Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uusavuttomat äidit

Vierailija
25.04.2009 |

I know what I'm doing.....

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
25.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

paksuissa pipoissa, haalareissa ja rukkasissa. Äidit ovat suunnilleen t-paidoissa, mutta annas olla kun Jennika-Jasmiina yrittää ottaa hanskan pois, niin johan alkaa hysteerinen hössötys, ettei hanskaa saa ottaa pois, kun juuri oli korvatulehdus.

Jösses.

Vierailija
2/22 |
25.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään nouseva epävarmuus. Mm. mitä puen lapselleni päälle, mitä syötän lapselleni.. jne. Naiset ajatelkaa itse ja olkaa varmoja valinnoistanne! Vain TE tiedätte lapsenne oman parhaan!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
25.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän 6-kuukautinen oli housuissa, paidassa, lippiksessä ja aurinkolaseissa pihallamme... Oon kai uusavuton :D

Vierailija
4/22 |
25.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se on mielipiteen vaihtoa asioista. Itse uskon, että nimenomaan ne yksinkertaisimmat tapaukset eivät paljon asioilla päätänsä vaivaa. Ei kai esim. ravitsemusasioista voi tietää liikaa?

Vierailija
5/22 |
25.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tota tarkoitan! Et kai koe tarvetta keroa sitä kaikille mitä lapsellasi on päällä ollut tänään!! Äidit hankkikaaa elämä :)!! Puet niin tai näin se kuitenkin OMASTA mielestäsi oikein ja se on pääasia!! Älkää epäröiökö oman lapsenne kanssa!!

Vierailija
6/22 |
25.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäkää maalaisjärkeä. Ottakaan sinne puistoon vaikka rattaisiin lämmintä varavaatetta, ja käyttäkää niitä tarvittaessa. Tai jos huomaa että lapsi on kuumissaan, niin sitten vähän vähentää sitä vaatetusta. Ja jokainen lapsi on erilainen. Itselläni on 2 lasta, toinen niistä on ei pahemmin palele, on hikipäissään jo ihan pienestä lämmöstä, toinen taas ei.

Vierailija
7/22 |
25.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minä taas en ymmärrä mitä kamalaa siinä on, jos kyselee täällä nimettömänä, mitä kannattaisi pukea. Kyllä minä ainakin kotioloissakin pähkäilen tuon miehen, lapsien ja äitini kanssa pukeutumisasioita. Ei kai se nyt tarkoita sitä, että se ulkoilu jäisi kokonaan väliin, jos ei täältä saa vastausta. Tai jos joku kysyy, mitä ruokaa tekisi jauhelihasta, ei se tarkoita sitä, ettei itse osaisi tehdä mitään.

Vierailija
8/22 |
25.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemuksestahan äiditkin oppii. Mä tein esikoisen kanssa niin hulluja juttuja,. ylipuin, ylivarjelin sitä. Ei lapsi siihen kuole jos on lämpimänä päivänä vähän liian lämmintä päällä. Ja jos vaikka maa, hiekkalaatikon hiekka on vielä kosteaa, kylmää, niin hanskat voi olla ihan hyvätkin. Siihen kiinnitän huomiota, jos lapsella kylmällä säällä liian vähän vaatetta.

paksuissa pipoissa, haalareissa ja rukkasissa. Äidit ovat suunnilleen t-paidoissa, mutta annas olla kun Jennika-Jasmiina yrittää ottaa hanskan pois, niin johan alkaa hysteerinen hössötys, ettei hanskaa saa ottaa pois, kun juuri oli korvatulehdus.

Jösses.

Vierailija
9/22 |
25.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietäjien takia äidit ovat niin epävarmoja. Se on terve reaktio jatkuvaan syyllistämiseen.

Vierailija
10/22 |
25.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

entäs jos olisit saanut lapsesi 100- vuotta sitten??

kipaistiinko silloin naapuriin kysymään, mitä puetaan tänään lapselle päälle ? Ihmettelen vaan sitä miten riippuvaisia ja osaamattomia vanhemmat tänäpäivänä ovat. Ilman nettikeskusteluja ei osata pukea eikä ruokkia lasta ..aika pelottavaa!!Ap

Vierailija
11/22 |
25.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ööö, luulen, että sata vuotta sitten samassa talossa asuisi minun, mieheni ja lapsieni lisäksi muitakin, esim isovanhemmat ja sisarukseni tai mieheni vanhemmat ja sisarukset. Eipä tarvitsisi kipaista naapuriin.

Vierailija
12/22 |
25.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ööö, luulen, että sata vuotta sitten samassa talossa asuisi minun, mieheni ja lapsieni lisäksi muitakin, esim isovanhemmat ja sisarukseni tai mieheni vanhemmat ja sisarukset. Eipä tarvitsisi kipaista naapuriin.

