Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Siis mitä? Eikö lääkäri näe alapäästä, onko synnyttänyt alateitse vai sektiolla?

Vierailija
22.04.2009 |

Kävin gynellä tänään puhumassa ehkäisyasioista. Ennen sisätutkimusta kerroin, että olen 36. v, ja lapsia on kaksi, 9 ja 7-vuotiaat. Sisätutkimuksen jälkeen gyne kysyi, olenko synnyttänyt lapseni sektiolla. Siis mitä? Eikö lääkäri näe sitä siitä värkistä - näin olen aina luullut. Ekasta tehtiin iso eppari, nuoremmasta sain toisen asteen repeämät, jotka ommeltiin.

Pitäisiköhän lähettää kiitoskortti naistenklinikalle :)?

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
23.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne on juuri niitä alateitse synnyttäneiden juttuja ne.

t. sektiomamma

Vierailija
2/31 |
23.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle yritettiin laittaa kierukkaa kohtuun. Lääkäri yritti pitkään, mutta ei saanut sitä menemään. Siihen jäi yritys. Jännitin liikaa ja kohdunsuu oli liian tiukka. En ole synnyttänyt alakautta, vaan lapset 2kpl on tulleet maailmaan sektiolla. Lääkäri sanoi minulle, että kyllä näitä synnyttämättömille myös toki laitetaan, mutta aina helpommin se menee paikalleen jos on synnyttänyt, kohdunsuu antaa paremmin myöten. Ja mulla kun ei ole se kohdunsuu avautunut, niin se näkyy juuri sitten kohdunsuun tiukkuutena, eli ei saatu kierukkaa paikalleen.

Sinne meni 150 euroa ja risat...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
23.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä 36-vuotiaskin voi pitää itsestään huolta - eikä ne karvat limakalvoilla kasva. Mulla ei kyllä alakerrassa paljon muuallakaan, siisti kiitorata. Eikä helttoja ja hetuloita täälläkään :))

36 ei ole ikäloppu, ei tänä päivänä ainakaan.

ap

Vierailija
4/31 |
23.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun toi on kiinni alapään lihaksista! ;)

Itse kun synnytin toisen lapsen alateitse ei jälkitarkastuksessa lääkäri saanut enää kierukkaa. Jouduin varaan ajan ehkäsyneuvolaan jossa toinen yritti.

Minua ei jännitä tollaset toimenpiteet, mutta minkäs teet jos on vaan TIUKKA!? :D

Vierailija
5/31 |
23.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisilla näkyy elämän merkit enemmän kuin toisilla. Mulle tehtiin ekassa synnytyksessä eppari ja kun odotin toista, lääkäri totesi, ettei siitä näy jälkiä ja totesi muutenkin alapään olevan siistissä kunnossa. Toisen jälkeen ei ole kommentteja tullut suuntaan tai toiseen värkin tilasta muuta kuin lihasten hyvästä kunnosta.

Vierailija
6/31 |
23.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiinni alapään lihaksista ja niiden tiukkuudesta. Emättimen tiukkuus on lihaksista kiinni, ja se on treenattavissa. Toki kohdunsuun sulkijatkin ovat lihaksia, mutta niihin nimenomaan synnytys vaikuttaa, ei mikään treenaus. Toki suurimmaksi osaksi kohdunsuun tilanne synnytysten jälkeen on kiinni luontaisista ominaisuuksista ja palautumiskyvystä. Kohdunsuu voi siis olla tiukka ja emätin löysä.

Itselläni viiden alaiesynnytyksen jälkeen oli vaikeuksia saada kierukkaa asennettua nimenomaan kohdunsuun tiukkuuden takia, ja se on kyllä ihan kudostyypistä kiinni, ei varsinaisesti alapään lihaksista.

Vierailija
7/31 |
23.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

te joilla nätti ja rypytön pimpsa. En usko ennen kun näen sellaisen : )

Vierailija
8/31 |
23.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alapään lihaksistoa on emättimen alue, virtsarakon- ja peräaukon alue. Ei pelkästään se pimpero. Kaikki kolme kuuluu alapään lihaksistoon.

Vierailija
9/31 |
23.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väite johon vastasin oli että sektion tehneellä olis tiukka, kun se voi olla alatiesynnytyksenkin jälkeen. Siihen kirjotin.

