Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi mun lapsi ei ikinä saa mitään vesirokkoa, enterorokkoa ja muita tällasia

Vierailija
27.04.2009 |

tauteja joita muut (kaikki) jossain vaiheessa elämäänsä sairastaa? Pelkkää flunssaa ja korvatulehdusta ollut. Poika kohta 6v eikä vieläkään olllu vesirokkoa esim :(

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
27.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi sairastaa ihan vaan yhdellä näpyllä, jota et välttämättä edes huomaa....

Vierailija
2/17 |
27.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ottaa ja katsoa onko lapsi sen sairastanu? ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
27.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli vielä se ehtii teillekin. Samalla oli pikkususkollakin. Entero- tai parvorokkoa ei meilä ole ollut.

Vierailija
4/17 |
27.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun äitini aikoinaan sanoi, etten ole sairastanu vesirokkoa, mutta silti vastaaineet löytyy mun verestä eli olen ilmeisesti sarastannu sen kuumeettomana muutamalla näpyllä johon kukaan ei ole kiinittänyt huomiota.

Mulla muuten 7v poika jolla ei mitään rokkoja ole ollu samoin 5v ei ole sairastannu mitään, no ainakaan en tiedä että olisisivat.

Vierailija
5/17 |
27.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta yksityisellä kyllä

Vierailija
6/17 |
27.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kyllä ne rahalla saa jos haluaa

Vierailija
7/17 |
27.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minusta voit olla tyytyväinen, että lapsesi ei sairasta! Mikään ei ole ikävämpää, kuin seurata oman lapsen kurjaa oloa.

Vierailija
8/17 |
27.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne vasta aine testit sitten?

Vierailija
9/17 |
27.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuoden päästä, kun se voi olla jo vaarallinen silloin. tai paljon vaarallisempi

Vierailija
10/17 |
27.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sairastin vesirokon vasta 15-veenä ja OLI MUUTEN KAMALAA, jälkitautina sairaala hoitoa vaativa keuhkokuume! Näinpä lapsemme on rokotettu heti 1 vuotiaana vesirokkoa vastaan.

Vierailija
11/17 |
27.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosin yleensä aikuiset ei sairasta varsinaista vesirokkoa vaan vyöruusun joka on sama pöpö.

Ota rokote jos siltä tuntuu, sitä varten ei tarvii varmistaa että onko sairastannu vaiko ekö.

Vierailija
12/17 |
27.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa sairastettuaan vesirokon! Aikuinen ei siis "sairastu" vyöruusuun vesirokon sijaan, vaan koska on joskus vesirokon sairastanut. Vesirokkovirus kun jää elimistöön loppu iäksi, ja jos huonosti käy, sairastuu vyöruusuun yhä uudestaan esim. stressitilanteissa.

Tästä syystä, ja monesta muustakin, en vesirokkoa halua, en itselleni enkä lapsillemme.

Vierailija
13/17 |
27.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidilläni, minulla eikä lapsillani ole ollut mitään rokkoja ikinä vaikka äitini on toiminut opettajanakin 30 vuotta. Lapset ovat käyneet vesirokkoisilla kavereilla leikkimässä eikä ole tarttunut. Me ollaan varmaan geneettisesti immuuneja.

Vierailija
14/17 |
27.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

voit myös pyytää neuvolalääköriltä reseptin ja hakea rokotteen apteekista (maksaa) ja käydä neuvolan terkkarilla rokotuttamassa - mutta siis ilman niitä vasta-aineita

Vierailija
15/17 |
27.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

reissu ensin käydä yksityisellä ottaa ne testit ja sit vielä rokottaa.

Vierailija
16/17 |
27.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

rokotusohjelmaan vielä, joten lääkäristä resepti, reseptin kanssa apteekkiin ja rokotteen kanssa sairaanhoitajalle.

Vierailija
17/17 |
27.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulta tutkittiin vasta-aineet, enkä ole vesirokkoa todistettavasti sairastanut. Tästä syystä otin rokotteen, jonka pisti aivan neuvolan th. Rokotteeseen sain reseptin aivan terveyskeskuslääkäriltä, kuten myös lapsillemme. Rokote voidaan taas antaa vaikkapa tk:ssa, kouluterveydenhoitajalla, neuvolassa... Yksityslääkäriin ei todellakaan tarvitse turvautua vesirokkorokotteen saadakseen!

Rokotetta ei kylläkään anneta, jos on syytä epäillä henkilön sairastaneen vesirokon, tästä syystä vasta-aineet kannattaa ehdottomasti selvittää ennen rokotusta. Eikä rokote anna 100% suojaa, taudin voi lievänä sairastaa siitä huolimatta. Aikuiselle ja yli 13-vuotiaalle tarvitaan lisäksi tehosterokotus, joten hintaa rokotteelle tulee n.120€/hlö... Mutta mielestäni tämä on pieni uhraus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kuusi