Hienoa nähdä, että näin kirkosta eroamisen aikakaudella, kirkko oli tupaten
täynnä kaiken ikäisiä laulamassa kauneimpia joululauluja. Ja todennäköisesti sama tilanne on taas myös jouluna.
Kommentit (38)
Sinä varmaan veron maksajan olet sitten ylpeä itsestäsi. Miksi ? Mitä ylpeyden aihetta kirkollisveron maksamisessa on ??Itse olen ylpeä että EN maksa turhia veroja. En maksa koiraveroa (vaikka koiria onkin) enkä kirkollisveroa.
Hetimullekaikkinytilmaiseksi-asennetta parhaillaan.
Onko mielestäsi reilua, että esimerkiksi yritykset maksavat kirkollisveroa?
Sinä varmaan veron maksajan olet sitten ylpeä itsestäsi. Miksi ? Mitä ylpeyden aihetta kirkollisveron maksamisessa on ??Itse olen ylpeä että EN maksa turhia veroja. En maksa koiraveroa (vaikka koiria onkin) enkä kirkollisveroa.
Ei koiraverokaan ole tarkkaan ottaen vero...
Matkoillani olen vieraillut useissa erilaisissa kirkoissa, käynyt seuraamassa messuja ja vieraillut moskeijoissa.
Uskonnolliset paikat ja tavat ovat usein vahva osa mielenkiintoista kulttuuria, johon haluan tutustua.
Istun esim. Pariisissa kirkossa ja seuraan jumalanpalvelusta vaikka en itse kys. kirkkoon/uskontokuntaan kuulukaan. Kunnioitan muiden uskoa. Voin käydä täällä Suomessakin kirkossa joululaulukonsertissa vaikka en kirkkoon kuulukaan. Olen agnostikko ja sellaisena pysyn.
Mikseivät ne kelpaa? Taitaa olla tapa-ateistit liikenteessä.
Yhritysten maksamasta yhteisöverosta menee evl-kirkolle 1,75 prosenttia. Ihan riippumatta siitä, onko yrittäjä kristitty, muslimi tai ateisti.
Yhritysten maksamasta yhteisöverosta menee evl-kirkolle 1,75 prosenttia. Ihan riippumatta siitä, onko yrittäjä kristitty, muslimi tai ateisti.
Kirkot ovat osa yhteisöä, halusit tai et.
kulttuurihistoriallisina rakennuksina ja tiloina vaikka en kirkkoon kuulukaan.Annoin esim. rahaa Porvoon kirkon korjaukseen ja olen käynyt siellä joululauluja kuuntelemassa.
Vuoden 1993 jälkeen erillinen yhteisöjen ja yritysten kirkollisvero lopetettiin. Nykyisin osakeyhtiöt ja osuuskunnat maksavat yhteisöveron muodossa evankelis-luterilaiselle ja ortodoksiselle kirkolle valtiontukea, riippumatta siitä kuuluuko kukaan yrityksessä edellä mainittuihin kirkkoihin. Henkilöyhtiöt eivät maksa yhteisöveroa
Vuoden 1993 jälkeen erillinen yhteisöjen ja yritysten kirkollisvero lopetettiin. Nykyisin osakeyhtiöt ja osuuskunnat maksavat yhteisöveron muodossa evankelis-luterilaiselle ja ortodoksiselle kirkolle valtiontukea, riippumatta siitä kuuluuko kukaan yrityksessä edellä mainittuihin kirkkoihin. Henkilöyhtiöt eivät maksa yhteisöveroa
Lisäksi: kirkon saama yhteisöveron osuus on korvaus kirkon suorittamista yhteiskunnallisista palveluksista kuten hautaustoimesta.
miten luulet YLEn ohjelmille käyvän, jos kaikki ajattelevat, että veronkaltaiset maksut ovat vältettävissä? Muuttuuko YLEnkin ohjelmisto chatti- ja tosi-tv-tuubaksi tyyliin "Äänestä nyt suosikkiasi!". Ei kiitos. Maksan mieluummin tv-lupaa.
osakeyhtiöt, osuuskunnat sekä tietyin edellytyksin liikelaitokset, julkisyhteisöt, yhdistykset, laitokset, säätiöt ja asunto-osakeyhtiöt.
että jos minulla olisi koira, niin maksaisin mielelläni myös koiraveroa. Jostakin ne koirapuistot kustannetaan ja ylläpidetään. Maksan myös mielelläni kirkollisveroa kirkon tekemän hyväntekeväisyyden yms. vuoksi. Pidän myöskin tietynlaisen arvotyhjiön muodostumista riskinä.
46
Onko mielestäsi reilua, että esimerkiksi yritykset maksavat kirkollisveroa?