Vierailija
13/22 |
25.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kuinka helppoa elämä silloin olisikaan ollut Sinulle! Apu lapsesi hoidossa olisi ollut aivan vieressäsi, etkä olisi tarvinnut monimutkaisia tietokoneita lapsesi pukemiseen! Loistavaa!!

Vierailija
14/22 |
25.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietävämpiä ja varmempia- ihan kuin olisin lukenut jostain, ettei lasten elinolosuhteet ja tapa kohdella lapsia olleet kovinkaan kehittyneitä siihen aikaan...eiköhän nykyiset äidit ymmärrä aika monista asioista enemmän kuin mitä tietotaitotaso oli ennen. Ennen ehkä toimittiin usein anopin ja äidin ohjeiden mukaan - eipä siinäkään tarvinnut paljon miettiä omaa kantaa asioihin?

Vierailija
15/22 |
25.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietävämpiä ja varmempia- ihan kuin olisin lukenut jostain, ettei lasten elinolosuhteet ja tapa kohdella lapsia olleet kovinkaan kehittyneitä siihen aikaan...eiköhän nykyiset äidit ymmärrä aika monista asioista enemmän kuin mitä tietotaitotaso oli ennen. Ennen ehkä toimittiin usein anopin ja äidin ohjeiden mukaan - eipä siinäkään tarvinnut paljon miettiä omaa kantaa asioihin?

Vierailija
16/22 |
26.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tehän istutte penkillä juoruamassa kun lapset istuu maassa/ hiekkalaatikossa... tätä tulee oikeesti paljon pohdittua työssä tätä pukeutumis asiaa näin keväisin... vaikka ilma on lämmin niin maa ei ole!! ja yö-pakkasiakin saattaa vielä olla... onpas vaikeeta..

hiukan juu asian vierestä.. siis uusavuttomuudesta...

kaipa ne soseet on aloitettava kun poitsu vetää 18 purkkia velliä viikossa + nannit ja tissit päälle.. ja joo täyttää "vasta" ens viikolla 4kk!

Vierailija
17/22 |
26.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan fiksua vähän miettiä mitä tekee ja etsiä sitten tietoa asioista eikä toimia aina "kuten on tavattu toimia". Joskus on ihan hyvä vähän juoksennella naapureissa!

Vierailija
18/22 |
26.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan fiksua vähän miettiä mitä tekee ja etsiä sitten tietoa asioista eikä toimia aina "kuten on tavattu toimia"

Usein olen törmännyt siihen että lapset vaikkapa puetaan aivan liian kuumasti, koska aina niin on tehty, eikä yhtään mietitä olisiko parempaa tapaa. Esim. oma mummoni puki kuulemma minut pienenä niin lämpimästi, että olin puolitajuttomana kun äiti tuli töistä (mummo siis hoiti minua). Puistossakin saa pahoja katseita toppapukuisten (hikisten ja punaisten) lasten pph:lta kun omat lapset ovat ilman takkia ja hanskoja näillä keleillä.

Vaikka en netistä pukemisneuvoja kyselekään olen usean äidin kanssa jutellut asiasta "on se vaan niin vaikeaa pukea lapsia aina kauden vaihtuessa". Varsinkin jos ne lapset ovat hoidossa, jolloin ei itse voi olla lisäämässä tai vähentämässä vaatetta (hoitajat eivät tätä todellakaan aina tee minun ajatusteni mukaan, vaan lapsella on kaikki mahdollinen päällä vielä iltapäivälläkin). Onneksi lapset ovat nyt kotona, niin tämä kevät on helpompi.

Vierailija
19/22 |
26.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ovat toisaalta niin sosiaalisia, että tykkäävät ihan vaan jutella, vaikka sitten näin netin välityksellä. Niin tai näin, ei tuo mitään avuttomuutta ole, jos jonkun toisen kanssa kommunikoi. En minä ainakaan mitenkään ihannoi sellaista 'kyllä minä itse tiedän kaiken, minä olen äiti' asennetta. Ja neljä lasta on, enkä pidä itseäni pätkääkään avuttomana.

Vierailija
20/22 |
26.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä silloin tultu myöskään naapurin pihalle kyttämään ovatko 3-vuotias jessica ja 4-vuotias nicopetteri ilman vanhempia siinä omalla pihalla kaivelemassa kepillä hiekkaa.

entäs jos olisit saanut lapsesi 100- vuotta sitten??

kipaistiinko silloin naapuriin kysymään, mitä puetaan tänään lapselle päälle ? Ihmettelen vaan sitä miten riippuvaisia ja osaamattomia vanhemmat tänäpäivänä ovat. Ilman nettikeskusteluja ei osata pukea eikä ruokkia lasta ..aika pelottavaa!!Ap