Onko pakko tosiaan antaa ex-miehen tulla tapaamaan lapsiaan uuden vaimonsa kanssa?
Ex- mies ei nimittäin suostu (tai ehkä uusi vaimo on sitä mieltä) että ei tule tapaamaan lapsiaan ilman nykyista vaimoaan.
Lapsia en pysty antamaan miehelle, koska ovat vielä niin pieniä ja niitä on 4.
Asuvat uuden muijan kanssa 400 km täältä ja asuvat kaksiossa.
Lisäksi tällä nyksällä on mt- ongelmia ja ms- tauti ja eläkkeellä ties mistä syystä.
Lisäksi sen omat 4 lasta on isien huoltajuudessa olleet ties kuin kauan.
Kaksi niistä tosin jo aikuisia.
Ainut tapaamiskeino on että lasten isä tulee tänne tapaamaan lapsia. Mutta ilman uutta vaimoa homma ei kuulemma käy.
Se on vaihtoehto. Eli jos en suostu ottamaan tätä nyksää kotiini, mieskeään ei aio tavata lapsia.
Kai mun se on sitten siedettävä, koska vaihtoehtojakaan ei ole, paitsi se että lapset ei nää enää isäänsä ja sitä en halua, vaikka totuus on muuta, tästä isä-lapset suhteesta.
Jos mun mielipidettä kysyttäisiin, lasten ei pitäisi tai tarvisi enää ikinä nähdä tätä alkoholisairasta ja petturi-isäänsä.
Lasten oikeuksiin nyt kuuluu tavata ja pitää suhdetta isäänsä, eli onko mun ja lasten todellakin avattava ovi myös tälle uudelle naiselle, hänen ongelmistaan huolimatta.
Missään vaiheessa en siis kiellä tai estä isää lapsiaan tapaamasta, ainoastaan tää nainen on ongelma.
Kommentit (19)
Mutta kyseessä on kuitenki LASTEN OIKEUS TAVATA ISÄÄNSÄ. Parempi se huonompikin, kuin kokonaan ilman.
Ole pitkämielinen, se varmasti kannattaa tulevaisuutta ajatellen. Lapsesi saavat olla ylpeitä äidistään.
alkoholi- ja mielenterveyssyyt.
Jos isä ei suostu tulemaan, niin eiköhän se ole hänen ongelma. Uudella vaimolla ei taas ole tapamisoikeutta, joten ei sinun tarvitse hänen läsnäoloa sietää. Sitä paitsi niitä uusia vaimoja voi olla vaikka kuinka paljon, jos on taipumus vaihdella.
Keskustele sosialiviranomaisten kanssa asiasta.
Ensin pitäisi tavata vain isän kanssa nyt tässä ja katsoa sitten myöhemmin niitä tapaamisia sitten jos se uusi vaimo on kuviossa kun lapset isompia. Nyt on tärkeintä juuri se isä-lapsi suhde eikä se isä-lapsi-uusi vaimo -suhde!
Vaikka se uusi vaimo on varmasi sille ex-miehellesi tärkeä ja tärkeä osa hänen elämäänsä ja sinun täytyy se hyväksyä etkä saa häntä mollata tai väheksyä, hänen sairauksista tai ongelmista huolimatta, ne ei sinulle kuulu NIIN kauan juuri kun sinun lapset eivät ole niissä osallisina, heidän elämässään osallisina.
Mies käy teidän, sinun ja lasten kotona tapaamassa ja sinä saat siihen mukaan ulkopuolisen avun kun olet yhteydessä lastenvalvojaan, sosiaaliviranomaiseen.
Jos se on ainoa keino, jolla lapset saavat nähdä isäänsä. Isäsuhde on erittäin tärkeä osa lapsen elämää. Äitinä sinun tulisi varjella sitä kaikin mahdollisin keinoin. Vaikka et itse pitäisi lasten isästä, lapsille hän kuitenkin voi olla kaikki kaikessa. Isompina voivat vaihtaa näkemystä isästään.
Mitäpä sitä ei äitinä olisi valmis tekemään/kestämään lastensa puolesta :)
lapset.
Exä käy meillä tämän tästä kahvilla, tyttöystävän kanssa tai ilman (jos sellainen sattuu olemaan) on ollut jouluna samassa ruokapöydässä vanhempieni luona nyksäni kanssa tai jopa veljelläni syömässä tyttöystävän kera silloin kun mekin oltiin.
Relatkaa vähän, huonot välit on lapsiltakin pois!
Sosiaalitoimisto järjestää paikan tapaamisille. Eivät ehkä mielellään, mutta kyllä ne sen tekee.
Kuinka saisin lasten isän tajuamaan sen että, kyse todellakin on lasten oikeudesta isänsä tapaamisiin, ilman ulkopuolisia ihmisiä.
