää en oikeasti osannu edes uneksia, että pääsisi mukaan. Ihanaa! Pitää lähteä ostamaan se rotarokote ja varuksi panadolia. Kertiksiäkin ostettiin, ettei heti lopu kun en uskalla sen rokotteen takia kestoja nyt käyttää. Mulla kyllä jännittää se pistäminen, että jos Ainolla käy kipeää! Toivottavasti en ala itkemään! Onneksi mies on siellä :)
Eilen oli ensimmäinen päivä, kun Aino ei kunnolla kakannu. Nukkumaan mennessä oli kärttysempi ja useasti piti sängystä nostaa, ennenku rauhottu sinne nukkumaan. Onneksi tänä aamuna tuli taas kunnon satsit. Aino pissaa aamusta tosi paljon eikä vaippa meinaa riittää. Kyljellään kun nukkuu, niin ei lisäimustakaan ole hyötyä. Tänäaamuna laitoin sitten vaipan päälle villikset, niin ei ainakaan läpi tullu. Täytyy vissiin kokeilla toistekki.
Eilen oppi neiti sitten syömään sitä tuttiakin. Huusi enkä heti päässy imettää, niin laitettiin tutti suuhun ja pikkuhiljaa siitä sitten rauhottu. Aika usein sen sylkäs pihalle, mutta kyllä selkeästi siitä hyötyä oli. On viime aikoina imeskelly enemmän sormia ja nyrkkejä, niin luovutin sitten että kyllä se on pienempi paha ku sormen imeminen. Yöksi en sitä halua opettaa ettei sitten siitä muodostu ongelma,että pitää tuttia olla tunkemassa suuhun eikä osais ilman nukkua.
Mulla on viime aikoina mielialat heitelly tosi paljon ja välillä olen tosi itkunen ja kärtty. Mies varsinkin saa kuulla välillä tuutintäydeltä vaikkei aihettakaan olis. Välillä olen miettiny, että onkohan mulla masennusta kun tuntuu ettei mikään maistu enkä saa mitään aikaseksi. Toivottavasti kevät helpottaa ja jos tänään pääsis ekaa kertaa pyöräilemäänkin. Toivottavasti mies pääsis jatkossa aikasemmin töistä, että saisin omaa aikaa välillä. Ahistaa oikeasti kun tuntuu etten enää ole muuta ku maitobaari ja imetän kokoajan. Lauantaina mies kävi Ainon kanssa ajelulla, olivat ehkä tunnin pois enkä saanu mitään tehtyä, kun vähän väliä piti ikkunasta kattoa että eikö ne jo tule :D Toinen kerta 3kk kun yksin olin kotona. Ehkä mulle parempi kun ite lähen johonkin...
Ja pieni, mutta erittäin tärkeä muistutus kaikille! Tehkää valokuvistanne varmuuskopiot!!! Mulla kun tuo kovalevy meni rikki ja piti kaikki kuvat saada pelastettua, mutta eipä saatu. Melkein kaikki Ainon kuvat on hävinny ja paljon paljon muita. Ei voi sanoin kuvailla, kuinka paljon harmittaa! :(
Aino heräs vaunuista, niin pitää äkkiä lyödä vaatteet itelle päälle ja lähteä käymään kylillä. Sitten ruuantekoon, ettei nälissään tartte neuvolaan lähteä...
Hömppä ja Aino 3kk 1pv
Heippa!
Miamik, mä kyselin niitä reissukokemuksia... Saa nähdä ehkä me ei nyt lähdetä ulkomaan reissulle kuitenkaan kun talvella olisi tarkoitus mennä häämatkalle. Tehdään ehkä joku pienempi viikonloppureissu Tallinnaan tai Ruotsiin. Toivottavasti teidän reissu menee mukavasti! :)
Marlene: kuulostaa aika mukavalta tuollaiset naapureiden kanssa järjestettävät yhteiset pippalot! Tulee varmasti mukavat juhlat kun on niin hienoa ilmaakin luvattu!
