VIHAAN TYÖTÄNI. Jäädäkö pois töistä,
nuorin lapsi on vasta kaksi vuotta eli periaatteessa voisin jäädä hoitovapaalle. Joku osa-aikatyö sivuun niin pärjäisimme taloudellisesti yhtä hyvin/huonosti kuin tällä hetkellä. Kuuluuko ihmisen viettää elämänsä parhaat vuodet tekemällä työtä, jota on alkanut vihaamaan sydämensä pohjasta??? Mies ei samoilla linjoilla, mutta mä en j-a-k-s-a. Olen vahingossa ajautunut alalla, duuni on haastavaa asiakaspalvelutyötä. Ja en yksinkertaisesti enää kestä.
Kommentit (4)
Tämä elämäsi on ainutlaatuinen. Ei ole mitään harjoituskierrosta ja ajattelumallia "teenpä tämän nyt näin...ensi kerralla sitten toisella tapaa".
Varmista vaan että työnantajasi ei rajoita kohtuuttomasti sivutyön ottamista kun olet hoitovapaalla. Joidenkin työpaikkojen/alojen työsopimuksissa/ TES:seissä on rajoituksia sivutyön ottamisesta. Harvoin ne kuitenkaan koskevat muuta kuin suoraa kilpailua vakityön kanssa (esim. konsultti menee toiseen konsulttiyritykseen osa-aikaiseksi hoitovapaalla).
Ihan oikeasti koko sydämestäni toivon että lähdet työpaikasta pois jos et siitä enää pidä. Etsit jotain muuta hoitovapaa-aikana ja ehkäpä sitten kun hoitovapaalta pitää palata voitkin siirtyä jo muihin hommiin!
Olen maha kipeänä töissä ja ainoa ajatus on päästä pois... Vaikeaa se vain on näin taantuma-aikana. Olen valmis tinkimään esimerkiksi palkasta paljonkin (saa laskea vaikka tonnin, nykyinen palkka on hyvä), jos vaan saisin työn, jossa koen onnistumista ja voisin edes pääsääntöisesti pitää työstäni. Olen ajatellut hakea syksyksi opintovapaan, mutta tuntuu, etten selviä edes sinne asti hengissä. En kehtaa hakea edes sairaslomaa, vaikka varmaan sitä saisin, jos päästäisin tämän ahdistuksen ja paskan ulos. Pelkään, että joudun hullunkirjoihin ja en ikinä saa uutta työtä sen jälkeen.
sitä kestää syksyyn asti. Ei tajua....
-ap
minäkään tekisi työtä jossa en viihtyisi, on kai elämässä oltava muutakin...ei mikään työ ole oman mielenterveyden menettämisen väärti...