Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

¤-¤-¤- JOULULAHJAT vko18 -¤-¤-¤

27.04.2009 |

http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WAR_perhe&p_p_action=1&p_p…

Tulikohan nyt oikea viikkonumero... uusi viikko kumminkin alkoi, niin jatketaanpi juttua tähän.

On niin paljon tullut uutta porukka, ettei oikein pysy kärryillä, mut ehkäpä tämä tästä.

Täälläkin yhä on vessareissut jänniä. Ettei vaan oo tullut mitään outoa. Pientä rusehtavaa tuhrua on välillä ollut, mut sitäkään ei huomaa, ellei oo phs:aa. Mustat pikkarit on vähemmän stressaavat ;). Palelu jatkuu ja kohtujomotukset. Äklöoloakin on, mut ei onneks pahasti. Ja väsyttää!

nau rv7+5/8+1(ultran mukaan)

Kommentit (28)

21/28 |
01.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi värilliset vuodot loppuivat eilen illalla :) Nyt on vain sitä ihan tavallista valkovuotoa. Toivotaan, ettei pahemmaksi mene.

Minttulotta, varmasti pelottavaa tuo verinen vuoto ja hyytymät. Toivottavasti se olisi esim kohdussa oleva hematoma, jotka aika useille tuntuvat vuotoja aiheuttavan. Ja lohduttavaa on myös tietää, että joillain naisilla on kuukautiset läpi koko raskauden ja, että monissa tapauksissa vuoto ei ole vakavaa. Mutta eihän sitä ikinä tiedä mitä se omalla kohdalla on ja tottakai sitä pelkää aina pahinta. Sen takia en haluakkaan mitään suunnitelmia tehdä enkä kertoa kenellekkään (paitsi työkavereille oli kerrottava kun piti tehdä aika monta vuoron vaihtoa, jotta pääsen kaikkiin testeihin ym), jos siellä olisikin vain tuulimuna, tai jos raskaus muuten vain loppuisi kesken, ainakaan ennenkuin on eka ultra tehty.

Mukavaa vappua!!

Katja rv 6+2 (töissä)

Vierailija
22/28 |
02.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti teillä nuo vodot lakkaa ja ovat vaarattomia!!!

On tosi piinaavaa ikaa tää alkuaika! Itekin jo toivon että olis tää eka kolmannes jo ohitte. Yksi keskenmeno on koettuna :-( Millähän viikoilla nitä eniten tapahtuu? Mulla oli muistaakseni 5+ jotain.

Itelläni oli tässä flunssa ja ruikulitauti yhtäaikaa. Meni vähän oireet jo sekasin mikä on raskauspahoinvointia ja mikä mistäkin johtuvaa. Heikko olo oli kyllä, nyt vain tuota raks.pahoinvointii.

Millä viikoille menette ekalle neuvolaäkäynnille? Ite olen käynyt ekan raskauden aikaan 8+jotain ja tokan kans 11+ jotain. Kaippa mä nyt ensi viikolla soittelen aikaa.

Rv 6+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
02.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä soitin torstaina neuvolaan ja sain ajan heti ens maanantaille, rv on nyt 6+4. Ekan kanssa olin eka käynnillä neuvolassa vasta 11 vkolla.

Jenuski rv 6+4 :)

Vierailija
24/28 |
03.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ilmoittautuu juuri plussannut, viikkoja kasassa 6+5. Laskettu aika osuu sinne joulun lähipäiviin. Tulevana keskiviikkona mennään varhaisultraan katsomaan, että kaikki on alkanut niin kuin pitääkin ja sen jälkeen uskomme tämän todeksi. :)

Vierailija
25/28 |
03.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva, että Katja83 vuodot loppui ja Minttulotalle tsemiä vuotojen kanssa myös - toivottavasti olisi harmitonta vuotoa sullakin! Mulla vuoteli tokassa raskaudessa kahteenkin otteeseen vaaleanpunaisesta ruskeaan vaihdellutta vuotoa ja se oli kyllä piinaavaa.. onneksi kaikki meni lopulta hyvin, vuodot loppuivat n viikolla 8-9.

Mua jännittää huominen.. loman jälkeen palailen töihin ja ultraäänen pariin, niin pääsen joko itse tai kollega kurkkimaan tuonne alavatsalle, että onko siellä elämää! Uih, tuntuu ettei rohkenisi ollenkaan.. edellinen raskaus kun päättyi keskenmenoon, niin kylläpä jännittää! Nyt on kyllä kaikenlaista oiretta jo alkanut olemaan, että jospa tällä kertaa vaavinalku siellä porskuttelisi hyvissä voimissa :) Tähän asti kun on tosiaan ollut aika oireetonta, niin nyt on alkanut olla vähän ällöä oloa aamuisin ja iltaisinkin, väsyttää ja rinnat ihan tajuttoman kipeät, mitä ne ei normaalisti ole edes ennen menkkoja eikä aiemmissa raskauksissakaan ole olleet..