Olikos se amelie kun mietti että jos harsoa laittaa naamalle että miten saa henkeä. Mä miettisen ihan samaa ja en oikein ole uskaltanut antaa sitä sen vuoksi neidille. Mut Pantsa jo kertoikin hengitelleensä itse sen läpi ja viel on hengis :D Meidän neiti alkaa murista sille ja koittaa laittaa sitä suuhun kun olen antanut. Muuten jos ei ole harsoa niin yleensä hieroo toisella kädellä naamaansa.
Meillä on nyt tullut takapakkia nukkumisen kanssa. Tai lähinnä siihen et ennen neiti nukahti kun laittaa päikkäreille ulos niin että on hereillä ja sit kun vaunuja hetken aikaa heiluttaa tai kävelee niin nukahtaa. Nyt eilen ei nukkunut lainkaan pitkiä unia kiukutteli kokoajan kun laitoin vaunuihin. Tänään ei myöskään meinannut jäädä vaunuihin nukkuu. Heti alkoi itkee kun sinne laskin. Nyt sain sen siten laitettua et nukahti syliin ja sitten siitä siirsin vaunuihin. Huoh..on yhtä taistelua välillä. JA sit kun neidillä on niin pirun kova ääni niin koko naapurusto kuulee kun muksu itkee..
Uskon että teitä mammoja harmittaa kenen mies on töissä jossain muualla. Ainakin Marlenella tais olla ja Amelien mies. Varmasti tosi tylsää kun mies on aina viikon poissa. Jaksamista teille! Ja Marlenen lapsonen tais olla kans kipeänä, toivottavasti paranee pian!
Meillä roikuttiin eilen koko päivä tissillä, tai en tiedä mikä on kun kokoajan sitä otti kun oli niin kitinä päiväkin. Meilläkin oli jo hiukan pidemmät välit päivisin syötöissä mut nyt taas tuntuu et niissäkin on tultu takas päin. Yöllä tosin söi vain 02, 05, 7:30. Se oliskin juhlaa kun jatkuis noin, mutta kun edellisenä yönä ainakin 4 kertaa 00-06 välillä...
Meillä jokelellaan kovasti ja neiti tarttuu erilaisiin leluihin kovasti ja laittaa suuhun. Vkl:na nauroi ekan kerran oikein äänekkäästi. Liikkumista ei juurikaan harrasta. Kyljeltä saattaa käännähtää selälleen tai masulteen ja jos masulteen kiepsahtaa niin alkaa heti itkee kun ei tykkää olla niin.
Meillä ei ole kans mitään vappusuunnitelmia. Ollaan varmaan kotona ja grillaillaan. Maistellaan meidän tulevaa hääkakkua kun varattiin yksi sellainen kakku vapuksi =) Toivottavasti on hyvää <3
No ehkä mä lähden tästä kans siivoomaan tätä kämppää kun täällä on taas räjähtänyt kun kaikki on sikin sokin.
Ei muuta kuin hyvää viikon alkua! Ja paranemisia kaikille ketkä on kipeinä!
Lila82 ja neiti tasan 3kk
MiaMik: Meilläkin Ida vierastaa, on vierastanut pääsiäisestä saakka. Vahingossa jos hymyilee jollekin vieraalle, niin hetken päästä jo itkettääkin. Kerroinkohan minä jo tästä täällä...? Liityin vasta naamakirjaan, ja nyt en muista mitä olen minnekin päin huudellut. Niin, ja blogiakin aloin kirjoittamaan. ;-)
Meillä päiväsyönnit harvenevat, yösyönnit valitettavasti ei (sympatiseeraan kaikkia yöheräilijöitä). Ida saa välillä hirmuisen kohtauksen, jos päivällä tarjoan hänen mielestään "väärään aikaan" rintaa. Ja kohtaus saattaa kestää kau-an... hirveä parku heti kun tajuaa että maitoa olisi tulossa. Huijaus onnistuu, kun otan syömään vatsa mun vatsaa vasten, hankala asento, mutta siinä vauva rauhoittuu. Omituista sinänsä, koska tiedän, että hänellä on nälkä, mutta silti temppuilee.
Vappusuunnitelmissa täälläkin grillausta, ts. jos saan miehen puhuttua yli... ja munkkeja ajattelin paistaa, itse tehdyt on tosi nannaa!
