paikalla ketään AIKUISTA jolla ongelmia toiminnan ohjauksessa?
tuosta toisesta ketjusta tuli mieleen (ap:n kaverin kouluikäisellä lapsella ongelmia toiminnan ohjauksessa).
onko täällä ketään aikuista jolla olisi sama diagnoosi? saatteko hoitoa, minkälaista?
Kommentit (4)
ei ole ollut puhetta toiminnaohjauksesta ainakaan toistaiseksi. Olen aina ollut mielestäni varsinainen haaveilija ja kuten sanottu, asioiden aloittaminen (ja lopettaminen!) on vaikeaa.
mulla on psykologini mukaan ongelmia toiminnan ohjauksen kanssa. mutta asialle ei ole tehty mitään. siksi kyselen täällä onko kellään muulla vastaavaa...
ap
Miten kolmosella näkyy käytännössä ongelmat toiminnan ohjauksessa?
tarkoititko kolmosella minua, ap:tä? ongelmat näkyvät siten, että en esmes osaa tiskata silloin kuin olisi tarvis. en vain 2näe" sitä että tiskipöytä on täynnä likaisia astioita. osaan tehdä asialle jotain, vain jos rakennan asian ympärille tarkan rutiinin (esim tiettyyn aikaan joka päivä täytän astianpesukoneen). jos esimerkiksi mieheni sanoo että tiskata täytyisi, teetkös sen nyt, mitä todennäköisemmin en sitä tee. koska ajeehdinkin tekemään jotain aivan muuta. psykologini mukaan en tiedä kuinka aloittaa tiskaaminen. enkä osaa ajatella kuinka aloittaa. ja vikka aloittaisinkin tiskaamisen proosessina, en saa saattaa sitä loppuun, koska saatan unohtaa koko touhun kesken kaiken ja alkaa lukemaan vaikka lehteä sen sijaan.
kaikenlaiset siirtymät stressaavat enkä osaa toimia. uudet tilanteet ovat vaikeita koska en tiedä kuinka toimia, enkä sitten toimi. menen hämilleni esim. uudessa vaatekaupassa, koska en tiedä mistä mitäkin löytää. siksi en ehkä edes mene koko kauppaan, koska en osaa ostaa sieltä sukkia..
sekavaa, mutta en osaa paremmin tätä selostaa.
ap
Kylmät väreet meni hetken kun ajattelin itseäni. Mutta en sitten tiedä. Minulla on esim. juuri tuo asiasta toiseen siirtyminen aivan jumalattoman vaikeaa.