Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hienoa nähdä, että näin kirkosta eroamisen aikakaudella, kirkko oli tupaten

Vierailija
14.12.2008 |

täynnä kaiken ikäisiä laulamassa kauneimpia joululauluja. Ja todennäköisesti sama tilanne on taas myös jouluna.

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
15.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisitteko näreissänne, jos lapsenne eivät pääsisi ilmaiseen kerhoon, ette pääsisi tunnelmoimaan joulukirkkoon, ette pääsisi perheneuvontaan kun avioliittonne olisi karilla? Mua ei haittaa jos joku kirkkoon kuulumaton käyttää näitä palveluja koska silloin hän saattaa jonain päivänä kohdata ehkä Jumalan siellä. Mutta on ihan oikeutettua ja inhimillistä kysyä, miksi toiset käyttävät kirkon palveluja, ja ovat lakanneet maksamasta siitä mitään... silloin kirkkoon kuuluvat maksavat myös heidän palveluistaan. Se ei kuulosta reilulta.

Onko mielestäsi reilua, että esimerkiksi yritykset maksavat kirkollisveroa?

Vierailija
22/38 |
15.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä varmaan veron maksajan olet sitten ylpeä itsestäsi. Miksi ? Mitä ylpeyden aihetta kirkollisveron maksamisessa on ??

Itse olen ylpeä että EN maksa turhia veroja. En maksa koiraveroa (vaikka koiria onkin) enkä kirkollisveroa.

Hetimullekaikkinytilmaiseksi-asennetta parhaillaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
15.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mielestäsi reilua, että esimerkiksi yritykset maksavat kirkollisveroa?

Vierailija
24/38 |
15.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä varmaan veron maksajan olet sitten ylpeä itsestäsi. Miksi ? Mitä ylpeyden aihetta kirkollisveron maksamisessa on ??

Itse olen ylpeä että EN maksa turhia veroja. En maksa koiraveroa (vaikka koiria onkin) enkä kirkollisveroa.

Vierailija
25/38 |
15.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
26/38 |
15.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei koiraverokaan ole tarkkaan ottaen vero...

Vierailija
27/38 |
15.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkoillani olen vieraillut useissa erilaisissa kirkoissa, käynyt seuraamassa messuja ja vieraillut moskeijoissa.

Uskonnolliset paikat ja tavat ovat usein vahva osa mielenkiintoista kulttuuria, johon haluan tutustua.

Istun esim. Pariisissa kirkossa ja seuraan jumalanpalvelusta vaikka en itse kys. kirkkoon/uskontokuntaan kuulukaan. Kunnioitan muiden uskoa. Voin käydä täällä Suomessakin kirkossa joululaulukonsertissa vaikka en kirkkoon kuulukaan. Olen agnostikko ja sellaisena pysyn.

Vierailija
28/38 |
15.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vältettävissä.

Vierailija
29/38 |
15.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikseivät ne kelpaa? Taitaa olla tapa-ateistit liikenteessä.

Vierailija
30/38 |
15.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhritysten maksamasta yhteisöverosta menee evl-kirkolle 1,75 prosenttia. Ihan riippumatta siitä, onko yrittäjä kristitty, muslimi tai ateisti.

Vierailija
31/38 |
15.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhritysten maksamasta yhteisöverosta menee evl-kirkolle 1,75 prosenttia. Ihan riippumatta siitä, onko yrittäjä kristitty, muslimi tai ateisti.

Kirkot ovat osa yhteisöä, halusit tai et.

Vierailija
32/38 |
15.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kulttuurihistoriallisina rakennuksina ja tiloina vaikka en kirkkoon kuulukaan.Annoin esim. rahaa Porvoon kirkon korjaukseen ja olen käynyt siellä joululauluja kuuntelemassa.

Vierailija
33/38 |
15.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoden 1993 jälkeen erillinen yhteisöjen ja yritysten kirkollisvero lopetettiin. Nykyisin osakeyhtiöt ja osuuskunnat maksavat yhteisöveron muodossa evankelis-luterilaiselle ja ortodoksiselle kirkolle valtiontukea, riippumatta siitä kuuluuko kukaan yrityksessä edellä mainittuihin kirkkoihin. Henkilöyhtiöt eivät maksa yhteisöveroa

Vierailija
34/38 |
15.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoden 1993 jälkeen erillinen yhteisöjen ja yritysten kirkollisvero lopetettiin. Nykyisin osakeyhtiöt ja osuuskunnat maksavat yhteisöveron muodossa evankelis-luterilaiselle ja ortodoksiselle kirkolle valtiontukea, riippumatta siitä kuuluuko kukaan yrityksessä edellä mainittuihin kirkkoihin. Henkilöyhtiöt eivät maksa yhteisöveroa

Lisäksi: kirkon saama yhteisöveron osuus on korvaus kirkon suorittamista yhteiskunnallisista palveluksista kuten hautaustoimesta.

Vierailija
35/38 |
15.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vältettävissä.

Vierailija
36/38 |
15.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten luulet YLEn ohjelmille käyvän, jos kaikki ajattelevat, että veronkaltaiset maksut ovat vältettävissä? Muuttuuko YLEnkin ohjelmisto chatti- ja tosi-tv-tuubaksi tyyliin "Äänestä nyt suosikkiasi!". Ei kiitos. Maksan mieluummin tv-lupaa.

Vierailija
37/38 |
15.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

osakeyhtiöt, osuuskunnat sekä tietyin edellytyksin liikelaitokset, julkisyhteisöt, yhdistykset, laitokset, säätiöt ja asunto-osakeyhtiöt.

Vierailija
38/38 |
15.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jos minulla olisi koira, niin maksaisin mielelläni myös koiraveroa. Jostakin ne koirapuistot kustannetaan ja ylläpidetään. Maksan myös mielelläni kirkollisveroa kirkon tekemän hyväntekeväisyyden yms. vuoksi. Pidän myöskin tietynlaisen arvotyhjiön muodostumista riskinä.

46

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kaksi