Curious + Ida 11 vkoa
tosin näyttää siltä, että huomenna olis lääkärireissu isomman kanssa. Ei ota kuume laantuakseen ja kovasti on itkuinen eikä mikää ruokakaa maistu. Minneköhä survoisin toin pienemmän siks aikaa... pitänee soitella ympäriinsä.
*Hömppäkö* sano mielialoistaa... mä oon nyt kuukauden verran huomannu itessäni samaa. Oon koittanu äitilleki sanoo, et josko kävis useemmi tai juttelis mulleki eikä vaa lapsille. Ja se pyytää käymää meit joka päivä ja siihe ku sanon, ettei huvita (ku ei oikeesti huvita yhtään eikä mikään eikä ollenkaa) ni mutisee vaa takas, et kyl sit huvittaa ku mies on koto... Ei se taida oikee ymmärtää. Mul oli esikoisen aikaa masennusta, enkä tahtois sitä uusiks, mut sinne ollaa luisumas :( Niin kovasti korpee toi miehen poissaolo, enhä mä tälläsest perhe-elämäst oo haaveillu. Mut ei sil nyt mitää voi ku pakko niit töit on tehä.
Ja sehä täs nyt kamala sit onki ku ei sil ehkä oo tän viikon jälkee töitä ni mitäs sit tehää!?!?! Mä oon nii iloine, et se on sit koto, mut sit ollaa täydellisen p*aukisii :( Eikä sekää kiva o! Mä ehkä tuun hulluks...
Sori nää jaarittelut aina, ei mitää järkevää oikee koskaa, mut pakko jonneki lörpöttää... tää yksinäisyys salpaa hengen multa aika pian. Vaikkei olla kauaa täs talos asuttu, ni nää seinät alkaa jo ahdistaa. Toivottavasti kevät ja kesä auttaa. Nyttekää ei kyl ollenka pääse ulos ku toine on kipee.
Marle taas...
Paljon on ollut puhetta vauvojen nukkumisesta ja rätistä. meillä on kaikilla muksuilla ollut rätti käytössä ja niin on nyt Aadallakin :) ja aina naamalla, ilman rättiä ei nuku paitsi vaunuissa....
Vappu suunnitelmia ei sillai oo grillataan ja varmaan vähäsen nautitaan sidukkaa :) ja vietetään mun synttäreitä :) taas akka vanhenee...
Meill tyttö tankkaa aina illalla ihan sikana maitoo, yleensä siis syö 120-140ml ja illalla saattaa myös huitasta 200ml. Tuntuu oudolta kun niin nopsaan tuo määrä kasvaa...
Mut nyt meen taas puuhailemaan..
Oon nimittäin facebookissa ja vois sitä sinne liittyä jos sellainen siellä on :)
Eipä muuta..
Lila82
unohdin sanoo, et meiä vauva tykkää ku annoin sille tänää sellasen kumisen purulelun :) Laitan sen hänen kätee ja ohjaan käden suuhun ja hetken se sitä narskuttelee mut sit käsi lähtee muualle...
Nauraa tosi lujasti ku mä pidän sitä ja kutitan sillä häne ikeniä :D
Eikä mul oo hajukaa noist nassukirja jutuista ku en sellast sivuu omista. En tuu ehkä ikin omistamaankaa ku ei riitä kiinnostus eikä oikee aikakaa ikin. Joten kovasti toivon, ettei tää tammikuiste ryhmä ainakaa kokonaa sinne siirtyis!?
M again...
Itelleni on myös tuo naamakirja ihan tuntematon alue, enkä aio siihen tutustuakaan, joten älkää karatko, pliis.. ;)
On siellä FB:ssä sellainen ryhmä kuin Vauvat 2009, siellä oon, mut en tiiä tapahtuuko siel mitään.
-C-
Juu en ole karkaamassa mihinkään täältä tammivauvoista! :) Tääl on niin kivaa <3
Neiti oli oikein kiltisti neuvolassa, paitsi piikistä ei tykänny ja rotarixin vuoksi en saanu imettää, kun Ainolla on tapana pulautella. Ei kallista rokotetta sitten pulauttanut. Kovasti alko huutamaan eikä millään meinannu rauhottua. Onneksi sitten nukahti ja nukku puolisen tuntia vielä kotona.
