Huutonet ja postiennakko?
Kommentit (8)
Minulle tuo postiennakko on ihan tuntematon. Nyt yksi ostaja haluaa postiennakolla tuotteen. Eikö siinä ole riski, että postimaksut jäävät sitten minun maksettavaksi?
Toimitusehdoissa olin rastinut kohdat nouto, posti, huutopaketti. En kai kuitenkaan sitoudu noilla myymään postiennakolla, kun en ole rastinut maksutavaksi postiennakkoa.
Siinä on riski, että postikulut jäävät sinun maksettavaksesi. Tavallisestihan ostajalla on riski menettää sekä ostosumma että pk:t, ehkä hänelle on käynyt noin joskus
Minulle tuo postiennakko on ihan tuntematon. Nyt yksi ostaja haluaa postiennakolla tuotteen. Eikö siinä ole riski, että postimaksut jäävät sitten minun maksettavaksi?
Toimitusehdoissa olin rastinut kohdat nouto, posti, huutopaketti. En kai kuitenkaan sitoudu noilla myymään postiennakolla, kun en ole rastinut maksutavaksi postiennakkoa.
Palautteista päätellen on muiltakin vaatinut postiennakkona lähettämistä ja sitten ollut vihainen, kun postikulut ovat olleet yli 8,5 euroa vaikka on ensin sanonut itse ne maksavansa.
Ehdoissani lukee vielä erikseen että en lähetä postiennakolla.
Mutta siis jos sillä lähetät ja ostaja ei lunastakaan tavaran, niin sullehan jää maksettavaksi postikulut x 2. Ja sen jälkeen et ole vieläkään päässyt eroon tavarasta.
Mielestäni kun et rastittanut postiennakkoa vaihtoehdoksi, niin se tarkoittaa myös että sun ei todellakaan ole pakko sillä tavaraa toimittaa.
Ellet sitten pyydä postikulut x2 siltä etukäteen ja sitten palautat ne ylimääräiset taas kun on lunastanut paketin, mutta mielestäni tämä on jären hankalaa.
Minä teksin niin että ilmoittasin ystävällisesti että valitettavasti et nyt ole valmis mihinkään postiennakoihin, ja hän nyt vaan laittaa kiltisti rahat tilillesi ja jää odottelemaan pakettia.
Onko kyseessä kallis tuote? vai harvinaisen epäluuloinen ostaja?
maksaa postikulut x 2 minulle etukäteen, koska muutoin joudun ne itse maksamaan, jos pakettia ei postista noudeta! That's it! reilua mielestäni!!
kysyin myyjältä tilinumeroa että voisin maksaa tuoteen ja postikulut hänelle. Hän kysyi mitä teen sillä kun hän kuitenkin lähettää tuotteen postiennakolla. En sitten maksanut tuotetta ja ei hänkään lähettänyt sitä postiennakolla. eli kauppa jäi tekemättä myyjän vihreydestä.
postiennakkoa ja lähetän paketin joko huutopakettina tai tavallisena pakettina, jos hän niin erityisesti haluaa.
Tuotteen arvo oli 10-50 euron väliltä, aikaisemminkin hän on vaatinut palautteen perusteella lähettämään postiennakolla samanhintaisia tuotteista postiennakolla, joten itse uskoisin, että hän on harvinaisen epäluuloinen ostaja.
Itselläni on pitkälti kolmattasataa positiivista palautetta eikä yhtään negaa, joten tuskinpa nyt minua kohtaan tuo epäluuloisuus on siis yksistään.