Rv 36 ja painoarvio 3500g
Mitähän mä puuhaisin kahden viikon kuluttua, että saisin synnytyksen käynnistymään?? En niin kovin mielelläni synnyttäisi paljoa yli 4kg vauvaa. Onko vinkkejä? En tietystikään mitään radikaalia ole tekemässä, mutta jotain pientä..:)
Kommentit (16)
oli painoarvia 35rv:lla 3100-3300, poika syntyi 38+4 ja painoi 4280g. Eli tämän mukaan ja omankin arvion mukaan tämä vauva on vielä isompi. Siksi tässä vähän stressaan. ap
oli kyllä aika suuri virhe. Mä tiedän kyllä, että tämä on iso! ap
kun kerran edellinenkin on syntynyt tuossa rv 38 pintaan. Molemmat hoidot kyllä käynnistää synnytyksen jos elimistö on jo valmis synnyttämään. Toki voit vielä muutaman viikon vetää tiúkkaa hiilihydraattirajoitettua dieettiä, sillä voi saada muutaman sata grammaa nipistettyä pois vauvan painosta.
Mutta jos vauva ei ole valmis syntymään, siihen ei mikään tepsi... usko mua, edellisen lapsen kohdalla kokeilin kaiken mahdollisen (yli 10 km kävelylenkit, halkojen hakkaaminen, kuntopyöräily, seksi, sauna, siivoaminen sisältäen lattianpesua kontaten, kiinalainen ruoka, peräruiskeet, meksikolainen ruoka, persiljan syöminen...) eikä mikään auttanut. Vauva syntyi vasta 42+3 käynnistyksellä...
Kyllä se synnytys käynnistyy ajallaan ei sitä voi kotikonstein paljoakaan käynnistää. Onnea odotukseen loppuvaiheeseen;)
ja lääkäri veikkasi että la:han mennessä tulee siis ylittymään se 4kg eli olisi suunnilleen samaa kokoa kuin esikoinen oli. itsestäkin vauva tuntui todella isolta ja painavalta.
No, synnytystä yritettiin käynnistääkin, tosin raskaushepatoosin vuoksi eikä koon vuoksi, rv 38, mut eihän tuo käynnistynyt. viikonlopun kävin kotona, ja piti palata osastolle kun rv 39 tulisi täyteen, jotta yritetään uudestaan käynnistystä. edellisenä iltana kaikessa rauhassa pakkailin kamojani osastolla oloa ja aamua varten, kun poika päätti yllättäen alkaa syntymään ihan itsekseen. syntymäpaino oli 3340g, joten kyllähän tuo arvio pikkuisen heitti sekä ultralla, lääkärillä että mulla itsellänikin.
ei sitä kuulemma juuri voi itse vaikuttaa siihen miten ja milloin synnytys käynnistää, vaikka kyllähän sitäkin sanotaan että juuri nuo akupunktio ja vyöhyketerapia saattaisivat sitä edesauttaa.
sitten varmaan harkita akupunktiota tai vyöhyketerapiaa, jos ei ole 39 viikkoon mennessä synnytys käynnistynyt:) Mitähän nuo hoidot maksavat? ap
hiero rintoja.. ja hali miehesi kanssa.. se mielihyvä kosketuksesta ja rintojen hieronnasta saa sitä hormoonia (oksotiini?) erittymään joka käynnistää synnytyksen..
meillä oli paino arvio 4100g ja poika oli 3985g..
"En niin kovin mielelläni synnyttäisi paljoa yli 4kg vauvaa."
Et varmaan et. Mutta eihän sulta kysytä...
Ja sit asiaan. Mä sain painoarvioksi 3114g rv 38+4 (kättärillä) . Syntyi 39+4 painoi 3800g. Kätilö arvioi just ennen synnytystä että painaa 3200, ihan max 3300 (kokeili siis mahan päältä). Sit jollain kaavalla laski 3750g (mittas sf ja mahan ympärys). Sanoi "ei missään nimessä noin iso".
Mutta vauva oli 53 cm pitkä ja näin ollen todella ruipelo. Kätilö ei meinanut vaakaa uskoa kun punnittiin.
arviot siis on arvioita. Oma lääkärini rv 36 ultralla sai painoarvion 2950 ja sanoi, että jos laskettuun aikaan menee niin painaa 3800.
Meillä kun tytöt on olleet alle 3-kiloisia:)
No tyttöhän tuo oli, MUTTA painoi 3500g!! Ja veikattiin siis alle 3-kiloiseksi koko ajan! Neuvolassa ja sairaalassa vain koko ajan kauhisteltiin että kun on taas niin pieni tyttö tulossa!?:D
että helpoin synnytys tuo 3800. aiemmat painoi 3420 ja 3520. ei se koko niinkään vaan pään asento vaikuttaa!
jos luottaisin, että tämä vaavi on niin fiksu, että syntyy, kun vielä mahtuu:)
"En niin kovin mielelläni synnyttäisi paljoa yli 4kg vauvaa."
Et varmaan et. Mutta eihän sulta kysytä...
Mulla samanlainen painoaarvio noilla viikoilla, ja multa ainakin kysyttiin että haluanko käynnistykseen, ja kyllä menin. Tytto syntyi vko 37 3600g joten siitä laskee mitä olis ollut jos olis ollut vko 40 kun paino nousi ultran mukaan 500g viikko. Harmi sulle jos ei kysytä. Ihme logiikkaa tollainen. Ei mun tapauksessa ainakaan olisi ollut mitään järkeä pitkittää raskautta.
Mun vauvalle arvioitiin painoksi noin 3800g, mutta tuli viikon etuaikaan ja painoa oli vain 2800g.
Mulle kyllä sanottiin, että arviot voi heittää helposti kilonkin suuntaan tai toiseen, kun ihmettelin tuollaista heittoa.
mitkään saunomiset, siivoukset eikä seksi. Sitten kun maltoin ottaa ihan iisisti, ja "lakkasin olemasta raskaana" niin illalla sitte meni vedet, lapsi syntyi 39+6 eli ei sitä synnytystä väkisin saa alkamaan.