Mallikoulu
Kommentit (1341)
Mulle tuli Ruutista ihan mieleen Suvin kaudella kilpaillut Marianne. Tosin Ruut on kasvoiltaan persoonallisempi ja mallimaisempi, en aikoinaan ymmärtänyt miten se Marianne pärjäsi niinkin hyvin. Tosin ymmärrän ettei olisi järkeä valita jatkoon tyttöä, joka on jo monta vuotta pyrkinyt malliksi mutta ei edelleenkään ole sopivissa mitoissa.
[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 14:02"]
Miksei niistä malliko'oista (miten toi taipuu?) voi tehdä isompia, esim. 36:ia? Kuka on määrännyt että n. 32 on mallille juuri se oikea ja isompia malleja ei voi hyväksyä, koska samplet ei mene päälle?
[/quote]
Ensinnäkin kansainvälinen mallikokohan on 36, ei 32. Mutta ei se suomalaisissa marketeissa myytävä "36", joka mittataulukosta katsottuna on lähempänä todellista kokoa 40 (en osaa selittää miksi suurelle yleisölle myytävien vaatteiden koko 36 on nykyään paljon isompi kuin aiemmin - ehkä valmistajat haluavat auttaa ihmisiä elämään itsepetoksessa?).
Eurooppalainen 36 siis voi hyvinkin vastata 32:ta noihin rukattuihin kokomerkintöihin tottuneen mielestä, mutta se kertoo enemmän normaaliväestön lihomisesta kuin mallikoon välittämän ihanteen epäterveellisyydestä. Se ihanne tosiaan on nykyään huomattavasti kauempana todellisuudesta, mutta tämä johtuu osittain ihmisten lisääntyneestä lihomisesta - Yhdysvalloissa tämä näkyy vielä selvemmin mutta meilläkin ollaan menossa samaan suuntaan. Kannattaa siis miettiä omienkin elämäntapojensa terveellisyyttä ennen kuin syöksyy haukkumaan esim. noita tämän ohelman täysin normaalipainoiselta ja terveiltä näyttäviä tyttöjä sairaalloisiksi.
Toiseksi, se 36 ei ole kansainvälisillä mallimarkkinoilla toimiville naisille yhtä vaikea asia saavuttaa kuin se on suomalaisille malleille. Monissa muissa maissa naisilla on lähtökohtaisesti sirommat luut ja kapeampi lantio kuin suomalaisnaisilla. Ihan jo Virossa ja Venäjällä eron huomaa. Siis terve ja normaalipainoinen, vähärasvainen keho on useimmiten juuri tuota kokoa, kun katsotaan kaikenmaalaisia malleja eikä pelkästään suomalaisia. Miksi siis pitäisi valita mallikooksi koko, joka useimmille malleille on liian iso ja istuu ruman säkkimäisesti?
Myös mitä isomman kokoisiin malleihin mennään, sitä heikommin kaikki vaatteet sopivat kaikkien päälle, koska erilaisten vartalotyyppien erot tulevat isomman kokoisilla selkeämmin esille. Jos mallit pitäisi jakaa kategorioihin vartalotyypin mukaan ja heille löytyä vaatteet sen tyypin mukaan, kuvausten ja näytösten järjestämisestä tulisi moninkertaisesti hankalampaa, suorastaan ihan mahdotonta. Jo nytkin, kun mallit ovat mahdollisimman hyvin standardimitoitusta vastaavia, säätämistä joudutaan tekemään paljon enemmän kuin moni uskookaan.
Helpointa olisi, kun ihmiset vain uskoisivat että tavallisen ihmisen ei tosiaankaan ole tarkoitus täyttää niitä samoja kriteerejä, jotka mallin pitää työnsä luonteen vuoksi täyttää. Jos syö ja elää terveellisesti ja harrastaa liikuntaa, on kaunis, ja nykyään tarjolla olevasta uskomattoman yltäkylläisestä vaatevalikoimasta kyllä löytyy sitten ne juuri omalle vartalolle sopivat vaatteet aivan takuuvarmasti. Kunhan jaksaa käyttää etsimiseen aikaa ja vaivaa sen, mitä se vaatii ja tiedostaa oman kehonsa ominaisuudet, oman tyylinsä ja sen, minkälaiset vaatteet itselle sopivat.
