Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Johtuuko tämä päiväkodista vai mistä??

Vierailija
25.04.2009 |

Nyt on pakko esittää kauan mieltä kaihertanut asia: Asumme isossa lähiössä, isossa kerrostalossa missä paljon lapsia. Olen talon ainoa kotiäiti, lapseni ovat alle kouluikäisiä. Olen opettanut lapsille hyviä käytöstapoja, mihin kuuluu toisten huomioonottaminen, eli kaikki otetaan mukaan leikkiin jne. Puutun välittömästi kiusaamiseen (olen siis lasten ulkoillessa pihalla "vahdissa" ainoana vanhempana tässä talossa). Kaikki talon muut lapset ovat hoidossa, ja hoitopäivän jälkeen ulkoilevat omin nokkinensa pihalla. Käytös on todella jyräävää, ilkeää (tämä tytöillä), ja myös väkivaltaista. Koko ajan on joku ketä kiusataan, tönitään, lyödään, ei oteta leikkiin jne. kiusattava vaihtelee päivittäin, syynä vaikkapa se että saapuu leikkiin viimeisenä, eli ei pääse enää mukaan. Omat lapseni siis joutuvat myös aina vuorostaan kiusatuiksi, ja olen niin kyllästynyt olemaan se pihapoliisi joka puuttuu kaikkien tekemisiin. Lasten vanhempia ei pihalla näy, työpäivän jälkeen ei enää sitten jakseta olla lasten kanssa? Kuitenkin pointti on se, että huomaan selvän eron omien kotihoidossa olevien lasteni ja päiväkotilasten välillä. Omieni ei tarvitse joka päivä elää "villin lännen" ehtojen mukaan isossa ryhmässä, vaan saavat tehdä kaikkea rauhassa ja se näkyy käytöksessä! Ja myös minun lapseni kiusaavat ja tappelevat, mutta siihen puututaan heti (koska olen aina paikalla). Tämä nyt on tätäpäivää, lapset voivat huonosti, joka viides alle kouluikäinen tarvitsisi kuulemma psykiatrin hoitoa, mistähän se johtuu????

Kommentit (41)

Vierailija
41/41 |
25.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa on pienempi piha? Jossa siis ei ole niin paljon muita lapsia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla