Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

kauanko sairaslomaa sappileikkauksen jälkeen?

Vierailija
25.04.2009 |

menossa tähystysleikkaukseen kohta, kauanko yleensä s-lomaa sen jälkeen ja kuinka usein joudutaan avaamaan kunnolla (siis että tähystys ei riitä)?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
25.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kiitän vastanneita

Vierailija
2/6 |
26.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ei tosiaan ole silloin mikään kovin "paha" juttu... itse olin TODELLA kipeä 1 vrk.

Ja saikkua sain viikon vaikka teen fyysistä työtä (olen koulusiivooja/keittiötyöntekijä)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
25.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli miten leikkaus meni. Millainen iho sinulla on, arpeutuuko hyvin jne...mut. yleensä sappikivien tähystysleikkauksesta saa noin 1-3vkoa sairaslomaa ja perinteisestä operaatiosta noin 4-8vkoa vähän riippuu kirurgista, sairaalan käytännöstä yms ed. mainituista tekijöistä.

allekirjoittaneella kysyttiin ennen operaatiota, että jos ei onnistu tähystyksessä niin voiko tehdä samassa nukutuksessa avohaavan kautta, koska suostuin mun piti täyttää aiheesta vielä jotain papereita.

operaatiossani päätyivät avohaavan kautta poistamiseen kun oli tulehtunut tappaus. Sain sairaslomaa 6 viikkoa, koska pidin 6 vkoa vuosilomia sen perään.

Vierailija
4/6 |
25.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perusteluna fyysinen työ ja paljon nostelua. Lääkäri kirjoitti heti sen 4 viikkoa, vaikka ennen leikkausta puhuttiin juuri tuosta 1-3 viikosta.

Vierailija
5/6 |
25.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistään avoleikkauksesta ei edes puhuttu. Tähystyksessä tehtiin torstaina ja olin kotona pe ja koko seuraavan viikon. Periaatteessa olisin kyennyt olemaan töissä jo seuraavana ma, mutta pidin koko annetun loman ja nautin, että kohtauksia ei enää tullut.

Vierailija
6/6 |
25.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin sappileikkauksessa (tähystyksessä) 17 vuotiaana. lääkäri kertoi ennen leikkausta, että aina on riski että saatetaan joutua avaamaan kokonaan. tähystys tehtiin päiväkirugiassa, mutta jouduin sitten kuitenkin jäämään yöksi kovien kipujen takia. nopeasti kyllä sitten palauduin. leikkaus oli tiistaina tai keskiviikkona ja lauantaina lähdin jo baariin.. vatsa oli kyllä tositosi turvoksissa pitkään. vähän hävtti lähteä juhlimankin kun näytin olevani raskaana ja vielä niin nuorena :)

saikkua sain siis viikon, mutta opiskelijana ei varmaan tarvikkaan enempää. jos vatsa avataan kokonaan niin sillon kyllä varmaan paljon pidempään.