Onko tietoa? - silmästä
Onko siis sellainen pieni juttu, joka liikkuu katseen mukana? Näkyy parhaiten valkoista taustaa vasten?
Kommentit (6)
Vasemman silmän puolella näkyy sellainen musta läikkä. Näkynyt jo useamman kuukauden. Mihin voi liittyä, pitäisikö käydä silmälääkärissä/olla huolestunut?
erotan sen kyllä muualtakin nykyään.
Onko siis sellainen pieni juttu, joka liikkuu katseen mukana? Näkyy parhaiten valkoista taustaa vasten?
silmänpohjassa, kun olin slmälääkärillä.
Välillä tuntuu valkoisia pintoja pyyhkiessä kuin jotain olisi ilmassa, talvella lumen aikaan näen niitä enemmän kuin yhden ja kun katsoo vaaleaan kattoon, niin täplä liikkuu...
Voit käydä tarkistuttamassa, yksityiseltä saa kuulema ne poistettua, ehkä kunnallinenkin, mutta jos ei haittaa terveyttä, ei kunnalliseen kai pääse.
Minulle, diagnoosi oil siis minun tapauksessani, ei ehkä ole Sinulla, lääkäri kertoi olevan erittäin harvinainen perinnöllinen sairaus. Kyseli suvun syntypaikkoja, kahvin juontia päivittäin jne.
Kaksikymmentä vuotta sitten todettu, ei tehty mitään toimenpiteitä ja olen sopeutunut niiden olemassaoloon. Tummenevat lasit pidän aina ulkoillessa. Yksityinen lääkäri maksaa n. 75€, josta yli 10€ Kelalta, joten asia ei vaivaa jos käyt...
http://fi.wikipedia.org/wiki/Lasiaissamentuma
Mutta varmuuden vuoksi on hyvä käydä tarkistuttamassa silmät
löysin myös lasiaissamentuman kuvauksen ja totesin että sepäs se onkin, kunnes avasin tuon kutosen linkin. Mun täpläni on ja pysyy, ei ilmaannu vaan satunnaisesti. Eikä ole tuollainen läpinäkyvä vaan musta.
Tuollaisia lasiaissamentumia on ollut kyllä paljonkin, mutta ne tulee ja menee sitten saman tien melkein.
erotan sen kyllä muualtakin nykyään.