Nyyttikestit joissa olen ainoa suomalainen, mitä veisin kun kaikki tuovat jotain omasta maastaan.
Olen menossa perjantaina nyyttikesteille jonne kaikki tuovat jotain omasta maastaan tuttua/tavallista syötävää. Osallistujat ovat lisäkseni Italiasta, Ruotsista, Jugoslaviasta sekä Israelista. Sekä suolainen että makea käy. Koska joudun kuljettamaan ruokaa olen ajatellut jotain mitä ei tarvitsisi enää lämmittää vaan voisi syödä myös haaleana tai kylmänä. Ensimmäisenä tulevat mieleeni riisipiirakat ja munavoi. Oiskos muita ideoita?
Kommentit (13)
Ja ehkä leipäjuustoa ja lakkahilloa?
Karjalanpiirakat on kanssa ihan ok. Tai jos on mahdollisuus tehdä marjapiirakkaa.
ollessani Italiassa au pairina leivoin niitä aina silloin tällöin ja perhe piti niistä kovasti!
Helpompia kuskata kuin marjapiirakka ja munavoi. Ja maistuvat vähän kaikille, kokeiltu on.
Tee korvapuusteja
ja karjalanpiirakoita
noitten ruisleipien kanssa vois olla aika kiva itsetehty kotikalja :) Jos ehdit vielä sellaista tekemään.
päälle kylmäsavulohta tai mätimousse (vaahdotettua smetanaa/kermavaahtoa, punasipulia, mätiä, pippuria, tilliä).
Korvapuustit on hyvä, samoin karjalanpiirakat ja munavoi. Karjalanpiirakoiden kanssa käy myös sienisalaatti.
Kylmäsavupororullaa
Karpalokiisseliä ja kermavaahtoa
Leipäjuustoa ja lakkahilloa
karjalanpiirakoita ja korvapuusteja, ovat aina maistuneet!
Myös voileipäkakut on olleet tosi kovassa huudossa(kala kuin liha), mutta niitä ei kyllä kovin helposti saa varmaan kuljetettua paikan päälle..
Muuten ehdotan minäkin karjalanpiirakoita munavoilla sekä korvapuusteja tai leipäjuustoa lakkahillolla.
se ei useinkaan uppoa muihin kuin pohjoismaalaisiin.
mämmi ei ehkä uppoa :D
Vittu kun tämä palsta ei voi toimia!!!!!!