Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voi jumankekka noita koiran pissattajia! Joillain tuntuu olevan pissaa päässä. ov

Vierailija
26.04.2009 |

Vein tänään esikoisen kaverinsa synttäreille ja menin sitten juhlien ajaksi pyörälenkille kuopuksen kanssa. Yhdessä isossa alamäessä vastaan tuli koiran ulkoiluttaja ja koira nuuski puskia ja omistaja lörpöttelee puhelimeen pyörätien TOISELLA puolella, niin että fleksi hihna oli varmaankin 6-7 metrin pituisena pitkin pyörätietä ja tietty kireänä.

Vaikka vauhti oli kova, niin onneksi ehdin jarruttaa ennen kuin olisi tullut haaveri. Ei voi muuta kuin ihmetellä, että mitä hittoa tuon päässä liikkui.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
26.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä tämä muuten tainnut olla eka kerta, kun moiseen törmään. Tai siis, että koira lurputtelee jossain 10 metrin päässä fleksihihnassa ja omistaja tulee perässä. Eikös nuo ole aika vaarallisia? Tai siis, että jos koira ei jostain syystä tottele kunnolla tai näkee esim. tien toisella puolella kissan/oravan/toisen koiran ja ryntää sen perään ja tiellä tuleekin auto.

AP

Vierailija
2/6 |
26.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullekkin tänään kävi noin, siis olin itse koiran kanssa, kävelin koiran ja vaunujen kanssa pyörätien laidassa, ja juttelin siinä kaverille joka käveli vierelläni enkä ollut huomannut että nahkahihna oli löystynyt ja koira käveli pyörätien toisella puolen. Yhtäkkiä takaata kuuluu kun pyörä tulee ja mies huutaa jotakin ettei hällä ole kelloa pyörässä. Säikähdimpä aivan täydellisesti ja sydän pamppaili loppumatkan, että voipa sitä vahingossakin sattua :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
26.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ihmettelen miten toiset ylipäätään antaa koiran kulkea siksakkia pyörätiellä.

Näin on ollut pennusta saakka, ja todellakin kulkee yhtä laitaa koko matkan. Näen jo koiran pienestäkin liikkestä jos halajaa toiselle puolen tietä, ja ennakoin ja kiellän ajoissa.

Vierailija
4/6 |
26.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

selvisitte säikähdyksellä! Täällä päin ei osata käyttää minkäännäköistä hihnaa. Koiria sinkoilee pusikoista säikyttelemään, niitä tulee pihalle ilman omistajaa. Jos koiran omistaa, mielestäni pitää huolehtia siitä, että se on asianmukaisesti hihnassa kiinni ja kävelee omistajansa vierellä.

Vierailija
5/6 |
26.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihaan ihmisiä, jotka eivät osaa laittaa niitä piskejään kuriin. Itse olen koiraihminen henkeen ja vereen, mutta en tajua, miten kukaan voi kuvitella, että pidän siitä, että vieras koira tulee vapaalla flexillä vastaan toisella puolella tietä kuin omistajansa. Vastuutonta ja typerää!

Meillä kolme koiraa ja kaikkia voin lenkittää vaikkapa ilman hihnaa. Pysyvät käskystä vierellä, pysähtyvät jne vaikka vastaan tulisi toinen koira. Näin en kuitenkaan tee - paitsi omilla maillamme - koska koira on aina koira, johon ei voi 100% luottaa koskaan. Jos se saa jotakin päähänsä, pitää minun olla valmis ja kykenevä reagoimaan siihen ennen kuin mitään tapahtuu.

Lisäksi en käsitä ihmisiä, jotka antavat koiransa juosta siinä flexissä toisten pihoille. Koiran kuuluu kulkea tien sivussa - ei tien varressa olevien talojen pihojen poikki! Ja se koira pitää hallita. Mitä harva ihminen flexin kanssa pystyy oikeasti tekemään. Kun koira juoksee 8metrin päässä ja jotakin tapahtuu, on omistaja auttamattomasti myöhässä.

Vierailija
6/6 |
26.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestä (ja siis koiran omistaja olen itsekin) fleksi ei kuulu kaupunkiin eikä yleisille kävely- ja pyöräteille. Se on hyvä esim. metsässä, kun koiraa ei voi päästää vapaaksi eikä itse viitsi joka puskan luo jousta haistelemaan ja ihmettelemään. Mutta tiellä fleksi aiheuttaa vaan turhia vaaratilanteita taluttajan huolimattomuuden takia. Sehän ei todellakaan ole koiran vika, jos se juoksee eri puolella tietä kuin taluttaja.

Ja nyt tulee kommentteja tyyliin "saahan sen fleksin lukittua lyhyemmäksi". No miksi ette sitten lukitse??

Ja sitten toinen asia: pyöräilijät! Oma koirani (ja todella moni muukin) säikähtää, kun takaa yllättäen tulee pyörä. Koira voi tulla todella nätisti sivulla, mutta kun ihan yhtäkkiä takaa metrin päästä kuuluu pyörän ääni, koira pelästyy ja hyökkää pyörää päin. Siinä ei taluttajakaan ehdi tehdä mitään, kun koira on melkein pyörän renkaissa, pyöräilijä katsoo pahasti ja ehkä jopa kiroaa ja haukkuu koiran ja taluttajan. Käyttäkää hyvät pyöräilijät sitä kelloa ajoissa, heti, kun huomaatte edessä koiranulkoiluttajan. Niin saa taluttajakin aikaa reagoida pyörän tuloon ja tilanne sujuu kaikkien kannalta paremmin. En tiedä, onko kello pyörässä pakollinen, mutta pitäisi olla. Ne ei montaa euroa maksa, ja niitä joka prismassa ja urheilukaupassa myydään. Jos kelloa ei ole, huutakaa varoitus!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kuusi