Nette tosiaan oli gaalassa upea. Mun suosikkini on kuitenkin Petra ihan kilometrien johdolla muihin. Tosi freesi ja persoonallinen ulkonäkö. Maya on jotenkin liian pumpulinen ja söpö, mutta tavallaan tykkään siitä sen huolestuneesta ilmeestä tosi paljon. Kakkossuosikki.
Sofia yritti vähän liikaa ainakin mun makun. Ei ehkä tässä jaksossa, mutta aiemmissa. Liian keskenkasvuinen vielä, pitäis kasvaa pari vuotta. Eveliina on kaunein, Maya myös loistava mutta muistuttaa liikaa Suvi Koposta. Kova taso kaiken kaikkiaan.
Maija on ihana. Hän on varmaan finaalikolmikossa, ellei nyt ihan hirveästi mokaile. Luulen, että Eveliina voittaa koska hän on a) mallin mitoissa b) tarpeeksi nuori. Suvi Koponenkin voitti heikosta kehonhallinnasta ja epävarmuudesta huolimatta. Maija ja Nette ovat vähän liian vanhoja, Amanda liian lyhyt ja Petra ei säväytä tarpeeksi.
Viime jakso oli kyllä tylsin kaikista, 80% ohjelmasta tuntui koostuvan näiden tyttöjen täysin yhdentekevistä sepityksistä kameralle. Kuinka ne edes kehtaa tehdä tosta materiaalista yhden jakson? Kyllä Huippiksessa oli huomattavasti enemmän menoa ja meininkiä, vaikka kilpailijoiden taso olikin ehkä huonompi ja liian lyhyitä/isokokoisia/vanhoja pidettiin mukana loppuun asti.
Olen pettynyt kun jaksot ovat vain tylsistyneet ja kuvauksia on ollut yhdet. Sarja on ollut vain kävelyä, castingia ja videomainos :O Moni olisi varmasti pärjännyt paremmin kuvauksissa kuin kävelyssä/esiintymisessä, eikä olisi tippunut jos ei olisi ollut putkeen näin samantyylisiä jaksoja. Valokuvauksia on kaikista kiinnostavin katsoa. Sen kerran kun kuvat otettiin, niitä ei edes näytetty kunnolla läheltä tv-katsojille.
Tämä on varmaan kysytty jo monta kertaa, mutta kysynpä nyt kuitenkin: miksi mukaan on otettu liian lyhyt tyttö ja miksi hänelle pitää kitistä siitä joka ikisessä jaksossa?
Viisi viimeistä rivissä -kuvassa muuten minun silmäni näki neljä samanpituista ja yhden muita vähän pitemmän tytön. Miten heistä yksi voi olla niin "järkyttävästi" muita lyhyempi?
Minäkin olisin toivonut enemmän kuvauksia, tuo käveleminen on näin tv:stä katsottuna ihan yhdentekevää. Olisin halunnut nähdä millaisia kuvia esim. Yilinistä olisi saanut, hän oli mielenkiintoisen näköinen ja olisi saattanut loistaa kuvauksissa.
[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 21:35"]
Toi Amanda muistuttaa ulkonäöltään ja puheiltaan ihan yhtä tuttuani. En sen takia pysty pitämään hänestä, on niin ilkeä ihminen se tuttuni. Veikkaan silti että Amanda voittaa.
[/quote]
^ Hetken jo mietin, että olinkohan minä kirjottanut itse tän viestin unissani tai jotain :D Koska Amanda muistuttaa mua mun lapsuuden "bestiksestä" joka oli ihan kamala hitlerbitch jo ala-asteella, ja siksi saan Amandan naamasta ja puhetavasta inhonväristyksiä. Onkohan meillä sama tuttava? (Sen nimi oli Hanna ;)
Mua vähän ärsyttää, ettei kahdessa edellisessä jaksossa ole ollut kuvauksia lainkaan, vaan pudotukset tehtiin sen mainosvideon ja muotinäytöksen perusteella, ja noista jaksoista jäi siks mulle jotenkin tosi tylsä ja valju fiilis.
