Eikö työterveyslaitos muka usko homeiden vaarallisuuteen?
Minulla on tuttu, jolla on aina suuret puheet. Olen oppinut kuuntelemaan häntä läpi sormien, koska hänelle on tyypillistä liitoitella. Ja hänen mukaansa kukaan muu ei osaa tehdä mitään, tai pikemminkin - kukaan muu ei halua nähdä asioita oikein eikä halua tehdä mitään.
Nyt hänen työpaikalla on hometta. Pitkään epäilin, että kuvitteleekohan hän, mutta nyt olen itse nähnyt, että hän on aina ihan räkänen, kun on ollut töissä. Kun lomalla, hänellä ei ole mitään.
Nyt hän on päässyt työterveyslääkärin kautta verikokeisiin, jossa oli jotkut arvot koholla. Lääkäri laittoi lähetteen työterveyslaitokselle. Tuttuni väittää nyt, että ttl:n tutkimukset ovat turha juttu, "koska siellä ei uskota homeiden vaarallisuuteen".
Kuulostaa taas liian paksulta ollakseen totta. Tietääkö joku enemmän?
Kommentit (3)
lääkärien tai vast asiantuntevuus mikäli se ei tue omaa näkökantaa.
Ja homeasia ei ole mitenkään yksiselitteinen. Kaikki homeet ei altista, toinen reagoi hyvin herkästi homeisiin kun toinen ei tiedä mitään.
Ei ole oikein eksaktia tietoa mihin se raja pitäsi vetää.
Ja sitten sekin että moni syyttää puhtaasti työpaikkaa homeista, mutta entäpä jos sitä altistusta saa myös kotoa??
alkuun ajattelin, että tuttuni on muuten vain sairas. Sitten olin hänen kanssaan tietyn ajanjakson paljon tekemisissä ja huomasin, kuinka hän parani säännönmukaisesti neljän kotonaolopäivän jälkeen. Ja heti ensimmäisenä päivänä, kun hän meni taas töihin, niin iltapäivästä lähti ääni. Keskiviikkoon mennessä hänellä on pieni lämmönnousu päällä. Sitten hän jää sairaslomalle, ja taas neljäntenä päivänä on täysin terve. Sama kierre jatkuvasti.
Eli olen itsekin vakuuttunut, että homeesta on kyse, eikä se home ole kotona. Arkijärjellä tämä on selkeää. Eli miten niin ttl ei siihen reagoisi?
Ja homeasia ei ole mitenkään yksiselitteinen. Kaikki homeet ei altista, toinen reagoi hyvin herkästi homeisiin kun toinen ei tiedä mitään.
Ei ole oikein eksaktia tietoa mihin se raja pitäsi vetää.Ja sitten sekin että moni syyttää puhtaasti työpaikkaa homeista, mutta entäpä jos sitä altistusta saa myös kotoa??
siis kuka tietää ja kuka ei voi kertoa?