Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko huutonetissä saa myydä uutta tavaraa ettei se ole verotettavaa bisnestä?

Vierailija
22.04.2009 |

HEIPS!

Ihan mielenkiinnosta kysyn. Eräs ystäväni on aikeissa myydä tosi paljon uutta tavaraa, jota hänen miehensä firma on tuonut maahan, mutta se ei ole mennyt kaupaksi. Jos siis ystäväni myy ne huutonetissä, onko se bisnestä?Miten suhtautuu verottaja?

Siellähän myydään tosi paljon uutta kamaa?Ja yrityksetkin myyvät sitä kautta?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuskin sitä kukaan jaksaa seurailla. Nuo yritysmyyjät maksavat kyllä verot + muut.

Vierailija
2/8 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteessa ei saisi myydä yhtään ilman veroja? kannattaa olla tarkkana ettei joku kateellinen ole heti käräyttämässä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

...en vain muista mitä.

Mutta ehkäpä ystäväsi voi selvittää asian itse? Vai meinasitko heti ilmoittaa verottajalle?

Vierailija
4/8 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai toki sitten jos ilmoittaa asiasta verottajalle niin sitten kyllä. Kirpparimyynti on verovapaata silloin kun myydään omassa käytössä ollutta tavaraa, uuden tavaran myynti on bisnestä vaikka se kirpparilla tapahtuisikin. Alv-velvollisuus ei taas tähän liity mitenkään, siihen on omat rajansa.

Vierailija
5/8 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun mä ostan lapselle hirveesti vaatetta eikä niitä ehditä käyttämään yhtään ja myyn sitten uutena huutiksessa paljonkin uutta lasten vaatetta niin eikö niitä sais myydä? vai myynkö vanhana vaikka onkin laput kiinni?

Vierailija
6/8 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun mä ostan lapselle hirveesti vaatetta eikä niitä ehditä käyttämään yhtään ja myyn sitten uutena huutiksessa paljonkin uutta lasten vaatetta niin eikö niitä sais myydä? vai myynkö vanhana vaikka onkin laput kiinni?

Vierailija
7/8 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei saa myydä, silloin on verotettavaa tuloa.

Vierailija
8/8 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaankaan tällä keinolla et pääse rikastumaan joten tuskin sulle mitään verovelvollisuuttakaan jää. Käytännössä tietenkään kukaan ei ehdi valvomaan asiaa niin että jokaista satunnaista huutismammaa alkaisi verokarhu ahdistella. Kyllä minäkin myyn uusiakin vaatteita jos mulle jotain jää yli, joskus tienaankin sillä muutaman euron enkä koe yhtään huonoa omaatuntoa. Mutta onhan siellä myös näitä millä on satoja uusia kohteita koko ajan myynnissä, kyllä sellaiset varmaan jossain vaiheessa huomataan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kahdeksan