Minkä ikäisenä vauvan voi antaa nukkua
6h yhteen putkeen yöllä ilman syöttöä. Otetaan huomioon, että paino kehittyy normaalisti ja on ollut syntyneenä normi kokoinen (3,5 kg)
Kommentit (5)
ovat olleet +-3,5kg syntyessään ja paino lähtenyt hyvin heti nousuun. Vastasyntyneenä heräsivät itse 3-4 tunnin välein mutta jo parin kk iässä nukkuivat jopa sen 6 tuntia. Kuopus lopetti itse yösyömiset noin 4kk iässä ja täysimetyksellä oli puoli vuotta. Kasvu hyvää joten ei mitään syytä tuputtaa enempää maitoa kuin itse pyysi.
Asiahan on tietty ihan toinen jos on pieni syntyessään tai paino ei nouse hyvin tai on jotain muuta terveydellistä syytä herätellä.
Ihanaa, että vauva nukkuu ja mulle kanssa aikanaan neuvolassa sanottiin muuta, mutta uskoin itseeni ja "luontoon" ja hyvin meni. Nyt tämä "nukkuja" jo 15 vuotta. Eli anna lapsukaisen nukkua vaan!
Mä annoin mun 2-kiloisten kaksostenkin nukkua, vaikka sairaalassa sanottiin että olis pitänyt nousta syöttämään 2-3 tunnin välein. ja pah, hyvin ne söi sitten valveillaoloaikanaan ja kasvoi ihan normaalisti.
Ihan hölmöähän se olisi herättää normaalia vauvaaa. Eri asia on sitten pikku keskoset, joiden on tärkeää syödä lähes koko ajan. Hyvin levännyt perhe voi hyvin.