Milloin mitäkin myyntiin, milloin villasukat, juhlaliivi tai sadetakki?
Eli onko sillä merkitystä, mihin ajankohtaan sijoittaa käytettyjen lasten vaatteiden myynnin huutiksessa? Mietin tässä, että kannattaako heti pieneksi jäätyä laittaa vaate myyntiin vai ehkä kohdentaa niiden myynti sopiviin ajankohtiin. Jos ei kauppa käy vääränä ajankohtana, niin joudun kuitenkin myymätöntä tavaraa säilyttämään. Ja jotta se ei "kuluisi" roikuttuaan huutonetissä liian kauan aikaa esillä, niin mieluiten laittaisin sen vasta myyntiin vasta H-hetkellä. Osaatteko sanoa, milloin on sopiva aika myydä mitäkin? Milloin itse ostaisit T-paidan, villasukat, sadetakin, toppapuvun tai juhlamekon lapsellesi?
Kommentit (4)
En sesongin mukaan, vaan oman aikatauluni salliessa.
Meillä on 6 lasta ja ostan ympäri vuoden kaikkea. En millään jaksa jättää esim. talvivaatteiden ostoa lokakuuhun ja sitten hirveällä kiireellä haalia hirveää määrää vaatetta ennen pakkasia. Mitä aikaisemmin sen parempi. Ihan pienten kohdalla tämä ei tietenkään toimi, mutta sitten ostan riskillä menee-tai-ei tai suosiolla kaupasta uudet silloin kun tarvitaan.
Oikeasti parhaan hinnan saa silloin, kun vaate ei ihan juuri ole käytössä, mutta tulollaan. Suositttelen säästelemään. T-paitoja myisin pääosin maalis-toukokuussa, villasukat syys-marraskuussa, sadetakin heinä-elokuussa ennen koulujen alkua, toppapuku elo-lokakuussa ja juhlamekon marraskuun lopulla ja toukokuun alussa.
Tosin olen itse onnistunut myymään jopa lasten toppapuvun kesälläkin silloin kun aloittelin huutonetissä, enkä tätä sesonkijuttua vielä tajunnut. Mutta järkevää on ostaa silloin, kun muut ei huuda vastaavaa tuotetta kilpaa. Ja saavat sitten tosi edullisesti. Näin teen itsekin ostajana. Juuri katselen collegepuseroita lapsille syksyn keleille. Hätäsimmät kun myy "väärään aikaan", niin hyödyn itse siitä halvan hinnan ansiosta, eikä tule kilpahuutelua.
on tulossa kevätjuhlat,ylioppilasjuhlat yms.
Minulla oli monta kuukautta lasten juhlapuku myynnissä ja nyt vasta meni kaupaksi.
Toppapuvut tietty vasta syksyllä.
Eli niihin aikoihin kannattaa laittaa kun kyseiselle tuotteelle on eniten käyttöä, näin saat enemmän huutajiakin.