Ne ehtii tavata sitten ajan kanssa. ( jos nyksä edes joskus ois selvinpäin)
Lapset ei ole nähneet isäänsä sitten Joulukuun ja nyt sitten meni avioon. Lapset ei ole ikinä tavanneet tätä naista aikasemmin. Ja siksi mua loukkaa lasten puolesta todella paljon se että ei suostu tulemaan lastensa luokse ilman tätä naista.
Millä sen äijän kaaliin voisi takoa että lapset ensin ja sen elämä on toisella sijalla.
miksi lapsesi eivät saisi tavata isänsä nykyistä vaimoa? Olisit onnellinen, että hän haluaa tavata miehensä lapsia, sehän on vaan suuri rikkaus lapsillekin.
etteivät osaa pistää lastensa etua muiden asioiden edelle. Minustakin ap sinun ja lasten kannalta kaikkein paras ratkaisu olisi pyytää sossun tilaa tapaamisiin; ainakin yhdessä sellaisessa käyneenä voin sanoa, että oli ihan "kodin oloinen", neutraali ympäristö.
Lisäksi voisit saada sossun tädin sinne tapaamista valvomaan, ettei sinun tartteis ap kohdata kusipäistä exääsi.
Minusta myös meitä lähiäitejä, jotka olemme joutuneet exiemme kusipäisyydestä kärsimään, pitäisi suojella jollakin tavalla. Eräs ratkaisu minun mielestäni on tuo sossun järkkäämä valvottu tapaaminen.
Ja lyhytkin tapaaminen lienee lasten kannalta parempi kuin ei mitään. On todellakin selvää, ettei exäsi kotioloihin lapsia voi laskea.
terveisin nimim. "kokemusta on"
<Ja sairaudet eivät todellakaan ole mikään syy evätä tapaamasta lapsia.
Ja toisekseen, kyse ei kai ollut siitä, että äiti ei anna lasten tavata isänsä uutta, vaan siitä ettei halua tätä omaan kotiinsa. Ihan eri asia.
ehkei se exän uuden ämmän tapaaminen ole kaikille niin helppoa. Ehkei kaikki erot ole menneet niin upeasti, että exän kohtaaminen on helppoa.
Miksi ihmeessä sen uuden ämmän pitäisi päästä ap:n kotiin? Miksi sen pitäisi päästä tapaamaan lapsia, jos isäkään ei ole lapsia tavannut liki puoleen vuoteen? Mitä LAPSET tässä ap:n mainitsemassa tilanteessa kostuvat siitä, että tutustuvat isänsä uuteen elliin????
Käyttäkää nyt järkeänne, hyvänen aika!!!!
Tuo sosiaaliviranomaisten seurassa tapaaminen voisi olla hyvä juttu.
En ottaisi jotain mielenterveysongelmaista exän puolisoa ja juoppoa exää kotiini.
Tapaamissopimuksissa ei lue uuden puolison nimeä ja hänellä ei ole tapaamisoikeutta.
Mitäs sitten jos se psykkisesti sairas muija kilahtaa teillä ja alkaa heilumaan puukon kanssa??? Saa mustasukkaisuuskohtauksen jne. Turvallisuussyistä en ottaisi kotiini, en todellakaan.
Paha paikka sinulla. Ilmeisesti exäsi sai paikan missä voi huoletta dokailla ja se lienee yksi syy miksi on ottanut mt-potilaan puolisokseen.
Selitä nämä asiat soskussa ja pyydä että tapaaminen järjestyy jonnekin muualle.
MUTTA se on harvinaista, ja mielestäni myös aika tarpeetonta!
JOS on rakkautta suhteessa ollut, niin yleensä se ero ei ole kummallekkaan/toiselle helppo. En ymmärrä miksi pitäisi olla hyvä ystävä ex:än kanssa, kutsua tätä ILMAN HYVÄÄ SYYTÄ (kuten lapsen rippi- tai ylioppilasjuhlat tmv.) kotiinsa, varsinkaan uuden tyttöystvän/vaimon kanssa.
Ok, homma toimii ehkä jossain pikkupaikkakunnalla jossa on PAKKO olla väleissä (koska melkein kaikki pyörivät samoissa porukoissa/ovat samassa työpaikassa/ovat sukua jne.) =on mahdotonta olla "erossa" koska kuitenkin väkisin törmää koko ajan siihen ex:ään. Ja ylipäätään jos kaikki teini-iän säädöt lasketaan mukaan, niin aika yksinäistä olisi kun kaikilla jotain sutinaa olisi kaikkien kanssa ollut -KÄRJISTÄEN-
Mutta normaali ihminen lienee eroaa HYVÄSTÄ syystä. ja vaikka asialliset välit toki on hyvä säilyttää jne. niin ei kai kukaan halua katsella omassa KODISSAAN ex:ää ja tämän nyksää, ja tuskin se oma nyksäkään asiasta kovin nauttii (ellei sitten ole pikkupiirit joissa ex:ä on aina ollut nyksän hyvä kaveri jne.)