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 19:58"]
Tiesittekö, että ohjelmaan mukaan pyrkinyt top 20 joukossa ollut Annika (tyttö, joka haaveili Victoria's Secret -mallin urasta) on saanut sopimuksen Paparazzin kanssa? http://www.paparazzi.fi/models/annika-p/2
[/quote]
Huomasin saman. Jännää, että toimistolle kelpasi, mutta ei itse ohjelmaan.
[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 07:20"][quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 19:58"]
Tiesittekö, että ohjelmaan mukaan pyrkinyt top 20 joukossa ollut Annika (tyttö, joka haaveili Victoria's Secret -mallin urasta) on saanut sopimuksen Paparazzin kanssa? http://www.paparazzi.fi/models/annika-p/2
[/quote]
Huomasin saman. Jännää, että toimistolle kelpasi, mutta ei itse ohjelmaan.
[/quote]
Mikä meni ohjelmassa vikaan/ kuka päätti taloon otettavista malleista kun kerran taloon ei päästetty jotakuta jonka Laila Snellman on kuitenkin alimittaisena halunnut paparazzille???
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 15:53"]
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 14:15"]
En ymmärrä miksi Amandan pituudesta valitetaan kun kuitenkin paparazzillakin on lyhyitä malleja, mm. Sofia ruutu joka on himpun yli 170.
[/quote]
Noh, Sofia Ruudulla on sellainen harvinaislaatuisen kaunis lärvi, ettei montaa vastaavaa tästä maasta taida löytyä ;) Ja just eilen bongasin sen Sokoksen mainoslehtisestä, että kai ne lyhyet noihin kaupallisiin kampanjoihin kuitenkin kelpaa.
[/quote]
Sofia on kyllä ainutlaatuisen kaunis. Ei voi kuin hämmästellä.
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 19:58"]
[/quote]
Sama ilme joka kuvassa. Ei kauhean vakuuttavaa.
[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 11:01"][quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 19:58"]
[/quote]
Sama ilme joka kuvassa. Ei kauhean vakuuttavaa.
[/quote]
Tuli ihan sama reaktio. Tosi huonot kuvat.
[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 21:03"]
Mua jäi mietityttämään se mitä Anne sanoi Even luustosta, "rakenteellinen lottovoitto". Mitäköhän tää mahtoi tarkoittaa? Eikös Eveliinan kroppa ole ihan samaa luokkaa muiden, esim Mayan kanssa?
[/quote]
Minusta taas kasvojen luusto, jossa poskipäät on reilusti leukaa leveämmät on jotenkin ei-niin-kauniit...
Tässä spoilataan vahingossa ensi viikon jaksoa: Amanda tippuu! Huh
[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 21:37"]
http://m.menaiset.fi/artikkeli/sport/liikunta/mallikoulu_tytoilta_kiellettiin_lahes_kaikki_urheilulajit_nama_kolme_laila_snellman_hyvaksyy Tässä spoilataan vahingossa ensi viikon jaksoa: Amanda tippuu! Huh
[/quote]
Eihän spoilata. Ei siinä sanota siitä mitään.
[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 22:02"][quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 21:37"]
http://m.menaiset.fi/artikkeli/sport/liikunta/mallikoulu_tytoilta_kiellettiin_lahes_kaikki_urheilulajit_nama_kolme_laila_snellman_hyvaksyy Tässä spoilataan vahingossa ensi viikon jaksoa: Amanda tippuu! Huh
[/quote]
Eihän spoilata. Ei siinä sanota siitä mitään.
[/quote]
Kuvatekstin alapuolella...
Se tumma pörröpäinen tyttö jolla oli pisamia ja rako hampaissa muistutti ihan peikkoa.