Pituutta 60,5cm, painoa 6165g ja py 40cm. Täytyy alkaa viihdytyspuuhiin, kun ei neiti tässä sylissä nyt tahdo viihtyä. Lattialle möyrimään siis :)
Ai että on ihania päiviä!! Mut myös hieman petollisia. Meinaa nyt on kurkku kipeenä ku T-paita päällä pitäny hyppiä pihalla. Ja tuo esikoinenki köhii. No, toivottavasti ei tuu pahempaa.
Meki muuten oltiin viime perjantaina 3kk neuvolassa ja mitat oli 5970g ja 61cm. En muista oonko sen kirjottanutki jo johonki, mut tulee uudelleen.
Me ollaan tänään vauvan kanssa suhattu ees taas bussilla. Mulla on autoki käytössä, mut en käytä sitä juuri lainkaan. On niin helppo liikkua noilla busseilla ja se on vieläpä ympäristöystävällistä sekä ilmasta =). ja ei tarvii sitä jatkuvaa kaukalosta ees taas nostelua jos vaikka sattuu nukkumaan. Meinaa meijän poitsu on samanlainen ku eskoinenki aikoinaan, että jos kaukaloon nukahtaa niin ei todellakaan onnistu siirtäminen vaunuihin vaan herää heti eikä enää nukahda.
Jees, löysin ohjeen munattomalle ja maidottomalle pullalle. Pakko tehä huomenna. Mulla on meinaa ihan järkky pullanhimo kohta kaks viikkoa ollu ja nytki kävin kaks isoa kauppaa läpi eikä yhtään mun dieetille sopivaa pullaa tai leivosta löytyny!! popsin sit senki edestä karkkia.....Ja brunbergin tummassa suklaassa ei oo maitoa, joten sitäki on jokunen levy menny =).
me ollaan menossa vappukinkereihin ystävien luokse. Kaikki siis tulee lapsineen eli alotellaan aikasin, jotta päästään sit lapset laittaa nukkumaan.
Heippa!!
Pantsa
Minäpäs jotain raapustelen...
Meillä on mennyt yöt vähän levottomiksi eli syödään 2-3krtaa ja ja tuttirumba ei mitään hyövää. Kun on nälkä niin on nälkä. Meidän poju onkin ihan kamalasti kasvanut siitä kun ajatellaan, että synty viikolla 36 ja painoi 2,5kg ja nyt yli 6kg. Taas tuntuu, että saako syötyä ja illaksi mulla on pakko päivän mittaa vähän ylimääräistä maitoa lypsää. Ensin syö tissit ja sitten ehkä desin pullosta. Kovasti mietin jo sitä potun keittoa, mutta yritän sinnitellä vielä sen 2viikkoa.
Meidän poju vierastaa anoppia. En tiiä johtusko silmälaseista.. Muilla ei oikeastaan olekkaan. Anoppi on ollu ainoa joka on pojua hoitanu ja ihmeellistä, että siltikin vierastaa.
Vappuna mennään ilmeisesti anopin luo grillaamaan tai sitten minun äitin luo mattoja peseen :). Välillä haluttas nollata tilanne ja vetästä ne perseet, mutta kun se seuraava päivä hirvittää. Eli tästä pääsemme aiheeseen mieliala...
Siitä ainakin hömppä ja marlene kirjoitteli, minäkin muistaakseni viime viikolla. Eilen oli taas kamala olo. Mikään ei kiinosta, oon pahalla tuulella, itkettää.. Onneksi mies on suht paljon kotona niin sehän laittelee keittiön ym... Kumpa se vois imettääkkin. Mä välillä vihaan sitä välillä rakastan, imetystä siis. Eilen jopa puhuin aika levottomia jaksamisesta, mut mies ei varmaan oikeasti ymmärrä mun oloa, vaikka ympärillä ei tapahtus mitään niin on tosi paha olla. Jännä joskus tulee sitten järjetön onnellisuuden tunne. Oikein semmoinen aalto pyyhkäsee yli..
