Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehellä outoja käsityksiä?

23.04.2009 |

Haluaisin ihan uteliaisuuttani kysyä, onko muillakin tullut sellaista vastaan, että miehellä olisi todella outoja käsityksiä ihan normaaleista asioista? Minun syntymättömän lapseni isä (Länsi-Afrikasta) on kiltti, koulutettu, tohtoriksi opiskeleva ja fiksu kaveri, mutta joskus on kyllä tullut hämmästeltyä hänen käsityksiään asioista, jotka ovat suomalaista peruskoulusivistystasoa.

Olemme kummatkin tällaisia väitteleviä ja vänkääviä luonteita ja tykkäämme keskustella. No, mies ei ollut koskaan kuullutkaan liiallisen väestönkasvun ongelmasta. Hän ei myöskään tiennyt että eläimillä on aivot. Siis ihan kirjaimelliset aivot, ei ollut kyse mistään äly vs. vaistot - jutusta.

Hämmästykseni oli suurimmillaan, kun tuli ilmi hänen käsityksensä naisen anatomiasta: hän ajatteli että nainen menee umpeen jos ei harrasta seksiä. :o Tällaisia kummallisuuksia tulee välillä ilmi, onko kellään samanlaisia kokemuksia?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
24.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän ei myöskään tiennyt että eläimillä on aivot. Siis ihan kirjaimelliset aivot, ei ollut kyse mistään äly vs. vaistot - jutusta.

Mun on aivan ylitsepaasemattoman vaikeaa ymmartaa tata, etta tosiaankin joku fiksu ja tohtoriksi opiskeva ei voi tuon vertaa tietaa anatomiasta! Olkoonkin elainten, ja vaikka hanen kotimaassaan ei elaimia kunnioitettaisikaan samalla tavalla kuin vaikka Suomessa, niin silti tuo on aivan kasittamatonta typeryytta! Sori vain.

Muut miehesi vaittamat voisin ehka ymmartaakin, vaikka jalleen tuo naisen "umpeen meneminen" kuulostaa oudolta ajatellen miehesi koulutustasoa, ja ehkapa suuntautumistakin? Mihin alalle sitten lieneekin lukee itseaan...

Meilla olen lahinna huomannut joissain kaytannon asioissa miehen loogisen ajattelun puutteen tai symmetriataju puuttuu. Ei esim. saa millaan lapsen pyoraa mahtumaan perakonttiin, kaantaa ja vaantaa ja lopulta multa palaa pinna ja senkun tyrkkaan sen sinne. Ja muita pienia juttuja. Mutta eihan nuo nyt valttamatta johdu minka maalainen joku on...

Vierailija
2/5 |
25.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies opiskelee lakia. Että sinänsä ei mitään biologiaan liittyvää, mutta silti ihmettelen miten voi olla niin pihalla! On kyllä saanut kuullakin minulta kuittailua kommenteistaan. Ja siis on omalla alallaan todella fiksu tapaus. Ei vaan ihan taida olla jalat maassa - tyyppiä. Kaikenmaailman bisneksiä ja ideoita riittää, mutta kun huomautan jostain arkisesta seikasta, mikä pitäisi ehkä ottaa huomioon, hän vastaa vain "don't worry".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
29.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoja käsityksiä? Aika syvällisesti olette keskustelleet. Onko sinulla tietoa suomalaisten miesten käsityksiä ko. asioista.?? Minä en ainakaan ole koskaan keneltäkään mieheltä oli sitten suomalainen tai muunmaalainen kysynyt mielipidettä eläinten aivoista. Väestökasvun ongelmista varmaan 1% miehistä tajuaa jotain. (hehehe)Ei sitä voi tietää mitä miehet ajattelevat. Tuntuu joskus että miehillä ei juuri niitä aivoja ole:)

Työskentelen nuorten miesten kanssa ja luulen että naisten anatomia ei ole monellekaan miehelle mikään itsestään selvä asia. Joku väärin opittu käsitys voi olla vaikea tajuta kun kuulee oikean version. Olikohan miehelläsi vähän pilkettä silmäkulmassa kun juttelitte?? Ehkä hän vain halusi kuulla sinun mielipiteesi asiasta, kommentoimatta kumminkaan vakavasti omia ajatuksiaan.

Ei elämässä ole mitään järkeä jollei joskus yritä omilla puheilla olla vähän "hullu". Jatkakaa outoja juttujanne, elämä on muuten kovin vakavaa jos kaikki tietäisi kaikki asiat ja jos kaikki tietäisi kaikki asiat oikein!!

Hassunkurista Vappua almj:lle ja hänen ilkikuriselle Afrikkalaiselle miehellensä!!!!

Vierailija
4/5 |
29.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole kokemusta ihan noin oudoista käsityksistä, mutta joskus aasialaistaustaisen mieheni kulttuuriin kuuluvat uskomukset hämmästyttävät. Mies ei niistä juurikaan perusta, ja usein niille nauramme, mutta luulen, että jotkut uskomukset kuitenkin vaikuttavat jossain taustalla.

Esim. ruoan vaikutuksesta terveyteen on samankaltaisia käsityksiä kuin antiikin humoraaliteoriassa: tiettyjä ruoka-aineita ei saa syödä liikaa/tietyissä tilanteissa, kun ne ovat liian "kylmiä" tai "kuumia". Flunssa johtuu "pahasta tuulesta". Raskaana oleva nainen ei saa syödä taskurapuja, muuten sikiö kääntyy poikittain. Jne. jne...

Vierailija
5/5 |
30.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pointti on se ettei mies ole yhtään ilkikurinen eikä noissa keskusteluissa ole ollut pilkettä silmäkulmassa. Kai minä nyt sarkasmin ja kiusoittelun huomaisin kun en muutenkaan mikään tosikko ole.

Keskustelu eläinten aivoista liittyi eläinten oikeuksiin. Mies kun on sitä mieltä että Jumala loi ne ruoaksi. Minä sitten olin vähän eri kannalla ja siinä tuli ilmi ettei hän tiennyt eläimillä olevan aivoja. Et en nyt ihan niin typerä ole että aloitan mielipidekeskustelun aiheesta "onko eläimillä aivot". Mitä tulee tuohon naisen anatomiaan niin enpä ole kenenkään exäni suusta tuollaista kuullut. :) Ihmettelin vaan kun nuo asiat olisivat itsestäänselvyyksiä kelle tahansa joka on ollut hereillä suomalaisessa peruskoulussa. Mutta eipä koulutus ole kaikkialla maailmassa ihan samaa tasoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kaksi