Ja tavallaan antaa mielestäni vähän väärän kuvan lapsillekkin, että isä käy äidin luona ja muilla äidin sukulaisilla syömässä jne. koska vaikka katkera ei saa olla, niin miksi sitten piti erota jos niin kaikki on kaikkien kavereita? Ehkä lapset jopa toivovat että vanhemmat palaavat yhteen jne.
Mutta jokainen toki tehköön niinkuin itse haluaa, minä olen ottanut etäisyyttä ex:iin ja vaikka väleissä kaikkien kanssa olen ja ihan hyvin uusien kumppaniensa kanssa tulen toimeen, niin en heitä elämääni halua. Eli moikataan jos tavataan ja vaihdetaan pari sanaa. Joskus ollaan samoissa juhlissa ja aina mennyt ihan ok jne. mutta en heitä kotiini kutsuisi.
hieman uteliaskin exän nyxän suhteen ja siksi kutsuisin ihan varta vasten meille.
Mutta lapsilla on oikeus isäänsä, niinkuin sanot. Uusi vamo taas on osa isän elämää, joten et kai muutakaan voi. Auttaako ollenkaan, jos kuvittelet, että sinulla olisi uusi mies ja hänellä vaikka ms-tauti tai mielenterveysongelmia (masennus tms.) ja lastesi isän olisi vain hyväksyttävä se, että uusi miehesi olisi kuvioissa, ehkä jopa asuisi sinun ja lasten kanssa?
Koita jaksaa, ap.
ei sinun ole pakko päästää vierasta naista kotiisi, mutta sinun on hyväksyttävä se että miehelläsi on uusi puoliso. Onko sinulla uusi puoliso?? jos on, miksi sitten hän saa tavata lapsiasi, olla heidän kanssaan ja miksi hänellä on oikeus lapsiisi ja miehesi uudella ei. Oli ongelmia tai ei.
Ota yhteys sossuun ja he järjestävät valvotuissa tiloissa tapaamisen.
Mikä meihin naisiin oikein menee eron tullessa, lapsista riidellään ja exästä löytyy vaan huonot puolet (lapsia on kuitenkin voitu tehdä hänen kanssaan), elämä jatkuu, molemmille tulee jossain vaiheessa uudet puolisot ehkä uusia lapsia. Se ei tarkoita etteikö yhteisillä lapsilla olisi oikeus kumpaankiin vanhempaan. On se kumma ku iseiltä evätään kaikki oikeudet ja velvollisuudet, kun minäminäminäminä sanon niin. Lapsia käytetään pelinappuloina, viestiviejinä ja aivottomina.... Miettikää naiset vähän!!
Ja on kokemusta, minä olen eronnut marraskuussa yhteisiä lapsia ex-miehen kanssa on kaksi, lapset ovat vuoroviikoin meillä, miehellä on uusi puoliso jo. En helvetti haluaisi hyväksyä, mutta enhän minä sille mitään voi.
Yleensä alkoholisti-ihmisiä ei päästetä liki lapsia ja naapuristakin ollaan valmiit tekaisemaan lastensuojeluilmoitus jos niiden kotoa kuuluu pullojen kilinä vappuna.
Surkutellaan lapsia jotka joutuvat plmaan pääsiäisen ryyppäävien vanhempiensa kanssa. Ja tän palstan mukaan ryyppäämiseen ei montaa siideriä tarvita.
Nyt ap:n tulee kuitenkin päästää alkoholisoituneet exat ja nyxät kotiinsa mellastamaan ja nyxän alkoholiongelma sivuutetaan kokonaan vaikka ap on jossain viestissään tuonut ilmi, että tämä ei kovinkaan usein selväpäinen.
Jossain kodissa todellakin loistaa sädekehät ;-)
Ei sun ap minunkaan mielestä tarvi päästää kumpaakaan kotiisi, ota yhteyttä sossuun josta lapset ja isä saavat tilat valvottuun tapaamiseen.
lapset eivät halua tavata isän uutta vaimoa vaan pelkästään isänsä? Omat vanhempani erosivat kun olin 6 v. ja sisarusteni kanssa olisimme halunneet tavata isäämme pelkästään mutta aina piti suostua uuden vaimon kanssa tapaamisiin. kyllä lapsella pitää olla oikeus tavata isäänsä myös ilman uutta vaimoa. meillä tilanne johti lopulta siihen että tapasimme isäämme noin vuoden eron jälkeen ja siihen lopahti. isämme lakkasi pitämästä yhteyttä ja nyt on mennyt jo 15 vuotta tästä ja on vaikea antaa enää anteeksi tai uutta mahdollisuutta isälle tutustua lapsiin. ap:n velvollisuus on mielestäni huolehtia että lapset tapaavat isäänsä,eivät isän uutta vaimoa.
Eli he järjestävät paikan jossa isä ja lapset voivat tavata toisiaan.