Esikoinen on kohta 5v ja ..ttu mä en välillä kestä sitä!!! Kaikkeni teen ja mikään ei riitä ja järkyttävä uhma!!!!!! Äiti on hakenu sitä välillä yökylään ja isällään käy joka toinen viikonloppu ja täytyy sanoa, että onneksi, pöpilä olis varmaan muuten osoite. Hän on ollu reilun vuoden iästä hoidossa ja nyt täysin kotona niin arvatkaa viihtyykö.. Kokoajan kitisee, että mitä tehtäs vaikka on saanu pelata bleikkaa, ollaan ulkoiltu, ajettu pyörällä on kattonu elokuvan ja illalla käyny harrastamassa "liikuntakerhossa" niin siltikin ei oo kuulema mitään. Tänään tulee kaverin poika meille "hoitoon" ja onpahan ainakin yhdeksi päiväksi leikkikaveri. Sori tämä marina..
Meillä on mennyt vaunuissa nukkuminen höpöksi. Tais Lilakin jotain siihen suuntaan kirjoittaa. Enää ei nukuta pitkiä päikkäreitä ja herätään 100000krtaa tunnissa.
Tapaamisesta oli joskus puhetta. Mä oon täältä pohjosesta niin tuskin tulee lähettyä kovinkaan kauas, mutta jos joku tahtoo täällä päin treffata niin iliman muuta:)!
Tulispa kiva päivä...
Emu ja poju reipas 3kk (13.5 4kk :))
Ajattelin aloittaa taas uuden pinon, koska viimeisin pino olikin kivasti kasvanut jo yli 50viestin. =) Se on siis vappu jo kohta! Mieletöntä, miten aika menee äkkiä. En kyllä yhtään valita, kiva kun kohta on kesä!
Tuo sikainfluenssa kyllä saa mielen välillä aika mustaksi.. Pyyhkäsee nyt sitten maailmanlaajuisesti tuosta noin vaan viedessään mukanaan järkyttävän määrän viattomia ihmisiä (veikkaukseni, media vielä vähättelee asiaa tässä vaiheessa..). Ei sitä kyllä auta etukäteen surra, pitäis unohtaa koko juttu. Tulee se kohdalle joka tapauksessa, jos on tullakseen (toivottavasti ei!).
Viime yö nukuttiin klo 21.30-07.30! Ihanaa! Illalla meinas kyllä usko mennä, kun neiti yleensä nukahtaa yöunille ennen klo 21, niinkuin eilenkin, mut sit heräskin jo 21.30, ja imetin taas, jonka jälkeen nukahtikin vasta kunnolla. Yleensä herää syömään siis aamuyöllä 05 aikoihin, mut nyt ei. Toivottavasti vaan yöheräämiset ei enää ala uudelleen, koska sitten ne vasta rankoilta tuntuisikin, kun nyt pääsee hyvin nukuttujen öiden makuun.
Esikoinen sai 6v rokotuksensa tiistaina (molempiin käsiin, raukka.. mut kesti kuin mies - "ei edes sattunut"), ja toisesta rokotuksesta (olikohan mpr) sanottiin, et kuume tulee noin viikon kuluuttua, jos tulee, niin nyt jännätään, et onko hän vapun kuumeessa. Toivottavasti ei, pääsisivät kaikki 3 vanhinta mummolaan yökylään vapun aattona. Vauvelia en yökylään vielä anna (ehkei huolittaiskaan.. kolmessakin muksussa varmaan on "riittävästi"..). =)
Ihania ilmoja on nyt ollut, toivottavasti ei tule enää mitään takatalvea! Olen haalareita sun muita talvikamppeita pessyt, ja nyt niille pitäis keksiä joku kolo, minne tyrkätä ne kesän ajaks (säilytystilan puute on akuutti). Toisaalta tekis mieli viedä kaikki kirppikselle, mut kuka niitä nyt ostais, kun kesä edessä.. Tai jos veis vaan kierrätykseen, ei tarttis säilöä, mut sit on taas hommattava kaikki syksyllä ens talveks jostain.. Äh..
Huomaan jaarittelevani täällä ummet ja lammet, ei mulla mitään asiaa, kunhan höpötän, joten jospa menisin päivän puuhiin, ennen kuin neiti herää - nukahti pikku-unille sitteriin. Mukavaa vappuviikkoa kaikille!
Minnikki ♥ tutteri 3,5kk (suunnilleen.. kai..) ♥