Mietin vaan, että ensi viikonloppuna ois tarkoitus lähteä käymään Tukholmassa lasten kanssa, niin jos tämä ällö olo tästä lisääntyy, niin mahtaa olla tiedossa mukava laivareissu :P

Taika 7+0

Vierailija
26/28 |
04.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

MinttuLotta: Toivottavasti vuodot on rauhoittuneet! Minulla oli reippaita vuotoja ensimmäisessä raskaudessa ja isoja hyytymiäkin tuli. Raskausoireet ei hävinneet ja raskaus jatkui ja syntyi terve poika :) Vuotoa tuli vielä joskus 13 vkolla viimeisen kerran eli viikolta 5 lähtien, aika monta piinaviikkoa oli! Voin kuvitella että tunteesi ovat pinnassa ja huoli valtava. Itse kävin useampia kertoja ultrassa kun vuodot runsastui. Toisella kerralla 02/09 vuoto runsastui päivässä, tuli kipuja ja raskausoireita ei juuri ollut. Silloin menikin kesken.

Kävin itse neuvolassa nyt viime viikolla ja yritettiin kuunnella sydänääniä, mutta ei kuulunut :( Neuvolatäti ei ollut huolissaan kun viikkoja sen verran vähän ja tämä raskaus alkanut keskenmenosta eli ovulaatio on voinut olla viivästynyt. Lasketuksi ajaksi laski 23.11. mutta olen kirjoitellut täällä kun se on todennäköisesti myöhäisempi. Tänään piti olla ultra, mutta soittivat ja peruivat!!! Pitää jaksaa nyt odottaa keskiviikkoon asti. Toivottavasti syke löytyy!

Tervetuloa uusille :)

Minitassu, rv vielä arvoitus

Vierailija
27/28 |
04.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin työnantajan kanssa yhteen siitä, että hän vatii minua tekemään sellaisia työtehtäviä, joita en omasta mielestäni ole tällä hetkellä kykenevä tekemään. Työskentelen fysioterapeuttina ja minun pitäisi mennä kuntoutttamaan vaikeavammaista lasta, joka painaa lähes 30 kiloa ja on täysin veltto ja nosteltava. Ei siis omaa minkäänlaista lihastonusta, eikä pysty edes kannattelemaan omaa vartaloaan.Työnantajan (miespuolisen sellaisen) mielestä minun on tehtävä kaikki annetut työt, sillä raskaus ei ole mikään syy kieltäytyä työstä!

Mitä mieltä olette tästä? Hankinko itselleni keskenmenon työnteolla?!? Vai voinko todellakin tehdä tällaisia töitä? Muista asiakkaista en ole joutunut kieltäytymään.

Vierailija
28/28 |
06.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

aada-maria, olipa työnantajalta melko tökerösti hoidettu juttu! En ota muuten kantaa (kun en osaa sanoa juuta enkä jaata tuosta asiasta itsestään) mutta tsemppaan sua ja toivon, että pääsette yhteisymmärrykseen...

Kaikki pahoinvoivat raskaana olevat hankki viikonloppuna multa mielettömästi kunnioitusta - josta tosin on nyt vähän karissut ;) Nimittäin sunnuntai-aamupäivänä aloin oksentaa ja ripuloida kuin ruokamyrkytyksen saaneena. Kun viikkoja laskeskelin, niin tietty epäilin raskauspahoinvointia ensimmäisenä. Avokki oli reissussa ja minä yksin kipeänä kotona, ihan kauhee olo! Sama jatkui sunnuntaipäivän, vanuin vessan lattialla hämärän rajamailla ja nuoleskelin varovaisesti jääkuutioita ja suolakiteitä. Tiedätte ehkä tunteen: ensin pelkää, että kuolee tähän ja sitten alkaa pelkätä, ettei kuolekaan vaan jää kärsimään... En uskaltanut edes ajatella, millaista olisi jatkaa näin seuraavat viikot tai kuukaudet. Mitä kaikkea naiset kestääkään lapsia saadakseen! Yö oli pitkä ja yksinäinen... Aamulla sitten neuvolan terkkari järkeili, että voi olla myös ihan tavallista vatsatautia. Avokin ja illan tultua varovaisesti könysin pystyyn nakertamaan paahtoleipää ja vaikka jalat oli yhä ylikypsää makaronia ja päässä suhisi, silmitön valskaaminen molemmista päistä oli ohi. Kunnon säikähdyksellä selvisin siis ensimmäisestä "raskauspahoinvoinnista", oikea ei voi olla (kovin paljoa) pahempi.. Eihän, eihän?!?

nöpostiina, tänään 7+2