Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten paljon rahaa pitäisi voittaa/saada, että se tuntuisi joltain?

Vierailija
23.04.2009 |

Tuossa yksi päivä tuli keskustelua siitä, mikä summa tuntuisi joltain esim. ässäarvalla tai jostain muualta voitettuna. Jollekin vaikka 10e on jo ihan kiva, toiselle vaikka 5000e ei tunnu miltään. Tottakai se riippuu eniten omasta rahatilanteesta mutta varmaan tää euroistuminen on tehnyt inflaatiota myös tässä suhteessa, mikään summa ei enää oikein tunnu miltään ja kauppareissulla menee 50-60e ihan tuosta vaan. Kun asiaa rehellisesti mietin, niin mulla se raja kulkisi ehkä jossain 500e tienoilla. Entä muut? Millainen rahamäärä saisi sinut ilahtumaan?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
23.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä voisi lunastaa velattoman elämän l. se muuttaisi perheemme pankin vasalleista itsellisiksi omakotiasujiksi.

Vierailija
2/14 |
23.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

50000-60000 olisi sellainen sopiva määrä, että minkä tartteisin tässä nyt .

Käytännössä siis ässäarpa tyydyttäisi tarpeeni.

400 000 olisi sellainen, jolla saattaisi sitten jo olla suurempaakin merkitystä ja vaikutusta arvovalintoihin. Tavoitteena mulla on säästää 400 000 ylimääräistä (ei siis saa olla omassa kodissa kiinni olevaa rahaa) rahaa eläkkeelle jäämiseen mennessä. Tavoite tuntuu kyllä suurelta, mutta ehkä jopa hivenen realistiselta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
23.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jo aihettaisi jonkunlaisia tuntemuksia.

Muutaman tonnin voitot nyt menisi lähinnä lainojen lyhentämiseen ja joihinkin pieniin ylellisyyksiin.

6 oikein oli lotossa kerran ja sillä sain reilut 1400euroa. Kyllä siinä heti tuli mieleen että MIKSEI voinut olla sitä yhtä vielä oikein... Vaikka kivasti piristi tuo reilu tonnikin elämää.

Vierailija
4/14 |
23.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jo olis kiva. :) Tietenkin mitä enempi, niin sen parempi.

Vierailija
5/14 |
23.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

summasta olisin tosi iloinen! Mutta sanotaanko vaikka, että 50 e ja siitä ylöspäin jo hihkuisin ilosta! :)

Vierailija
6/14 |
23.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisi jo sellainen joka vähän tuntuisikin.

Muutama vuosi sitten voitin 200e arvalla, ja tottakai olin innoissani, koska olin hoitovapaalla ja pienituloinen. Mutta tuo raha meni niin ettei edes huomannut.

Nyt olen monesti miettinyt että olisi ihanaa kun voittaisi tuon 1000e, saisi maksettua laskuja pois,pääsisi pitkästä aikaa ostamaan vaatteita niin ettei tarvisi laskeskella mihin on varaa ja mihin ei. Ja voisi hieman pistää säästöönkin.

Vierailija
7/14 |
23.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

100 000e pitäisi olla, mutta ei tuollakaan vielä mitään muutosta elämään tulisi, vaikka kivaa se olisikin. Jos tosiaan haluaisi voiton jossakin tuntuvankin, niin kyllä se vähintään miljoonan voitto pitäisi olla.

Kymppitonni vielä on sellainen summa että oikeastaan sama tuleeko vai meneekö se. Tuollainen summa heilahtaa sijoituksissa aivan huomaamatta suuntaan tai toiseen.

Vierailija
8/14 |
23.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskuihinhan se heti meni. Mietti vaan kuinka moneksi kuukaudeksi katkeaa sossun tuki senkin vuoksi ja miksi ei tullut samantien 10 oikein ja 200000e

Vierailija
9/14 |
23.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

valintoja ihan oikeasti. Mutta jokainen pienikin voitto tekisi varmasti iloiseksi.

Mistään miljoonavoitoista en edes haaveile

Vierailija
10/14 |
23.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan iloinen olen jos vaikka Lotossa on 4 oikein ja sillä saa sen 12 e ja risat. Saan taas ilmaiseksi sen 10 viikkoa vakioriviä. :) Ihan onneissani olisin sellaisesta yli 500 euron voitosta.

Vierailija
11/14 |
23.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

elämää ja valintoja tästä eteenpäin. Toki ilahtuisimme jokaisesta voitosta.

Mistään miljoonavoitoista en edes haaveile

Vierailija
12/14 |
23.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin jos haetaan elämänmuutosta niin kysymys on varmastikin usein suuremmista summista. Henk. koht joku 100 000€ toisi jo monia uusia mahdollisuuksia elämään :)

Jos taas hakee pientä arjen helpotusta niin 1000-2000€ olisi todella mahtava summa. Siitä saisi vähän lainaa lyhennettyä ja pesämunaa etelänmatkaa varten.

Vierailija
13/14 |
23.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllähän sitä iloitsee vaikka vaan muutamasta eurosta jos silleen oikein osaa sillä summalla jonku jutun niin voi ajatella että sainpa ilmaseksi tämän..Mutta joku sellanen vaik 50 000-100 000 et sais talon ostettua niin ei menis vuokraan ikinä rahaa nii siin ois jo kiva säästö joka kuukaudelle..

Vierailija
14/14 |
23.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta nyt ollaan just ostettu iso talo, ja siihen tehdaan paljon remonttia, niin varmaan 'tyytisin' vahempaan, kun osaan sen konkretisoida esim. 'sehakn on kolme kunnon vaatekaappia' tai 'tollahan saisi rakennettua sen saunan' yms. Tonnilla sais kai jo pesutornin!

Ennen kun rahat olivat saastossa, eika isoja hankintoja ollut, niin taytyy sanoa, etta tosiaan en tiennyt 5 000 tarkkuudella paljonko saastoja oli.

Toki jokainen voitto ilostuttaa, tyyliin jos saa ison pehmolelun narunvedosta olen ihan riemuna!! Mutta se ei taida ihan elamaa muuttaa...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kolme