Yks uusavuton uuniperunoinensa, auttakee kyökkiekspertit!
Mulla on rosamundia ja just huomasn, että folio on lopussa, voiko siis laitaa vaan uunin ja tuleeko yhtä meheviä ja hyviä? Nyt en valitettavasti kaupaan pääse ja pottuja ajattelin laittaa. Siis olen aina laittanut foliossa.
Kommentit (7)
että katso että perunat ovat kuivia. Kun harjaat ne juoksevassa vedessä, muista kuivata talouspaperilla.
Älä vaan laita niitä rosamudeja uuniin
laittaa ne paljaaltaan uuniritilälle. Jos sinulla on karkeaa merisuolaa, voit ripotella sitä uunivuuan pohjalle ja laittaa perunat suolapedin päälle. On ihan omassa valinnassasi pisteletkö perunat pariin kertaan haarukalla. Kuorista tulee kuivempia ja rapsakampia ilman foliota ja itse pidän niistä sillä tavalla valmistettuina enemmän. Syön aina perunat kuorineen. Tuosta kuoren reijittämisestä en ole koskaan huomannut olevan sen enempää haittaa kuin etuakaan maun kannalta, aina on olleet hyviä.
Ja sinänsähän toi folion käyttö on sitten ihan turhaa (ja epäekologistakin), ja kuorissahan on ne vitskutkin, KIITOS!
painan veitsellä päälle poikittaiset viillot jo valmiiksi ja laitan tunniksi uuniin. Jos ovat tarpeeksi kauan uunissa niin hyviksi ja pehmeiksi kypsyvät.
sitten sellaisinaan uuniin (ei foliota), eikä tarvi olla edes kauan siellä noin "esivalmisteltuina". Hyviä ovat!
uuniperunoita niin että lohkoan ne ensin koosta riippuen kahteen tai neljään osaan.suolaa,pippuria ja oreganoa mausteeksi sekä yhden sitruunan mehu loraus öljyä ja vettä.