Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onks kellään samaa vaivaa: kun kauheesti ilmaa vatsassa, tulee pistos olkapäähän?

Vierailija
25.04.2009 |

Tai ainakin mä luulen, että se johtuu tuosta ilmasta vatsassa. Ihan sairas pistos, jokasaattaa kestää sellasen puoli tuntia.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
25.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli jos on hyvin kaasutäytteinen paksusuoli, se voi kyllä hangata vatsakalvoon ja siten aiheuttaa moisen tunteen. Endo turpoaa vatsaontelossa voimakkaasti ja siitäkin tulee sama tunne. Keskenmenon yhteydessä puhjennut keltarauhasrakkula erittää nestettä vatsaonteloon ja aiheuttaa hartiapiston. Kohdunulkoinen raskaus vuotaessaan vatsaonteloon aiheuttaa hartiapiston. Eli onhan näitä syitä, suurin osa kuitenkin täysin harmittomia.

Ja niitä pahoja ilmavaivoja voi helpottaa hieromalla vatsaa oikealta alhaalta alkaen, kylkeä ylös, pallean alta poikittain kohti vasenta kylkeä ja vasenta kylkeä alas. Pistää paksusuoleen vauhtia ja ilma lähtee liikkeelle.

Vierailija
2/15 |
25.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on endometrioosi sitten levinnyt johonkin keuhkon yläosaan tms.

Mulla endometrioosin vaikein oire on hartiapistos, joka tuntuu oviksen aikaan ja menkkojen 3 ekaa päivää.

Hartiapistohan on tyypillinen mm. kkohdunulkoisessa raskaudessa. En ole vielä koskaan kuulluut, että hedelmöittynyt munasolu jotenkin pääsisi kiinnittymään keuhoihin...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
25.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kipu helpottuu kun menkat ovat loppupuolella. Onko sinulla ollut vaikeuksia raskaaksitulon kanssa?

puolivälissä tai menkkojen paikkeilla?

Mulla endometrioosin vaikein oire on hartiapistos, joka tuntuu oviksen aikaan ja menkkojen 3 ekaa päivää.

Tää mun kipu on sietämättömän kova ja lähtisi taju, jos se kestäisi pidempään kuin max puoli tuntia.

Vierailija
4/15 |
25.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin on oireena kuukautisten aikaan veriyskä.

Vierailija
5/15 |
25.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munasolu keuhkoissa? Miten liittyy hedelmöittyneeseen munasoluun tuo endometrioosi?

Mulla tulee kova hartiapistos, jos juon nopeasti kylmää limsaa.

Vierailija
6/15 |
25.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokeilla ilmavaivoista johtuvaan hartiapistokseen vauvojen cuplatonia.

Vierailija
7/15 |
25.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
8/15 |
25.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kun sitä hiilihappoa oli vatsassa jäljellä niin säteili hartiaan kipuna, eli varmaan on mahdollista, että ilma vatsassa säteilee myös sinne.

Luulen että endo on uusiutunut, oli menkkojen aikaan taas sellaiset kivut, mutta ei kyllä hartioissa, koko vatsan seudulla vain...

Vierailija
9/15 |
25.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kyllä ihan muulloinkin on hartiapistosta.

Vierailija
10/15 |
25.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
11/15 |
25.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi tuntua kipuna hartioissa.

Vierailija
12/15 |
25.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää mun kipu on sietämättömän kova ja lähtisi taju, jos se kestäisi pidempään kuin max puoli tuntia.

Vierailija
13/15 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hartiapistos voi olla oire palleaan levinneestä endometrioosista

Vierailija
14/15 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohdunulkoinen raskaus mulla oireili noin