En tiedä: ehkä palautuminen on nopeaa vaan jonkun ominaisuuteni takia, mutta ainakin itselleni alapään jumppa on ollut tärkeää esikoisen syntymän jälkeen. Mutta sen verran tiukka oli alapää ettei lääkäri kierukkaa saanut asetettua. Ja timmimpi alapää on nyt lapsien jälkeen kuin ennen lapsia kun tulee jumpattua! Ei lihaksia ole hauiksissakaan jos niitä ei pumppaa. Tätä ei lapsettomat vaan tajua!

Ainakin itse olen kyllästymiseen saakka törmännyt kuvaan että lapsettomalla paikat olis neitseelliset ja tiukat. Kun ei tajuta että sen alapään tunteminen tuo, ei vie.

14

Vierailija
10/31 |
23.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa toisinaan naisten alapäitä joudun katselemaan. Kyllä toisilla se eppariarpi näkyy toisilla ei. Sun synnytyksistäsi on jo pitkä aika, joten keho ehtinyt palautua kuntoon. Se hyvä puoli on, kun suht nuorena lapset tekee. ;)

Vierailija
11/31 |
23.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siskot, ei sillä kohdunsuun tiukkuudella ole mitään merkitystä. Emättimen tiukkuus on se, mikä jotakin meinaa :)) Ja sitä voi jumpata! Toki jos emättimen suu on jäänyt löysäksi, siihen ei voi vaikuttaa, mutta se seinämien tiukkuus on se, mikä seksistä tekee nautinnollisen. Kohtuun ei se mieskään työnnä mitään!

Vierailija
12/31 |
23.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin lääkärinä kysyisin asiaa noin, ihan jo vaan kohteliaisuudesta. Uskomatonta, että luulit, ettei alatiesynnytyksiäsi näe alapäästäsi.

Vierailija
13/31 |
23.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

36-vuotias on jo... miten sen nyt sanoisi, kypsässä iässä. Alapää ei ole enää mitenkään neitseellinen, siellä alkaa olla ryppyä, pigmentaatiota, karvaa, painaumaa, helttaa ja hetulaa. Limakalvot ovat paljon ohuemmat kuin vaikkapa parikymppisellä, jonka siloisena kiiltävästä pimpsasta joku vanhempikin eppariarpi loistaisi vastakkaisen käytävän peräseinälle.

Eli toisin sanoen, tuon ikäisestä römpsästä sen monta vuotta vanhan eppariarven kyllä löytää jos hakemalla hakee ja läheltä katsoo, mutta sellaisella sivistyneellä tutkimisella (eli ei kärsää kiinni toosaan) sitä ei todella erota. Ehkä se on sitten hyvä juttu se.

Vierailija
14/31 |
23.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

A) Tuskin olet lääkäri :) Jos olisit, et sanoisi noin. Miksi tekisit itsesi tyhmäksi tarkoituksella?

B) Miksi olisi kohteliasta kysyä, onko lapset saatu sektiolla? Vain AV:lla joku voi luulla/ajatella, että lääkärin "kuuluisi kohteliaisuudesta" sanoa noin :)) Olin keskustelemassa ehkäisyasioista ja normitsekkauksessa, ei siinä sen kummempaa.

Ap

Vierailija
15/31 |
23.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on akateemisia, ja tokihan täällä on aina lääkäreitäkin paikalla. Ainakin leikisti :)

Hauska ketju!

Vierailija
16/31 |
23.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla on 4 synnytyksen jälkeen heltat kun norsun korvat : (

Vierailija
17/31 |
23.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin ulkopuolelle, eikä olisi painanut merkille, miltä pimpsa näytti?

Vierailija
18/31 |
23.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan erilaiseksi. Näin muistelen synnytysopin oppikirjan kuvaa. Jjos on synnyttänyt sektiolla, eikä yksikään vauva ole synnytyskanavan läpi puskenut, kohdunkaula lienee entisenlainen. Luulisin siis, että alatiesynnytyksen näkee aina. Myös rikoselokuvissa patologi välillä toteaa naispuolisesta uhrista, että on synnyttänyt.

Vierailija
19/31 |
23.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minun mies huomauttelee heltoistani aika ikävään sävyyn.

Vierailija
20/31 |
23.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

no häpyy huulet! uimapuvun altakin tursottaa niin et ei ilkee uimahallisakaan käydä.